Ens afectarà l’ona de calor?

Des de fa uns dies les previsions apunten al manteniment de les condicions meteorològiques d’estabilitat però també remarquen la calor que anem a patir de cara al cap de setmana.

Ja fa uns dies que els termòmetres estan apretant i si van complint-se les previsions, estem a les portes de la primera ona de calor del 2022 que podria arribar a tindre el dubtós honor de ser la més primerenca des que tenim registres. Fins ara, i segons Aemet, l’onada de calor més ‘matinera’ havia sigut la que començà l’11 de juny de l’any 1981. Començarà esta abans? Ens afectarà a nosaltres?.

Començarà afectant el sud i en centre de la Península divendres i fent que les temperatures s’enfilen per damunt dels 40 graus a molts observatoris del centre i la part més occidental d’Andalús i també a municipis extremenys i del centre peninsular.

Però només serà l’inici de l’entrada d’una massa d’aire molt càlida que ens afectarà a nosaltres de ple entre dissabte i diumenge però no tocarà sostre fins ben entrada la setmana que ve.

Dilluns la isoterma dels 25 graus tocarà l’interior de la Comunitat Valenciana però dijous ens abraçarà de ple la qual cosa vol dir que l’ona de calor ben bé es deixarà sentir tota la setmana que ve.

Hui potser farà més calor a la costa que a les comarques centrals on les temperatures marcaran dos o tres graus menys que ahir. De tota manera, del sol i de la calor no ens lliura ningú

Demà divendres començarà l’ascens progressiu i continuat de les temperatures. El notarem més a l’interior que a la costa. El vent bufarà fluix de xaloc fent pujar la sensació de basca al litoral i prelitoral.

El mapa per al cap de setmana i l’inici de la setmana que ve ens convida a endinsar-nos en la mar o tirar-nos de cap a la piscina perquè cada dia que passa farà més calor. A poc a poc anirà manifestant-se l’ona de calor que tot indica que serà a mitjans de la setmana que ve quan arribe a tocar sostre.

A banda de la calor comentar també que tant diumenge com dilluns podria arribar a quallar alguna tronada a les muntanyes del nord.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els preus industrials cauen un 2,4% al febrer en la Comunitat Valenciana

Els preus industrials van descendir al febrer un 2,4% en la Comunitat Valenciana, en un context de fort abaratiment de l'energia que va portar la caiguda mitjana a Espanya fins al 7% interanual.

Sanitat amplia i reforça el calendari de vacunació de la Comunitat Valenciana per a 2026

La Conselleria de Sanitat actualitza el calendari vacunal de la Comunitat Valenciana per a 2026 amb noves vacunes enfront del VRS en adults, canvis en meningitis i pallola i més protecció enfront de grip i VPH.

Una avaria en una grua col·lapsa la Pista de Silla i provoca 13 quilòmetres d’embossos cap a València

L'avaria d'una grua que treballava de nit en la Pista de Silla obliga a tallar l'eixida de València cap a Alacant i manté 13 quilòmetres de retencions d'entrada a la ciutat.

Ratxes de vent molt fort a Castelló i pujada de temperatures este dimecres en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dimecres intervals de núvols alts, pujada generalitzada de les temperatures i vent molt intens a Castelló, que podria registrar ratxes molt fortes durant la segona mitat del dia.

Avís taronja a l’interior de Castellon per ratxes de vent de mes de 100 km/h

Deu comunitats estan hui sota avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb nivell taronja en Castellon per ratxes molt fortes i en Cataluna per ones de fins a 10 metres.

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.