El Consell limita l’accés a 12 parcs naturals davant l’onada de calor

 

El president de la Generalitat ha presidit una reunió per a analitzar els efectes de la pròxima onada de calor en la Comunitat Valenciana.

 

Aquests son els punts claus:

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat establirà, a partir de hui dijous, el nivell 3 de preemergència davant el risc d’incendis forestals, derivat del perill generat per l’onada de calor.

 
El Consell limita l’accés a 12 parcs naturals com a mesura preventiva davant l’onada de calor i el risc d’incendis. La mesura afecta el trànsit de persones per senders, així com a circulació de vehicles per pistes forestals.

Els parcs són els següents:
 

  • La Serra d’Irta
  • El Penyagolosa
  • El Desert de les Palmes
  • Parc Natural de la Tinença de Benifassà
  • Serrà Espadà
  • La Serra Calderona
  • Puebla de San Miguel
  • Parc Natural del Túria
  • Parc Natural de las Hoces del Cabriel
  • La Serra de Mariola
  • La Font Roja
  • El Prat de Cabanes

En la resta de parcs naturals s’aplicaran les restriccions relatives al nivell d’emergència 3 i que es corresponen amb limitacions a persones en senders i pistes forestals. Es realitzaran vols d’humidificació i es reforcen en un 50% els vols de vigilància preventiva en tot el territori.

Des de hui es determina la prohibició de realitzar qualsevol tipus d’activitat que puga generar risc d’incendi forestal. S’ha contactat amb tots els tres consorcis provincials de bombers perquè incrementen els seus recursos.

 

Sanitat

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va activar aquest dimecres el nivell alt d’alerta sanitària en 22 municipis i alerta que el risc podria arribar a alt o extrem per calor en el 64% dels municipis.

Sanitat aconsella de manera general no eixir de casa entre les 12 i les 16 h, beure aigua encara que no es tinga set i fer menjars frugals. A persones majors, amb malalties cròniques, infància i gestants recomana extremar les precaucions.

 

Després de la reunió el president ha atés els mitjans que s’han acostat a Dénia i s’ha referit a la proposta de noves restriccions amb l’aplicació del toc de queda. S’ha referit també a la vacunació assenyalant que hem arribat a més del 65% de la població ja immunitzada, és a dir tres milions de persones amb doble pauta.

Últimes notícies

Xoc de xifres en la quarta vaga mèdica setmanal en la Comunitat Valenciana

La quarta vaga mèdica setmanal de l'any arranca en la Comunitat Valenciana amb un fort xoc de xifres: els convocants parlen de prop del 90% de seguiment, mentres Sanitat ho situa en el 7,96%. Les protestes s'estendran tota la setmana amb manifestacions i concentracions en les tres províncies.

La planta d’Almussafes acoblarà des de 2028 el nou Ford Bast

La fàbrica de Ford a Almussafes produirà a partir de 2028 el Bast, un SUV compacte i robust amb diferents opcions de propulsió, reforçant el pes industrial de la planta valenciana.

Awa Fam deixa el València Basket per a fer el salt a la WNBA sense haver sigut encara dominant

La pivot alacantina Awa Fam s'acomiada del València Basket i del bàsquet europeu per a iniciar la seua carrera en la WNBA i en la nova lliga privada Project B després de dos anys de creixement sense arribar encara a ser dominant.

Víctor Chust deixa clar el pla de l’Elx: anar a Girona per la victòria

Víctor Chust assegura que l'Elx no eixirà a especular davant el Girona malgrat que li n'hi ha prou amb empatar per a aconseguir la permanència. El central aposta per un partit jugat com una final, amb màxima intensitat fins al final.

Matías Moreno promet que el Llevant ho donarà tot per la permanència

El defensa argentí del Llevant, Matías Moreno, agraïx el suport de l'afició després del triomf davant el Mallorca i assegura que l'equip es deixarà la vida davant el Betis per a certificar la permanència en LaLiga.

Detingut a Alacant per un any d’assetjament a la seua exparella amb pintades sexuals en el cotxe

La Policia Nacional ha detingut a Cocentaina a un home de 47 anys acusat d'un any d'assetjament a la seua exparella mitjançant pintades sexuals en el seu cotxe i notes vexatòries en el seu entorn personal i laboral, que van obligar la víctima a rebre atenció psicològica.

Detingut un home per 14 robatoris en vivendes de Peníscola a les quals accedia per la terrassa

La Guàrdia Civil deté a un home de 43 anys acusat de 14 robatoris amb força en vivendes de Peníscola, on presumptament entrava fracturant la porta de la terrassa.

Detinguts dos hòmens i un menor a Almassora per portar droga oculta en un cotxe

La Guàrdia Civil arresta a Almassora a dos adults i un menor després de localitzar haixix, marihuana i diners en efectiu ocults en el cotxe en el qual circulaven.