El Consell limita l’accés a 12 parcs naturals davant l’onada de calor

 

El president de la Generalitat ha presidit una reunió per a analitzar els efectes de la pròxima onada de calor en la Comunitat Valenciana.

 

Aquests son els punts claus:

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat establirà, a partir de hui dijous, el nivell 3 de preemergència davant el risc d’incendis forestals, derivat del perill generat per l’onada de calor.

 
El Consell limita l’accés a 12 parcs naturals com a mesura preventiva davant l’onada de calor i el risc d’incendis. La mesura afecta el trànsit de persones per senders, així com a circulació de vehicles per pistes forestals.

Els parcs són els següents:
 

  • La Serra d’Irta
  • El Penyagolosa
  • El Desert de les Palmes
  • Parc Natural de la Tinença de Benifassà
  • Serrà Espadà
  • La Serra Calderona
  • Puebla de San Miguel
  • Parc Natural del Túria
  • Parc Natural de las Hoces del Cabriel
  • La Serra de Mariola
  • La Font Roja
  • El Prat de Cabanes

En la resta de parcs naturals s’aplicaran les restriccions relatives al nivell d’emergència 3 i que es corresponen amb limitacions a persones en senders i pistes forestals. Es realitzaran vols d’humidificació i es reforcen en un 50% els vols de vigilància preventiva en tot el territori.

Des de hui es determina la prohibició de realitzar qualsevol tipus d’activitat que puga generar risc d’incendi forestal. S’ha contactat amb tots els tres consorcis provincials de bombers perquè incrementen els seus recursos.

 

Sanitat

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va activar aquest dimecres el nivell alt d’alerta sanitària en 22 municipis i alerta que el risc podria arribar a alt o extrem per calor en el 64% dels municipis.

Sanitat aconsella de manera general no eixir de casa entre les 12 i les 16 h, beure aigua encara que no es tinga set i fer menjars frugals. A persones majors, amb malalties cròniques, infància i gestants recomana extremar les precaucions.

 

Després de la reunió el president ha atés els mitjans que s’han acostat a Dénia i s’ha referit a la proposta de noves restriccions amb l’aplicació del toc de queda. S’ha referit també a la vacunació assenyalant que hem arribat a més del 65% de la població ja immunitzada, és a dir tres milions de persones amb doble pauta.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.