Ja irrompen les pluges i es preveuen registres importants

 

La situació meteorològica està fent hui un gir brusc cap al temps tardorenc, excepte en comptades regions. La setmana començarà amb una bossa d’aire fred en la zona oest de la península que, amb el pas dels dies, oscil·larà en aqueix sector. Es tracta d’un emborsament d’aire fred amb reflex de baixes pressions en superfície, que a més no està del tot despenjat del “doll polar”.

Això significa que no es tracta d’una DANA i que, tal vegada, tampoc arribarà a ser una borrasca freda aïllada segons afirma Roger Solé, expert de Meteored.

Durant ahir a la vesprada es va comptar amb precipitacions intenses en el sistema Central, Galícia, oest de Castella i Lleó, Extremadura i en zones de muntanya de Castella-la Manxa, com els Montes de Toledo, la serra de Segura o d’Alcaraz, a més de ruixats intermitents als Pirineus.

A mesura que es desenvolupe la primera meitat de la setmana, la borrasca es dirigirà cap al centre peninsular propiciant precipitacions persistents en zones del sud-oest peninsular, Cantàbric occidental, sistema Central i Pirineus.

 

Vents ábregos a Extremadura i el sistema Central

 

El centre de baixes pressions bombarà vents del sud i sud-oest, produint un context d’abundants i persistents pluges en la zona oest d’Espanya.

Eixe flux d’aire xocarà amb el sistema Central després de carregar-se d’humitat en el Golf de Cadis, creant-se un “efecte palanca” en el qual les muntanyes causen un forçament mecànic de la massa d’aire i la seua condensació posterior, la qual cosa reactiva els núvols carregats des del golf.

A conseqüència d’eixe fenomen orogràfic, s’acumularan molts litres entre el nord d’Extremadura i el sud de Castella i Lleó. En zones com la Vall del Jerte, Las Hurdes o la Serra de Gata, a Extremadura, es podrien acumular més de 100 litres per metre quadrat.

Xafogor i pols sahariana a la vora del Mediterrani

 

A la vora del Mediterrani hi haurà una massa d’aire càlid i una elevada sensació de xafogor. La situació atlàntica de la borrasca introduirà aire càlid des del nord del continent africà a Múrcia, Comunitat Valenciana, Catalunya i sobretot a l’arxipèlag balear. 

Estes zones comptaran amb un temps més sec a excepció d’unes certes àrees de l’interior, on si es registraran alguns ruixats. Farà calor i hi haurà pols en suspensió.

Entre el dijous i divendres també podrien produir-se precipitacions en l’est peninsular de manera menys organitzada i en forma de ruixats, ja que el centre de baixes pressions es traslladarà cap al nord-oest procedent de l’Estret, mentre disminueix el seu contingut d’aire fred.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.