19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Avís groc en València i Castelló per ratxes de vent que poden arribar als 90 km/h

Les províncies de València i Castelló estan en avís groc (risc) este diumenge per intervals de vent fort que podran aconseguir els 90 quilòmetres per hora en zones de l'interior. Les ratxes de l'oest moderat augmentaran d'intensitat a partir de la vesprada i seran de caràcter molt fort, segons la predicció de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet). Es tracta d'un dels efectes de l'arribada a Espanya de 'Ana', la primera borrasca amb nom que alcançarà la costa cantàbrica esta jornada i afectarà a bona part de la Península i Balears amb vents i precipitacions abundants. En la costa llevantina, a la Comunitat Valenciana i Múrcia, les pluges seran més febles i disperses.

  

  

 

 

Durant tot el diumenge, predominaran a la Comunitat els intervals de núvols alts i els cels més nuvolosos en les comarques de l'interior. Els termòmetres aniran en ascens, sobretot en les màximes el terç nord. La pujada de les temperatures es deixarà notar en les tres capitals de província: entre 22 i 7 graus a Castelló de la Plana, 21 i 9 graus a Alacant i 20 i 8 a València. El mercuri no passarà de 13 graus i baixarà fins a 4 en la localitat valenciana de Requena.

  

 

 

L'avís per vent fort va acompanyat de l'alerta en nivell taronja (risc elevat) per incendis forestals en gran part de la regió: en tota la província de Castelló, l'interior de la de València i el nord d'Alacant. En la resta baixa a verd (sense risc), segons el Centre de Coordinació d'Emergències 112 de la Generalitat Valenciana. Per a l'inici de la setmana, este dilluns 11 de desembre, es mantindran les ratxes de vent de fins a 80 quilòmetres per hora, encara que remetran de cara a la nit, i els cels coberts, amb algunes precipitacions al matí i clars cap a la vesprada. Les temperatures baixaran, sobretot les mínimes al final del dia, i hi haurà alguna gelada feble a l'interior.

Últimes notícies

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.

Gonzalo Villar torna a l’Elx: més madur i millor futbolista

El migcampista torna cedit pel Dinamo de Zagreb amb opció de compra i es declara llest per a debutar a les ordes de Eder Sarabia. Rehúye comparacions i confia a quedar-se.