Els Reis porten l’hivern

Reis Mags

Reis Mags | Pixabay

 

Durant totes les festes de Nadal l’oratge ha sigut molt benigne. Pot ser massa. Estabilitat total i temperatures ‘disparades’ ens han fet preocupar-nos per l’hivern…però els Reis s’encarregaran de portar-nos el fred, de recordar-nos que és hivern.

El ponent que bufà ahir i que va fer pujar el mercuri dels termòmetres a prop dels 25 graus a la costa farà que hui notem més el descens de les temperatures. Un descens que tindrà continuïtat demà dijous.

El dia comença amb el cel més carregat al nord on fins a mig matí cal esperar ruixats dèbil i fins i tot algun fliquet de neu acompanyant el descens tèrmic i el vent de mestral que bufarà amb ratxes d’entre 70 i 80 quilòmetres per hora accentuant la sensació de fred.

La segona part del dia el cel quedarà lliure de núvols i la visibilitat serà molt bona en baixar la humitat però les temperatures quedaran 4 o 5 graus més baixes. A la costa els termòmetres encara s’aproparan als 17-18 graus però al nord i per l’interior difícilment arribaran als 10 graus.

A l’hora de les cavalcades caldrà abrigar-se perquè les temperatures continuaran en clar i notable descens.

 

1-Hui-5

 

2-màx-i-mín-dc-5

 

Demà dijous ens espera un dia ben fred. Al nord i per l’interior les gelades seran generals i localment intenses, i a la costa també farà temperatures hivernals que no passaran dels 6- graus les més altes.

Al centre del dia les temperatures també es mantindran ben fresques a la costa i fredes per l’interior, i el vent de mestral que fins a la vesprada es deixarà sentir amb força al nord s’encarregarà d’accentuar la sensació de fred.

 

3Dj-6

 

4-màx-i-mín-dj-6

El matí de divendres encara farà fred i les gelades tornaran a ser generals. Fins i tot podran tocar zones del centre de la Comunitat i apropar-se a la costa en les zones on el vent quede més encalmat però a migdia notarem un lleuger ascens de les temperatures.

El cap de setmana no deixarà de bufar el vent ‘però ni serà tan fort ni tan fresc i fins i tot diumenge tornarà a ser més bé càlid amb màximes que tocaran de nou els 20 graus.

 

5-Triple-7

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.