El ‘Déu del Caos’, l’asteroide que podria provocar una catàstrofe mundial en 2029

Imatge representativa d’un asteroide | Arxiu

 

‘Déu del Caos’ és el sobrenom amb el que es coneix l’asteroide Apophis 99942, i que, d’acord amb la NASA, és ‘potencialment perillós’ i passarà prop de la Terra en l’any 2029. D’unes dimensions de 340 metres, esta roca podria impactar el dia 13 d’abril i provocaria una catàstrofe mundial, amb un impacte 15.000 voltes superior al de la bomba d’Hiroshima. 

 

A pesar de la preocupació que esta notícia pot generar, des de la NASA la consideren una ‘gran oportunitat’ per a la ciència per a estudiar amb detall este asteroide i altres fenòmens similars. I és que es tracta d’un dels asteroides més grans que passarà tan prop de la superfície de la Terra.

 

De moment, els càlculs dels experts mostren que la possibilitat de què el ‘Déu del Caos’ impacte contra la Terra és menys d’una entre cent mil, i passarà a tan sols 30.000 km de la Terra. En la pàgina web de la NASA, s’afirma clarament que, cap asteroide conegut actualment representa un risc significatiu d’impacte amb la Terra durant els pròxims 100 anys.

 

 

Un apropament històric

L’apropament de l’asteroide serà una oportunitat única per a la comunitat científica, a part de ser el primer que podrà vore’s a simple vista des de la Terra. Quan ocórrega, la roca passarà a la història com l’asteroide amb una trajectòria més pròxim del planeta. Primer il·luminarà el cel nocturn de l’hemisferi sud, en Austràlia, creuant l’Oceà Índic fins a Àfrica. Mentres que, en Europa, arribarà a mitjanit.

 

És poc comú que els asteroides d’esta grandària passen tan prop de la Terra. Esta aproximació canviarà l’òrbita de l’asteroide i, fins i tot, la forma en què girarà. També és possible que provoque alguns canvis enn la superfície del seu cos, segons informen des de la NASA.

 

Una defensa inexistent

Encara que es sap que l’asteroide no és una amenaça directa per a la Terra, persones de gran influència i integrats en el món espacial, com Elon Musck, fundador de Tesla, han mostrat la seua preocupació per la inexistent defensa contra asteroides.

 

 

Musk ho va demostrar escrivint en un tuit i referint-se al ‘Déu del Caos’: «Gran nom! No em preocuparia per este en particular, però una gran roca xocarà tard o promte en la Terra i actualment no tenim cap defensa al respecte».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Preemergencia per risc d’inundacions en el Magre, Baix Túria i diversos barrancs

Emergències de la Generalitat ha activat la preemergencia hidrològica de nivell groc al Magre, Baix Túria, Poyo-Saleta, Carraixet-Calderona i a la zona de barrancs de l’Albufera. S’insta els ajuntaments a activar els seus plans davant el risc d’inundacions i a reforçar la vigilància en punts crítics.

Paiporta i Aldaia aguanten 60 l/m² en una hora sense danys greus però amb el record de la dana

Paiporta i Aldaia han registrat 60 litres per metre quadrat en una hora sense incidències greus, però amb el temor encara present després de la dana de 2024. Les obres en barrancs, clavegueram i escorrentia han funcionat però els veïns continuen en alerta.

Aemet activa l’avís taronja per pluges intenses a la costa d’Alacant i sud de València

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges de fins a 120 l/m2 en dotze hores a la costa d’Alacant i sud de València, amb altres avisos taronja i grocs per precipitacions i tempestats en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Les fortes pluges col·lapsen el trànsit a València i deixen 85 l/m² en mitja hora a L’Eliana

Les pluges intenses i les tronades han obligat a reduir la velocitat en diverses vies de l’àrea de València i han deixat fins a 85 l/m² en L’Eliana en només mitja hora, amb avís taronja activat per Aemet.

Tancat l’Aeroport de València per inundacions després de fortes pluges

L’Aeroport de València, situat a Manises, ha tancat per inundacions a les instal·lacions després de fortes pluges a la província. Emergències ha activat la situació 1 del Pla Especial d’Inundacions i ha enviat un avís Es-Alert a la població.

Les fortes tempestes ofeguen València, tanquen metro i aeroport i tornen la por a la dana

Un front de tempestes molt intenses ha inundat carrers i túnels de València i l’àrea metropolitana, ha obligat a tancar el metro i l’aeroport de Manises i ha fet reviure la por a la dana de 2024, amb prop de 500 incidents però sense danys personals greus fins ara.

Les fortes tempestes ofeguen València, tanquen el metro i l’aeroport i reobrin la por a una nova DANA

Un front de tempestes ha descarregat fins a 100 l/m2 en punts de l’Horta i la ciutat de València, amb quasi 500 incidents, talls de túnels, suspensió de classes, tancament temporal del metro i de l’aeroport de Manises i el record encara viu de la DANA de 2024 en municipis com Torrent, Paiporta i Aldaia.

Les fortes tronades obliguen a gestionar 478 incidents a la província de València

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha gestionat 478 incidents per les fortes tronades a la província de València entre les 14.00 i les 23.00 hores, un centenar dels quals a la capital, sense danys personals.