El cap de setmana ens recordarà l’estiu

La setmana ha vingut marcada per l’estabilitat i la calor, i tot indica que el cap de setmana es mantindrà l’oratge estable (tret de les tronades que puguen afectar puntualment les muntanyes del nord) i la calor encara apretarà més deixant l’oratge pràcticament estival per tot arreu.

Si heu pensat passar el cap de setmana a la mar o a la muntanya és interessant que conegueu la informació sobre la radiació ultraviolada i l’altura del sol perquè quasi és més important que ens fiquem crema protectora ara que en ple estiu quan la nostra pell ja està acostumada al sol.

La radiació ultraviolada més alta la rebem entre els mesos de maig i el d’agost. Si ens protegim la pell del sol al juliol i a l’agost perquè no fer-ho ara que és quan tenim la pell més blanqueta…per posar-nos morenets tenim per davant tot l’estiu.

L’altura del sol ve a confirmar-nos el que acabem de dir. Entre finals d’abril i l’inici de maig i, i el mes de setembre és quan el sol es troba més alt i incideix més perpendicularment sobre els nostres caps.

També hem de tindre en compte que el cap de setmana es presenta ben calorós amb temperatures que ens convidaran a prendre un bany a la mar, als rius o als tolls d’aigua que estan esplendorosos després de les pluges d’esta primavera.

Hui divendres pugen les temperatures, sobretot al centre i per l’interior, i el cap de setmana també pujaran a la costa.

Demà dissabte la calor serà la protagonista i pot ser també les tronades que poden tocar de refilada les zones de muntanya del nord. Es formaran o ens arribaran des d’Aragó i podran tocar les comarques més interiors de Castelló o del nord de València.

El final del cap de setmana també serà calorós perquè diumenge farà tanta calor com dissabte i les tronades seran menys probables, i l’inici de la setmana que ve tot apunta que encara farà més calor.

Últimes notícies

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.

El PP reclama més prevenció després de la dana i critica la falta de resposta del Govern central

El PP conclou en el seu dictamen sobre la dana de 2024 que no n'hi ha prou amb reaccionar davant l'emergència i acusa el Govern central de falta de previsió, coordinació i transparència.