12.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Orihuela encara la jornada més plujosa des del 87, amb risc de desbordament del Segura de matinada

Evacuats en Oriola

Els evacuats en barca des del centre ocupacional l’Oriol en Orihuela | Agències

 

La ciutat d’Orihuela ha sigut una de les més afectades este dijous per les pluges, que han deixat fins a les 18.00 hores un total de 259,2 litres per metre quadrat, una quantitat pròxima al total de pluja que s’arreplega en la ciutat de mitjana en tot un any (276,3 litres en l’observatori de la Confederació Hidrogràfica). A primeres hores de la nit, continua plovent en el nucli urbà, per a on passa el riu Segura, que podria desbordar-se al llarg de la matinada. La jornada de hui ha sigut la més plujosa en Oriola des de 1987.

 

 

El Centre de Cooperació Operatiu Municipal, que conformen els cossos de seguretat municipals i autonòmics, ha elevat la situació d’emergència a Nivell 1 durant la vesprada, com en tota la província d’Alacant, cosa que ha permés sol·licitar suport d’altres administracions. De fet, la Unitat Militar d’Emergències (UME) s’ha traslladat a la ciutat per a col·laborar amb les faenes de protecció.

 

Al llarg del dia s’ha arribat a tallar tota la circulació en el nucli urbà. A més, a Oriola Costa s’han tallat dos passos subterranis de la N-332. Igualment, s’ha procedit a l’evacuació de la residència del Centre Ocupacional Oriol per inundacions, mentres que Protecció Civil i Creu Roja han habilitat l’alberg provisional en el col·legi Virgen de la Puerta.

 

 

Des del consistori oriolà s’ha subratllat que tots els mitjans dels diferents efectius que conformen el CECOPAL es troben atenent a peu de carrer les incidències de major envergadura. Al llarg de la vesprada, el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, s’ha traslladat a la ciutat, a on ha visitat el barri del Ravaloche, un dels més afectats per l’aigua. Igual com en Ontinyent, ha manifestat el seu suport a la ciutadania en estos moments tan difícils.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.

50 soldats de la Brigada Canàries XVI, condecorats per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars han sigut distingits per la seua intervenció immediata després de la DANA de 2024 a València, on van treballar sota coordinació de la UME a Algemesí. La Brigada afronta ara noves comeses a l'Iraq i l'Euro Battle Group.

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.