El ‘Déu del Caos’, l’asteroide que podria provocar una catàstrofe mundial en 2029

Imatge representativa d’un asteroide | Arxiu

 

‘Déu del Caos’ és el sobrenom amb el que es coneix l’asteroide Apophis 99942, i que, d’acord amb la NASA, és ‘potencialment perillós’ i passarà prop de la Terra en l’any 2029. D’unes dimensions de 340 metres, esta roca podria impactar el dia 13 d’abril i provocaria una catàstrofe mundial, amb un impacte 15.000 voltes superior al de la bomba d’Hiroshima. 

 

A pesar de la preocupació que esta notícia pot generar, des de la NASA la consideren una ‘gran oportunitat’ per a la ciència per a estudiar amb detall este asteroide i altres fenòmens similars. I és que es tracta d’un dels asteroides més grans que passarà tan prop de la superfície de la Terra.

 

De moment, els càlculs dels experts mostren que la possibilitat de què el ‘Déu del Caos’ impacte contra la Terra és menys d’una entre cent mil, i passarà a tan sols 30.000 km de la Terra. En la pàgina web de la NASA, s’afirma clarament que, cap asteroide conegut actualment representa un risc significatiu d’impacte amb la Terra durant els pròxims 100 anys.

 

 

Un apropament històric

L’apropament de l’asteroide serà una oportunitat única per a la comunitat científica, a part de ser el primer que podrà vore’s a simple vista des de la Terra. Quan ocórrega, la roca passarà a la història com l’asteroide amb una trajectòria més pròxim del planeta. Primer il·luminarà el cel nocturn de l’hemisferi sud, en Austràlia, creuant l’Oceà Índic fins a Àfrica. Mentres que, en Europa, arribarà a mitjanit.

 

És poc comú que els asteroides d’esta grandària passen tan prop de la Terra. Esta aproximació canviarà l’òrbita de l’asteroide i, fins i tot, la forma en què girarà. També és possible que provoque alguns canvis enn la superfície del seu cos, segons informen des de la NASA.

 

Una defensa inexistent

Encara que es sap que l’asteroide no és una amenaça directa per a la Terra, persones de gran influència i integrats en el món espacial, com Elon Musck, fundador de Tesla, han mostrat la seua preocupació per la inexistent defensa contra asteroides.

 

 

Musk ho va demostrar escrivint en un tuit i referint-se al ‘Déu del Caos’: «Gran nom! No em preocuparia per este en particular, però una gran roca xocarà tard o promte en la Terra i actualment no tenim cap defensa al respecte».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.