7.8 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

El cap de setmana ens recordarà l’estiu

La setmana ha vingut marcada per l’estabilitat i la calor, i tot indica que el cap de setmana es mantindrà l’oratge estable (tret de les tronades que puguen afectar puntualment les muntanyes del nord) i la calor encara apretarà més deixant l’oratge pràcticament estival per tot arreu.

Si heu pensat passar el cap de setmana a la mar o a la muntanya és interessant que conegueu la informació sobre la radiació ultraviolada i l’altura del sol perquè quasi és més important que ens fiquem crema protectora ara que en ple estiu quan la nostra pell ja està acostumada al sol.

La radiació ultraviolada més alta la rebem entre els mesos de maig i el d’agost. Si ens protegim la pell del sol al juliol i a l’agost perquè no fer-ho ara que és quan tenim la pell més blanqueta…per posar-nos morenets tenim per davant tot l’estiu.

L’altura del sol ve a confirmar-nos el que acabem de dir. Entre finals d’abril i l’inici de maig i, i el mes de setembre és quan el sol es troba més alt i incideix més perpendicularment sobre els nostres caps.

També hem de tindre en compte que el cap de setmana es presenta ben calorós amb temperatures que ens convidaran a prendre un bany a la mar, als rius o als tolls d’aigua que estan esplendorosos després de les pluges d’esta primavera.

Hui divendres pugen les temperatures, sobretot al centre i per l’interior, i el cap de setmana també pujaran a la costa.

Demà dissabte la calor serà la protagonista i pot ser també les tronades que poden tocar de refilada les zones de muntanya del nord. Es formaran o ens arribaran des d’Aragó i podran tocar les comarques més interiors de Castelló o del nord de València.

El final del cap de setmana també serà calorós perquè diumenge farà tanta calor com dissabte i les tronades seran menys probables, i l’inici de la setmana que ve tot apunta que encara farà més calor.

Últimes notícies

Demanen presó per a una viuda que va cobrar set anys la pensió del seu marit mort

La Fiscalia sol·licita quatre anys de presó per a una dona que va mantindre durant quasi set anys el cobrament de la pensió d'incapacitat absoluta del seu marit mort. El juí està fixat per al dijous 15 en l'Audiència Provincial d'Alacant.

Dissabte amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes a l’interior de Castelló

Ratxes molt fortes de nord-oest afectaran hui l'interior de Castelló, mentres la resta de la Comunitat tindrà cels poc nuvolosos amb núvols alts. Les temperatures baixaran lleugerament, amb màximes de 16 i mínimes de 8 en les capitals.

La UPV reproduïx la inundació de la DANA a l’Horta Sud i obri noves vies per a emergències

La UPV ha reproduït amb modelatge hidràulic 2D la inundació provocada per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a l'Horta Sud. El treball valguda simulacions quasi en temps real i aporta ferramentes per a busques i revisió d'infraestructures.

Salomé Pradas afronta el dilluns un acarament per la DANA amb l’excap de gabinet de Mazón

La jutgessa ha citat a Salomé Pradas i a José Manuel Cuenca a un acarament per a aclarir suposades contradiccions sobre la gestió de la DANA. Un informe de l'Advocacia detalla anomenades en les quals es va abordar el possible confinament.

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.