Ens afectarà l’ona de calor?

Des de fa uns dies les previsions apunten al manteniment de les condicions meteorològiques d’estabilitat però també remarquen la calor que anem a patir de cara al cap de setmana.

Ja fa uns dies que els termòmetres estan apretant i si van complint-se les previsions, estem a les portes de la primera ona de calor del 2022 que podria arribar a tindre el dubtós honor de ser la més primerenca des que tenim registres. Fins ara, i segons Aemet, l’onada de calor més ‘matinera’ havia sigut la que començà l’11 de juny de l’any 1981. Començarà esta abans? Ens afectarà a nosaltres?.

Començarà afectant el sud i en centre de la Península divendres i fent que les temperatures s’enfilen per damunt dels 40 graus a molts observatoris del centre i la part més occidental d’Andalús i també a municipis extremenys i del centre peninsular.

Però només serà l’inici de l’entrada d’una massa d’aire molt càlida que ens afectarà a nosaltres de ple entre dissabte i diumenge però no tocarà sostre fins ben entrada la setmana que ve.

Dilluns la isoterma dels 25 graus tocarà l’interior de la Comunitat Valenciana però dijous ens abraçarà de ple la qual cosa vol dir que l’ona de calor ben bé es deixarà sentir tota la setmana que ve.

Hui potser farà més calor a la costa que a les comarques centrals on les temperatures marcaran dos o tres graus menys que ahir. De tota manera, del sol i de la calor no ens lliura ningú

Demà divendres començarà l’ascens progressiu i continuat de les temperatures. El notarem més a l’interior que a la costa. El vent bufarà fluix de xaloc fent pujar la sensació de basca al litoral i prelitoral.

El mapa per al cap de setmana i l’inici de la setmana que ve ens convida a endinsar-nos en la mar o tirar-nos de cap a la piscina perquè cada dia que passa farà més calor. A poc a poc anirà manifestant-se l’ona de calor que tot indica que serà a mitjans de la setmana que ve quan arribe a tocar sostre.

A banda de la calor comentar també que tant diumenge com dilluns podria arribar a quallar alguna tronada a les muntanyes del nord.

Últimes notícies

DIGI arriba a 100 botigues a Espanya amb una nova obertura a Torrent

DIGI ha inaugurat a Torrent la seua cinquena botiga pròpia a la província de València, amb la qual aconseguix les 100 tendes a tot Espanya i reforça el seu compromís amb la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana, a la cua en ús de portàtils i tauletes a les aules

La Comunitat Valenciana és, junt amb Aragó, una de les autonomies amb menor ús de portàtils i tauletes a les aules, amb un 54 %, segons el Ministeri d'Educació, malgrat l’augment generalitzat de la digitalització als centres educatius.

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a recuperar-se en el centre d’AAP

Una tigressa i els seus cinc cadells, criats en remolcs d’un polígon industrial a Saxònia, viatgen al centre de rescat d’AAP a Villena, on disposaran, per primera vegada, d’un recinte ampli i adaptat a les seues necessitats.

Detingut a Elx per amenaçar diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en locals comercials

La Policia Local d’Elx ha detingut un home que ha amenaçat diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en un bar, un camió i una autoescola, fet que ha generat una forta alarma a la zona.

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.