Ens afectarà l’ona de calor?

Des de fa uns dies les previsions apunten al manteniment de les condicions meteorològiques d’estabilitat però també remarquen la calor que anem a patir de cara al cap de setmana.

Ja fa uns dies que els termòmetres estan apretant i si van complint-se les previsions, estem a les portes de la primera ona de calor del 2022 que podria arribar a tindre el dubtós honor de ser la més primerenca des que tenim registres. Fins ara, i segons Aemet, l’onada de calor més ‘matinera’ havia sigut la que començà l’11 de juny de l’any 1981. Començarà esta abans? Ens afectarà a nosaltres?.

Començarà afectant el sud i en centre de la Península divendres i fent que les temperatures s’enfilen per damunt dels 40 graus a molts observatoris del centre i la part més occidental d’Andalús i també a municipis extremenys i del centre peninsular.

Però només serà l’inici de l’entrada d’una massa d’aire molt càlida que ens afectarà a nosaltres de ple entre dissabte i diumenge però no tocarà sostre fins ben entrada la setmana que ve.

Dilluns la isoterma dels 25 graus tocarà l’interior de la Comunitat Valenciana però dijous ens abraçarà de ple la qual cosa vol dir que l’ona de calor ben bé es deixarà sentir tota la setmana que ve.

Hui potser farà més calor a la costa que a les comarques centrals on les temperatures marcaran dos o tres graus menys que ahir. De tota manera, del sol i de la calor no ens lliura ningú

Demà divendres començarà l’ascens progressiu i continuat de les temperatures. El notarem més a l’interior que a la costa. El vent bufarà fluix de xaloc fent pujar la sensació de basca al litoral i prelitoral.

El mapa per al cap de setmana i l’inici de la setmana que ve ens convida a endinsar-nos en la mar o tirar-nos de cap a la piscina perquè cada dia que passa farà més calor. A poc a poc anirà manifestant-se l’ona de calor que tot indica que serà a mitjans de la setmana que ve quan arribe a tocar sostre.

A banda de la calor comentar també que tant diumenge com dilluns podria arribar a quallar alguna tronada a les muntanyes del nord.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.