Una DANA amenaça amb deixar tempestes fortes el diumenge

Imatge d'un cel carregat de núvols a l'Olleria, València

Esta última setmana ha estat marcada per diversos fronts que han passat pel vessant cantàbric, les conques altes del Duero, Ebre i els Pirineus, així com per episodis de calor en el centre, el litoral mediterrani i el sud peninsular, on la ciutat de Màlaga va batre el seu rècord de maig en aconseguir els 37 °C.

Segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored, entre el diumenge i el dilluns una nova DANA se situarà en l’àrea del Golf de Cadis i portarà amb si tempestes que afectaran, sobretot, al sud-est peninsular.

 

Mapa DANA Espanya maig 2021

Dijous i divendres sense precipitacions

 

Durant la jornada de hui, dijous, predominaran els cels buidats en quasi tot el territori peninsular. Només a Catalunya es preveuen precipitacions febles i cels nuvolosos a Galícia. A més, les temperatures, que continuen pujant, aconseguiran els 35 °C a la vall del Guadalquivir.

Demà, divendres, es podrien produir pluges febles a Galícia, les regions cantàbriques i els Pirineus, provocades per un front d’escassa activitat. En l’Estret predominaran els núvols baixos i hi haurà calitja en alguns punts de Canàries.

Les temperatures continuaran sent més altes del normal en esta època de l’any, podent aconseguir, en l’oest d’Andalusia, màximes de 35 °C. Bufaran vents de llevant en l’Estret i alisis en l’arxipèlag canari.

Cap de setmana tempestuosa

 

El matí del dissabte deixarà possibles pluges de caràcter feble en els territoris de Galícia, Astúries, Cantàbria i País Basc, que s’expandiran conforme s’acoste la vesprada a zones del terç nord i els Pirineus. Els núvols cobriran zones de l’interior peninsular encara que amb baixa probabilitat de pluges.

A excepció del sud-est d’Andalusia, es produirà un descens de les temperatures en tot el territori peninsular. Comptarem amb vents de component nord que seran més notables en el nord, mentre que en l’Estret bufaran de ponent. A Canàries continuaran bufant els vents alisis.

Tot apunta al fet que, al llarg del diumenge, el tàlveg que s’acosta al Golf de Cadis passarà a convertir-se en una DANA, estabilitzant així l’atmosfera de la Península, Balears i l’arxipèlag canari. La depressió probablement descarregarà fortes pluges i tempestes que aniran creixent, a mesura que passe el dia en el sud-est peninsular i l’arxipèlag balear.

Al llarg del diumenge i del dilluns, segons el nostre model en Meteored, es podran registrar pluges de fins a 50 litres per metre quadrat a l’interior del sud-est peninsular. Previsiblement, els acumulats més importants tindran lloc en el nord de Múrcia, l’interior d’Almeria i la zona sud d’Albacete, encara que no es poden descartar en la resta del quadrant sud-oriental.

Animació amb el flux del doll polar que dibuixa el tàlveg del diumenge

 

En estes zones tempestuoses comptarem amb temperatures més baixes, mentre que en el nord-oest peninsular ascendiran lleugerament. Els vents bufaran variables, predominant els de component nord a Balears, on seran especialment forts. A Canàries romandran els alisis.

 

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.