El Consell limita l’accés a 12 parcs naturals davant l’onada de calor

 

El president de la Generalitat ha presidit una reunió per a analitzar els efectes de la pròxima onada de calor en la Comunitat Valenciana.

 

Aquests son els punts claus:

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat establirà, a partir de hui dijous, el nivell 3 de preemergència davant el risc d’incendis forestals, derivat del perill generat per l’onada de calor.

 
El Consell limita l’accés a 12 parcs naturals com a mesura preventiva davant l’onada de calor i el risc d’incendis. La mesura afecta el trànsit de persones per senders, així com a circulació de vehicles per pistes forestals.

Els parcs són els següents:
 

  • La Serra d’Irta
  • El Penyagolosa
  • El Desert de les Palmes
  • Parc Natural de la Tinença de Benifassà
  • Serrà Espadà
  • La Serra Calderona
  • Puebla de San Miguel
  • Parc Natural del Túria
  • Parc Natural de las Hoces del Cabriel
  • La Serra de Mariola
  • La Font Roja
  • El Prat de Cabanes

En la resta de parcs naturals s’aplicaran les restriccions relatives al nivell d’emergència 3 i que es corresponen amb limitacions a persones en senders i pistes forestals. Es realitzaran vols d’humidificació i es reforcen en un 50% els vols de vigilància preventiva en tot el territori.

Des de hui es determina la prohibició de realitzar qualsevol tipus d’activitat que puga generar risc d’incendi forestal. S’ha contactat amb tots els tres consorcis provincials de bombers perquè incrementen els seus recursos.

 

Sanitat

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va activar aquest dimecres el nivell alt d’alerta sanitària en 22 municipis i alerta que el risc podria arribar a alt o extrem per calor en el 64% dels municipis.

Sanitat aconsella de manera general no eixir de casa entre les 12 i les 16 h, beure aigua encara que no es tinga set i fer menjars frugals. A persones majors, amb malalties cròniques, infància i gestants recomana extremar les precaucions.

 

Després de la reunió el president ha atés els mitjans que s’han acostat a Dénia i s’ha referit a la proposta de noves restriccions amb l’aplicació del toc de queda. S’ha referit també a la vacunació assenyalant que hem arribat a més del 65% de la població ja immunitzada, és a dir tres milions de persones amb doble pauta.

Últimes notícies

Quatre tortugues bobes tornen a la mar al Carabassí després de créixer a l’Oceanogràfic

Quatre tortugues bobes nascudes el 2025 han sigut alliberades a la platja del Carabassí, a Elx, després de passar més d’un any creixent sota cures especialitzades a la Fundació Oceanogràfic de València, dins del programa de conservació ‘Head Starting’. L’alliberament ha servit també per conscienciar escolars i veïnat sobre com actuar davant rastres, nius o exemplars amb problemes.

Cristhian Mosquera aprofita un paró i es torna a entrenar a Paterna

El defensa de l Arsenal i exjugador del Valencia Cristhian Mosquera s ha exercitat en la Ciutat Esportiva de Paterna durant un paró, mantenint el vincle amb el club on es va formar.

El València Basket debuta en l’Eurolliga en la pista del nou Besiktas

El València Basket, molt renovat després d’un estiu ple d’eixides importants, inicia este divendres l’Eurolliga a la pista del Besiktas, debutant en la competició després de substituir l’AS Mónaco.

Javier Aguirre estrena càrrec amb la seua primera sessió a Paterna

Javier Aguirre ha dirigit la seua primera sessió al capdavant del Valencia a Paterna, on ha ajustat el pla de treball aprofitant l’aturada de Lliga. El tècnic mexicà serà presentat dilluns a Mestalla i debutarà el 11 d’octubre contra el Racing.

L’Alzheimer exigix un abordatge mèdic, jurídic i social que pose al centre el pacient

Experts reunits a València defenen que l’Alzheimer requerix una coordinació estreta entre salut, justícia i serveis socials per a protegir drets i autonomia dels pacients. Reclamen detecció precoç, suports jurídics adaptats i actuacions ràpides davant desaparicions.

Xoc polític a Alacant per la comissió de vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

El PSPV-PSOE d’Alacant acusa el govern del PP de bloquejar informació sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan, mentres el PP defensa la legalitat de tot el procés i retreu la gestió de la pandèmia a Ana Barceló.

Nova rebaixa de l’IBI a Alacant i polèmica pel rebuig d’una comissió sobre l’autobús

El Ple d’Alacant ha aprovat una nova rebaixa de l’IBI d’1,1 milions d’euros amb PP i Vox, mentres rebutja una comissió de seguiment sobre la qualitat del servei d’autobús urbà i la creació d’un ens metropolità.

Baeza reclama frenar les crítiques desmesurades a la independència judicial

El president del TSJCV, Manuel Baeza, reclama alts càrrecs i partits que eviten crítiques desmesurades que puguen erosionar la confiança en la Justícia. També destaca el nou protocol de crisi arran de la DANA i les 58 places judicials creades a la Comunitat Valenciana.