8.3 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

El Consell limita l’accés a 12 parcs naturals davant l’onada de calor

 

El president de la Generalitat ha presidit una reunió per a analitzar els efectes de la pròxima onada de calor en la Comunitat Valenciana.

 

Aquests son els punts claus:

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat establirà, a partir de hui dijous, el nivell 3 de preemergència davant el risc d’incendis forestals, derivat del perill generat per l’onada de calor.

 
El Consell limita l’accés a 12 parcs naturals com a mesura preventiva davant l’onada de calor i el risc d’incendis. La mesura afecta el trànsit de persones per senders, així com a circulació de vehicles per pistes forestals.

Els parcs són els següents:
 

  • La Serra d’Irta
  • El Penyagolosa
  • El Desert de les Palmes
  • Parc Natural de la Tinença de Benifassà
  • Serrà Espadà
  • La Serra Calderona
  • Puebla de San Miguel
  • Parc Natural del Túria
  • Parc Natural de las Hoces del Cabriel
  • La Serra de Mariola
  • La Font Roja
  • El Prat de Cabanes

En la resta de parcs naturals s’aplicaran les restriccions relatives al nivell d’emergència 3 i que es corresponen amb limitacions a persones en senders i pistes forestals. Es realitzaran vols d’humidificació i es reforcen en un 50% els vols de vigilància preventiva en tot el territori.

Des de hui es determina la prohibició de realitzar qualsevol tipus d’activitat que puga generar risc d’incendi forestal. S’ha contactat amb tots els tres consorcis provincials de bombers perquè incrementen els seus recursos.

 

Sanitat

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va activar aquest dimecres el nivell alt d’alerta sanitària en 22 municipis i alerta que el risc podria arribar a alt o extrem per calor en el 64% dels municipis.

Sanitat aconsella de manera general no eixir de casa entre les 12 i les 16 h, beure aigua encara que no es tinga set i fer menjars frugals. A persones majors, amb malalties cròniques, infància i gestants recomana extremar les precaucions.

 

Després de la reunió el president ha atés els mitjans que s’han acostat a Dénia i s’ha referit a la proposta de noves restriccions amb l’aplicació del toc de queda. S’ha referit també a la vacunació assenyalant que hem arribat a més del 65% de la població ja immunitzada, és a dir tres milions de persones amb doble pauta.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.