AEMET posa en Alerta Roja a la C. Valenciana per l’onada de calor ‘Lucífer’

 

La calor no fa més que sentir-se en la Comunitat Valenciana cada dia amb més força des que els meteoròlegs van alertar de la primera onada de calor, actualment denominada ‘lucifer’.

 

Més de 42° a l’interior

AEMET ha emés aquest migdia un avís elevant el nivell d’alerta a Roja advertint de les fortes temperatures que es podrien registrar, especialment a l’interior de la província de València.

 

A l’interior sud, per part seua, es mantindrà l’alerta taronja per altíssimes temperatures que no aniran molt distants de les quals s’esperen en el nord, on el mercuri pujarà sense problemes fins als 40 graus. La resta del territori, mentrestant, es mantindrà demà dissabte en alerta groga per calor, ja que el termòmetre podria estar també aproximadament als 37 graus.

 

Les alertes seran efectives a partir de demà dissabte a les 12.00 hores i s’estenen durant tota la vesprada fins a les 21.00.

Una onada de calor amb nom ‘Lucífer’

No és clar com o qui ha posat nom a l’onada de calor que aquests dies de primers d’agost ha afectat països del centre i sud d’Europa. El seu nom no oficial és Lucifer. Sembla que la seua procedència és italiana i ha sorgit en els mitjans de comunicació.

 

Es tracta del nom comú que se li ha posat a aquest fenomen igual que ocorre amb altres fenòmens com a huracans, borrasques o anticiclons. Lucifer és un nom sense valor meteorològic. No existeix cap organisme meteorològic oficial i competent per a posar aquests noms a les onades de calor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.