15.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Les pluges deixen més de 178 litres a Torrevieja i el vent supera els 85 km/h en l’altet

 

 

 

La pluges han deixat aquesta matinada fins a 39 litres per metre quadrat en la localitat d’Oriola, a Alacant, una província que ha registrat les ratxes més fortes de vent mesures en les últimes hores en la Comunitat Valenciana, amb 85 quilòmetres per hora en l’ Altet.

 

Segons ha informat a EFE l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), des de mitjanit fins a les 09.00 hores de hui, s’han acumulat 39 litres per metre quadrat a Oriola, 34 a Benidorm i 26 a Alacant, mentre que a la província de València, Fontanars ha tingut 23 i Ontinyent 21 i els registres de Castelló a penes són importants.

 

Tot això en una “nit de pluges generalitzades” a la província d’Alacant, persistents, ocasionalment fortes, acompanyades de tempesta i de “ratxes molt fortes de vent del nord-est” que han arribat a superar els 80 km/h, com en el cas de l’ Altet. La precipitació acumulada en les últimes 24 hores -entre les 9 hores del divendres i les 9 de hui- en el denominat dia pluviomètric -període amb el qual es calculen les efemèrides-, ha sigut de 98,9 litres per metre quadrat en l’aeroport d’Alacant-Elx.

 

Aemet ha destacat que, fins a les 09.30 hores d’aquest dissabte, es porten acumulats 126,6 litres en l’aeroport d’Alacant-Elx el mes d’abril de 2019, la qual cosa suposa que es tracta del mes d’abril més plujós de la sèrie i “el més plujós fora de la tardor”.

 

En la sèrie climatològica d’aquest aeroport -dades des de 1967-, només hi ha un dia en tots els mesos de l’any amb més precipitació acumulada que hui: el 19 d’octubre de 1982, amb 235 litres.

 

Pel que respecta al vent, les ratxes més fortes registrades en les últimes hores en la Comunitat Valenciana s’han mesurat en: l’ Altet (Alacant), 85k/h; Rojals (Alacant), 76; Castelló, 71; Utiel (València), 69; aeroport de Manises (València), 68. El vent ha bufat així mateix fort del nord-est a la ciutat de València i ha aconseguit els 63 km/h de ratxa màxima aquesta matinada en l’observatori de Vivers, mentre que aquest matí les ratxes són pròximes als 60 km/h. Per això, l’Ajuntament de València manté tancats els parcs que compten amb clos, i aconsella a la població a través de les xarxes socials no acudir a la resta de jardins i que “se siga previngut” als carrers amb arbratge, davant el “risc de caiguda d’arbres o branques”.

 

En una jornada amb alerta de nivell taronja per pluges, vent i fenòmens costaners en diversos punts de la Comunitat, Aemet adverteix que el vent de llevant, quan va acompanyat de pluja, encara que aconseguisca velocitats més baixes que el ponent, “sol provocar majors danys”, la qual cosa “en àmbits ingenieriles es coneix com a’ pluja batent’ (driving rain, en anglés)”. Aemet destaca també del “tremend temporal marítim” de hui, amb “ones de quasi 4 metres”. De fet, el port de València ha quedat tancat al trànsit marítim a les 23.46 de la passada nit a causa de les “males condicions meteorològiques”, segons ha informat en el seu compte oficial de Twitter l’Autoritat Portuària de València (APV), igual que s’ha tancat el Port de Sagunt a les 9.36 de hui pels mateixos motius.

 

El Consorci de Bombers d’Alacant ha realitzat en les últimes hores un total de 70 intervencions relacionades amb el vent i la pluja, principalment l’els termes municipals de Torrevella i Elx, encara que també ha actuat a Benidorm, Elda i Villena. Segons ha informat aquest Consorci a EFE, els serveis han estat relacionats amb acumulació d’aigua en baixos i àtics, carreteres amb “complicacions” a causa de la pluja, caiguda de branques o arbres (en Torrellano) ensulsiada d’un pal de la llum en una carretera secundària de l’ Altet. Per part seua, el Centre de Gestió de Trànsit ha indicat a EFE que a aquestes hores la carretera CV-580, en el terme municipal de Dosaigües (València), roman tallada per un despreniment, mentre que el vent de ratxes està present en diversos punts de la xarxa de carreteres de la Comunitat. El telèfon 112 de la Comunitat Valenciana ha gestionat entre les 7 hores d’ahir i les 7 de hui un total de 2.680 trucades de telèfon: 1.409 a València, 992 a Alacant i 279 a Castelló, “la gran majoria per qüestions sanitàries i per incidents relacionats amb el temps”.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.