Anuncios

El cap de setmana ens recordarà l’estiu

La setmana ha vingut marcada per l’estabilitat i la calor, i tot indica que el cap de setmana es mantindrà l’oratge estable (tret de les tronades que puguen afectar puntualment les muntanyes del nord) i la calor encara apretarà més deixant l’oratge pràcticament estival per tot arreu.

Si heu pensat passar el cap de setmana a la mar o a la muntanya és interessant que conegueu la informació sobre la radiació ultraviolada i l’altura del sol perquè quasi és més important que ens fiquem crema protectora ara que en ple estiu quan la nostra pell ja està acostumada al sol.

Anuncios

La radiació ultraviolada més alta la rebem entre els mesos de maig i el d’agost. Si ens protegim la pell del sol al juliol i a l’agost perquè no fer-ho ara que és quan tenim la pell més blanqueta…per posar-nos morenets tenim per davant tot l’estiu.

L’altura del sol ve a confirmar-nos el que acabem de dir. Entre finals d’abril i l’inici de maig i, i el mes de setembre és quan el sol es troba més alt i incideix més perpendicularment sobre els nostres caps.

També hem de tindre en compte que el cap de setmana es presenta ben calorós amb temperatures que ens convidaran a prendre un bany a la mar, als rius o als tolls d’aigua que estan esplendorosos després de les pluges d’esta primavera.

Hui divendres pugen les temperatures, sobretot al centre i per l’interior, i el cap de setmana també pujaran a la costa.

Demà dissabte la calor serà la protagonista i pot ser també les tronades que poden tocar de refilada les zones de muntanya del nord. Es formaran o ens arribaran des d’Aragó i podran tocar les comarques més interiors de Castelló o del nord de València.

El final del cap de setmana també serà calorós perquè diumenge farà tanta calor com dissabte i les tronades seran menys probables, i l’inici de la setmana que ve tot apunta que encara farà més calor.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios