Una DANA amenaça València amb fortes tempestes i granis

 

La Generalitat ha emès un avís informant els ajuntaments de la província de València davant l’arribada d’una DANA o gota freda amb tempestes amb “probable calamarsa” i fortes precipitacions que poden descarregar més de 20 litres per metre quadrat en una hora.

Segons Aemet, la gota freda o DANA entrarà per l’oest-nord-oest peninsular a les propers hores, coincidint amb una entrada pronunciada de vent de llevant càlid i humit.

La preemergència, que ha obligat el 112 a recomanar als municipis que romanguen alertes i vigilants als avisos que emeta Emergències, començarà a les deu del matí i finalitzarà a mitjanit.

Hui, les tempestes seran fortes o molt fortes a les comarques valencianes de l’interior i el sud tot i que esta nit ja s’ha activat el doble avís groc davant la imminent arribada de la gota freda.

La major intensitat de les fortes pluges, tempestes i calamarsa es registrarà a València i el nord d’Alacant durant la nit de dimecres a dijous.

Esta gota freda serà reabsorbida per la circulació de l’oest durant el divendres, tot i que a principis de la setmana que ve podria arribar una altra des de l’Atlàntic.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.