Una DANA amenaça amb deixar tempestes fortes el diumenge

Imatge d'un cel carregat de núvols a l'Olleria, València

Esta última setmana ha estat marcada per diversos fronts que han passat pel vessant cantàbric, les conques altes del Duero, Ebre i els Pirineus, així com per episodis de calor en el centre, el litoral mediterrani i el sud peninsular, on la ciutat de Màlaga va batre el seu rècord de maig en aconseguir els 37 °C.

Segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored, entre el diumenge i el dilluns una nova DANA se situarà en l’àrea del Golf de Cadis i portarà amb si tempestes que afectaran, sobretot, al sud-est peninsular.

 

Mapa DANA Espanya maig 2021

Dijous i divendres sense precipitacions

 

Durant la jornada de hui, dijous, predominaran els cels buidats en quasi tot el territori peninsular. Només a Catalunya es preveuen precipitacions febles i cels nuvolosos a Galícia. A més, les temperatures, que continuen pujant, aconseguiran els 35 °C a la vall del Guadalquivir.

Demà, divendres, es podrien produir pluges febles a Galícia, les regions cantàbriques i els Pirineus, provocades per un front d’escassa activitat. En l’Estret predominaran els núvols baixos i hi haurà calitja en alguns punts de Canàries.

Les temperatures continuaran sent més altes del normal en esta època de l’any, podent aconseguir, en l’oest d’Andalusia, màximes de 35 °C. Bufaran vents de llevant en l’Estret i alisis en l’arxipèlag canari.

Cap de setmana tempestuosa

 

El matí del dissabte deixarà possibles pluges de caràcter feble en els territoris de Galícia, Astúries, Cantàbria i País Basc, que s’expandiran conforme s’acoste la vesprada a zones del terç nord i els Pirineus. Els núvols cobriran zones de l’interior peninsular encara que amb baixa probabilitat de pluges.

A excepció del sud-est d’Andalusia, es produirà un descens de les temperatures en tot el territori peninsular. Comptarem amb vents de component nord que seran més notables en el nord, mentre que en l’Estret bufaran de ponent. A Canàries continuaran bufant els vents alisis.

Tot apunta al fet que, al llarg del diumenge, el tàlveg que s’acosta al Golf de Cadis passarà a convertir-se en una DANA, estabilitzant així l’atmosfera de la Península, Balears i l’arxipèlag canari. La depressió probablement descarregarà fortes pluges i tempestes que aniran creixent, a mesura que passe el dia en el sud-est peninsular i l’arxipèlag balear.

Al llarg del diumenge i del dilluns, segons el nostre model en Meteored, es podran registrar pluges de fins a 50 litres per metre quadrat a l’interior del sud-est peninsular. Previsiblement, els acumulats més importants tindran lloc en el nord de Múrcia, l’interior d’Almeria i la zona sud d’Albacete, encara que no es poden descartar en la resta del quadrant sud-oriental.

Animació amb el flux del doll polar que dibuixa el tàlveg del diumenge

 

En estes zones tempestuoses comptarem amb temperatures més baixes, mentre que en el nord-oest peninsular ascendiran lleugerament. Els vents bufaran variables, predominant els de component nord a Balears, on seran especialment forts. A Canàries romandran els alisis.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.

Temps inestable i ruixats en la Comunitat Valenciana en el primer gran pont de maig

La Comunitat Valenciana afronta el primer cap de setmana llarg de maig amb inestabilitat, ruixats, possibles tempestes, pols en suspensió i temperatures sense grans canvis.

La Comunitat Valenciana lidera la pujada del preu de la vivenda al costat de Cantàbria amb un 17,4% al febrer

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana va repuntar un 17,4% al febrer, el segon major augment autonòmic, en un context de caiguda de compravendes i encariment general del metre quadrat a Espanya.

CaixaBank eleva el seu benefici trimestral a 1.572 milions, un 7% més per l’estirada comercial

CaixaBank tanca el primer trimestre amb un benefici net de 1.572 milions, un 7% més, impulsat per la major activitat comercial i els ingressos per servicis en un entorn d'incertesa geopolítica.

Hui és el millor dia per a triar on veure l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

Esta vesprada el Sol estarà quasi en la mateixa posició que durant l'eclipsi total del 12 d'agost, una oportunitat clau per a comprovar si el lloc triat oferix una visió buidada.

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.