El cap de setmana ens recordarà l’estiu

La setmana ha vingut marcada per l’estabilitat i la calor, i tot indica que el cap de setmana es mantindrà l’oratge estable (tret de les tronades que puguen afectar puntualment les muntanyes del nord) i la calor encara apretarà més deixant l’oratge pràcticament estival per tot arreu.

Si heu pensat passar el cap de setmana a la mar o a la muntanya és interessant que conegueu la informació sobre la radiació ultraviolada i l’altura del sol perquè quasi és més important que ens fiquem crema protectora ara que en ple estiu quan la nostra pell ja està acostumada al sol.

La radiació ultraviolada més alta la rebem entre els mesos de maig i el d’agost. Si ens protegim la pell del sol al juliol i a l’agost perquè no fer-ho ara que és quan tenim la pell més blanqueta…per posar-nos morenets tenim per davant tot l’estiu.

L’altura del sol ve a confirmar-nos el que acabem de dir. Entre finals d’abril i l’inici de maig i, i el mes de setembre és quan el sol es troba més alt i incideix més perpendicularment sobre els nostres caps.

També hem de tindre en compte que el cap de setmana es presenta ben calorós amb temperatures que ens convidaran a prendre un bany a la mar, als rius o als tolls d’aigua que estan esplendorosos després de les pluges d’esta primavera.

Hui divendres pugen les temperatures, sobretot al centre i per l’interior, i el cap de setmana també pujaran a la costa.

Demà dissabte la calor serà la protagonista i pot ser també les tronades que poden tocar de refilada les zones de muntanya del nord. Es formaran o ens arribaran des d’Aragó i podran tocar les comarques més interiors de Castelló o del nord de València.

El final del cap de setmana també serà calorós perquè diumenge farà tanta calor com dissabte i les tronades seran menys probables, i l’inici de la setmana que ve tot apunta que encara farà més calor.

Últimes notícies

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.

Lladró presenta una exclusiva figura de ‘Spider-Man’ en edició limitada mundial

Lladró ha llançat una figura de 'Spider-Man' en alta porcellana, una edició limitada a 500 unitats per a col·leccionistes i fans de Marvel.

La Comunitat viu la primera nit d’agost sense nits tòrrides

Per primera vegada en este mes d’agost, cap estació d’Aemet a la Comunitat Valenciana ha registrat nit tòrrida, amb mínimes que han baixat fins als 12,7 graus a Vilafranca del Cid.

Bejís es refà de la brutal tempesta que ha deixat 186 l/m² en poques hores

Bejís es recupera de la tempesta torrencial que este dissabte ha deixat 186 l/m², amb greus inundacions, danys en ponts i caiguda d’arbres. El temporal també ha afectat altres punts de Castelló i diverses localitats de la província de València.

Deting per amenaçar amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal de València

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 39 anys per amenaçar de mort amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal, després d’una discussió per incomplir una norma del recinte.

Detinguts un pare i el seu fill per repartir cocaïna a domicili en moto a Elx

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 56 anys i el seu fill de 30 per repartir cocaïna a domicili amb un ciclomotor des d’un pis del barri de Carrús, on s’han intervingut 95 grams de droga i més de 5.600 euros en metàl·lic.

El Rototom encén motors a Benicàssim com a gran cita reggae d’Europa

El Rototom Sunsplash ha iniciat a Benicàssim una setmana de música reggae, convivència i activitats socials, culturals i de benestar, amb especial atenció al calor i a la sostenibilitat. El festival reforça espais com el Foro Social i àrees familiars perquè el públic visca unes vacacions diferents.

Diumenge amb ruixats al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un ambient poc nuvolós, amb ruixats i tronades a la vesprada al terç nord i temperatures màximes lleugerament més baixes.