El Consell limita l’accés a 12 parcs naturals davant l’onada de calor

 

El president de la Generalitat ha presidit una reunió per a analitzar els efectes de la pròxima onada de calor en la Comunitat Valenciana.

 

Aquests son els punts claus:

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat establirà, a partir de hui dijous, el nivell 3 de preemergència davant el risc d’incendis forestals, derivat del perill generat per l’onada de calor.

 
El Consell limita l’accés a 12 parcs naturals com a mesura preventiva davant l’onada de calor i el risc d’incendis. La mesura afecta el trànsit de persones per senders, així com a circulació de vehicles per pistes forestals.

Els parcs són els següents:
 

  • La Serra d’Irta
  • El Penyagolosa
  • El Desert de les Palmes
  • Parc Natural de la Tinença de Benifassà
  • Serrà Espadà
  • La Serra Calderona
  • Puebla de San Miguel
  • Parc Natural del Túria
  • Parc Natural de las Hoces del Cabriel
  • La Serra de Mariola
  • La Font Roja
  • El Prat de Cabanes

En la resta de parcs naturals s’aplicaran les restriccions relatives al nivell d’emergència 3 i que es corresponen amb limitacions a persones en senders i pistes forestals. Es realitzaran vols d’humidificació i es reforcen en un 50% els vols de vigilància preventiva en tot el territori.

Des de hui es determina la prohibició de realitzar qualsevol tipus d’activitat que puga generar risc d’incendi forestal. S’ha contactat amb tots els tres consorcis provincials de bombers perquè incrementen els seus recursos.

 

Sanitat

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va activar aquest dimecres el nivell alt d’alerta sanitària en 22 municipis i alerta que el risc podria arribar a alt o extrem per calor en el 64% dels municipis.

Sanitat aconsella de manera general no eixir de casa entre les 12 i les 16 h, beure aigua encara que no es tinga set i fer menjars frugals. A persones majors, amb malalties cròniques, infància i gestants recomana extremar les precaucions.

 

Després de la reunió el president ha atés els mitjans que s’han acostat a Dénia i s’ha referit a la proposta de noves restriccions amb l’aplicació del toc de queda. S’ha referit també a la vacunació assenyalant que hem arribat a més del 65% de la població ja immunitzada, és a dir tres milions de persones amb doble pauta.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.