Orihuela encara la jornada més plujosa des del 87, amb risc de desbordament del Segura de matinada

Evacuats en Oriola

Els evacuats en barca des del centre ocupacional l’Oriol en Orihuela | Agències

 

La ciutat d’Orihuela ha sigut una de les més afectades este dijous per les pluges, que han deixat fins a les 18.00 hores un total de 259,2 litres per metre quadrat, una quantitat pròxima al total de pluja que s’arreplega en la ciutat de mitjana en tot un any (276,3 litres en l’observatori de la Confederació Hidrogràfica). A primeres hores de la nit, continua plovent en el nucli urbà, per a on passa el riu Segura, que podria desbordar-se al llarg de la matinada. La jornada de hui ha sigut la més plujosa en Oriola des de 1987.

 

 

El Centre de Cooperació Operatiu Municipal, que conformen els cossos de seguretat municipals i autonòmics, ha elevat la situació d’emergència a Nivell 1 durant la vesprada, com en tota la província d’Alacant, cosa que ha permés sol·licitar suport d’altres administracions. De fet, la Unitat Militar d’Emergències (UME) s’ha traslladat a la ciutat per a col·laborar amb les faenes de protecció.

 

Al llarg del dia s’ha arribat a tallar tota la circulació en el nucli urbà. A més, a Oriola Costa s’han tallat dos passos subterranis de la N-332. Igualment, s’ha procedit a l’evacuació de la residència del Centre Ocupacional Oriol per inundacions, mentres que Protecció Civil i Creu Roja han habilitat l’alberg provisional en el col·legi Virgen de la Puerta.

 

 

Des del consistori oriolà s’ha subratllat que tots els mitjans dels diferents efectius que conformen el CECOPAL es troben atenent a peu de carrer les incidències de major envergadura. Al llarg de la vesprada, el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, s’ha traslladat a la ciutat, a on ha visitat el barri del Ravaloche, un dels més afectats per l’aigua. Igual com en Ontinyent, ha manifestat el seu suport a la ciutadania en estos moments tan difícils.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

PP i Vox tomben totes les propostes de l’oposició i exhibixen fractura en immigració i finançament

PP i Vox han rebutjat totes les propostes de l’oposició en el debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana i han evidenciat discrepàncies en immigració i finançament autonòmic, tot i mantindre acords en matèria de vivenda.

Avís per fortes pluges des de dijous al migdia a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta des de dijous al migdia un episodi de pluges molt intenses i estàtiques, amb risc d’inundacions i barrancades, que pot arribar a nivell roig en punts de Castelló, València i nord d’Alacant.

Una desena de municipis valencians suspenen les classes per l’alerta per pluges intenses

Almenys deu municipis de la província de València han suspés per a dijous l’activitat lectiva per l’alerta taronja per pluges intenses i tempestes. L’avís afecta també Castelló i el litoral nord d’Alacant, amb recomanacions d’extremar la precaució fins divendres.

Presó provisional per a l’home detingut per matar la seua parella a Benidorm

El jutjat de Violència sobre la Dona de Benidorm ha ordenat l’ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l’home detingut per matar presumptament la seua parella al domicili comú. Altres dos arrestats queden en llibertat provisional, investigats per encobriment.

Jasiel Rivero es queda al Valencia Basket fins al final de temporada

El Valencia Basket ha ampliat fins al final de temporada el contracte mensual de Jasiel Rivero, que ha rendit a bon nivell en el seu retorn. El cubà disputarà així la seua tercera etapa al club taronja després del període 2021-2023.

Solís somia estrenar el Nou Mestalla jugant competició europea

El director general del València CF, Javier Solís, confia que el Nou Mestalla puga inaugurar-se en competició europea el curs 2027-28 i garantix que els abonaments mantindran preus similars o més baixos que l’actual estadi.

El Valencia es mostra molt confiat que el Nou Mestalla siga seu del Mundial 2030

El director general del Valencia, Javier Solís, s’ha mostrat molt optimista perquè València aculla partits del Mundial 2030 al Nou Mestalla, amb unes obres que avancen segons el calendari i una inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

El PSPV portarà a Anticorrupció el dosier sobre Juanfran Pérez Llorca

Diana Morant anuncia que el PSPV presentarà una denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel contingut del dosier sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El cap del Consell es declara tranquil i insta que el porten al jutjat.