El dijous arriba amb màximes de fins a 28 ºC a la Comunitat Valenciana

termometre

Imatge d’arxiu | Europa Press

 

La jornada de hui es presenta molt càlida a la Comunitat Valenciana, si es té en compte que estem a finals del mes de febrer, encara dins de l’hivern. Les temperatures hui poden arribar als 28 graus en alguns punts com Orihuela, segons les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet.

 

Així, la jornada de hui, dijous, estarà dominada per cels clars o poc nuvolats, amb intervals de núvols alts. Respecte al vent, bufarà més moderat a l’interior nord de Castelló, del nord-oest (mestral), mentre que a la resta del territori serà de caràcter fluix, i variable, amb vent de l’oest (ponent) de matí, i brisa de vesprada.

 

Pel que fa a les temperatures, la jornada sí que ens deixa dades destacables. Els termòmetres podran ascendir, segons Aemet, als 28 ºC en punts com Orihuela, al Baix Segura. En la resta de punts, els mercuris es mouran, en la majoria dels casos, entre els 21 i els 25 graus. Així, tindrem 25 ºC a llocs com Ontinyent o Elx, 24 ºC a Requena i 23 ºC a Alcoi, o València. Altres punts tindran màximes més baixes, tot i que elevades per al mes de febrer, com els 20 ºC d’Alacant, Dénia o Vinaròs, i els 18 ºC de Morella. Castelló de la Plana registrarà fins a 21 ºC de màxima.

 

Les mínimes també seran suaus, per damunt dels 4-5 ºC en tots els punts, i arribant a 10 ºC en el cas de València, i 9 ºC a llocs com Gandia, Dénia o la Vall d’Uixó.

 

Per a demà divendres, a les portes del cap de setmana, els termòmetres baixaran lleugerament quant a les màximes, i ja no ens deixaran valors tan elevats com hui. Aquest descens serà més acusat en el sud d’Alacant.

 

Segons Aemet, les temperatures màximes més altes es registraran a punts com Ontinyent, amb 23 ºC, i Orihuela o Requena, amb 22 ºC. Les mínimes es mantindran suaus, entre els 5 i els 9 ºC en la majoria de llocs.

 

Pel que fa als cels, continuaran clars o amb intervals de núvols alts. El vent serà variable fluix a tot el territori, excepte a l’interior nord de Castelló, on continuarà bufant el vent moderat de mestral.

Últimes notícies

La Tomatina es menja ara en cucurutxo amb un gelat de tomaca fet a Buñol

La gelateria italiana Al Bacio, regentada per Diego Salvati a Buñol, ha creat un gelat de tomaca amb producte local com a homenatge gastronòmic a la Tomatina. L’elaboració, de sabor salat i en edició limitada, busca l’equilibri entre l’acidesa del tomata i el punt dolç d’un gelat tradicional.

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.