S’activa l’alerta groga per fortes pluges, vent i ones a la Comunitat Valenciana

 

Les previsions meteorològiques estan començant a complir-se i sembla que la pluja serà la protagonista absoluta de la Setmana Santa a la Comunitat Valenciana. Davant la previsible situació d’inestabilitat, l’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, ha activat diverses alertes grogues per pluja, vent i fenòmens costaners per als pròxims dies.

 

Alerta groga per quanitat de pluja

Un dels avisos meteorològics activats a la Comunitat té a veure amb la quantitat de pluja que pot acumular-se en poques hores. Així, l’alerta groga, de moment, assenyala quantitats de 60 litres per metre quadrat de precipitació acumulada en 12 hores. Aquesta alerta estarà activa des del dijous 18 d’abril a les 12 hores del migdia fins al divendres 19 d’abril a les 18 hores a tota la província de Castelló.

 

Aquesta alerta també afectarà a la província de València. Així, l’avís groc s’activarà també el dijous 18, des de les 12 hores del migdia a l’interior i litoral nord de València, fins al dissabte 20 d’abril, a les 0.00 hores de la mitjanit.

 

Pel que fa al litoral i interior sud de la província de València, aquest avís groc estarà actiu des del divendres 19 a les 0.00 hores fins al dissabte 20 a les 0.00 hores, i es podran acumular fins a 80 litres per metre quadrat.

 

Aquesta alerta groga per pluges de fins a 80 litres, des de les 0.00 hores del divendres 19 a les 0.00 hores del dissabte 20, també s’estén al litoral nord d’Alacant.

 

Avisos per fort vent

El vent també farà acte de presència a la Comunitat, amb avisos per fortes ratxes a Castelló i València.

 

En el cas de la província de Castelló, l’alerta groga assenyala la possibilitat de registrar ratxes de fins a 80 quilòmetres per hora a l’interior nord i sud de la província, i ratxes de 70 km/h en el cas del litoral. Aquesta alerta es manté activa des del divendres 19 d’abril a les 6.00 hores del matí, fins al dissabte 20 a les 0.00 hores. Aquest fort vent bufarà de llevant (est) i gregal (nord-est).

 

A la província de València, l’avís groc d’Aemet per vent afectaria l’interior nord de la província, amb vents de fins a 80 km/h, i el litoral nord amb ratxes de fins a 70 km/h. Els dos avisos estarien actius el divendres dia 19, de les 12.00 hores fins a la mitjanit, és a dir, les 0.00 hores del dissabte. El vent també bufarà de llevant i gregal, igual que a Castelló.

 

Avisos a la costa

Per altra banda, des d’Aemet també s’ha activat l’alerta groga per fenòmens costaners a les tres províncies valencianes.

 

En el cas d’Alacant, tant el litoral nord com el sud de la província estan en alerta groga durant el dijous 18, de les 2.00 a les 8.00 hores. S’espera vent del nord-est (gregal), amb intervals de força 7.

 

En el cas de Castelló, l’alerta groga per fenòmens costaners també afectarà a tot el litoral de la província, de les 12.00 hores de divendres a les 0.00 hores de dissabte. S’espera vent de llevant amb força 7 i ones de 3 metres.

 

A la província de València l’avís groc afectarà el litoral nord i sud, i s’estendrà de les 20.00 hores de divendres a les 0.00 hores de dissabte, amb vent de gregal de força 7 i ones de 3 metres.

 

Tota aquesta informació pot anar variant en les pròximes hores, en funció de l’evolució meteorològica. Aemet està actualitzant de forma periòdica els avisos en la Comunitat.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.