La Comunitat Valenciana continua immersa  en la calor

Podem fer servir molts adjectius per a tractar de definir la calor de la recta final d’esta primavera de 2022 que va començar fresca i humida i que està acabant extremadament calorosa.

Hem triat en el titular de hui, estacionaria perquè sembla que és l’adjectiu que millor descriu el que està passant amb la massa d’aire nord-africana que ens afecta des de divendres passat. En principi els mapes de previsió apuntaven a un descens de les temperatures allà cap al dijous d’esta setmana, però amb un poc de sort serà el cap de setmana, al centre i a l’oest de la Península, o a l’inici de la setmana que ve, Ací a la Comunitat Valenciana perquè comencen a baixar les temperatures.

Hui farà tanta calor o encara més que ahir perquè encara es consolidarà un poc més l’aire càlid sobre nosaltres. Aemet manté l’avís groc per altes temperatures al centre i per l’interior i encara que esta vesprada podrà veure’s i fins i tot quallar alguna tronada al nord el dia serà bàsicament assolellat.

Demà dijous la calor ens donarà una xicoteta treva però tampoc cal esperar que baixen molt les temperatures, a penes un parell de graus.

Descens mínim de les temperatures quasi inapreciable perquè tot indica que divendres pot arribar a ser el dia més calorós de la setmana amb temperatures al voltant o per damunt dels 35 graus a la costa i de nou tocant o superant els 40 al centre i per l’interior…i el tercer cap de setmana de juny tornarà a ser de platja i piscina per lluitar contra la calor.

Últimes notícies

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.

Leyre Monente, heroïna de l’ascens del València CF Femení, es retira als 26 anys

La migcampista riojana Leyre Monente posa punt final a la seua carrera als 26 anys després de culminar l’ascens del València CF Femení a la Liga F amb un gol històric al minut 99.

La sensació tèrmica a Sumacàrcer es dispara fins als 63 graus en plena ona de calor

Sumacàrcer ha registrat este dijous una sensació tèrmica de 63,1 graus, amb 40,1 graus reals i un 60 % d’humitat, en plena ona de calor a la Comunitat Valenciana.

L’exregidora d’Urbanisme del PP demana vendre el seu pis en la polèmica promoció de Les Naus

Rocío Gómez, exregidora d’Urbanisme d’Alacant que va dimitir pel cas de Les Naus, ha comunicat a la cooperativa la seua intenció de vendre el pis adjudicat. La comissió d’investigació de Les Corts ha coneixcut també que l’administrador de la promotora vol desprendres d’un dels àtics.

Les platges dAlacant, Oriola i Guardamar tanquen el bany per lalerta de vent i tempesta

Diversos municipis alacantins, entre ells Alacant, Oriola i Guardamar del Segura, prohibixen el bany des de les 17.00 hores per lalerta de vent, tempestes i possible granís. Les altes temperatures, amb avís roig al litoral sud dAlacant i de València, obliguen també a tancar parcs i activar refugis climàtics per a persones vulnerables i sense llar.

Empresaris i institucions celebren que l’acord Ford-Geely blinda el futur d’Almussafes

La CEV, Cámara Valencia, AVIA i l’Ajuntament d’Almussafes han valorat molt positivament l’aliança entre Ford i Geely, que preveu augmentar la capacitat fins a 500.000 vehicles anuals i reforçar tota la indústria auxiliar valenciana.

Debat sobre l’aforament de Mazón i homenatge a les víctimes en els dos anys de la DANA

L'Associació de Víctimes DANA 29 Octubre 2024 prepara una taula redona sobre l'aforament de Carlos Mazón i un homenatge a les 231 víctimes mortals en el segon aniversari de la tragèdia.

Kempes demana no alimentar teories conspiratives després de la final del Mundial

Mario Alberto Kempes ha criticat les teories conspiratives sobre la derrota d’Argentina contra Espanya en la final del Mundial 2026 i ha demanat respecte per la selecció albiceleste.