Una DANA amenaça amb deixar tempestes fortes el diumenge

Imatge d'un cel carregat de núvols a l'Olleria, València

Esta última setmana ha estat marcada per diversos fronts que han passat pel vessant cantàbric, les conques altes del Duero, Ebre i els Pirineus, així com per episodis de calor en el centre, el litoral mediterrani i el sud peninsular, on la ciutat de Màlaga va batre el seu rècord de maig en aconseguir els 37 °C.

Segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored, entre el diumenge i el dilluns una nova DANA se situarà en l’àrea del Golf de Cadis i portarà amb si tempestes que afectaran, sobretot, al sud-est peninsular.

 

Mapa DANA Espanya maig 2021

Dijous i divendres sense precipitacions

 

Durant la jornada de hui, dijous, predominaran els cels buidats en quasi tot el territori peninsular. Només a Catalunya es preveuen precipitacions febles i cels nuvolosos a Galícia. A més, les temperatures, que continuen pujant, aconseguiran els 35 °C a la vall del Guadalquivir.

Demà, divendres, es podrien produir pluges febles a Galícia, les regions cantàbriques i els Pirineus, provocades per un front d’escassa activitat. En l’Estret predominaran els núvols baixos i hi haurà calitja en alguns punts de Canàries.

Les temperatures continuaran sent més altes del normal en esta època de l’any, podent aconseguir, en l’oest d’Andalusia, màximes de 35 °C. Bufaran vents de llevant en l’Estret i alisis en l’arxipèlag canari.

Cap de setmana tempestuosa

 

El matí del dissabte deixarà possibles pluges de caràcter feble en els territoris de Galícia, Astúries, Cantàbria i País Basc, que s’expandiran conforme s’acoste la vesprada a zones del terç nord i els Pirineus. Els núvols cobriran zones de l’interior peninsular encara que amb baixa probabilitat de pluges.

A excepció del sud-est d’Andalusia, es produirà un descens de les temperatures en tot el territori peninsular. Comptarem amb vents de component nord que seran més notables en el nord, mentre que en l’Estret bufaran de ponent. A Canàries continuaran bufant els vents alisis.

Tot apunta al fet que, al llarg del diumenge, el tàlveg que s’acosta al Golf de Cadis passarà a convertir-se en una DANA, estabilitzant així l’atmosfera de la Península, Balears i l’arxipèlag canari. La depressió probablement descarregarà fortes pluges i tempestes que aniran creixent, a mesura que passe el dia en el sud-est peninsular i l’arxipèlag balear.

Al llarg del diumenge i del dilluns, segons el nostre model en Meteored, es podran registrar pluges de fins a 50 litres per metre quadrat a l’interior del sud-est peninsular. Previsiblement, els acumulats més importants tindran lloc en el nord de Múrcia, l’interior d’Almeria i la zona sud d’Albacete, encara que no es poden descartar en la resta del quadrant sud-oriental.

Animació amb el flux del doll polar que dibuixa el tàlveg del diumenge

 

En estes zones tempestuoses comptarem amb temperatures més baixes, mentre que en el nord-oest peninsular ascendiran lleugerament. Els vents bufaran variables, predominant els de component nord a Balears, on seran especialment forts. A Canàries romandran els alisis.

 

Últimes notícies

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.

Demostren que les pedres de la Lluna poden servir per a construir carreteres i edificis lunars

Personal investigador de la UPV i la Universitat de Surrey ha confirmat que el regolita lunar es fon de manera més ràpida i eficient amb microones, fet que obri la porta a fabricar carreteres, pistes d’aterratge i edificis directament a la superfície de la Lluna.

Alerta groga diumenge per temperatures de fins a 38 °C i tronades a València i al sud de Castelló

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc en tota la província de València i al sud de Castelló per màximes de fins a 38 graus i risc de tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes.

Oratge calorós i risc de tempestes amb granís i ratxes fortes a l’interior de València

La Comunitat Valenciana viu este diumenge una jornada de molta calor, amb risc de tempestes fortes amb granís i ratxes de vent molt intenses a l’interior de València, i pols en suspensió a tot el territori.

135.000 persones omplin Benicàssim en el 30é aniversari del FIB amb The Prodigy com a colofó

El FIB ha tancat la seua 30a edició a Benicàssim amb 135.000 assistents i un potent concert final de The Prodigy, en un festival cada volta més orientat al públic estatal.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana, amb mínimes de fins a 28 graus i humitats extremes

La Comunitat Valenciana ha viscut una altra nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28 graus i humitat que ha arribat al 100 % en diversos municipis.

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.