El ‘Déu del Caos’, l’asteroide que podria provocar una catàstrofe mundial en 2029

Imatge representativa d’un asteroide | Arxiu

 

‘Déu del Caos’ és el sobrenom amb el que es coneix l’asteroide Apophis 99942, i que, d’acord amb la NASA, és ‘potencialment perillós’ i passarà prop de la Terra en l’any 2029. D’unes dimensions de 340 metres, esta roca podria impactar el dia 13 d’abril i provocaria una catàstrofe mundial, amb un impacte 15.000 voltes superior al de la bomba d’Hiroshima. 

 

A pesar de la preocupació que esta notícia pot generar, des de la NASA la consideren una ‘gran oportunitat’ per a la ciència per a estudiar amb detall este asteroide i altres fenòmens similars. I és que es tracta d’un dels asteroides més grans que passarà tan prop de la superfície de la Terra.

 

De moment, els càlculs dels experts mostren que la possibilitat de què el ‘Déu del Caos’ impacte contra la Terra és menys d’una entre cent mil, i passarà a tan sols 30.000 km de la Terra. En la pàgina web de la NASA, s’afirma clarament que, cap asteroide conegut actualment representa un risc significatiu d’impacte amb la Terra durant els pròxims 100 anys.

 

 

Un apropament històric

L’apropament de l’asteroide serà una oportunitat única per a la comunitat científica, a part de ser el primer que podrà vore’s a simple vista des de la Terra. Quan ocórrega, la roca passarà a la història com l’asteroide amb una trajectòria més pròxim del planeta. Primer il·luminarà el cel nocturn de l’hemisferi sud, en Austràlia, creuant l’Oceà Índic fins a Àfrica. Mentres que, en Europa, arribarà a mitjanit.

 

És poc comú que els asteroides d’esta grandària passen tan prop de la Terra. Esta aproximació canviarà l’òrbita de l’asteroide i, fins i tot, la forma en què girarà. També és possible que provoque alguns canvis enn la superfície del seu cos, segons informen des de la NASA.

 

Una defensa inexistent

Encara que es sap que l’asteroide no és una amenaça directa per a la Terra, persones de gran influència i integrats en el món espacial, com Elon Musck, fundador de Tesla, han mostrat la seua preocupació per la inexistent defensa contra asteroides.

 

 

Musk ho va demostrar escrivint en un tuit i referint-se al ‘Déu del Caos’: «Gran nom! No em preocuparia per este en particular, però una gran roca xocarà tard o promte en la Terra i actualment no tenim cap defensa al respecte».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.