12 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

El dijous arriba amb màximes de fins a 28 ºC a la Comunitat Valenciana

termometre

Imatge d’arxiu | Europa Press

 

La jornada de hui es presenta molt càlida a la Comunitat Valenciana, si es té en compte que estem a finals del mes de febrer, encara dins de l’hivern. Les temperatures hui poden arribar als 28 graus en alguns punts com Orihuela, segons les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet.

 

Així, la jornada de hui, dijous, estarà dominada per cels clars o poc nuvolats, amb intervals de núvols alts. Respecte al vent, bufarà més moderat a l’interior nord de Castelló, del nord-oest (mestral), mentre que a la resta del territori serà de caràcter fluix, i variable, amb vent de l’oest (ponent) de matí, i brisa de vesprada.

 

Pel que fa a les temperatures, la jornada sí que ens deixa dades destacables. Els termòmetres podran ascendir, segons Aemet, als 28 ºC en punts com Orihuela, al Baix Segura. En la resta de punts, els mercuris es mouran, en la majoria dels casos, entre els 21 i els 25 graus. Així, tindrem 25 ºC a llocs com Ontinyent o Elx, 24 ºC a Requena i 23 ºC a Alcoi, o València. Altres punts tindran màximes més baixes, tot i que elevades per al mes de febrer, com els 20 ºC d’Alacant, Dénia o Vinaròs, i els 18 ºC de Morella. Castelló de la Plana registrarà fins a 21 ºC de màxima.

 

Les mínimes també seran suaus, per damunt dels 4-5 ºC en tots els punts, i arribant a 10 ºC en el cas de València, i 9 ºC a llocs com Gandia, Dénia o la Vall d’Uixó.

 

Per a demà divendres, a les portes del cap de setmana, els termòmetres baixaran lleugerament quant a les màximes, i ja no ens deixaran valors tan elevats com hui. Aquest descens serà més acusat en el sud d’Alacant.

 

Segons Aemet, les temperatures màximes més altes es registraran a punts com Ontinyent, amb 23 ºC, i Orihuela o Requena, amb 22 ºC. Les mínimes es mantindran suaus, entre els 5 i els 9 ºC en la majoria de llocs.

 

Pel que fa als cels, continuaran clars o amb intervals de núvols alts. El vent serà variable fluix a tot el territori, excepte a l’interior nord de Castelló, on continuarà bufant el vent moderat de mestral.

Últimes notícies

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.