S’activa l’alerta groga per fortes pluges, vent i ones a la Comunitat Valenciana

 

Les previsions meteorològiques estan començant a complir-se i sembla que la pluja serà la protagonista absoluta de la Setmana Santa a la Comunitat Valenciana. Davant la previsible situació d’inestabilitat, l’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, ha activat diverses alertes grogues per pluja, vent i fenòmens costaners per als pròxims dies.

 

Alerta groga per quanitat de pluja

Un dels avisos meteorològics activats a la Comunitat té a veure amb la quantitat de pluja que pot acumular-se en poques hores. Així, l’alerta groga, de moment, assenyala quantitats de 60 litres per metre quadrat de precipitació acumulada en 12 hores. Aquesta alerta estarà activa des del dijous 18 d’abril a les 12 hores del migdia fins al divendres 19 d’abril a les 18 hores a tota la província de Castelló.

 

Aquesta alerta també afectarà a la província de València. Així, l’avís groc s’activarà també el dijous 18, des de les 12 hores del migdia a l’interior i litoral nord de València, fins al dissabte 20 d’abril, a les 0.00 hores de la mitjanit.

 

Pel que fa al litoral i interior sud de la província de València, aquest avís groc estarà actiu des del divendres 19 a les 0.00 hores fins al dissabte 20 a les 0.00 hores, i es podran acumular fins a 80 litres per metre quadrat.

 

Aquesta alerta groga per pluges de fins a 80 litres, des de les 0.00 hores del divendres 19 a les 0.00 hores del dissabte 20, també s’estén al litoral nord d’Alacant.

 

Avisos per fort vent

El vent també farà acte de presència a la Comunitat, amb avisos per fortes ratxes a Castelló i València.

 

En el cas de la província de Castelló, l’alerta groga assenyala la possibilitat de registrar ratxes de fins a 80 quilòmetres per hora a l’interior nord i sud de la província, i ratxes de 70 km/h en el cas del litoral. Aquesta alerta es manté activa des del divendres 19 d’abril a les 6.00 hores del matí, fins al dissabte 20 a les 0.00 hores. Aquest fort vent bufarà de llevant (est) i gregal (nord-est).

 

A la província de València, l’avís groc d’Aemet per vent afectaria l’interior nord de la província, amb vents de fins a 80 km/h, i el litoral nord amb ratxes de fins a 70 km/h. Els dos avisos estarien actius el divendres dia 19, de les 12.00 hores fins a la mitjanit, és a dir, les 0.00 hores del dissabte. El vent també bufarà de llevant i gregal, igual que a Castelló.

 

Avisos a la costa

Per altra banda, des d’Aemet també s’ha activat l’alerta groga per fenòmens costaners a les tres províncies valencianes.

 

En el cas d’Alacant, tant el litoral nord com el sud de la província estan en alerta groga durant el dijous 18, de les 2.00 a les 8.00 hores. S’espera vent del nord-est (gregal), amb intervals de força 7.

 

En el cas de Castelló, l’alerta groga per fenòmens costaners també afectarà a tot el litoral de la província, de les 12.00 hores de divendres a les 0.00 hores de dissabte. S’espera vent de llevant amb força 7 i ones de 3 metres.

 

A la província de València l’avís groc afectarà el litoral nord i sud, i s’estendrà de les 20.00 hores de divendres a les 0.00 hores de dissabte, amb vent de gregal de força 7 i ones de 3 metres.

 

Tota aquesta informació pot anar variant en les pròximes hores, en funció de l’evolució meteorològica. Aemet està actualitzant de forma periòdica els avisos en la Comunitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.