Puig anuncia que el Consell adoptarà mesures “immediates” per a ajuntaments i sectors afectats pel temporal

El 'president', Ximo Puig, ha anunciat que el Consell adoptarà mesures "immediates" per recolzar als ajuntaments i sectors econòmics que s'hagen vist afectats pel temporal, i ha agraït a la ciutadania la seua responsabilitat i comportament "magnífic". "La posició de la Generalitat sempre ha sigut la mateixa: el primer que hem de salvar davant qualsevol emergència és la seguretat de les persones", ha afirmat durant una reunió a l'Ajuntament de Benicarló (Castelló) amb responsables del dispositiu preparat per a fer front a l'emergència. De cara a les pròximes hores, Puig ha demanat als valencians que mantinguen la "prudència", atés que ha recordat que l'alerta encara no ha finalitzat, informa el Consell en un comunicat.

En qualsevol cas, ha garantit que la Generalitat donarà resposta "immediata" a través dels acords que siguen necessaris i mitjançant els mecanismes que resulten més eficaços a les necessitats dels ajuntaments que hagen pogut veure les seues infraestructures bàsiques danyades, així com a sectors econòmics afectats, com l'agrícola.

 

"MÉS VAL PREVINDRE QUE CURAR"

El cap del Consell ha destacat les actuacions per preservar la seguretat de la ciutadania, com la suspensió de classes i activitats, unes decisions que "encara que puguen causar molèsties, són absolutament necessàries perquè val més previndre que curar", ha recalcat. Ha recordat que la Generalitat treballa conjuntament en el dispositiu d'emergències amb els ajuntaments, el Govern central i els cossos i forces de seguretat de l'Estat. "Una vegada més, ha funcionat la bona coordinació", ha manifestat, per agrair la labor dels cossos policials, emergències, alcaldes i personal autonòmic encarregat de coordinar les actuacions.

El Consell es posarà prompte mans a l'obra per a solucionar i arreglar totes les destrosses que han provocat estos dies la 'Gota Freda' en moltes localitats de la Comunitat Valenciana. En la trobada a Benicarló també han participat l'alcaldessa, Xaro Miralles; el director de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE), José María Ángel, i la subdelegada del Govern a Castelló, Soledad Ten.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.