Una DANA amenaça València amb fortes tempestes i granis

 

La Generalitat ha emès un avís informant els ajuntaments de la província de València davant l’arribada d’una DANA o gota freda amb tempestes amb «probable calamarsa» i fortes precipitacions que poden descarregar més de 20 litres per metre quadrat en una hora.

Segons Aemet, la gota freda o DANA entrarà per l’oest-nord-oest peninsular a les propers hores, coincidint amb una entrada pronunciada de vent de llevant càlid i humit.

La preemergència, que ha obligat el 112 a recomanar als municipis que romanguen alertes i vigilants als avisos que emeta Emergències, començarà a les deu del matí i finalitzarà a mitjanit.

Hui, les tempestes seran fortes o molt fortes a les comarques valencianes de l’interior i el sud tot i que esta nit ja s’ha activat el doble avís groc davant la imminent arribada de la gota freda.

La major intensitat de les fortes pluges, tempestes i calamarsa es registrarà a València i el nord d’Alacant durant la nit de dimecres a dijous.

Esta gota freda serà reabsorbida per la circulació de l’oest durant el divendres, tot i que a principis de la setmana que ve podria arribar una altra des de l’Atlàntic.

Últimes notícies

Deting a Tortosa un fugitiu reclamat per Interpol per robatoris en empreses de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a Tortosa un home reclamat per Interpol i vinculat a dos robatoris amb força en empreses de la província de Castelló el passat 5 de juny.

Un SMS de Sanitat alerta com vore l’eclipsi solar de forma segura a la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha enviat un SMS amb recomanacions per a observar de forma segura l’eclipsi solar del 12 d’agost i ha reforçat urgències, Oftalmologia i el dispositiu d’ambulàncies a la Comunitat Valenciana.

El calor extrem ja s’associa amb 249 morts a la Comunitat Valenciana des de juliol

Les altes temperatures han causat 249 morts estimades a la Comunitat Valenciana des de l’1 de juliol, 75 d’elles a la província de València. El sistema MoMo adverteix que les xifres són provisionals i es revisen de manera contínua.

Mig segle de l’arribada de Mario Kempes, el gran mite del valencianisme

Fa 50 anys que un desconegut Mario Kempes va aterrar a València. Hui és considerat el major ídol de la història del club.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior de València dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior de la província de València i el Racó d’Ademús, coincidint amb l’eclipsi de sol. L’avís estarà vigent entre les 13.00 hores i la mitjanit del dia 13.

Controlat l’incendi de Tírig després de cremar 810 hectàrees de massa forestal

L’incendi declarat divendres a Tírig ha quedat controlat este dimarts després d’afectar 810 hectàrees, sobretot forestals, entre Tírig i Catí.

On vore l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana: 9 punts oficials i fins a 60.000 persones

La Comunitat Valenciana ha habilitat nou punts oficials per a observar l’eclipsi solar, amb aforaments que van de 600 a 60.000 persones, principalment a les platges de Castelló i València i en diversos municipis d’interior.

Parcs naturals tancats i màximes restriccions per l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc d’incendis en tota la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, amb el tancament dels parcs naturals i la prohibició de transitar per senders i encendre foc. Les acampades i activitats a l’aire lliure en zones forestals també queden fortament limitades.