Puig anuncia que el Consell adoptarà mesures «immediates» per a ajuntaments i sectors afectats pel temporal

El 'president', Ximo Puig, ha anunciat que el Consell adoptarà mesures "immediates" per recolzar als ajuntaments i sectors econòmics que s'hagen vist afectats pel temporal, i ha agraït a la ciutadania la seua responsabilitat i comportament "magnífic". "La posició de la Generalitat sempre ha sigut la mateixa: el primer que hem de salvar davant qualsevol emergència és la seguretat de les persones", ha afirmat durant una reunió a l'Ajuntament de Benicarló (Castelló) amb responsables del dispositiu preparat per a fer front a l'emergència. De cara a les pròximes hores, Puig ha demanat als valencians que mantinguen la "prudència", atés que ha recordat que l'alerta encara no ha finalitzat, informa el Consell en un comunicat.

En qualsevol cas, ha garantit que la Generalitat donarà resposta "immediata" a través dels acords que siguen necessaris i mitjançant els mecanismes que resulten més eficaços a les necessitats dels ajuntaments que hagen pogut veure les seues infraestructures bàsiques danyades, així com a sectors econòmics afectats, com l'agrícola.

 

"MÉS VAL PREVINDRE QUE CURAR"

El cap del Consell ha destacat les actuacions per preservar la seguretat de la ciutadania, com la suspensió de classes i activitats, unes decisions que "encara que puguen causar molèsties, són absolutament necessàries perquè val més previndre que curar", ha recalcat. Ha recordat que la Generalitat treballa conjuntament en el dispositiu d'emergències amb els ajuntaments, el Govern central i els cossos i forces de seguretat de l'Estat. "Una vegada més, ha funcionat la bona coordinació", ha manifestat, per agrair la labor dels cossos policials, emergències, alcaldes i personal autonòmic encarregat de coordinar les actuacions.

El Consell es posarà prompte mans a l'obra per a solucionar i arreglar totes les destrosses que han provocat estos dies la 'Gota Freda' en moltes localitats de la Comunitat Valenciana. En la trobada a Benicarló també han participat l'alcaldessa, Xaro Miralles; el director de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE), José María Ángel, i la subdelegada del Govern a Castelló, Soledad Ten.

Últimes notícies

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.