Una DANA amenaça València amb fortes tempestes i granis

 

La Generalitat ha emès un avís informant els ajuntaments de la província de València davant l’arribada d’una DANA o gota freda amb tempestes amb “probable calamarsa” i fortes precipitacions que poden descarregar més de 20 litres per metre quadrat en una hora.

Segons Aemet, la gota freda o DANA entrarà per l’oest-nord-oest peninsular a les propers hores, coincidint amb una entrada pronunciada de vent de llevant càlid i humit.

La preemergència, que ha obligat el 112 a recomanar als municipis que romanguen alertes i vigilants als avisos que emeta Emergències, començarà a les deu del matí i finalitzarà a mitjanit.

Hui, les tempestes seran fortes o molt fortes a les comarques valencianes de l’interior i el sud tot i que esta nit ja s’ha activat el doble avís groc davant la imminent arribada de la gota freda.

La major intensitat de les fortes pluges, tempestes i calamarsa es registrarà a València i el nord d’Alacant durant la nit de dimecres a dijous.

Esta gota freda serà reabsorbida per la circulació de l’oest durant el divendres, tot i que a principis de la setmana que ve podria arribar una altra des de l’Atlàntic.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.