El ‘Déu del Caos’, l’asteroide que podria provocar una catàstrofe mundial en 2029

Imatge representativa d’un asteroide | Arxiu

 

‘Déu del Caos’ és el sobrenom amb el que es coneix l’asteroide Apophis 99942, i que, d’acord amb la NASA, és ‘potencialment perillós’ i passarà prop de la Terra en l’any 2029. D’unes dimensions de 340 metres, esta roca podria impactar el dia 13 d’abril i provocaria una catàstrofe mundial, amb un impacte 15.000 voltes superior al de la bomba d’Hiroshima. 

 

A pesar de la preocupació que esta notícia pot generar, des de la NASA la consideren una ‘gran oportunitat’ per a la ciència per a estudiar amb detall este asteroide i altres fenòmens similars. I és que es tracta d’un dels asteroides més grans que passarà tan prop de la superfície de la Terra.

 

De moment, els càlculs dels experts mostren que la possibilitat de què el ‘Déu del Caos’ impacte contra la Terra és menys d’una entre cent mil, i passarà a tan sols 30.000 km de la Terra. En la pàgina web de la NASA, s’afirma clarament que, cap asteroide conegut actualment representa un risc significatiu d’impacte amb la Terra durant els pròxims 100 anys.

 

 

Un apropament històric

L’apropament de l’asteroide serà una oportunitat única per a la comunitat científica, a part de ser el primer que podrà vore’s a simple vista des de la Terra. Quan ocórrega, la roca passarà a la història com l’asteroide amb una trajectòria més pròxim del planeta. Primer il·luminarà el cel nocturn de l’hemisferi sud, en Austràlia, creuant l’Oceà Índic fins a Àfrica. Mentres que, en Europa, arribarà a mitjanit.

 

És poc comú que els asteroides d’esta grandària passen tan prop de la Terra. Esta aproximació canviarà l’òrbita de l’asteroide i, fins i tot, la forma en què girarà. També és possible que provoque alguns canvis enn la superfície del seu cos, segons informen des de la NASA.

 

Una defensa inexistent

Encara que es sap que l’asteroide no és una amenaça directa per a la Terra, persones de gran influència i integrats en el món espacial, com Elon Musck, fundador de Tesla, han mostrat la seua preocupació per la inexistent defensa contra asteroides.

 

 

Musk ho va demostrar escrivint en un tuit i referint-se al ‘Déu del Caos’: «Gran nom! No em preocuparia per este en particular, però una gran roca xocarà tard o promte en la Terra i actualment no tenim cap defensa al respecte».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.