AEMET posa en Alerta Roja a la C. Valenciana per l’onada de calor ‘Lucífer’

 

La calor no fa més que sentir-se en la Comunitat Valenciana cada dia amb més força des que els meteoròlegs van alertar de la primera onada de calor, actualment denominada ‘lucifer’.

 

Més de 42° a l’interior

AEMET ha emés aquest migdia un avís elevant el nivell d’alerta a Roja advertint de les fortes temperatures que es podrien registrar, especialment a l’interior de la província de València.

 

A l’interior sud, per part seua, es mantindrà l’alerta taronja per altíssimes temperatures que no aniran molt distants de les quals s’esperen en el nord, on el mercuri pujarà sense problemes fins als 40 graus. La resta del territori, mentrestant, es mantindrà demà dissabte en alerta groga per calor, ja que el termòmetre podria estar també aproximadament als 37 graus.

 

Les alertes seran efectives a partir de demà dissabte a les 12.00 hores i s’estenen durant tota la vesprada fins a les 21.00.

Una onada de calor amb nom ‘Lucífer’

No és clar com o qui ha posat nom a l’onada de calor que aquests dies de primers d’agost ha afectat països del centre i sud d’Europa. El seu nom no oficial és Lucifer. Sembla que la seua procedència és italiana i ha sorgit en els mitjans de comunicació.

 

Es tracta del nom comú que se li ha posat a aquest fenomen igual que ocorre amb altres fenòmens com a huracans, borrasques o anticiclons. Lucifer és un nom sense valor meteorològic. No existeix cap organisme meteorològic oficial i competent per a posar aquests noms a les onades de calor.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.