14.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Orihuela encara la jornada més plujosa des del 87, amb risc de desbordament del Segura de matinada

Evacuats en Oriola

Els evacuats en barca des del centre ocupacional l’Oriol en Orihuela | Agències

 

La ciutat d’Orihuela ha sigut una de les més afectades este dijous per les pluges, que han deixat fins a les 18.00 hores un total de 259,2 litres per metre quadrat, una quantitat pròxima al total de pluja que s’arreplega en la ciutat de mitjana en tot un any (276,3 litres en l’observatori de la Confederació Hidrogràfica). A primeres hores de la nit, continua plovent en el nucli urbà, per a on passa el riu Segura, que podria desbordar-se al llarg de la matinada. La jornada de hui ha sigut la més plujosa en Oriola des de 1987.

 

 

El Centre de Cooperació Operatiu Municipal, que conformen els cossos de seguretat municipals i autonòmics, ha elevat la situació d’emergència a Nivell 1 durant la vesprada, com en tota la província d’Alacant, cosa que ha permés sol·licitar suport d’altres administracions. De fet, la Unitat Militar d’Emergències (UME) s’ha traslladat a la ciutat per a col·laborar amb les faenes de protecció.

 

Al llarg del dia s’ha arribat a tallar tota la circulació en el nucli urbà. A més, a Oriola Costa s’han tallat dos passos subterranis de la N-332. Igualment, s’ha procedit a l’evacuació de la residència del Centre Ocupacional Oriol per inundacions, mentres que Protecció Civil i Creu Roja han habilitat l’alberg provisional en el col·legi Virgen de la Puerta.

 

 

Des del consistori oriolà s’ha subratllat que tots els mitjans dels diferents efectius que conformen el CECOPAL es troben atenent a peu de carrer les incidències de major envergadura. Al llarg de la vesprada, el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, s’ha traslladat a la ciutat, a on ha visitat el barri del Ravaloche, un dels més afectats per l’aigua. Igual com en Ontinyent, ha manifestat el seu suport a la ciutadania en estos moments tan difícils.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.