Este diumenge podrem vore la primera superlluna de l’any

Lluna reflectida en la mar

Este diumenge podrem vore la primera superlluna de l’any | Pxhere

Este pròxim diumenge es podrà observar la primera superlluna del 2020. Este fenomen astronòmic coincidirà amb la coneguda Lluna de Neu i es podrà vore durant tot el cap de setmana, des d’este divendres fins al pròxim dilluns.

 

Les superllunes es produïxen quan la Lluna es troba en el punt més pròxim a la Terra, anomenat perigeu. Este punt més pròxim passarà a les 2:33 (UTC) de la matinada del diumenge 9 de febrer. En trobar-se més prop del planeta terrestre, es podrà observar més gran i brillant que l’habitual.

 

 

Lluna de Neu

De manera popular, esta lluna plena, la segona de l’hivern, rep el nom de Lluna de Neu, ja que coincidix amb les fortes nevades de febrer segons les tribus natives americanes del nord-est.

 

A part dels natius americans, el calendari lunar té moltes interpretacions i celebracions en les arribades de les llunes plenes. Alguns dels casos més destacats són les celebracions jueves del Tu Bishvat o coneguda com a ‘Any Nou dels Arbres’ o també coincidix amb l’Any Nou Xinés, que significa el final de les celebracions.

 

En el cas dels budistes, la lluna plena coincidix en un festival molt important, el Magha Puja, a on es commemora una reunió espontània de 1.250 seguidors de Buda per a escoltar el ‘Ovadhapatimokha’.

 

 

Venus, Mercuri i altes superllunes

Este mes de febrer la lluna no serà l’única que es podrà observar en el cel nocturn. Estarà acompanyada per la presència de Mercuri en l’horitzó, sent el dia 10 de febrer quan es vorà millor a simple vista. Venus també serà l’altre protagonista, tot i que ja fa dies que es pot observar.

 

Per altra banda, la tongada de superllunes que comença este diumenge 9 de febrer, continuarà amb les del 9 de març, el 8 d’abril i el 7 de maig.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.