Puig anuncia que el Consell adoptarà mesures «immediates» per a ajuntaments i sectors afectats pel temporal

El 'president', Ximo Puig, ha anunciat que el Consell adoptarà mesures "immediates" per recolzar als ajuntaments i sectors econòmics que s'hagen vist afectats pel temporal, i ha agraït a la ciutadania la seua responsabilitat i comportament "magnífic". "La posició de la Generalitat sempre ha sigut la mateixa: el primer que hem de salvar davant qualsevol emergència és la seguretat de les persones", ha afirmat durant una reunió a l'Ajuntament de Benicarló (Castelló) amb responsables del dispositiu preparat per a fer front a l'emergència. De cara a les pròximes hores, Puig ha demanat als valencians que mantinguen la "prudència", atés que ha recordat que l'alerta encara no ha finalitzat, informa el Consell en un comunicat.

En qualsevol cas, ha garantit que la Generalitat donarà resposta "immediata" a través dels acords que siguen necessaris i mitjançant els mecanismes que resulten més eficaços a les necessitats dels ajuntaments que hagen pogut veure les seues infraestructures bàsiques danyades, així com a sectors econòmics afectats, com l'agrícola.

 

"MÉS VAL PREVINDRE QUE CURAR"

El cap del Consell ha destacat les actuacions per preservar la seguretat de la ciutadania, com la suspensió de classes i activitats, unes decisions que "encara que puguen causar molèsties, són absolutament necessàries perquè val més previndre que curar", ha recalcat. Ha recordat que la Generalitat treballa conjuntament en el dispositiu d'emergències amb els ajuntaments, el Govern central i els cossos i forces de seguretat de l'Estat. "Una vegada més, ha funcionat la bona coordinació", ha manifestat, per agrair la labor dels cossos policials, emergències, alcaldes i personal autonòmic encarregat de coordinar les actuacions.

El Consell es posarà prompte mans a l'obra per a solucionar i arreglar totes les destrosses que han provocat estos dies la 'Gota Freda' en moltes localitats de la Comunitat Valenciana. En la trobada a Benicarló també han participat l'alcaldessa, Xaro Miralles; el director de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE), José María Ángel, i la subdelegada del Govern a Castelló, Soledad Ten.

Últimes notícies

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.