Les pluges deixen més de 178 litres a Torrevieja i el vent supera els 85 km/h en l’altet

 

 

 

La pluges han deixat aquesta matinada fins a 39 litres per metre quadrat en la localitat d’Oriola, a Alacant, una província que ha registrat les ratxes més fortes de vent mesures en les últimes hores en la Comunitat Valenciana, amb 85 quilòmetres per hora en l’ Altet.

 

Segons ha informat a EFE l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), des de mitjanit fins a les 09.00 hores de hui, s’han acumulat 39 litres per metre quadrat a Oriola, 34 a Benidorm i 26 a Alacant, mentre que a la província de València, Fontanars ha tingut 23 i Ontinyent 21 i els registres de Castelló a penes són importants.

 

Tot això en una “nit de pluges generalitzades” a la província d’Alacant, persistents, ocasionalment fortes, acompanyades de tempesta i de “ratxes molt fortes de vent del nord-est” que han arribat a superar els 80 km/h, com en el cas de l’ Altet. La precipitació acumulada en les últimes 24 hores -entre les 9 hores del divendres i les 9 de hui- en el denominat dia pluviomètric -període amb el qual es calculen les efemèrides-, ha sigut de 98,9 litres per metre quadrat en l’aeroport d’Alacant-Elx.

 

Aemet ha destacat que, fins a les 09.30 hores d’aquest dissabte, es porten acumulats 126,6 litres en l’aeroport d’Alacant-Elx el mes d’abril de 2019, la qual cosa suposa que es tracta del mes d’abril més plujós de la sèrie i “el més plujós fora de la tardor”.

 

En la sèrie climatològica d’aquest aeroport -dades des de 1967-, només hi ha un dia en tots els mesos de l’any amb més precipitació acumulada que hui: el 19 d’octubre de 1982, amb 235 litres.

 

Pel que respecta al vent, les ratxes més fortes registrades en les últimes hores en la Comunitat Valenciana s’han mesurat en: l’ Altet (Alacant), 85k/h; Rojals (Alacant), 76; Castelló, 71; Utiel (València), 69; aeroport de Manises (València), 68. El vent ha bufat així mateix fort del nord-est a la ciutat de València i ha aconseguit els 63 km/h de ratxa màxima aquesta matinada en l’observatori de Vivers, mentre que aquest matí les ratxes són pròximes als 60 km/h. Per això, l’Ajuntament de València manté tancats els parcs que compten amb clos, i aconsella a la població a través de les xarxes socials no acudir a la resta de jardins i que “se siga previngut” als carrers amb arbratge, davant el “risc de caiguda d’arbres o branques”.

 

En una jornada amb alerta de nivell taronja per pluges, vent i fenòmens costaners en diversos punts de la Comunitat, Aemet adverteix que el vent de llevant, quan va acompanyat de pluja, encara que aconseguisca velocitats més baixes que el ponent, “sol provocar majors danys”, la qual cosa “en àmbits ingenieriles es coneix com a’ pluja batent’ (driving rain, en anglés)”. Aemet destaca també del “tremend temporal marítim” de hui, amb “ones de quasi 4 metres”. De fet, el port de València ha quedat tancat al trànsit marítim a les 23.46 de la passada nit a causa de les “males condicions meteorològiques”, segons ha informat en el seu compte oficial de Twitter l’Autoritat Portuària de València (APV), igual que s’ha tancat el Port de Sagunt a les 9.36 de hui pels mateixos motius.

 

El Consorci de Bombers d’Alacant ha realitzat en les últimes hores un total de 70 intervencions relacionades amb el vent i la pluja, principalment l’els termes municipals de Torrevella i Elx, encara que també ha actuat a Benidorm, Elda i Villena. Segons ha informat aquest Consorci a EFE, els serveis han estat relacionats amb acumulació d’aigua en baixos i àtics, carreteres amb “complicacions” a causa de la pluja, caiguda de branques o arbres (en Torrellano) ensulsiada d’un pal de la llum en una carretera secundària de l’ Altet. Per part seua, el Centre de Gestió de Trànsit ha indicat a EFE que a aquestes hores la carretera CV-580, en el terme municipal de Dosaigües (València), roman tallada per un despreniment, mentre que el vent de ratxes està present en diversos punts de la xarxa de carreteres de la Comunitat. El telèfon 112 de la Comunitat Valenciana ha gestionat entre les 7 hores d’ahir i les 7 de hui un total de 2.680 trucades de telèfon: 1.409 a València, 992 a Alacant i 279 a Castelló, “la gran majoria per qüestions sanitàries i per incidents relacionats amb el temps”.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.

Quatre anys de presó per vendre la casa del seu pare malalt i quedar-se amb tots els diners

L'Audiència Provincial d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home que va aprofitar la deterioració cognitiva del seu pare de 78 anys per a buidar els seus comptes i vendre la seua vivenda per 90.000 euros.

Ford Almussafes fixa deu dies d’atur al maig per l’ERTO Xarxa

Ford Almussafes detindrà la producció de vehicles huit dies i la de motors dos dies al maig dins de l'ERTO Xarxa, que afecta de manera rotativa a tota la plantilla.

Alacant reforça els controls per a adjudicar les noves vivendes públiques

L'Ajuntament d'Alacant actualitza per decret els criteris d'adjudicació i control de les vivendes de protecció pública, mentres l'oposició critica el model triat per a la promoció del carrer Ceuta.

Quasi 400.000 escolars valencians celebren el Dia de l’Esport amb jocs tradicionals

Prop de 400.000 alumnes de més de 1.100 centres de la Comunitat Valenciana van participar en el Dia de l’Esport, una jornada que recupera jocs tradicionals i fomenta l'activitat física a l'aire lliure.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.