2.1 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Els Reis porten l’hivern

Reis Mags

Reis Mags | Pixabay

 

Durant totes les festes de Nadal l’oratge ha sigut molt benigne. Pot ser massa. Estabilitat total i temperatures ‘disparades’ ens han fet preocupar-nos per l’hivern…però els Reis s’encarregaran de portar-nos el fred, de recordar-nos que és hivern.

El ponent que bufà ahir i que va fer pujar el mercuri dels termòmetres a prop dels 25 graus a la costa farà que hui notem més el descens de les temperatures. Un descens que tindrà continuïtat demà dijous.

El dia comença amb el cel més carregat al nord on fins a mig matí cal esperar ruixats dèbil i fins i tot algun fliquet de neu acompanyant el descens tèrmic i el vent de mestral que bufarà amb ratxes d’entre 70 i 80 quilòmetres per hora accentuant la sensació de fred.

La segona part del dia el cel quedarà lliure de núvols i la visibilitat serà molt bona en baixar la humitat però les temperatures quedaran 4 o 5 graus més baixes. A la costa els termòmetres encara s’aproparan als 17-18 graus però al nord i per l’interior difícilment arribaran als 10 graus.

A l’hora de les cavalcades caldrà abrigar-se perquè les temperatures continuaran en clar i notable descens.

 

1-Hui-5

 

2-màx-i-mín-dc-5

 

Demà dijous ens espera un dia ben fred. Al nord i per l’interior les gelades seran generals i localment intenses, i a la costa també farà temperatures hivernals que no passaran dels 6- graus les més altes.

Al centre del dia les temperatures també es mantindran ben fresques a la costa i fredes per l’interior, i el vent de mestral que fins a la vesprada es deixarà sentir amb força al nord s’encarregarà d’accentuar la sensació de fred.

 

3Dj-6

 

4-màx-i-mín-dj-6

El matí de divendres encara farà fred i les gelades tornaran a ser generals. Fins i tot podran tocar zones del centre de la Comunitat i apropar-se a la costa en les zones on el vent quede més encalmat però a migdia notarem un lleuger ascens de les temperatures.

El cap de setmana no deixarà de bufar el vent ‘però ni serà tan fort ni tan fresc i fins i tot diumenge tornarà a ser més bé càlid amb màximes que tocaran de nou els 20 graus.

 

5-Triple-7

Últimes notícies

Gelades i pujada de màximes amb vent molt fort a l’interior de Castelló

El dimecres es preveu cel poc nuvolós, gelades locals i ratxes molt fortes a l'interior nord de Castelló. Les màximes pugen i el dijous repuntaran també les mínimes.

Avaria en la catenària d’Ángel Guimerá provoca retards i supressions en quatre línies de Metrovalencia

Una avaria en la catenària d'Ángel Guimerá obliga a operar en via única i causa retards generalitzats i supressions en les línies 3, 5, 7 i 9. La fallada es va detectar a l'inici del servici.

Indonèsia reprén la busca de l’últim espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Els equips de busca van salpar este dimecres des de Labuan Baix per a trobar a l'últim xiquet espanyol desaparegut després del naufragi del 26 de desembre en Komodo. L'operació complix 13 dies i les autoritats decidiran si l'amplien de nou.

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.