Orihuela encara la jornada més plujosa des del 87, amb risc de desbordament del Segura de matinada

Evacuats en Oriola

Els evacuats en barca des del centre ocupacional l’Oriol en Orihuela | Agències

 

La ciutat d’Orihuela ha sigut una de les més afectades este dijous per les pluges, que han deixat fins a les 18.00 hores un total de 259,2 litres per metre quadrat, una quantitat pròxima al total de pluja que s’arreplega en la ciutat de mitjana en tot un any (276,3 litres en l’observatori de la Confederació Hidrogràfica). A primeres hores de la nit, continua plovent en el nucli urbà, per a on passa el riu Segura, que podria desbordar-se al llarg de la matinada. La jornada de hui ha sigut la més plujosa en Oriola des de 1987.

 

 

El Centre de Cooperació Operatiu Municipal, que conformen els cossos de seguretat municipals i autonòmics, ha elevat la situació d’emergència a Nivell 1 durant la vesprada, com en tota la província d’Alacant, cosa que ha permés sol·licitar suport d’altres administracions. De fet, la Unitat Militar d’Emergències (UME) s’ha traslladat a la ciutat per a col·laborar amb les faenes de protecció.

 

Al llarg del dia s’ha arribat a tallar tota la circulació en el nucli urbà. A més, a Oriola Costa s’han tallat dos passos subterranis de la N-332. Igualment, s’ha procedit a l’evacuació de la residència del Centre Ocupacional Oriol per inundacions, mentres que Protecció Civil i Creu Roja han habilitat l’alberg provisional en el col·legi Virgen de la Puerta.

 

 

Des del consistori oriolà s’ha subratllat que tots els mitjans dels diferents efectius que conformen el CECOPAL es troben atenent a peu de carrer les incidències de major envergadura. Al llarg de la vesprada, el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, s’ha traslladat a la ciutat, a on ha visitat el barri del Ravaloche, un dels més afectats per l’aigua. Igual com en Ontinyent, ha manifestat el seu suport a la ciutadania en estos moments tan difícils.

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.