14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Avís groc en València i Castelló per ratxes de vent que poden arribar als 90 km/h

Les províncies de València i Castelló estan en avís groc (risc) este diumenge per intervals de vent fort que podran aconseguir els 90 quilòmetres per hora en zones de l'interior. Les ratxes de l'oest moderat augmentaran d'intensitat a partir de la vesprada i seran de caràcter molt fort, segons la predicció de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet). Es tracta d'un dels efectes de l'arribada a Espanya de 'Ana', la primera borrasca amb nom que alcançarà la costa cantàbrica esta jornada i afectarà a bona part de la Península i Balears amb vents i precipitacions abundants. En la costa llevantina, a la Comunitat Valenciana i Múrcia, les pluges seran més febles i disperses.

  

  

 

 

Durant tot el diumenge, predominaran a la Comunitat els intervals de núvols alts i els cels més nuvolosos en les comarques de l'interior. Els termòmetres aniran en ascens, sobretot en les màximes el terç nord. La pujada de les temperatures es deixarà notar en les tres capitals de província: entre 22 i 7 graus a Castelló de la Plana, 21 i 9 graus a Alacant i 20 i 8 a València. El mercuri no passarà de 13 graus i baixarà fins a 4 en la localitat valenciana de Requena.

  

 

 

L'avís per vent fort va acompanyat de l'alerta en nivell taronja (risc elevat) per incendis forestals en gran part de la regió: en tota la província de Castelló, l'interior de la de València i el nord d'Alacant. En la resta baixa a verd (sense risc), segons el Centre de Coordinació d'Emergències 112 de la Generalitat Valenciana. Per a l'inici de la setmana, este dilluns 11 de desembre, es mantindran les ratxes de vent de fins a 80 quilòmetres per hora, encara que remetran de cara a la nit, i els cels coberts, amb algunes precipitacions al matí i clars cap a la vesprada. Les temperatures baixaran, sobretot les mínimes al final del dia, i hi haurà alguna gelada feble a l'interior.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.