Anuncios

El Consell limita l’accés a 12 parcs naturals davant l’onada de calor

 

El president de la Generalitat ha presidit una reunió per a analitzar els efectes de la pròxima onada de calor en la Comunitat Valenciana.

 

Aquests son els punts claus:

Anuncios

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat establirà, a partir de hui dijous, el nivell 3 de preemergència davant el risc d’incendis forestals, derivat del perill generat per l’onada de calor.

 
El Consell limita l’accés a 12 parcs naturals com a mesura preventiva davant l’onada de calor i el risc d’incendis. La mesura afecta el trànsit de persones per senders, així com a circulació de vehicles per pistes forestals.

Els parcs són els següents:
 

  • La Serra d’Irta
  • El Penyagolosa
  • El Desert de les Palmes
  • Parc Natural de la Tinença de Benifassà
  • Serrà Espadà
  • La Serra Calderona
  • Puebla de San Miguel
  • Parc Natural del Túria
  • Parc Natural de las Hoces del Cabriel
  • La Serra de Mariola
  • La Font Roja
  • El Prat de Cabanes

En la resta de parcs naturals s’aplicaran les restriccions relatives al nivell d’emergència 3 i que es corresponen amb limitacions a persones en senders i pistes forestals. Es realitzaran vols d’humidificació i es reforcen en un 50% els vols de vigilància preventiva en tot el territori.

Des de hui es determina la prohibició de realitzar qualsevol tipus d’activitat que puga generar risc d’incendi forestal. S’ha contactat amb tots els tres consorcis provincials de bombers perquè incrementen els seus recursos.

 

Sanitat

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va activar aquest dimecres el nivell alt d’alerta sanitària en 22 municipis i alerta que el risc podria arribar a alt o extrem per calor en el 64% dels municipis.

Sanitat aconsella de manera general no eixir de casa entre les 12 i les 16 h, beure aigua encara que no es tinga set i fer menjars frugals. A persones majors, amb malalties cròniques, infància i gestants recomana extremar les precaucions.

 

Després de la reunió el president ha atés els mitjans que s’han acostat a Dénia i s’ha referit a la proposta de noves restriccions amb l’aplicació del toc de queda. S’ha referit també a la vacunació assenyalant que hem arribat a més del 65% de la població ja immunitzada, és a dir tres milions de persones amb doble pauta.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.

La Sindicatura de Comptes denuncia la deixadesa en ciberseguretat del sector públic valencià

La Sindicatura de Comptes qualifica d'inacceptable la governança de la ciberseguretat en la majoria d'entitats públiques i societats mercantils de la Generalitat, amb nivells de maduresa molt baixos i riscos significatius per a servicis i dades.

Bernabé acusa el PP d’abandonar la Malva-rosa i d’embossar els projectes del barri

Pilar Bernabé acusa el govern de María José Catalá de mantindre paralitzats projectes clau a la Malva-rosa, com la VPP i la biblioteca, i de tindre la ciutat embossada pels seus embolics interns.
Anuncios