12 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Les pluges deixen més de 178 litres a Torrevieja i el vent supera els 85 km/h en l’altet

 

 

 

La pluges han deixat aquesta matinada fins a 39 litres per metre quadrat en la localitat d’Oriola, a Alacant, una província que ha registrat les ratxes més fortes de vent mesures en les últimes hores en la Comunitat Valenciana, amb 85 quilòmetres per hora en l’ Altet.

 

Segons ha informat a EFE l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), des de mitjanit fins a les 09.00 hores de hui, s’han acumulat 39 litres per metre quadrat a Oriola, 34 a Benidorm i 26 a Alacant, mentre que a la província de València, Fontanars ha tingut 23 i Ontinyent 21 i els registres de Castelló a penes són importants.

 

Tot això en una “nit de pluges generalitzades” a la província d’Alacant, persistents, ocasionalment fortes, acompanyades de tempesta i de “ratxes molt fortes de vent del nord-est” que han arribat a superar els 80 km/h, com en el cas de l’ Altet. La precipitació acumulada en les últimes 24 hores -entre les 9 hores del divendres i les 9 de hui- en el denominat dia pluviomètric -període amb el qual es calculen les efemèrides-, ha sigut de 98,9 litres per metre quadrat en l’aeroport d’Alacant-Elx.

 

Aemet ha destacat que, fins a les 09.30 hores d’aquest dissabte, es porten acumulats 126,6 litres en l’aeroport d’Alacant-Elx el mes d’abril de 2019, la qual cosa suposa que es tracta del mes d’abril més plujós de la sèrie i “el més plujós fora de la tardor”.

 

En la sèrie climatològica d’aquest aeroport -dades des de 1967-, només hi ha un dia en tots els mesos de l’any amb més precipitació acumulada que hui: el 19 d’octubre de 1982, amb 235 litres.

 

Pel que respecta al vent, les ratxes més fortes registrades en les últimes hores en la Comunitat Valenciana s’han mesurat en: l’ Altet (Alacant), 85k/h; Rojals (Alacant), 76; Castelló, 71; Utiel (València), 69; aeroport de Manises (València), 68. El vent ha bufat així mateix fort del nord-est a la ciutat de València i ha aconseguit els 63 km/h de ratxa màxima aquesta matinada en l’observatori de Vivers, mentre que aquest matí les ratxes són pròximes als 60 km/h. Per això, l’Ajuntament de València manté tancats els parcs que compten amb clos, i aconsella a la població a través de les xarxes socials no acudir a la resta de jardins i que “se siga previngut” als carrers amb arbratge, davant el “risc de caiguda d’arbres o branques”.

 

En una jornada amb alerta de nivell taronja per pluges, vent i fenòmens costaners en diversos punts de la Comunitat, Aemet adverteix que el vent de llevant, quan va acompanyat de pluja, encara que aconseguisca velocitats més baixes que el ponent, “sol provocar majors danys”, la qual cosa “en àmbits ingenieriles es coneix com a’ pluja batent’ (driving rain, en anglés)”. Aemet destaca també del “tremend temporal marítim” de hui, amb “ones de quasi 4 metres”. De fet, el port de València ha quedat tancat al trànsit marítim a les 23.46 de la passada nit a causa de les “males condicions meteorològiques”, segons ha informat en el seu compte oficial de Twitter l’Autoritat Portuària de València (APV), igual que s’ha tancat el Port de Sagunt a les 9.36 de hui pels mateixos motius.

 

El Consorci de Bombers d’Alacant ha realitzat en les últimes hores un total de 70 intervencions relacionades amb el vent i la pluja, principalment l’els termes municipals de Torrevella i Elx, encara que també ha actuat a Benidorm, Elda i Villena. Segons ha informat aquest Consorci a EFE, els serveis han estat relacionats amb acumulació d’aigua en baixos i àtics, carreteres amb “complicacions” a causa de la pluja, caiguda de branques o arbres (en Torrellano) ensulsiada d’un pal de la llum en una carretera secundària de l’ Altet. Per part seua, el Centre de Gestió de Trànsit ha indicat a EFE que a aquestes hores la carretera CV-580, en el terme municipal de Dosaigües (València), roman tallada per un despreniment, mentre que el vent de ratxes està present en diversos punts de la xarxa de carreteres de la Comunitat. El telèfon 112 de la Comunitat Valenciana ha gestionat entre les 7 hores d’ahir i les 7 de hui un total de 2.680 trucades de telèfon: 1.409 a València, 992 a Alacant i 279 a Castelló, “la gran majoria per qüestions sanitàries i per incidents relacionats amb el temps”.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.