S’activa l’alerta groga per fortes pluges, vent i ones a la Comunitat Valenciana

 

Les previsions meteorològiques estan començant a complir-se i sembla que la pluja serà la protagonista absoluta de la Setmana Santa a la Comunitat Valenciana. Davant la previsible situació d’inestabilitat, l’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, ha activat diverses alertes grogues per pluja, vent i fenòmens costaners per als pròxims dies.

 

Alerta groga per quanitat de pluja

Un dels avisos meteorològics activats a la Comunitat té a veure amb la quantitat de pluja que pot acumular-se en poques hores. Així, l’alerta groga, de moment, assenyala quantitats de 60 litres per metre quadrat de precipitació acumulada en 12 hores. Aquesta alerta estarà activa des del dijous 18 d’abril a les 12 hores del migdia fins al divendres 19 d’abril a les 18 hores a tota la província de Castelló.

 

Aquesta alerta també afectarà a la província de València. Així, l’avís groc s’activarà també el dijous 18, des de les 12 hores del migdia a l’interior i litoral nord de València, fins al dissabte 20 d’abril, a les 0.00 hores de la mitjanit.

 

Pel que fa al litoral i interior sud de la província de València, aquest avís groc estarà actiu des del divendres 19 a les 0.00 hores fins al dissabte 20 a les 0.00 hores, i es podran acumular fins a 80 litres per metre quadrat.

 

Aquesta alerta groga per pluges de fins a 80 litres, des de les 0.00 hores del divendres 19 a les 0.00 hores del dissabte 20, també s’estén al litoral nord d’Alacant.

 

Avisos per fort vent

El vent també farà acte de presència a la Comunitat, amb avisos per fortes ratxes a Castelló i València.

 

En el cas de la província de Castelló, l’alerta groga assenyala la possibilitat de registrar ratxes de fins a 80 quilòmetres per hora a l’interior nord i sud de la província, i ratxes de 70 km/h en el cas del litoral. Aquesta alerta es manté activa des del divendres 19 d’abril a les 6.00 hores del matí, fins al dissabte 20 a les 0.00 hores. Aquest fort vent bufarà de llevant (est) i gregal (nord-est).

 

A la província de València, l’avís groc d’Aemet per vent afectaria l’interior nord de la província, amb vents de fins a 80 km/h, i el litoral nord amb ratxes de fins a 70 km/h. Els dos avisos estarien actius el divendres dia 19, de les 12.00 hores fins a la mitjanit, és a dir, les 0.00 hores del dissabte. El vent també bufarà de llevant i gregal, igual que a Castelló.

 

Avisos a la costa

Per altra banda, des d’Aemet també s’ha activat l’alerta groga per fenòmens costaners a les tres províncies valencianes.

 

En el cas d’Alacant, tant el litoral nord com el sud de la província estan en alerta groga durant el dijous 18, de les 2.00 a les 8.00 hores. S’espera vent del nord-est (gregal), amb intervals de força 7.

 

En el cas de Castelló, l’alerta groga per fenòmens costaners també afectarà a tot el litoral de la província, de les 12.00 hores de divendres a les 0.00 hores de dissabte. S’espera vent de llevant amb força 7 i ones de 3 metres.

 

A la província de València l’avís groc afectarà el litoral nord i sud, i s’estendrà de les 20.00 hores de divendres a les 0.00 hores de dissabte, amb vent de gregal de força 7 i ones de 3 metres.

 

Tota aquesta informació pot anar variant en les pròximes hores, en funció de l’evolució meteorològica. Aemet està actualitzant de forma periòdica els avisos en la Comunitat.

Últimes notícies

El PPCV reclama al Govern un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana al setembre

El PPCV considera que l’ajornament del Consell de Política Fiscal i Financera dona temps al Govern per a presentar en setembre una proposta de nou finançament autonòmic que siga justa per a la Comunitat Valenciana, amb fons de nivellació i abordatge del deute històric.

El PSPV acusa Pérez Llorca d’“alta traïció política” si frena el nou finançament autonòmic

El PSPV adverteix que Juanfran Pérez Llorca cometrà un “delicte polític d’alta traïció” si la Comunitat Valenciana no se suma al nou model de finançament autonòmic, que segons Fedea corregiria en 2027 l’infrafinançament històric dels valencians.

Aemet activa alerta groga per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València

Aemet ha activat per a este dijous i divendres l’alerta groga per tempestes amb granís i ratxes de vent fortes a l’interior de Castelló i al nord de la província de València, i per calor al litoral sud valencià.

El nou portacontenidors ecològic de JSV reduïx a la mitat el consum entre Alacant i Canàries

JSV ha posat en servici al port d’Alacant el MilaGreen, el seu primer vaixell portacontenidors propi, que reduïx a la mitat el consum de combustible en la ruta de provisió de la península a les illes Canàries. El buc, de 38 milions d’euros, està preparat per a usar metanol verd i connectar-se a la xarxa elèctrica durant les operacions en port.

Consell per a vore l’eclipsi solar: ulleres homologades i sempre posades

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de mirar amb ulleres certificades ISO 12312-2:2015, comprades en canals oficials i sense llevar-se-les en cap moment.

La Policia registra el bar on un home ha matat un jove a València

La Policia Nacional ha registrat este dijous el bar de València on un home de 62 anys va matar dimecres un jove de 20 anys amb un objecte metàl·lic. L’home, propietari del local i de nacionalitat colombiana com la víctima, ha sigut traslladat al registre però encara no ha passat a disposició judicial.

Confiscats quasi 700 productes falsificats en parades il·legals d’Oropesa i Peníscola

La Guàrdia Civil ha confiscat prop de 700 articles falsificats venuts en parades ambulants il·legals a Oropesa del Mar i Peníscola, valorats en més de 10.700 euros, i ha denunciat administrativament dues persones.

Tempestes de vesprada a l’interior nord i oratge estable a la costa

L’interior de Castelló pot registrar ruixats i tempestes localment fortes esta vesprada, mentres les temperatures es mantenen estables en tota la Comunitat Valenciana.
FILMOTECA D'ESTIU