18 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Una DANA amenaça amb deixar tempestes fortes el diumenge

Imatge d'un cel carregat de núvols a l'Olleria, València

Esta última setmana ha estat marcada per diversos fronts que han passat pel vessant cantàbric, les conques altes del Duero, Ebre i els Pirineus, així com per episodis de calor en el centre, el litoral mediterrani i el sud peninsular, on la ciutat de Màlaga va batre el seu rècord de maig en aconseguir els 37 °C.

Segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored, entre el diumenge i el dilluns una nova DANA se situarà en l’àrea del Golf de Cadis i portarà amb si tempestes que afectaran, sobretot, al sud-est peninsular.

 

Mapa DANA Espanya maig 2021

Dijous i divendres sense precipitacions

 

Durant la jornada de hui, dijous, predominaran els cels buidats en quasi tot el territori peninsular. Només a Catalunya es preveuen precipitacions febles i cels nuvolosos a Galícia. A més, les temperatures, que continuen pujant, aconseguiran els 35 °C a la vall del Guadalquivir.

Demà, divendres, es podrien produir pluges febles a Galícia, les regions cantàbriques i els Pirineus, provocades per un front d’escassa activitat. En l’Estret predominaran els núvols baixos i hi haurà calitja en alguns punts de Canàries.

Les temperatures continuaran sent més altes del normal en esta època de l’any, podent aconseguir, en l’oest d’Andalusia, màximes de 35 °C. Bufaran vents de llevant en l’Estret i alisis en l’arxipèlag canari.

Cap de setmana tempestuosa

 

El matí del dissabte deixarà possibles pluges de caràcter feble en els territoris de Galícia, Astúries, Cantàbria i País Basc, que s’expandiran conforme s’acoste la vesprada a zones del terç nord i els Pirineus. Els núvols cobriran zones de l’interior peninsular encara que amb baixa probabilitat de pluges.

A excepció del sud-est d’Andalusia, es produirà un descens de les temperatures en tot el territori peninsular. Comptarem amb vents de component nord que seran més notables en el nord, mentre que en l’Estret bufaran de ponent. A Canàries continuaran bufant els vents alisis.

Tot apunta al fet que, al llarg del diumenge, el tàlveg que s’acosta al Golf de Cadis passarà a convertir-se en una DANA, estabilitzant així l’atmosfera de la Península, Balears i l’arxipèlag canari. La depressió probablement descarregarà fortes pluges i tempestes que aniran creixent, a mesura que passe el dia en el sud-est peninsular i l’arxipèlag balear.

Al llarg del diumenge i del dilluns, segons el nostre model en Meteored, es podran registrar pluges de fins a 50 litres per metre quadrat a l’interior del sud-est peninsular. Previsiblement, els acumulats més importants tindran lloc en el nord de Múrcia, l’interior d’Almeria i la zona sud d’Albacete, encara que no es poden descartar en la resta del quadrant sud-oriental.

Animació amb el flux del doll polar que dibuixa el tàlveg del diumenge

 

En estes zones tempestuoses comptarem amb temperatures més baixes, mentre que en el nord-oest peninsular ascendiran lleugerament. Els vents bufaran variables, predominant els de component nord a Balears, on seran especialment forts. A Canàries romandran els alisis.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís denuncia persecució a Mónica Oltra i reclama democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat este dimarts una persecució judicial i política contra Mónica Oltra després de l'orde d'obrir juí oral per presumpte encobriment. El partit reclama una democratització de la justícia i apel·la a les forces democràtiques.

Gradolí: ‘No hi haurà normalitat’ mentres es protegisca a Mazón

Mariló Gradolí ha afirmat davant la comissió d'investigació de Les Corts que no hi haurà normalitat si es protegix a Carlos Mazón. Ha reclamat veritat i assumpció de responsabilitats.

Rosa Álvarez ha demanat justícia per la DANA i ha acusat el Govern valencià de negligència

La presidenta de l'Associació Víctimes Mortals Dana 29-O ha reclamat justícia davant Les Corts i ha denunciat negligència del Govern valencià. Ha exigit responsabilitats polítiques a Carlos Mazón i ha criticat el veto a les víctimes en la comissió.

Alacant xifra en 46 els pisos públics investigats sense empadronats a la Platja de Sant Joan

L'Ajuntament ha detectat 46 de 140 vivendes de la promoció Els Naus sense ningú empadronat i traslladarà les dades al jutjat. També observa indicis d'altres irregularitats.

Normalitzat el servici en les línies 2 i 7 després d’un robatori de cable; la 1 manté retards

El servici s'ha restablit en les línies 2 i 7 després de la reparació del cable sostret, mentres la línia 1 seguix amb demores. Els treballs continuen fins a recuperar la normalitat.

L’Audiència de València ordena obrir el juí oral a Mónica Oltra per encobriment

L'Audiència Provincial de València ha ordenat al Jutjat d'Instrucció 15 obrir juí oral a Mónica Oltra i a altres nou pel presumpte encobriment dels abusos a una menor. La decisió revoca la negativa prèvia i aprecia base indiciària suficient per a enjudiciar els fets.

Consum va facturar 891 milions a la seua franquícia Charter en 2025 i va obrir 41 botigues

Consum va incrementar un 14,02% la facturació a la seua franquícia Charter en 2025, fins a 891,11 milions, i va elevar la xarxa a 504 botigues. El 73% de les obertures es va concentrar en la Comunitat Valenciana i Catalunya; per a 2026 preveu 37 noves botigues i una alça del 8,2%.

Dos detinguts per defraudar 217.000 euros amb falses inversions immobiliàries

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i una dona per, presumptament, estafar 217.000 euros a una dona amb suposades inversions a Madrid. Van ser arrestats quan anaven a tornar a sol·licitar-li diners i van quedar en llibertat amb mesures cautelars.