Ens afectarà l’ona de calor?

Des de fa uns dies les previsions apunten al manteniment de les condicions meteorològiques d’estabilitat però també remarquen la calor que anem a patir de cara al cap de setmana.

Ja fa uns dies que els termòmetres estan apretant i si van complint-se les previsions, estem a les portes de la primera ona de calor del 2022 que podria arribar a tindre el dubtós honor de ser la més primerenca des que tenim registres. Fins ara, i segons Aemet, l’onada de calor més ‘matinera’ havia sigut la que començà l’11 de juny de l’any 1981. Començarà esta abans? Ens afectarà a nosaltres?.

Començarà afectant el sud i en centre de la Península divendres i fent que les temperatures s’enfilen per damunt dels 40 graus a molts observatoris del centre i la part més occidental d’Andalús i també a municipis extremenys i del centre peninsular.

Però només serà l’inici de l’entrada d’una massa d’aire molt càlida que ens afectarà a nosaltres de ple entre dissabte i diumenge però no tocarà sostre fins ben entrada la setmana que ve.

Dilluns la isoterma dels 25 graus tocarà l’interior de la Comunitat Valenciana però dijous ens abraçarà de ple la qual cosa vol dir que l’ona de calor ben bé es deixarà sentir tota la setmana que ve.

Hui potser farà més calor a la costa que a les comarques centrals on les temperatures marcaran dos o tres graus menys que ahir. De tota manera, del sol i de la calor no ens lliura ningú

Demà divendres començarà l’ascens progressiu i continuat de les temperatures. El notarem més a l’interior que a la costa. El vent bufarà fluix de xaloc fent pujar la sensació de basca al litoral i prelitoral.

El mapa per al cap de setmana i l’inici de la setmana que ve ens convida a endinsar-nos en la mar o tirar-nos de cap a la piscina perquè cada dia que passa farà més calor. A poc a poc anirà manifestant-se l’ona de calor que tot indica que serà a mitjans de la setmana que ve quan arribe a tocar sostre.

A banda de la calor comentar també que tant diumenge com dilluns podria arribar a quallar alguna tronada a les muntanyes del nord.

Últimes notícies

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.

Canvi en l’alcaldia de Manises: Jesús Borràs substituïx Javier Mansilla segons el pacte de govern

Jesús Borràs, regidor d’APM-Compromís, ha assumit l’alcaldia de Manises en substitució del socialista Javier Mansilla, tal com preveia el pacte de govern signat a l’inici de la legislatura entre PSPV-PSOE, APM-Compromís i Podem.

CSIF exigix saber amb quin personal es reforçaran els centres de salut este estiu

El sindicat CSIF ha reclamat a la Conselleria de Sanitat que detalle ja amb quin personal reforçarà cada departament de salut este estiu per a cobrir vacacions i l’augment de població, mentre la Conselleria recorda que ja ha remés el Pla de Vacacions de 2026 als sindicats.

Els llauradors tindran cobert el 100 % del cost de replantar fruiters i cítrics danyats per la dana

La Generalitat ha llançat una ordre d’ajudes de 26,7 milions per a cobrir fins al 100 % del cost de replantar vinya, cítrics i altres cultius llenyosos arrasats per la dana, amb un màxim de 6.000 euros per hectàrea i 50.000 euros per beneficiari en tres anys.