16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

La Comunitat Valenciana continua immersa  en la calor

Podem fer servir molts adjectius per a tractar de definir la calor de la recta final d’esta primavera de 2022 que va començar fresca i humida i que està acabant extremadament calorosa.

Hem triat en el titular de hui, estacionaria perquè sembla que és l’adjectiu que millor descriu el que està passant amb la massa d’aire nord-africana que ens afecta des de divendres passat. En principi els mapes de previsió apuntaven a un descens de les temperatures allà cap al dijous d’esta setmana, però amb un poc de sort serà el cap de setmana, al centre i a l’oest de la Península, o a l’inici de la setmana que ve, Ací a la Comunitat Valenciana perquè comencen a baixar les temperatures.

Hui farà tanta calor o encara més que ahir perquè encara es consolidarà un poc més l’aire càlid sobre nosaltres. Aemet manté l’avís groc per altes temperatures al centre i per l’interior i encara que esta vesprada podrà veure’s i fins i tot quallar alguna tronada al nord el dia serà bàsicament assolellat.

Demà dijous la calor ens donarà una xicoteta treva però tampoc cal esperar que baixen molt les temperatures, a penes un parell de graus.

Descens mínim de les temperatures quasi inapreciable perquè tot indica que divendres pot arribar a ser el dia més calorós de la setmana amb temperatures al voltant o per damunt dels 35 graus a la costa i de nou tocant o superant els 40 al centre i per l’interior…i el tercer cap de setmana de juny tornarà a ser de platja i piscina per lluitar contra la calor.

Últimes notícies

La Generalitat reivindica el lideratge del Pla Endavant i demana corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha assegurat que la reconstrucció després de la DANA avança gràcies al Pla Endavant i ha reclamat corresponsabilitat al Govern per a completar les obres. El Consell ha detallat avanços socials, econòmics, ambientals i de prevenció amb objectius calendarizados.

Avís taronja este dissabte per vents de fins a 100 km/h en gran part de la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit per a este dissabte avise taronja per vent del nord-oest amb ratxes de fins a 100 km/h i alerta costanera a Alacant; a la vesprada baixarà a groc.

El PSPV portarà a Antifrau el suposat pelotazo de les vivendes públiques a Alacant

El PSPV-PSOE va anunciar que portarà a l'Agència Antifrau les possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques en La Condomina. Reclama dimissions i un ple extraordinari després de l'obertura d'un expedient i la renúncia d'una alta càrrec municipal.

Massificació en la costa i crisi climàtica deixen els litorals més vulnerables a les borrasques

Els últims temporals han evidenciat la debilitat del litoral espanyol per la pressió urbanística, la falta de sediments i l'ascens de la mar. Experts demanen replantejar obres i permetre que les platges recuperen la seua dinàmica natural.

Detinguda una parella per robar amb violència joies a majors en diverses localitats de València

La Guàrdia Civil ha arrestat en Port de Sagunt a una parella per quatre robatoris amb estirada a persones majors a Alfafar, Catarroja, Albal i Benetússer. Operaven amb motocicleta i atacaven quan les víctimes caminaven pel carrer.

Dimitix l’alt càrrec d’Alacant després de sospites en adjudicacions de vivendes públiques

La directora general municipal María Pérez-Hickman ha presentat la seua dimissió per les suposades irregularitats en una promoció pública en La Condomina. L'alcalde Luis Barcala va obrir un expedient d'aclariment i va advertir que portarà a Fiscalia la menor sospita.

Ha dimitit l’alt càrrec d’Alacant vinculada a irregularitats en vivendes públiques

María Pérez-Hickman deixa el seu lloc després de conéixer-se adjudicacions de la promoció pública en La Condomina que van esguitar a càrrecs i familiars. L'alcalde obri un expedient i avisa que portarà 'la menor sospita' a la Fiscalia.

Dos reclamats per Suècia, detinguts en hotels de Múrcia per blanquejar més de 21 milions

Dos hòmens de 34 i 38 anys han sigut detinguts en hotels de Múrcia per orde de Suècia, acusats de blanquejar almenys 21,7 milions entre 2024 i 2025. Se'ls van confiscar mòbils, un portàtil i 200 euros, i han passat a l'Audiència Nacional per a la seua extradició.