AEMET posa en Alerta Roja a la C. Valenciana per l’onada de calor ‘Lucífer’

 

La calor no fa més que sentir-se en la Comunitat Valenciana cada dia amb més força des que els meteoròlegs van alertar de la primera onada de calor, actualment denominada ‘lucifer’.

 

Més de 42° a l’interior

AEMET ha emés aquest migdia un avís elevant el nivell d’alerta a Roja advertint de les fortes temperatures que es podrien registrar, especialment a l’interior de la província de València.

 

A l’interior sud, per part seua, es mantindrà l’alerta taronja per altíssimes temperatures que no aniran molt distants de les quals s’esperen en el nord, on el mercuri pujarà sense problemes fins als 40 graus. La resta del territori, mentrestant, es mantindrà demà dissabte en alerta groga per calor, ja que el termòmetre podria estar també aproximadament als 37 graus.

 

Les alertes seran efectives a partir de demà dissabte a les 12.00 hores i s’estenen durant tota la vesprada fins a les 21.00.

Una onada de calor amb nom ‘Lucífer’

No és clar com o qui ha posat nom a l’onada de calor que aquests dies de primers d’agost ha afectat països del centre i sud d’Europa. El seu nom no oficial és Lucifer. Sembla que la seua procedència és italiana i ha sorgit en els mitjans de comunicació.

 

Es tracta del nom comú que se li ha posat a aquest fenomen igual que ocorre amb altres fenòmens com a huracans, borrasques o anticiclons. Lucifer és un nom sense valor meteorològic. No existeix cap organisme meteorològic oficial i competent per a posar aquests noms a les onades de calor.

Últimes notícies

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.

Alboraia celebra el Dia de l’Orxata repartint més de mil litres i milers de gots

Alboraia ha celebrat la 57a edició del Dia de l'Orxata amb el repartiment gratuït de més de 1.000 litres d'orxata artesana, més de 3.000 gots i fartons, així com tallers, concursos i visites als camps de xufa.

Sanitaris de Villar del Arzobispo denuncien amenaces greus durant una guàrdia

Una infermera i altres professionals han patit una agressió verbal amb amenaces en el centre de salut de Villar del Arzobispo. SATSE reclama més seguretat, suport psicològic i jurídic i la implantació d’un botó del pànic.

El Suprem manté la regularització extraordinària de migrants i descarta portar-la a la UE

El Tribunal Suprem ha decidit no elevar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la regularització extraordinària de migrants ni suspendre cautelarment el reial decret que la desplega, impugnat per la Generalitat Valenciana i Aragó.

Dos treballadors d’un pub d’Alacant, detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor i a una jove

Dos treballadors d’un pub d’Alacant han sigut detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor de 17 anys i a una jove de 18, segons la Policia Nacional.

Chiva tanca la piscina municipal per fems a l’aigua en plena onada de calor

L’Ajuntament de Chiva ha tancat dimecres i dijous la piscina municipal després de detectar fems flotant i revisa la qualitat de l’aigua abans de reobrir.

Elx es convertix en capital del curt amb 71 projeccions i un homenatge a Kiti Mánver

El Festival Internacional de Cine Independiente de Elche celebra del 10 al 17 de juliol la seua 49a edició amb 71 curtmetratges de 63 països i un homenatge a l’actriu Kiti Mánver, que rebrà la Palmera de Plata.