L’oratge a València l’1 de març per a la primera ‘mascletà’ de les Falles 2018

 

La preocupació de molts valencians en estos moments, sobre tot la dels més fallers, és si este dijous dia 1 de març plourà a la ciutat de València a les 14 hores, és a dir, a l’hora que ha d’arrancar la primera mascletà del cicle faller 2018.

 

 

Com cada dia fins al 19 de març, la disparà a la Plaça de l’Ajuntament ha de començar a les 14 del migdia, però el temporal de neu i pluja que està patint tota la Comunitat Valenciana fa pensar en si afectarà o no a l’espectacle pirotècnic.

 

 

En principi, la previsió del temps d’AEMET senyala que pel matí hi haurà sol a València, amb la possibilitat d’alguns nuvols. No obstant, des del migdia estos núvols aniran augmentant i les possiblitats de pluges dèbils són una realitat. La previsió indica un 50% de probabilitat d’aigua a partir de les 13 hores, mentre que a les 14 hores, a hora d’iniciar-se l’espectacle, s’indica la probabilitat d’intervals nuvolosos «amb pluja escassa».

 

 

Durant tot este dijous, les previsions vaticinen un temps irregular on s’alternarien les pluges i els cels clars, però sembla que la primera mascletà de Falles 2018 no perilla en excés. 

Últimes notícies

Tancats els accessos a la Devesa de El Saler i activats els canons d’aigua per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha tancat els accessos a la massa forestal de la Devesa de El Saler, ha activat els canons d’aigua i ha suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta roja per altes temperatures.

L’Elx es queda sense davanters titulars a un mes de l’inici de Lliga

L’Elx afronta el tram decisiu de la pretemporada sense els seus tres davanters més golejadors del curs passat i amb l’obligació de refer tot l’atac.

Desmantellada una xarxa que estafava amb el mètode del fill en apurs: quatre detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que estafava amb el mètode del fill en apurs, amb quatre detinguts i tres investigats a Castelló, Alacant i Granada.

La inflació puja un 3,2 % en juny a la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana d’Espanya

L’IPC ha augmentat un 3,2 % interanual en juny a la Comunitat Valenciana, igual que la mitjana estatal, amb un increment mensual del 0,8 % i una pujada acumulada del 2,4 % en el que va d’any.

Les brises marines del Mediterrani es debiliten un 17 % per l’escalfament global i les onades de calor

Un estudi del CIDE revela que les brises marines al Mediterrani occidental s’han afeblit fins a un 17 %, sobretot a Balears i a la costa mediterrània espanyola, cosa que reduïx la seua capacitat per a refrescar ciutats com València.

Les brises marines del Mediterrani es debiliten un 17 % per l’escalfament global i les onades de calor

Un estudi del CIDE amb dades de 41 anys demostra que les brises marines del Mediterrani occidental s’han debilitat fins a un 17 %, sobretot a Balears i a la costa mediterrània espanyola, cosa que reduïx el seu efecte refrescant durant les onades de calor.

Amenaça de 40 graus dijous i divendres en comarques de València i Alacant per l’ona de calor

Aemet ha activat avisos taronja i grocs dijous i divendres en zones de València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus, amb especial incidència a l’interior valencià i la Vega Baja.

Un home detingut per coaccionar menors en xarxes socials per a obtindre material íntim

La Policia Nacional ha detingut un home de 42 anys acusat d’enganar i coaccionar menors a través de perfils falsos en xarxes socials per a aconseguir imatges íntimes. La investigació, iniciada per diversos casos similars en Espanya, ha permés identificar quatre víctimes i no es descarta que n’hi haja més.