12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

El Consell limita l’accés a 12 parcs naturals davant l’onada de calor

 

El president de la Generalitat ha presidit una reunió per a analitzar els efectes de la pròxima onada de calor en la Comunitat Valenciana.

 

Aquests son els punts claus:

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat establirà, a partir de hui dijous, el nivell 3 de preemergència davant el risc d’incendis forestals, derivat del perill generat per l’onada de calor.

 
El Consell limita l’accés a 12 parcs naturals com a mesura preventiva davant l’onada de calor i el risc d’incendis. La mesura afecta el trànsit de persones per senders, així com a circulació de vehicles per pistes forestals.

Els parcs són els següents:
 

  • La Serra d’Irta
  • El Penyagolosa
  • El Desert de les Palmes
  • Parc Natural de la Tinença de Benifassà
  • Serrà Espadà
  • La Serra Calderona
  • Puebla de San Miguel
  • Parc Natural del Túria
  • Parc Natural de las Hoces del Cabriel
  • La Serra de Mariola
  • La Font Roja
  • El Prat de Cabanes

En la resta de parcs naturals s’aplicaran les restriccions relatives al nivell d’emergència 3 i que es corresponen amb limitacions a persones en senders i pistes forestals. Es realitzaran vols d’humidificació i es reforcen en un 50% els vols de vigilància preventiva en tot el territori.

Des de hui es determina la prohibició de realitzar qualsevol tipus d’activitat que puga generar risc d’incendi forestal. S’ha contactat amb tots els tres consorcis provincials de bombers perquè incrementen els seus recursos.

 

Sanitat

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va activar aquest dimecres el nivell alt d’alerta sanitària en 22 municipis i alerta que el risc podria arribar a alt o extrem per calor en el 64% dels municipis.

Sanitat aconsella de manera general no eixir de casa entre les 12 i les 16 h, beure aigua encara que no es tinga set i fer menjars frugals. A persones majors, amb malalties cròniques, infància i gestants recomana extremar les precaucions.

 

Després de la reunió el president ha atés els mitjans que s’han acostat a Dénia i s’ha referit a la proposta de noves restriccions amb l’aplicació del toc de queda. S’ha referit també a la vacunació assenyalant que hem arribat a més del 65% de la població ja immunitzada, és a dir tres milions de persones amb doble pauta.

Últimes notícies

Schareina guanya la novena etapa de motos i Sanders arrabassa el lideratge a Benavides

Schareina s'ha adjudicat la novena etapa de motos del Dakar 2026, primera part de la marató. Sanders ha recuperat el lideratge i Benavides ha caigut al tercer després de cedir més d'11 minuts.

Schareina guanya l’etapa 9 del Dakar 2026 en motos i Sanders arrabassa el lideratge a Benavides

Tosha Schareina s'ha imposat en la novena etapa de motos del Ral·li Dakar 2026, primera mitat de la marató. Daniel Sanders recupera el lideratge i Benavides cau a tercer.

La sinistralitat laboral deixa 77 morts en la Comunitat Valenciana fins a novembre, 26 menys

Els accidents laborals van causar 77 morts en la Comunitat Valenciana entre gener i novembre de 2025, 26 menys que un any abans. A Espanya, el balanç va ser de 686 morts i també va descendir.

El València ha superat els octaus de la Copa en tres de les últimes quatre edicions

L'equip afronta la seua visita al Cultivable amb un balanç favorable en octaus: tres classificacions en les últimes quatre edicions i una sola eliminació, davant un Primera.

Detingut a Silla un matrimoni amb ordes de presó per estafa i tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Silla a un home i una dona amb ordes de detenció i ingrés a la presó. En l'entrada al domicili van trobar bastides apuntalant la porta i matxets, i l'home va oferir resistència abans de ser reduït.

Sarabia reafirma que l’Elx pot guanyar a qualsevol i va per totes a Sevilla

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx es veu capacitat per a superar al Betis en els octaus de la Copa del Rei i va garantir que l'equip anirà per totes a Sevilla. Va recalcar que serà una final i que la clau passarà per gestionar emocions i ser valentes amb pilota.

Baptista cau davant Mpetshi Perricard i s’acomiada en primera ronda d’Auckland

Roberto Bautista ha caigut en el seu debut de la temporada a Auckland davant Giovanni Mpetshi Perricard per 3-6 i 6-7(2) en 1h38, sostingut per 22 aces del francés. El gal es mesurarà en segona ronda a Cameron Norrie, quint favorit.

Comprar en rebaixes combina estalvi i plaer i reduïx la culpa, però augmenta l’impuls

Comprar en rebaixes activa una sensació d'estalvi i recompensa que accelera decisions i torna al consumidor més vulnerable a l'impuls. Les marques reforcen eixa urgència amb missatges d'escassetat i exclusivitat.