7.9 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Orihuela encara la jornada més plujosa des del 87, amb risc de desbordament del Segura de matinada

Evacuats en Oriola

Els evacuats en barca des del centre ocupacional l’Oriol en Orihuela | Agències

 

La ciutat d’Orihuela ha sigut una de les més afectades este dijous per les pluges, que han deixat fins a les 18.00 hores un total de 259,2 litres per metre quadrat, una quantitat pròxima al total de pluja que s’arreplega en la ciutat de mitjana en tot un any (276,3 litres en l’observatori de la Confederació Hidrogràfica). A primeres hores de la nit, continua plovent en el nucli urbà, per a on passa el riu Segura, que podria desbordar-se al llarg de la matinada. La jornada de hui ha sigut la més plujosa en Oriola des de 1987.

 

 

El Centre de Cooperació Operatiu Municipal, que conformen els cossos de seguretat municipals i autonòmics, ha elevat la situació d’emergència a Nivell 1 durant la vesprada, com en tota la província d’Alacant, cosa que ha permés sol·licitar suport d’altres administracions. De fet, la Unitat Militar d’Emergències (UME) s’ha traslladat a la ciutat per a col·laborar amb les faenes de protecció.

 

Al llarg del dia s’ha arribat a tallar tota la circulació en el nucli urbà. A més, a Oriola Costa s’han tallat dos passos subterranis de la N-332. Igualment, s’ha procedit a l’evacuació de la residència del Centre Ocupacional Oriol per inundacions, mentres que Protecció Civil i Creu Roja han habilitat l’alberg provisional en el col·legi Virgen de la Puerta.

 

 

Des del consistori oriolà s’ha subratllat que tots els mitjans dels diferents efectius que conformen el CECOPAL es troben atenent a peu de carrer les incidències de major envergadura. Al llarg de la vesprada, el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, s’ha traslladat a la ciutat, a on ha visitat el barri del Ravaloche, un dels més afectats per l’aigua. Igual com en Ontinyent, ha manifestat el seu suport a la ciutadania en estos moments tan difícils.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.