S’activa l’alerta groga per vents de fins a 80 km/h a la Comunitat Valenciana

El mal tiempo vuelve a España

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Aquest dimecres ha entrat des de l’oest de la península Ibèrica una borrasca que està deixant pluges en la zona oest i nord d’Espanya. Al nostre territori, segons les previsions de l’Agència estatal de meteorologia, Aemet, aquesta borrasca ens podia deixar pluges dèbils a migdia, en zones de l’interior de les províncies de València i Castelló, amb possibilitat d’estendre’s a zones del litoral nord.

 

No obstant això, el principal element que farà acte de presència durant la jornada de hui a la Comunitat serà el vent, que ha posat en alerta groga quasi tot el territori valencià. Després del pas del front de pluges, el vent anirà accelerant-se.

 

L’alerta groga queda activada des de les 16 hores de la vesprada de hui dimecres, per ratxes de vent d’entre 70 i 80 quilòmetres per hora. El fenomen afectarà l’interior i litoral sud de Castelló, el litoral nord i sud d’Alacant, i tota la província de València, tant la costa com l’interior. La previsió és que les ratxes de vent continuen tota la segona meitat del dia, i per tant, l’alerta es mantinga activa fins a les 0.00 hores de la mitjanit.

 

Així mateix, el litoral nord i sud d’Alacant també té activada l’alerta groga per fenòmens costaners.

 

Risc alt d’incendis a la Comunitat Valenciana

Davant aquesta situació d’alerta per vent, Emergències 112 de la Generalitat Valenciana també ha activat per a hui l’avís taronja, per risc alt d’incendis, a l’interior sud de Castelló, tota la província de València, i l’interior i litoral nord d’Alacant. La resta de zones es mantindran en nivell verd, amb risc baix/mitjà.

 

Per a demà, dijous, l’avís taronja es mantindrà a tots els punts que hui ja estan en alerta, excepte el litoral nord de la província de València. En canvi, s’incorporarà a les zones en risc alt d’incendi l’interior nord de Castelló.

 

Pots consultar el risc d’incendi al nostre territori a 112cv.gva.es/va/incendios-forestales

Últimes notícies

El Fertiberia tanca la plantilla amb el fitxatge de Jorge Romanillos

El Fertiberia Balonmano Puerto Sagunto ha completat la plantilla per al seu retorn a la Lliga ASOBAL amb el pivote Jorge Romanillos, que firma per una temporada.

L’esquerra d’Alacant exigix reprovar Barcala pel cas de les vivendes de Les Naus

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem demanaran en el pròxim ple la reprovació i dimissió de l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, per no comparéixer en la comissió del cas Les Naus.

El calor extrema ja deixa 253 morts este estiu a la Comunitat Valenciana

Les altes temperatures han causat 253 defuncions a la Comunitat Valenciana des del 21 de juny fins al 23 de juliol, segons el sistema MoMo, amb especial impacte a Alacant.

Arranca un cap de setmana de calor intensa i tempestes a la Comunitat Valenciana

L’oratge del cap de setmana arribarà marcat per la calor sufocant a l’interior de València i Alacant este divendres, tempestes fortes al sud de València i un gir tèrmic amb descens de temperatures diumenge.

Avís groc per tronades i fins a 39 graus a les comarques d’Alacant i València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per tronades al sud de la província de València i per temperatures de fins a 39 graus a l’interior d’Alacant i de València.

Una altra nit sufocant a la Comunitat amb fins a 36 graus

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 35-36 graus en municipis com Agullent, Parcent o Tàrbena i una forta sensació de basca a la costa.

Reventons càlids al sud d’Alacant amb ratxes de fins a 119 km/h i caiguda d’arbres

Els reventons càlids de la vesprada de dijous al sud d’Alacant han deixat ratxes de fins a 119 km/h i han provocat 24 incidents per caiguda d’arbres i elements en la via pública.

Pet Shop Boys convertixen el Roig Arena en una pista de ball global i nostàlgica

El duo britànic Pet Shop Boys ha fet vibrar un Roig Arena ple fins la bandera amb el tour 'Dreamworld', un repàs de 40 anys de grans èxits plens de ball, melancolia i nostàlgia pop.