La Comunitat Valenciana continua immersa  en la calor

Podem fer servir molts adjectius per a tractar de definir la calor de la recta final d’esta primavera de 2022 que va començar fresca i humida i que està acabant extremadament calorosa.

Hem triat en el titular de hui, estacionaria perquè sembla que és l’adjectiu que millor descriu el que està passant amb la massa d’aire nord-africana que ens afecta des de divendres passat. En principi els mapes de previsió apuntaven a un descens de les temperatures allà cap al dijous d’esta setmana, però amb un poc de sort serà el cap de setmana, al centre i a l’oest de la Península, o a l’inici de la setmana que ve, Ací a la Comunitat Valenciana perquè comencen a baixar les temperatures.

Hui farà tanta calor o encara més que ahir perquè encara es consolidarà un poc més l’aire càlid sobre nosaltres. Aemet manté l’avís groc per altes temperatures al centre i per l’interior i encara que esta vesprada podrà veure’s i fins i tot quallar alguna tronada al nord el dia serà bàsicament assolellat.

Demà dijous la calor ens donarà una xicoteta treva però tampoc cal esperar que baixen molt les temperatures, a penes un parell de graus.

Descens mínim de les temperatures quasi inapreciable perquè tot indica que divendres pot arribar a ser el dia més calorós de la setmana amb temperatures al voltant o per damunt dels 35 graus a la costa i de nou tocant o superant els 40 al centre i per l’interior…i el tercer cap de setmana de juny tornarà a ser de platja i piscina per lluitar contra la calor.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.