Ja irrompen les pluges i es preveuen registres importants

 

La situació meteorològica està fent hui un gir brusc cap al temps tardorenc, excepte en comptades regions. La setmana començarà amb una bossa d’aire fred en la zona oest de la península que, amb el pas dels dies, oscil·larà en aqueix sector. Es tracta d’un emborsament d’aire fred amb reflex de baixes pressions en superfície, que a més no està del tot despenjat del “doll polar”.

Això significa que no es tracta d’una DANA i que, tal vegada, tampoc arribarà a ser una borrasca freda aïllada segons afirma Roger Solé, expert de Meteored.

Durant ahir a la vesprada es va comptar amb precipitacions intenses en el sistema Central, Galícia, oest de Castella i Lleó, Extremadura i en zones de muntanya de Castella-la Manxa, com els Montes de Toledo, la serra de Segura o d’Alcaraz, a més de ruixats intermitents als Pirineus.

A mesura que es desenvolupe la primera meitat de la setmana, la borrasca es dirigirà cap al centre peninsular propiciant precipitacions persistents en zones del sud-oest peninsular, Cantàbric occidental, sistema Central i Pirineus.

 

Vents ábregos a Extremadura i el sistema Central

 

El centre de baixes pressions bombarà vents del sud i sud-oest, produint un context d’abundants i persistents pluges en la zona oest d’Espanya.

Eixe flux d’aire xocarà amb el sistema Central després de carregar-se d’humitat en el Golf de Cadis, creant-se un “efecte palanca” en el qual les muntanyes causen un forçament mecànic de la massa d’aire i la seua condensació posterior, la qual cosa reactiva els núvols carregats des del golf.

A conseqüència d’eixe fenomen orogràfic, s’acumularan molts litres entre el nord d’Extremadura i el sud de Castella i Lleó. En zones com la Vall del Jerte, Las Hurdes o la Serra de Gata, a Extremadura, es podrien acumular més de 100 litres per metre quadrat.

Xafogor i pols sahariana a la vora del Mediterrani

 

A la vora del Mediterrani hi haurà una massa d’aire càlid i una elevada sensació de xafogor. La situació atlàntica de la borrasca introduirà aire càlid des del nord del continent africà a Múrcia, Comunitat Valenciana, Catalunya i sobretot a l’arxipèlag balear. 

Estes zones comptaran amb un temps més sec a excepció d’unes certes àrees de l’interior, on si es registraran alguns ruixats. Farà calor i hi haurà pols en suspensió.

Entre el dijous i divendres també podrien produir-se precipitacions en l’est peninsular de manera menys organitzada i en forma de ruixats, ja que el centre de baixes pressions es traslladarà cap al nord-oest procedent de l’Estret, mentre disminueix el seu contingut d’aire fred.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.