Sent soroll en el jardí i troba una batalla salvatge entre dos ossos

Els veïns d'un tranquil barri residencial a Nova Jersey van presenciar una espectacular lluita entre dos grans óssos

Els veïns d’un tranquil barri residencial de Nova Jersey van presenciar una espectacular lluita entre dos grans óssos | Pixabay

 

La vida quotidiana d’una població nord-americana es va vore interrompuda per una escena més típica d’un safari que no d’un tranquil barri residencial. Els veïns de Frankford, en l’estat de Nova Jersey, al nord dels Estats Units, van observar sorpresos una lluita sagnant entre dos ossos negres, enmig d’un jardí d’una casa.

 

El propietari de la finca a on hi havia els dos ossos mossegant-se, lluitant drets sobre les seues potes, va sentir soroll darrere de sa casa i, en eixir, es va trobar l’escena. Mentres rugien els animals i es barallaven, Corey Bale va filmar la lluita.

 

 

«Quan vaig eixir a mirar, literalment, es podien sentir les mandíbules xocant entre elles mentres els ossos lluitaven i grunyien», va indicar en el portal ‘nj.com’ Corey Bale, que va afirmar haver trobat pelatge cobert amb sang després de què els ossos abandonaren el pati. Per a este ciutadà, serà una visita que costarà d’oblidar.

 

Primer os bru detectat en Portugal en els últims 176 anys

Mentres, en l’altra punta del món i ben propet de casa, a l’est de Portugal, els tècnics de l’Institut de Protecció de la Naturalesa i Boscos (ICNF) han descobert recentment el primer exemplar d’os bru viu en un parc natural portugués, des de finals del segle XIX.

 

 

L’animal és un mascle que vindria de la part occidental de la Serralada Cantàbrica, on viuen 280 exemplars. Tècnics de fauna portuguesos i espanyols treballen en el seguiment de la bèstia. Vàries cròniques asseguren que l’últim ós en llibertat que hauria viscut en terres portugueses va ser caçat en la serra de Gerés el 1843.

 

D’esta manera, l’actual exemplar hauria creuat els boscos i muntanyes de la comarca de Sanabria (Zamora) fins a la frontera de Portugal. Els experts creuen que seguix migrant i, per tant, podria tornar a les muntanyes espanyoles. Durant este camí ja ha fet algunes destrosses en una granja de mel.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.

La Generalitat adverteix del col·lapse dels centres de menors abans d’assumir nous xiquets de Ceuta

La consellera Elena Albalat avisa que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan col·lapsats i exigeix informació, recursos i finançament abans d’acceptar un nou repartiment de menors no acompanyats procedents de Ceuta.

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.

1,6 milions per a recuperar l’entorn cremat a la Vall d’Uixó

La Generalitat ha demanat al Govern reorientar 1,64 milions de fons europeus destinats a plans turístics de Castelló per a actuacions de prevenció, mitigació i restauració de l’entorn afectat per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha cremat 9.568 hectàrees, part d’elles al parc natural de la Serra d’Espadà. La petició inclou mesures com plans d’adaptació climàtica, sistemes d’alerta, cortafocs verds, restauració de senderes i reforestació.

Ferran Torres serà imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana

Ferran Torres signarà este divendres al Palau de la Generalitat un protocol per a exercir com a imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana després del gol que ha donat a Espanya el Mundial.

València es prepara per a estrenar el Spain Sail Grand Prix en només un mes

València acollirà per primera vegada el Spain Sail Grand Prix els dies 5 i 6 de setembre, amb 13 equips internacionals competint amb catamarans F50 d’alta velocitat. La ciutat ultima la logística i estrenarà condició de seu de SailGP durant almenys tres temporades.

Un home de 62 anys mata un jove en un local de València i truca a la Policia per a confessar-ho

Un home de 62 anys ha matat este dimecres un jove de 20 en un local de València amb un objecte metàl·lic i ha telefonat ell mateix al 091 per a confessar el crim, segons la Policia Nacional.

La gasolina frega el màxim de 2026 i Vinaròs marca el litre més barat d’Espanya

La gasolina ha tornat a pujar fins als 1,716 euros per litre, molt a prop del màxim de 2026, mentres el litre més barat d’Espanya es troba a Vinaròs, amb 1,429 euros. El dièsel també s’ha encarit amb força i omplir el dipòsit costa ja fins a 17 euros més que fa un mes.
FILMOTECA D'ESTIU