Anuncios

Arriba la primera gran onada de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana

Quasi tota Espanya, a excepció de Galícia, l’àrea Cantàbrica i Canàries, es prepara per a fer front des d’aquest dimecres a la primera onada de calor de l’any, que probablement es prolongarà fins a principis de la setmana pròxima, amb temperatures previstes de fins a 44 graus en el sud de la Península.

 

L’origen d’aquest episodi de calor sufocant es troba en una massa d’aire africà que portarà a més pols en suspensió i que, unida a l’absència quasi completa de núvols, farà que les temperatures pugen des del dimecres per damunt dels 35 graus en bona part de l’interior peninsular i de Mallorca, i que es moguen entre els 38 i 40 graus a les valls del vessant atlàntic sud i mig Ebre.

Anuncios

 
Les nits també seran tòrrides en moltes províncies i així per exemple en la matinada del dimecres es podrien aconseguir els 27 graus de mínima a Almeria o els 25 a Alacant, Granada o Las Palmas, mentre que la nit més fresca la tindran a Lleó, amb 13 graus previstos.

 

En alerta groga i taronja

De moment, per a aquest dimecres hi ha activades deu alertes per calor, una d’elles taronja (risc important) tot l’interior nord de València, on en moltes zones és molt probable que al migdia els termòmetres aconseguisquen els 39 graus.

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) informa en la seua pàgina web que estaran a més en alerta groga (risc) per calor quasi tota la Comunitat Valenciana , per valors que oscil·laran entre els 33 i els 38 graus de màxima en les hores centrals del dia i a la vesprada.

 

No obstant això, en la jornada del dijous 12 serà quan començarà a estrényer més la calor i l’Aemet apunta al fet que els dies de major intensitat seran possiblement entre el divendres 13 i el diumenge 15, quan les temperatures superaran els 40 graus en àmplies zones de la meitat sud, est i centre de la Península i en punts de Balears.

 

En aqueix interval de temps és possible que els termòmetres aconseguisquen i fins i tot superen els 42-44 graus en zones de les valls de la meitat sud i a la vall de l’Ebre i que pràcticament tota Espanya ronde o sobrepasse els 35 graus. Només se salvaran d’aquesta primera onada de calor de l’any el Cantàbric, el nord-oest de Galícia i Canàries, encara que en l’arxipèlag el *sopor també es deixarà notar durant el pròxim cap de setmana.

L’ona “més intensa, extensa i duradora” de l’estiu

Serà, segons informen des de l’Aemet, l’onada de calor “més intensa, extensa i duradora del que portem d’estiu”, tenint en compte que per a parlar d’un fenomen d’aquestes característiques han de complir-se alhora tres factors: que l’episodi d‘altes temperatures siga intens, extens i durador, i d’acord amb els pronòstics, totes aqueixes condicions es donaran els pròxims dies.

 

“Si bé és cert que al juliol vam tindre alguns dies bastant calorosos, no va ser res amb el que s’aveïna. Si es compleix la previsió, patirem en quasi tota la Península i a Balears una onada de calor extraordinària amb possibilitat que, fins i tot, es baten rècords anuals de temperatures màximes“, ha avançat el director de meteorologia en Meteored, José Antonio Maldonado.

 

Maldonado ha assenyalat que “a Còrdova podrien aconseguir-se els 47 graus, a Badajoz 46 i a Sevilla 45, però també seran cridaners els registres d’observatoris com Zamora on, per exemple, podria arribar-se als 42 graus”.

 

Fins al diumenge 15 o el dilluns 16 no es considera probable que remeta l’onada de calor i en tot cas, el descens de temperatures s’iniciarà per l’oest peninsular, si bé encara existeix una certa incertesa en les dades que es tenen per a aqueixos dies.

 

Perquè els episodis d’altes temperatures es consideren “onada de calor” han de durar almenys 72 hores i abastar una superfície determinada (un 10% dels observatoris considerats per l’AEMET), assenyala Meteored, que precisa que els pics de calor intensa ocorreguts fins ara no s’han estimat com a tal ja que la seua duració va ser inferior.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La jutgessa conclou que l’És_Alert per la DANA va ser tardà i es va bloquejar per dubtes jurídics i lingüístiques

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València conclou que l'avís És_Alert es va enviar tard i amb un missatge erroni després d'hores d'indecisió, dubtes jurídics i canvis lingüístics.

Nova setmana de vaga de metges en la Comunitat Valenciana del 18 al 22 de maig

Els metges de la Comunitat Valenciana afronten una nova setmana de vaga del 18 al 22 de maig per a denunciar la precarietat laboral, la sobrecàrrega assistencial i la falta de personal.

La vivenda en la Comunitat Valenciana s’encarix un 11,3% interanual fins a 1.963 euros per metre quadrat

El preu mitjà de la vivenda en la Comunitat Valenciana aconseguix els 1.963 euros per metre quadrat després de pujar un 2,3% en el trimestre i un 11,3% en un any, en un context de màxims històrics a Espanya.

Estenen fora de la UE la busca del condemnat per agressió sexual escapolit a Castelló

L'Audiència Provincial de Castelló ha ampliat la busca de Vicente L.G., condemnat a huit anys per agressió sexual, a l'àmbit internacional anara de la Unió Europea després de no ingressar a la presó en la data fixada.

Quatre de cada deu majors pot confondre la seua medicació per envasos similars, alerta una tesi de la UA

Una tesi de la Universitat d'Alacant revela que quatre de cada deu persones majors tenen dificultats per a distingir els seus medicaments quan els envasos i noms són similars, la qual cosa incrementa el risc d'errors de presa.

Presó provisional per a l’acusat de matar a un home en una perruqueria de València

Un jutjat de València envia a presó provisional sense fiança al jove de 26 anys detingut per la mort a ganivetades del seu company en una perruqueria del barri de Russafa.

Un miler d’aspirants acudix al càsting d’extres d’Embullats en Ciutat de la Llum

Prop d'un miler de persones ha participat en el càsting de figuració per al rodatge de la superproducció musical Embullats en els estudis Ciutat de la Llum i altres enclavaments d'Alacant.

Elda celebra la declaració internacional dels seus Moros i Cristians

La declaració de Festa d'Interés Turístic Internacional per als Moros i Cristians d'Elda reconeix la seua rellevància històrica i social i reforça el paper de la ciutat en el turisme cultural.
Anuncios