Els Reis porten l’hivern

Reis Mags

Reis Mags | Pixabay

 

Durant totes les festes de Nadal l’oratge ha sigut molt benigne. Pot ser massa. Estabilitat total i temperatures ‘disparades’ ens han fet preocupar-nos per l’hivern…però els Reis s’encarregaran de portar-nos el fred, de recordar-nos que és hivern.

El ponent que bufà ahir i que va fer pujar el mercuri dels termòmetres a prop dels 25 graus a la costa farà que hui notem més el descens de les temperatures. Un descens que tindrà continuïtat demà dijous.

El dia comença amb el cel més carregat al nord on fins a mig matí cal esperar ruixats dèbil i fins i tot algun fliquet de neu acompanyant el descens tèrmic i el vent de mestral que bufarà amb ratxes d’entre 70 i 80 quilòmetres per hora accentuant la sensació de fred.

La segona part del dia el cel quedarà lliure de núvols i la visibilitat serà molt bona en baixar la humitat però les temperatures quedaran 4 o 5 graus més baixes. A la costa els termòmetres encara s’aproparan als 17-18 graus però al nord i per l’interior difícilment arribaran als 10 graus.

A l’hora de les cavalcades caldrà abrigar-se perquè les temperatures continuaran en clar i notable descens.

 

1-Hui-5

 

2-màx-i-mín-dc-5

 

Demà dijous ens espera un dia ben fred. Al nord i per l’interior les gelades seran generals i localment intenses, i a la costa també farà temperatures hivernals que no passaran dels 6- graus les més altes.

Al centre del dia les temperatures també es mantindran ben fresques a la costa i fredes per l’interior, i el vent de mestral que fins a la vesprada es deixarà sentir amb força al nord s’encarregarà d’accentuar la sensació de fred.

 

3Dj-6

 

4-màx-i-mín-dj-6

El matí de divendres encara farà fred i les gelades tornaran a ser generals. Fins i tot podran tocar zones del centre de la Comunitat i apropar-se a la costa en les zones on el vent quede més encalmat però a migdia notarem un lleuger ascens de les temperatures.

El cap de setmana no deixarà de bufar el vent ‘però ni serà tan fort ni tan fresc i fins i tot diumenge tornarà a ser més bé càlid amb màximes que tocaran de nou els 20 graus.

 

5-Triple-7

Últimes notícies

Juny de 2026 marca un rècord de calor extrem i sequera a la Comunitat Valenciana

Juny de 2026 ha sigut el tercer més càlid i un dels més secs del segle XXI a la Comunitat Valenciana, amb 2,6 graus per damunt de la mitjana i un dèficit de pluja del 77 %. Les dades d’Aemet confirmen una primera mitat d’any extremadament càlida i molt seca, sobretot a Castelló i a l’interior.

PortCastelló creix un 7,4% en trànsit de mercaderies i acarona els 10 milions de tones

PortCastelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 9,88 milions de tones mogudes, un 7,4% més que un any abans, impulsat pel fort augment de la mercaderia general i els granel·les sòlids.

Desmantellen una plantació de marihuana en una vivenda d’Alacant i detenen el responsable

Policia Nacional i Policia Local han desmantellat una plantació de marihuana sota sostre en una vivenda de la zona Nord d’Alacant i han detingut un home de 48 anys acusat de tràfic de drogues i frau elèctric.

Setmana de calor extrem a la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió i tempestes seques

Aemet ha alertat que la Comunitat Valenciana afronta una setmana molt adversa a partir de dimecres, amb més de 40 graus, pols en suspensió i tempestes seques a l’interior.

El calor extrem ha causat 114 morts a la Comunitat Valenciana des de l’1 de juliol

Les altes temperatures han provocat 114 morts en dotze dies a la Comunitat Valenciana, nou vegades més que en el mateix període de 2025.

L’impacte psicològic i laboral de l’Alzheimer sacseja milers de famílies valencianes

L’Alzheimer obliga molts cuidadors a reduir jornada o deixar la faena, amb un fort cost emocional, econòmic i jurídic per a les famílies.

Una nova nanoteràpia millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Investigadors de l’Incliva i la UPV han desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en reduïx la toxicitat.

Una nova nanoteràpia valenciana millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Un equip d’Incliva i la UPV ha desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en podria reduir la toxicitat.