Els Reis porten l’hivern

Reis Mags

Reis Mags | Pixabay

 

Durant totes les festes de Nadal l’oratge ha sigut molt benigne. Pot ser massa. Estabilitat total i temperatures ‘disparades’ ens han fet preocupar-nos per l’hivern…però els Reis s’encarregaran de portar-nos el fred, de recordar-nos que és hivern.

El ponent que bufà ahir i que va fer pujar el mercuri dels termòmetres a prop dels 25 graus a la costa farà que hui notem més el descens de les temperatures. Un descens que tindrà continuïtat demà dijous.

El dia comença amb el cel més carregat al nord on fins a mig matí cal esperar ruixats dèbil i fins i tot algun fliquet de neu acompanyant el descens tèrmic i el vent de mestral que bufarà amb ratxes d’entre 70 i 80 quilòmetres per hora accentuant la sensació de fred.

La segona part del dia el cel quedarà lliure de núvols i la visibilitat serà molt bona en baixar la humitat però les temperatures quedaran 4 o 5 graus més baixes. A la costa els termòmetres encara s’aproparan als 17-18 graus però al nord i per l’interior difícilment arribaran als 10 graus.

A l’hora de les cavalcades caldrà abrigar-se perquè les temperatures continuaran en clar i notable descens.

 

1-Hui-5

 

2-màx-i-mín-dc-5

 

Demà dijous ens espera un dia ben fred. Al nord i per l’interior les gelades seran generals i localment intenses, i a la costa també farà temperatures hivernals que no passaran dels 6- graus les més altes.

Al centre del dia les temperatures també es mantindran ben fresques a la costa i fredes per l’interior, i el vent de mestral que fins a la vesprada es deixarà sentir amb força al nord s’encarregarà d’accentuar la sensació de fred.

 

3Dj-6

 

4-màx-i-mín-dj-6

El matí de divendres encara farà fred i les gelades tornaran a ser generals. Fins i tot podran tocar zones del centre de la Comunitat i apropar-se a la costa en les zones on el vent quede més encalmat però a migdia notarem un lleuger ascens de les temperatures.

El cap de setmana no deixarà de bufar el vent ‘però ni serà tan fort ni tan fresc i fins i tot diumenge tornarà a ser més bé càlid amb màximes que tocaran de nou els 20 graus.

 

5-Triple-7

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.