AEMET posa en Alerta Roja a la C. Valenciana per l’onada de calor ‘Lucífer’

 

La calor no fa més que sentir-se en la Comunitat Valenciana cada dia amb més força des que els meteoròlegs van alertar de la primera onada de calor, actualment denominada ‘lucifer’.

 

Més de 42° a l’interior

AEMET ha emés aquest migdia un avís elevant el nivell d’alerta a Roja advertint de les fortes temperatures que es podrien registrar, especialment a l’interior de la província de València.

 

A l’interior sud, per part seua, es mantindrà l’alerta taronja per altíssimes temperatures que no aniran molt distants de les quals s’esperen en el nord, on el mercuri pujarà sense problemes fins als 40 graus. La resta del territori, mentrestant, es mantindrà demà dissabte en alerta groga per calor, ja que el termòmetre podria estar també aproximadament als 37 graus.

 

Les alertes seran efectives a partir de demà dissabte a les 12.00 hores i s’estenen durant tota la vesprada fins a les 21.00.

Una onada de calor amb nom ‘Lucífer’

No és clar com o qui ha posat nom a l’onada de calor que aquests dies de primers d’agost ha afectat països del centre i sud d’Europa. El seu nom no oficial és Lucifer. Sembla que la seua procedència és italiana i ha sorgit en els mitjans de comunicació.

 

Es tracta del nom comú que se li ha posat a aquest fenomen igual que ocorre amb altres fenòmens com a huracans, borrasques o anticiclons. Lucifer és un nom sense valor meteorològic. No existeix cap organisme meteorològic oficial i competent per a posar aquests noms a les onades de calor.

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.