El ‘Déu del Caos’, l’asteroide que podria provocar una catàstrofe mundial en 2029

Imatge representativa d’un asteroide | Arxiu

 

‘Déu del Caos’ és el sobrenom amb el que es coneix l’asteroide Apophis 99942, i que, d’acord amb la NASA, és ‘potencialment perillós’ i passarà prop de la Terra en l’any 2029. D’unes dimensions de 340 metres, esta roca podria impactar el dia 13 d’abril i provocaria una catàstrofe mundial, amb un impacte 15.000 voltes superior al de la bomba d’Hiroshima. 

 

A pesar de la preocupació que esta notícia pot generar, des de la NASA la consideren una ‘gran oportunitat’ per a la ciència per a estudiar amb detall este asteroide i altres fenòmens similars. I és que es tracta d’un dels asteroides més grans que passarà tan prop de la superfície de la Terra.

 

De moment, els càlculs dels experts mostren que la possibilitat de què el ‘Déu del Caos’ impacte contra la Terra és menys d’una entre cent mil, i passarà a tan sols 30.000 km de la Terra. En la pàgina web de la NASA, s’afirma clarament que, cap asteroide conegut actualment representa un risc significatiu d’impacte amb la Terra durant els pròxims 100 anys.

 

 

Un apropament històric

L’apropament de l’asteroide serà una oportunitat única per a la comunitat científica, a part de ser el primer que podrà vore’s a simple vista des de la Terra. Quan ocórrega, la roca passarà a la història com l’asteroide amb una trajectòria més pròxim del planeta. Primer il·luminarà el cel nocturn de l’hemisferi sud, en Austràlia, creuant l’Oceà Índic fins a Àfrica. Mentres que, en Europa, arribarà a mitjanit.

 

És poc comú que els asteroides d’esta grandària passen tan prop de la Terra. Esta aproximació canviarà l’òrbita de l’asteroide i, fins i tot, la forma en què girarà. També és possible que provoque alguns canvis enn la superfície del seu cos, segons informen des de la NASA.

 

Una defensa inexistent

Encara que es sap que l’asteroide no és una amenaça directa per a la Terra, persones de gran influència i integrats en el món espacial, com Elon Musck, fundador de Tesla, han mostrat la seua preocupació per la inexistent defensa contra asteroides.

 

 

Musk ho va demostrar escrivint en un tuit i referint-se al ‘Déu del Caos’: «Gran nom! No em preocuparia per este en particular, però una gran roca xocarà tard o promte en la Terra i actualment no tenim cap defensa al respecte».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.