Este diumenge podrem vore la primera superlluna de l’any

Lluna reflectida en la mar

Este diumenge podrem vore la primera superlluna de l’any | Pxhere

Este pròxim diumenge es podrà observar la primera superlluna del 2020. Este fenomen astronòmic coincidirà amb la coneguda Lluna de Neu i es podrà vore durant tot el cap de setmana, des d’este divendres fins al pròxim dilluns.

 

Les superllunes es produïxen quan la Lluna es troba en el punt més pròxim a la Terra, anomenat perigeu. Este punt més pròxim passarà a les 2:33 (UTC) de la matinada del diumenge 9 de febrer. En trobar-se més prop del planeta terrestre, es podrà observar més gran i brillant que l’habitual.

 

 

Lluna de Neu

De manera popular, esta lluna plena, la segona de l’hivern, rep el nom de Lluna de Neu, ja que coincidix amb les fortes nevades de febrer segons les tribus natives americanes del nord-est.

 

A part dels natius americans, el calendari lunar té moltes interpretacions i celebracions en les arribades de les llunes plenes. Alguns dels casos més destacats són les celebracions jueves del Tu Bishvat o coneguda com a ‘Any Nou dels Arbres’ o també coincidix amb l’Any Nou Xinés, que significa el final de les celebracions.

 

En el cas dels budistes, la lluna plena coincidix en un festival molt important, el Magha Puja, a on es commemora una reunió espontània de 1.250 seguidors de Buda per a escoltar el ‘Ovadhapatimokha’.

 

 

Venus, Mercuri i altes superllunes

Este mes de febrer la lluna no serà l’única que es podrà observar en el cel nocturn. Estarà acompanyada per la presència de Mercuri en l’horitzó, sent el dia 10 de febrer quan es vorà millor a simple vista. Venus també serà l’altre protagonista, tot i que ja fa dies que es pot observar.

 

Per altra banda, la tongada de superllunes que comença este diumenge 9 de febrer, continuarà amb les del 9 de març, el 8 d’abril i el 7 de maig.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.