Puig anuncia que el Consell adoptarà mesures «immediates» per a ajuntaments i sectors afectats pel temporal

El 'president', Ximo Puig, ha anunciat que el Consell adoptarà mesures "immediates" per recolzar als ajuntaments i sectors econòmics que s'hagen vist afectats pel temporal, i ha agraït a la ciutadania la seua responsabilitat i comportament "magnífic". "La posició de la Generalitat sempre ha sigut la mateixa: el primer que hem de salvar davant qualsevol emergència és la seguretat de les persones", ha afirmat durant una reunió a l'Ajuntament de Benicarló (Castelló) amb responsables del dispositiu preparat per a fer front a l'emergència. De cara a les pròximes hores, Puig ha demanat als valencians que mantinguen la "prudència", atés que ha recordat que l'alerta encara no ha finalitzat, informa el Consell en un comunicat.

En qualsevol cas, ha garantit que la Generalitat donarà resposta "immediata" a través dels acords que siguen necessaris i mitjançant els mecanismes que resulten més eficaços a les necessitats dels ajuntaments que hagen pogut veure les seues infraestructures bàsiques danyades, així com a sectors econòmics afectats, com l'agrícola.

 

"MÉS VAL PREVINDRE QUE CURAR"

El cap del Consell ha destacat les actuacions per preservar la seguretat de la ciutadania, com la suspensió de classes i activitats, unes decisions que "encara que puguen causar molèsties, són absolutament necessàries perquè val més previndre que curar", ha recalcat. Ha recordat que la Generalitat treballa conjuntament en el dispositiu d'emergències amb els ajuntaments, el Govern central i els cossos i forces de seguretat de l'Estat. "Una vegada més, ha funcionat la bona coordinació", ha manifestat, per agrair la labor dels cossos policials, emergències, alcaldes i personal autonòmic encarregat de coordinar les actuacions.

El Consell es posarà prompte mans a l'obra per a solucionar i arreglar totes les destrosses que han provocat estos dies la 'Gota Freda' en moltes localitats de la Comunitat Valenciana. En la trobada a Benicarló també han participat l'alcaldessa, Xaro Miralles; el director de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE), José María Ángel, i la subdelegada del Govern a Castelló, Soledad Ten.

Últimes notícies

Patricia, assassinada a Callosa de Segura, és la víctima 23 de violència masclista en 2026

Patricia, de 48 anys, ha sigut assassinada presumptament per la seua parella a Callosa de Segura i es convertix en la víctima número 23 de violència masclista en 2026 i la 1.364 des de 2003. Igualtat confirma el cas, trasllada el seu suport a l'entorn de la víctima i recorda els recursos d'atenció disponibles les 24 hores.

El Levante llançarà este dijous la campanya d’abonaments, que començarà el 8 de juny

El Levante presentarà este dijous la campanya d’abonaments per a la pròxima temporada, que arrancarà el 8 de juny i no admetrà noves altes, prioritzant la fidelització dels actuals abonats.

Parker avisa abans de la Copa: Huesca no té res a perdre i és la seua última bala

James Lewis Parker, lateral argentí del Horneo Alicante, advertix que l BM Huesca arriba als quarts de final de la Copa del Rei sense res a perdre després del descens i que per a molts jugadors el torneig és la seua última oportunitat. El jugador remarca el factor pista i anima l afició alacantina a omplir el pavelló.

Educació titlla d’irreal l’informe econòmic de la Plataforma de Docents en Lluita

La Conselleria d'Educació qualifica d'irreal i poc rigorós l'informe econòmic amb què la Plataforma de Docents en Lluita vol sustentar les seues demandes de reducció de ràtios, climatització de centres i més plantilla, i adverteix que barreja fons ja compromesos, ingressos puntuals i recursos inexistents.

Serveis Socials defensa davant Vox que cap persona vulnerable es quedarà sense atenció

La consellera Elena Albalat defensa en Les Corts uns pressupostos socials de 2.731,8 milions per a 2026 i replica a Vox que la prioritat nacional no deixarà sense atenció cap persona vulnerable. PSPV i Compromís acusen el Consell de retallades i de preparar un model més privatitzat.

El Valencia Femení dissenya el seu projecte per a la Lliga F amb continuïtat i fitxatges estatals

El Valencia Femení ha començat a planificar la plantilla per a la Lliga F amb un projecte continuista, apostant per mantindre el bloc de l’ascens i incorporar sobretot jugadores de l’estat espanyol i, si és possible, valencianes.

L’Elx fa efectiva l’opció de compra del lateral il·licità Buba Sangaré

L’Elx CF ha executat l’opció de compra pactada amb l’AS Roma i incorpora en propietat el defensa il·licità Buba Sangaré, que firma fins a juny de 2031 per a cobrir la baixa d’Álvaro Núñez.

L’Elx fa efectiva l’opció de compra del lateral il·licità Buba Sangaré

L’Elx ha exercit l’opció de compra pactada amb l’AS Roma i es garanteix en propietat el lateral il·licità Buba Sangaré, que signa fins al juny de 2031 per a cobrir la baixa d’Álvaro Núñez.