Les pluges deixen més de 178 litres a Torrevieja i el vent supera els 85 km/h en l’altet

 

 

 

La pluges han deixat aquesta matinada fins a 39 litres per metre quadrat en la localitat d’Oriola, a Alacant, una província que ha registrat les ratxes més fortes de vent mesures en les últimes hores en la Comunitat Valenciana, amb 85 quilòmetres per hora en l’ Altet.

 

Segons ha informat a EFE l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), des de mitjanit fins a les 09.00 hores de hui, s’han acumulat 39 litres per metre quadrat a Oriola, 34 a Benidorm i 26 a Alacant, mentre que a la província de València, Fontanars ha tingut 23 i Ontinyent 21 i els registres de Castelló a penes són importants.

 

Tot això en una «nit de pluges generalitzades» a la província d’Alacant, persistents, ocasionalment fortes, acompanyades de tempesta i de «ratxes molt fortes de vent del nord-est» que han arribat a superar els 80 km/h, com en el cas de l’ Altet. La precipitació acumulada en les últimes 24 hores -entre les 9 hores del divendres i les 9 de hui- en el denominat dia pluviomètric -període amb el qual es calculen les efemèrides-, ha sigut de 98,9 litres per metre quadrat en l’aeroport d’Alacant-Elx.

 

Aemet ha destacat que, fins a les 09.30 hores d’aquest dissabte, es porten acumulats 126,6 litres en l’aeroport d’Alacant-Elx el mes d’abril de 2019, la qual cosa suposa que es tracta del mes d’abril més plujós de la sèrie i «el més plujós fora de la tardor».

 

En la sèrie climatològica d’aquest aeroport -dades des de 1967-, només hi ha un dia en tots els mesos de l’any amb més precipitació acumulada que hui: el 19 d’octubre de 1982, amb 235 litres.

 

Pel que respecta al vent, les ratxes més fortes registrades en les últimes hores en la Comunitat Valenciana s’han mesurat en: l’ Altet (Alacant), 85k/h; Rojals (Alacant), 76; Castelló, 71; Utiel (València), 69; aeroport de Manises (València), 68. El vent ha bufat així mateix fort del nord-est a la ciutat de València i ha aconseguit els 63 km/h de ratxa màxima aquesta matinada en l’observatori de Vivers, mentre que aquest matí les ratxes són pròximes als 60 km/h. Per això, l’Ajuntament de València manté tancats els parcs que compten amb clos, i aconsella a la població a través de les xarxes socials no acudir a la resta de jardins i que «se siga previngut» als carrers amb arbratge, davant el «risc de caiguda d’arbres o branques».

 

En una jornada amb alerta de nivell taronja per pluges, vent i fenòmens costaners en diversos punts de la Comunitat, Aemet adverteix que el vent de llevant, quan va acompanyat de pluja, encara que aconseguisca velocitats més baixes que el ponent, «sol provocar majors danys», la qual cosa «en àmbits ingenieriles es coneix com a’ pluja batent’ (driving rain, en anglés)». Aemet destaca també del «tremend temporal marítim» de hui, amb «ones de quasi 4 metres». De fet, el port de València ha quedat tancat al trànsit marítim a les 23.46 de la passada nit a causa de les «males condicions meteorològiques», segons ha informat en el seu compte oficial de Twitter l’Autoritat Portuària de València (APV), igual que s’ha tancat el Port de Sagunt a les 9.36 de hui pels mateixos motius.

 

El Consorci de Bombers d’Alacant ha realitzat en les últimes hores un total de 70 intervencions relacionades amb el vent i la pluja, principalment l’els termes municipals de Torrevella i Elx, encara que també ha actuat a Benidorm, Elda i Villena. Segons ha informat aquest Consorci a EFE, els serveis han estat relacionats amb acumulació d’aigua en baixos i àtics, carreteres amb «complicacions» a causa de la pluja, caiguda de branques o arbres (en Torrellano) ensulsiada d’un pal de la llum en una carretera secundària de l’ Altet. Per part seua, el Centre de Gestió de Trànsit ha indicat a EFE que a aquestes hores la carretera CV-580, en el terme municipal de Dosaigües (València), roman tallada per un despreniment, mentre que el vent de ratxes està present en diversos punts de la xarxa de carreteres de la Comunitat. El telèfon 112 de la Comunitat Valenciana ha gestionat entre les 7 hores d’ahir i les 7 de hui un total de 2.680 trucades de telèfon: 1.409 a València, 992 a Alacant i 279 a Castelló, «la gran majoria per qüestions sanitàries i per incidents relacionats amb el temps».

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.