El cap de setmana ens recordarà l’estiu

La setmana ha vingut marcada per l’estabilitat i la calor, i tot indica que el cap de setmana es mantindrà l’oratge estable (tret de les tronades que puguen afectar puntualment les muntanyes del nord) i la calor encara apretarà més deixant l’oratge pràcticament estival per tot arreu.

Si heu pensat passar el cap de setmana a la mar o a la muntanya és interessant que conegueu la informació sobre la radiació ultraviolada i l’altura del sol perquè quasi és més important que ens fiquem crema protectora ara que en ple estiu quan la nostra pell ja està acostumada al sol.

La radiació ultraviolada més alta la rebem entre els mesos de maig i el d’agost. Si ens protegim la pell del sol al juliol i a l’agost perquè no fer-ho ara que és quan tenim la pell més blanqueta…per posar-nos morenets tenim per davant tot l’estiu.

L’altura del sol ve a confirmar-nos el que acabem de dir. Entre finals d’abril i l’inici de maig i, i el mes de setembre és quan el sol es troba més alt i incideix més perpendicularment sobre els nostres caps.

També hem de tindre en compte que el cap de setmana es presenta ben calorós amb temperatures que ens convidaran a prendre un bany a la mar, als rius o als tolls d’aigua que estan esplendorosos després de les pluges d’esta primavera.

Hui divendres pugen les temperatures, sobretot al centre i per l’interior, i el cap de setmana també pujaran a la costa.

Demà dissabte la calor serà la protagonista i pot ser també les tronades que poden tocar de refilada les zones de muntanya del nord. Es formaran o ens arribaran des d’Aragó i podran tocar les comarques més interiors de Castelló o del nord de València.

El final del cap de setmana també serà calorós perquè diumenge farà tanta calor com dissabte i les tronades seran menys probables, i l’inici de la setmana que ve tot apunta que encara farà més calor.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat assegura que 4 de cada 5 famílies de la DANA no han cobrat les ajudes de primera necessitat

El Consell critica la falta de pagaments estatals i el bloqueig de fons municipals, mentres defén que el Pla Endavant suma el 57% d'accions finalitzades o en curs.

Acció Cultural demana al TSJCV investigar a Mazón i que la resta del cas seguisca a Catarroja

L'acusació popular ha demanat al TSJCV investigar a Carlos Mazón, aforat, i que la instrucció de la resta d'investigats continue a Catarroja per a evitar demores.

Castelló repartirà 2.000 polseres detectores de substàncies per a previndre agressions sexistes en la Magdalena

Castelló distribuirà 2.000 polseres detectores, tapavasos i polseres de tela durant la Magdalena per a previndre agressions sexistes. Hi haurà quatre Punts Violeta i reforç policial.

Pérez Llorca subratlla l’impuls del Consell a la igualtat amb solucions reals i recursos

Pérez Llorca ha defés que la igualtat s'impulsa amb 'solucions reals' i 'fets mesurables': més programes (de 2 a 9) i 1,8 milions en polítiques públiques. Els premis Isabel Ferrer han reconegut a Mamàs en Acció, Lola Guillamón i Marcela Fernández Losada, amb una crida a visibilitzar el lideratge femení

Avís groc el dissabte a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12, amb tempesta ocasional. Este divendres hi ha avís groc per precipitacions en la Comunitat i, a Alacant, també per mala mar amb vent del sud-oest i ones de 3 metres.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical, instruments i partitures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha aprovat una deducció autonòmica en l'IRPF de fins a 150 € per a gastos de formació musical, instruments, partitures i quotes de societats. És aplicable amb efectes des de l'1 de gener de 2025 en la campanya que comença el 8 d'abril i afecta a bases de fins a 60.000 € individuals i 78.000 € conjuntes.

Digital-IA Fest acosta la IA a les xicotetes localitats valencianes este dissabte

Digital-IA Fest celebra este dissabte una jornada en línia gratuïta per a acostar la intel·ligència artificial a municipis valencians de menys de 20.000 habitants. El programa combina formació pràctica i demostracions de creadors locals.

El trencament d’una catenària paralitza la Línia 6 i part de la 4 del tramvia a València

Una catenària danyada impedix la circulació del tramvia a València: la Línia 6 queda suspesa i la Línia 4 s'interromp entre Doctor Lluch i Pont d'Assot. Tècnics treballen en la reparació.