Sent soroll en el jardí i troba una batalla salvatge entre dos ossos

Els veïns d'un tranquil barri residencial a Nova Jersey van presenciar una espectacular lluita entre dos grans óssos

Els veïns d’un tranquil barri residencial de Nova Jersey van presenciar una espectacular lluita entre dos grans óssos | Pixabay

 

La vida quotidiana d’una població nord-americana es va vore interrompuda per una escena més típica d’un safari que no d’un tranquil barri residencial. Els veïns de Frankford, en l’estat de Nova Jersey, al nord dels Estats Units, van observar sorpresos una lluita sagnant entre dos ossos negres, enmig d’un jardí d’una casa.

 

El propietari de la finca a on hi havia els dos ossos mossegant-se, lluitant drets sobre les seues potes, va sentir soroll darrere de sa casa i, en eixir, es va trobar l’escena. Mentres rugien els animals i es barallaven, Corey Bale va filmar la lluita.

 

 

«Quan vaig eixir a mirar, literalment, es podien sentir les mandíbules xocant entre elles mentres els ossos lluitaven i grunyien», va indicar en el portal ‘nj.com’ Corey Bale, que va afirmar haver trobat pelatge cobert amb sang després de què els ossos abandonaren el pati. Per a este ciutadà, serà una visita que costarà d’oblidar.

 

Primer os bru detectat en Portugal en els últims 176 anys

Mentres, en l’altra punta del món i ben propet de casa, a l’est de Portugal, els tècnics de l’Institut de Protecció de la Naturalesa i Boscos (ICNF) han descobert recentment el primer exemplar d’os bru viu en un parc natural portugués, des de finals del segle XIX.

 

 

L’animal és un mascle que vindria de la part occidental de la Serralada Cantàbrica, on viuen 280 exemplars. Tècnics de fauna portuguesos i espanyols treballen en el seguiment de la bèstia. Vàries cròniques asseguren que l’últim ós en llibertat que hauria viscut en terres portugueses va ser caçat en la serra de Gerés el 1843.

 

D’esta manera, l’actual exemplar hauria creuat els boscos i muntanyes de la comarca de Sanabria (Zamora) fins a la frontera de Portugal. Els experts creuen que seguix migrant i, per tant, podria tornar a les muntanyes espanyoles. Durant este camí ja ha fet algunes destrosses en una granja de mel.

Últimes notícies

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.