11.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Avís groc en València i Castelló per ratxes de vent que poden arribar als 90 km/h

Les províncies de València i Castelló estan en avís groc (risc) este diumenge per intervals de vent fort que podran aconseguir els 90 quilòmetres per hora en zones de l'interior. Les ratxes de l'oest moderat augmentaran d'intensitat a partir de la vesprada i seran de caràcter molt fort, segons la predicció de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet). Es tracta d'un dels efectes de l'arribada a Espanya de 'Ana', la primera borrasca amb nom que alcançarà la costa cantàbrica esta jornada i afectarà a bona part de la Península i Balears amb vents i precipitacions abundants. En la costa llevantina, a la Comunitat Valenciana i Múrcia, les pluges seran més febles i disperses.

  

  

 

 

Durant tot el diumenge, predominaran a la Comunitat els intervals de núvols alts i els cels més nuvolosos en les comarques de l'interior. Els termòmetres aniran en ascens, sobretot en les màximes el terç nord. La pujada de les temperatures es deixarà notar en les tres capitals de província: entre 22 i 7 graus a Castelló de la Plana, 21 i 9 graus a Alacant i 20 i 8 a València. El mercuri no passarà de 13 graus i baixarà fins a 4 en la localitat valenciana de Requena.

  

 

 

L'avís per vent fort va acompanyat de l'alerta en nivell taronja (risc elevat) per incendis forestals en gran part de la regió: en tota la província de Castelló, l'interior de la de València i el nord d'Alacant. En la resta baixa a verd (sense risc), segons el Centre de Coordinació d'Emergències 112 de la Generalitat Valenciana. Per a l'inici de la setmana, este dilluns 11 de desembre, es mantindran les ratxes de vent de fins a 80 quilòmetres per hora, encara que remetran de cara a la nit, i els cels coberts, amb algunes precipitacions al matí i clars cap a la vesprada. Les temperatures baixaran, sobretot les mínimes al final del dia, i hi haurà alguna gelada feble a l'interior.

Últimes notícies

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema