Ens afectarà l’ona de calor?

Des de fa uns dies les previsions apunten al manteniment de les condicions meteorològiques d’estabilitat però també remarquen la calor que anem a patir de cara al cap de setmana.

Ja fa uns dies que els termòmetres estan apretant i si van complint-se les previsions, estem a les portes de la primera ona de calor del 2022 que podria arribar a tindre el dubtós honor de ser la més primerenca des que tenim registres. Fins ara, i segons Aemet, l’onada de calor més ‘matinera’ havia sigut la que començà l’11 de juny de l’any 1981. Començarà esta abans? Ens afectarà a nosaltres?.

Començarà afectant el sud i en centre de la Península divendres i fent que les temperatures s’enfilen per damunt dels 40 graus a molts observatoris del centre i la part més occidental d’Andalús i també a municipis extremenys i del centre peninsular.

Però només serà l’inici de l’entrada d’una massa d’aire molt càlida que ens afectarà a nosaltres de ple entre dissabte i diumenge però no tocarà sostre fins ben entrada la setmana que ve.

Dilluns la isoterma dels 25 graus tocarà l’interior de la Comunitat Valenciana però dijous ens abraçarà de ple la qual cosa vol dir que l’ona de calor ben bé es deixarà sentir tota la setmana que ve.

Hui potser farà més calor a la costa que a les comarques centrals on les temperatures marcaran dos o tres graus menys que ahir. De tota manera, del sol i de la calor no ens lliura ningú

Demà divendres començarà l’ascens progressiu i continuat de les temperatures. El notarem més a l’interior que a la costa. El vent bufarà fluix de xaloc fent pujar la sensació de basca al litoral i prelitoral.

El mapa per al cap de setmana i l’inici de la setmana que ve ens convida a endinsar-nos en la mar o tirar-nos de cap a la piscina perquè cada dia que passa farà més calor. A poc a poc anirà manifestant-se l’ona de calor que tot indica que serà a mitjans de la setmana que ve quan arribe a tocar sostre.

A banda de la calor comentar també que tant diumenge com dilluns podria arribar a quallar alguna tronada a les muntanyes del nord.

Últimes notícies

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.