El dijous arriba amb màximes de fins a 28 ºC a la Comunitat Valenciana

termometre

Imatge d’arxiu | Europa Press

 

La jornada de hui es presenta molt càlida a la Comunitat Valenciana, si es té en compte que estem a finals del mes de febrer, encara dins de l’hivern. Les temperatures hui poden arribar als 28 graus en alguns punts com Orihuela, segons les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet.

 

Així, la jornada de hui, dijous, estarà dominada per cels clars o poc nuvolats, amb intervals de núvols alts. Respecte al vent, bufarà més moderat a l’interior nord de Castelló, del nord-oest (mestral), mentre que a la resta del territori serà de caràcter fluix, i variable, amb vent de l’oest (ponent) de matí, i brisa de vesprada.

 

Pel que fa a les temperatures, la jornada sí que ens deixa dades destacables. Els termòmetres podran ascendir, segons Aemet, als 28 ºC en punts com Orihuela, al Baix Segura. En la resta de punts, els mercuris es mouran, en la majoria dels casos, entre els 21 i els 25 graus. Així, tindrem 25 ºC a llocs com Ontinyent o Elx, 24 ºC a Requena i 23 ºC a Alcoi, o València. Altres punts tindran màximes més baixes, tot i que elevades per al mes de febrer, com els 20 ºC d’Alacant, Dénia o Vinaròs, i els 18 ºC de Morella. Castelló de la Plana registrarà fins a 21 ºC de màxima.

 

Les mínimes també seran suaus, per damunt dels 4-5 ºC en tots els punts, i arribant a 10 ºC en el cas de València, i 9 ºC a llocs com Gandia, Dénia o la Vall d’Uixó.

 

Per a demà divendres, a les portes del cap de setmana, els termòmetres baixaran lleugerament quant a les màximes, i ja no ens deixaran valors tan elevats com hui. Aquest descens serà més acusat en el sud d’Alacant.

 

Segons Aemet, les temperatures màximes més altes es registraran a punts com Ontinyent, amb 23 ºC, i Orihuela o Requena, amb 22 ºC. Les mínimes es mantindran suaus, entre els 5 i els 9 ºC en la majoria de llocs.

 

Pel que fa als cels, continuaran clars o amb intervals de núvols alts. El vent serà variable fluix a tot el territori, excepte a l’interior nord de Castelló, on continuarà bufant el vent moderat de mestral.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.