Una DANA amenaça València amb fortes tempestes i granis

 

La Generalitat ha emès un avís informant els ajuntaments de la província de València davant l’arribada d’una DANA o gota freda amb tempestes amb “probable calamarsa” i fortes precipitacions que poden descarregar més de 20 litres per metre quadrat en una hora.

Segons Aemet, la gota freda o DANA entrarà per l’oest-nord-oest peninsular a les propers hores, coincidint amb una entrada pronunciada de vent de llevant càlid i humit.

La preemergència, que ha obligat el 112 a recomanar als municipis que romanguen alertes i vigilants als avisos que emeta Emergències, començarà a les deu del matí i finalitzarà a mitjanit.

Hui, les tempestes seran fortes o molt fortes a les comarques valencianes de l’interior i el sud tot i que esta nit ja s’ha activat el doble avís groc davant la imminent arribada de la gota freda.

La major intensitat de les fortes pluges, tempestes i calamarsa es registrarà a València i el nord d’Alacant durant la nit de dimecres a dijous.

Esta gota freda serà reabsorbida per la circulació de l’oest durant el divendres, tot i que a principis de la setmana que ve podria arribar una altra des de l’Atlàntic.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.