Este diumenge podrem vore la primera superlluna de l’any

Lluna reflectida en la mar

Este diumenge podrem vore la primera superlluna de l’any | Pxhere

Este pròxim diumenge es podrà observar la primera superlluna del 2020. Este fenomen astronòmic coincidirà amb la coneguda Lluna de Neu i es podrà vore durant tot el cap de setmana, des d’este divendres fins al pròxim dilluns.

 

Les superllunes es produïxen quan la Lluna es troba en el punt més pròxim a la Terra, anomenat perigeu. Este punt més pròxim passarà a les 2:33 (UTC) de la matinada del diumenge 9 de febrer. En trobar-se més prop del planeta terrestre, es podrà observar més gran i brillant que l’habitual.

 

 

Lluna de Neu

De manera popular, esta lluna plena, la segona de l’hivern, rep el nom de Lluna de Neu, ja que coincidix amb les fortes nevades de febrer segons les tribus natives americanes del nord-est.

 

A part dels natius americans, el calendari lunar té moltes interpretacions i celebracions en les arribades de les llunes plenes. Alguns dels casos més destacats són les celebracions jueves del Tu Bishvat o coneguda com a ‘Any Nou dels Arbres’ o també coincidix amb l’Any Nou Xinés, que significa el final de les celebracions.

 

En el cas dels budistes, la lluna plena coincidix en un festival molt important, el Magha Puja, a on es commemora una reunió espontània de 1.250 seguidors de Buda per a escoltar el ‘Ovadhapatimokha’.

 

 

Venus, Mercuri i altes superllunes

Este mes de febrer la lluna no serà l’única que es podrà observar en el cel nocturn. Estarà acompanyada per la presència de Mercuri en l’horitzó, sent el dia 10 de febrer quan es vorà millor a simple vista. Venus també serà l’altre protagonista, tot i que ja fa dies que es pot observar.

 

Per altra banda, la tongada de superllunes que comença este diumenge 9 de febrer, continuarà amb les del 9 de març, el 8 d’abril i el 7 de maig.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.

Nova tercera equipació del Valencia CF: combinació atrevida de rosa i roig torino

El Valencia CF ha presentat la seua tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny innovador que combina el rosa amb el roig torino, color històric del club.

L’Albufera de València fa un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

La candidatura de l’Albufera per a ser declarada Reserva de la Biosfera per la Unesco ha rebut l’informe favorable del Consell Científic del Programa MaB, que avala els seus valors i marca recomanacions per a reforçar-la.

L’Albufera de València supera un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

Un informe del Consell Científic del Comitè Español del Programa MaB avala els valors ambientals i socials de l’Albufera i marca recomanacions per a reforçar la candidatura com a Reserva de la Biosfera de la Unesco.

Catalá defensa que la Policia Local va fer milers de rescats durant la DANA a València

María José Catalá ha declarat com a testimoni que Bombers i Policia Local van fer milers de rescats a les pedanies del sud de València durant la DANA del 29 d’octubre de 2024, i que es va habilitar l’Alqueria del Basket per acollir veïns desplaçats.