S’activa l’alerta groga per fortes pluges, vent i ones a la Comunitat Valenciana

 

Les previsions meteorològiques estan començant a complir-se i sembla que la pluja serà la protagonista absoluta de la Setmana Santa a la Comunitat Valenciana. Davant la previsible situació d’inestabilitat, l’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, ha activat diverses alertes grogues per pluja, vent i fenòmens costaners per als pròxims dies.

 

Alerta groga per quanitat de pluja

Un dels avisos meteorològics activats a la Comunitat té a veure amb la quantitat de pluja que pot acumular-se en poques hores. Així, l’alerta groga, de moment, assenyala quantitats de 60 litres per metre quadrat de precipitació acumulada en 12 hores. Aquesta alerta estarà activa des del dijous 18 d’abril a les 12 hores del migdia fins al divendres 19 d’abril a les 18 hores a tota la província de Castelló.

 

Aquesta alerta també afectarà a la província de València. Així, l’avís groc s’activarà també el dijous 18, des de les 12 hores del migdia a l’interior i litoral nord de València, fins al dissabte 20 d’abril, a les 0.00 hores de la mitjanit.

 

Pel que fa al litoral i interior sud de la província de València, aquest avís groc estarà actiu des del divendres 19 a les 0.00 hores fins al dissabte 20 a les 0.00 hores, i es podran acumular fins a 80 litres per metre quadrat.

 

Aquesta alerta groga per pluges de fins a 80 litres, des de les 0.00 hores del divendres 19 a les 0.00 hores del dissabte 20, també s’estén al litoral nord d’Alacant.

 

Avisos per fort vent

El vent també farà acte de presència a la Comunitat, amb avisos per fortes ratxes a Castelló i València.

 

En el cas de la província de Castelló, l’alerta groga assenyala la possibilitat de registrar ratxes de fins a 80 quilòmetres per hora a l’interior nord i sud de la província, i ratxes de 70 km/h en el cas del litoral. Aquesta alerta es manté activa des del divendres 19 d’abril a les 6.00 hores del matí, fins al dissabte 20 a les 0.00 hores. Aquest fort vent bufarà de llevant (est) i gregal (nord-est).

 

A la província de València, l’avís groc d’Aemet per vent afectaria l’interior nord de la província, amb vents de fins a 80 km/h, i el litoral nord amb ratxes de fins a 70 km/h. Els dos avisos estarien actius el divendres dia 19, de les 12.00 hores fins a la mitjanit, és a dir, les 0.00 hores del dissabte. El vent també bufarà de llevant i gregal, igual que a Castelló.

 

Avisos a la costa

Per altra banda, des d’Aemet també s’ha activat l’alerta groga per fenòmens costaners a les tres províncies valencianes.

 

En el cas d’Alacant, tant el litoral nord com el sud de la província estan en alerta groga durant el dijous 18, de les 2.00 a les 8.00 hores. S’espera vent del nord-est (gregal), amb intervals de força 7.

 

En el cas de Castelló, l’alerta groga per fenòmens costaners també afectarà a tot el litoral de la província, de les 12.00 hores de divendres a les 0.00 hores de dissabte. S’espera vent de llevant amb força 7 i ones de 3 metres.

 

A la província de València l’avís groc afectarà el litoral nord i sud, i s’estendrà de les 20.00 hores de divendres a les 0.00 hores de dissabte, amb vent de gregal de força 7 i ones de 3 metres.

 

Tota aquesta informació pot anar variant en les pròximes hores, en funció de l’evolució meteorològica. Aemet està actualitzant de forma periòdica els avisos en la Comunitat.

Últimes notícies

El Govern català critica la violència policial contra un aficionat del Barça a Elx

La portaveu del Govern català, Sílvia Paneque, ha censurat la violència policial contra un seguidor del Barça a qui agents de la Policia Nacional van pegar després de retirar-li una estelada abans del partit a Elx. La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha comunicat a l’executiu català que ha obert una investigació interna i que no hi havia cap ordre específica de requisar estes banderes.

Tres detinguts per una onada de robatoris en camps i granges d’Almassora i Cabanes

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de 40 a 44 anys relacionats amb diversos robatoris en explotacions agrícoles i ramaderes d’Almassora i Cabanes, on es van emportar dos vedells i combustible, coure i altres objectes. Els detinguts ja han passat a disposició judicial.

El Port de València duplicarà la seua potència elèctrica amb una nova subestació

El Port de València ha posat en marxa els tràmits per a construir una nova subestació elèctrica de 110 megavats que duplicarà la seua capacitat de subministrament i millorarà la fiabilitat operativa i ambiental del recinte portuari.

Les Arts programa una temporada 2026-2027 amb grans dives de l’òpera a València

La temporada 2026-2027 del Palau de Les Arts tindrà una presència femenina destacada en òperes, sarsuela i recitals, amb noms com Cecilia Bartoli, Lise Davidsen o Lisette Oropesa i la venda d’entrades ja oberta.

Confirmen 6 anys i mig de presó per intentar volar a Romania amb cocaïna i cannabis a l’aeroport de València

El TSJCV ha confirmat 6 anys i mig de presó i una multa de 100.000 euros per a una dona que va intentar volar de València a Bucarest amb més de 2 quilos de cocaïna i 5 de cannabis amagats en una maleta.

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.