AEMET posa en Alerta Roja a la C. Valenciana per l’onada de calor ‘Lucífer’

 

La calor no fa més que sentir-se en la Comunitat Valenciana cada dia amb més força des que els meteoròlegs van alertar de la primera onada de calor, actualment denominada ‘lucifer’.

 

Més de 42° a l’interior

AEMET ha emés aquest migdia un avís elevant el nivell d’alerta a Roja advertint de les fortes temperatures que es podrien registrar, especialment a l’interior de la província de València.

 

A l’interior sud, per part seua, es mantindrà l’alerta taronja per altíssimes temperatures que no aniran molt distants de les quals s’esperen en el nord, on el mercuri pujarà sense problemes fins als 40 graus. La resta del territori, mentrestant, es mantindrà demà dissabte en alerta groga per calor, ja que el termòmetre podria estar també aproximadament als 37 graus.

 

Les alertes seran efectives a partir de demà dissabte a les 12.00 hores i s’estenen durant tota la vesprada fins a les 21.00.

Una onada de calor amb nom ‘Lucífer’

No és clar com o qui ha posat nom a l’onada de calor que aquests dies de primers d’agost ha afectat països del centre i sud d’Europa. El seu nom no oficial és Lucifer. Sembla que la seua procedència és italiana i ha sorgit en els mitjans de comunicació.

 

Es tracta del nom comú que se li ha posat a aquest fenomen igual que ocorre amb altres fenòmens com a huracans, borrasques o anticiclons. Lucifer és un nom sense valor meteorològic. No existeix cap organisme meteorològic oficial i competent per a posar aquests noms a les onades de calor.

Últimes notícies

Detinguts dos lladres per robar 2.000 quilos de coure en pobles d’Alacant i València

Dos hòmens de 21 i 41 anys han sigut detinguts acusats de robar 2.000 quilos de coure en l’enllumenat públic i carregadors de vehicles elèctrics de diversos pobles d’Alacant i València, amb un perjuí que supera els 100.000 euros.

La nova Coca del Poble ajuda els comerços de Paiporta colpits per la dana

Paiporta ha presentat la Coca del Poble, un dolç solidari creat per alumnat d’hoteleria per a donar suport als comerços afectats per la dana de 2024 i recuperar la rebosteria tradicional de l’Horta Sud.

Educació reprén dijous la negociació amb els sindicats docents sobre inclusió

La Conselleria d'Educació ha convocat per a dijous una nova mesa sectorial amb els cinc sindicats de l'ensenyament públic per a negociar les mesures d'inclusió, després de la suspensió de la vaga indefinida docent iniciada el 11 de maig.

Les falsificacions fan perdre més de 1.200 milions d’euros cada any a Espanya

Les falsificacions en confecció, bosses, joieria i rellotgeria provoquen a Espanya pèrdues anuals de més de 1.200 milions d’euros, segons la EUIPO amb seu a Alacant.

Ferran Torres iguala Albiol com a valencianista amb més partits amb Espanya

Ferran Torres ha arribat als 58 partits amb la selecció espanyola en el debut mundialista contra Cap Verd i ha igualat així el registre de Raúl Albiol com a jugador valencià amb més internacionalitats.

La vaga en Metrovalencia i el TRAM es complix sense incidències amb el 75 % de servicis mínims

La vaga convocada per SEMAF en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant es desenvolupa este dimarts sense incidències, amb el 75 % dels servicis mínims i un seguiment del 100 %, segons el sindicat.

Cauen dos narcoplantacions amb més de 600 plantes de marihuana a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i ha desmantellat dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló, amb més de 600 plantes, una connexió il·legal a la llum i diverses armes llargues.

El PSPV reclama que Martínez Mus declare pel WhatsApp del Consell sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha demanat al jutjat de Catarroja que cite com a testimoni el vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, per aclarir els missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Govern valencià durant la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024.