Ja irrompen les pluges i es preveuen registres importants

 

La situació meteorològica està fent hui un gir brusc cap al temps tardorenc, excepte en comptades regions. La setmana començarà amb una bossa d’aire fred en la zona oest de la península que, amb el pas dels dies, oscil·larà en aqueix sector. Es tracta d’un emborsament d’aire fred amb reflex de baixes pressions en superfície, que a més no està del tot despenjat del “doll polar”.

Això significa que no es tracta d’una DANA i que, tal vegada, tampoc arribarà a ser una borrasca freda aïllada segons afirma Roger Solé, expert de Meteored.

Durant ahir a la vesprada es va comptar amb precipitacions intenses en el sistema Central, Galícia, oest de Castella i Lleó, Extremadura i en zones de muntanya de Castella-la Manxa, com els Montes de Toledo, la serra de Segura o d’Alcaraz, a més de ruixats intermitents als Pirineus.

A mesura que es desenvolupe la primera meitat de la setmana, la borrasca es dirigirà cap al centre peninsular propiciant precipitacions persistents en zones del sud-oest peninsular, Cantàbric occidental, sistema Central i Pirineus.

 

Vents ábregos a Extremadura i el sistema Central

 

El centre de baixes pressions bombarà vents del sud i sud-oest, produint un context d’abundants i persistents pluges en la zona oest d’Espanya.

Eixe flux d’aire xocarà amb el sistema Central després de carregar-se d’humitat en el Golf de Cadis, creant-se un “efecte palanca” en el qual les muntanyes causen un forçament mecànic de la massa d’aire i la seua condensació posterior, la qual cosa reactiva els núvols carregats des del golf.

A conseqüència d’eixe fenomen orogràfic, s’acumularan molts litres entre el nord d’Extremadura i el sud de Castella i Lleó. En zones com la Vall del Jerte, Las Hurdes o la Serra de Gata, a Extremadura, es podrien acumular més de 100 litres per metre quadrat.

Xafogor i pols sahariana a la vora del Mediterrani

 

A la vora del Mediterrani hi haurà una massa d’aire càlid i una elevada sensació de xafogor. La situació atlàntica de la borrasca introduirà aire càlid des del nord del continent africà a Múrcia, Comunitat Valenciana, Catalunya i sobretot a l’arxipèlag balear. 

Estes zones comptaran amb un temps més sec a excepció d’unes certes àrees de l’interior, on si es registraran alguns ruixats. Farà calor i hi haurà pols en suspensió.

Entre el dijous i divendres també podrien produir-se precipitacions en l’est peninsular de manera menys organitzada i en forma de ruixats, ja que el centre de baixes pressions es traslladarà cap al nord-oest procedent de l’Estret, mentre disminueix el seu contingut d’aire fred.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.