Ja irrompen les pluges i es preveuen registres importants

 

La situació meteorològica està fent hui un gir brusc cap al temps tardorenc, excepte en comptades regions. La setmana començarà amb una bossa d’aire fred en la zona oest de la península que, amb el pas dels dies, oscil·larà en aqueix sector. Es tracta d’un emborsament d’aire fred amb reflex de baixes pressions en superfície, que a més no està del tot despenjat del “doll polar”.

Això significa que no es tracta d’una DANA i que, tal vegada, tampoc arribarà a ser una borrasca freda aïllada segons afirma Roger Solé, expert de Meteored.

Durant ahir a la vesprada es va comptar amb precipitacions intenses en el sistema Central, Galícia, oest de Castella i Lleó, Extremadura i en zones de muntanya de Castella-la Manxa, com els Montes de Toledo, la serra de Segura o d’Alcaraz, a més de ruixats intermitents als Pirineus.

A mesura que es desenvolupe la primera meitat de la setmana, la borrasca es dirigirà cap al centre peninsular propiciant precipitacions persistents en zones del sud-oest peninsular, Cantàbric occidental, sistema Central i Pirineus.

 

Vents ábregos a Extremadura i el sistema Central

 

El centre de baixes pressions bombarà vents del sud i sud-oest, produint un context d’abundants i persistents pluges en la zona oest d’Espanya.

Eixe flux d’aire xocarà amb el sistema Central després de carregar-se d’humitat en el Golf de Cadis, creant-se un “efecte palanca” en el qual les muntanyes causen un forçament mecànic de la massa d’aire i la seua condensació posterior, la qual cosa reactiva els núvols carregats des del golf.

A conseqüència d’eixe fenomen orogràfic, s’acumularan molts litres entre el nord d’Extremadura i el sud de Castella i Lleó. En zones com la Vall del Jerte, Las Hurdes o la Serra de Gata, a Extremadura, es podrien acumular més de 100 litres per metre quadrat.

Xafogor i pols sahariana a la vora del Mediterrani

 

A la vora del Mediterrani hi haurà una massa d’aire càlid i una elevada sensació de xafogor. La situació atlàntica de la borrasca introduirà aire càlid des del nord del continent africà a Múrcia, Comunitat Valenciana, Catalunya i sobretot a l’arxipèlag balear. 

Estes zones comptaran amb un temps més sec a excepció d’unes certes àrees de l’interior, on si es registraran alguns ruixats. Farà calor i hi haurà pols en suspensió.

Entre el dijous i divendres també podrien produir-se precipitacions en l’est peninsular de manera menys organitzada i en forma de ruixats, ja que el centre de baixes pressions es traslladarà cap al nord-oest procedent de l’Estret, mentre disminueix el seu contingut d’aire fred.

Últimes notícies

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.

Luís Castro s’esborra els objectius llargs: el Levante només pensa en l’Espanyol

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que l’única meta ara és debutar amb victòria diumenge al camp de l’Espanyol en la primera jornada de LaLiga EA Sports.

Alberto Moleiro agafa el 10 de Parejo i Macià lluirà el 26 al Villarreal

Alberto Moleiro lluirà el dorsal 10 que ha deixat lliure Dani Parejo, mentre que el jove Carlos Macià tindrà el 26 i podrà alternar el primer equip amb el filial del Villarreal.