S’activa l’alerta groga per vents de fins a 80 km/h a la Comunitat Valenciana

El mal tiempo vuelve a España

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Aquest dimecres ha entrat des de l’oest de la península Ibèrica una borrasca que està deixant pluges en la zona oest i nord d’Espanya. Al nostre territori, segons les previsions de l’Agència estatal de meteorologia, Aemet, aquesta borrasca ens podia deixar pluges dèbils a migdia, en zones de l’interior de les províncies de València i Castelló, amb possibilitat d’estendre’s a zones del litoral nord.

 

No obstant això, el principal element que farà acte de presència durant la jornada de hui a la Comunitat serà el vent, que ha posat en alerta groga quasi tot el territori valencià. Després del pas del front de pluges, el vent anirà accelerant-se.

 

L’alerta groga queda activada des de les 16 hores de la vesprada de hui dimecres, per ratxes de vent d’entre 70 i 80 quilòmetres per hora. El fenomen afectarà l’interior i litoral sud de Castelló, el litoral nord i sud d’Alacant, i tota la província de València, tant la costa com l’interior. La previsió és que les ratxes de vent continuen tota la segona meitat del dia, i per tant, l’alerta es mantinga activa fins a les 0.00 hores de la mitjanit.

 

Així mateix, el litoral nord i sud d’Alacant també té activada l’alerta groga per fenòmens costaners.

 

Risc alt d’incendis a la Comunitat Valenciana

Davant aquesta situació d’alerta per vent, Emergències 112 de la Generalitat Valenciana també ha activat per a hui l’avís taronja, per risc alt d’incendis, a l’interior sud de Castelló, tota la província de València, i l’interior i litoral nord d’Alacant. La resta de zones es mantindran en nivell verd, amb risc baix/mitjà.

 

Per a demà, dijous, l’avís taronja es mantindrà a tots els punts que hui ja estan en alerta, excepte el litoral nord de la província de València. En canvi, s’incorporarà a les zones en risc alt d’incendi l’interior nord de Castelló.

 

Pots consultar el risc d’incendi al nostre territori a 112cv.gva.es/va/incendios-forestales

Últimes notícies

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.

Aemet activa més avisos per tempestes i calor extrema a l’interior de València

Aemet ha ampliat per a esta vesprada l’avís groc per pluges intenses, tempestes amb granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de València, on també s’esperen fins a 38 graus. Les alertes s’estén al sud de València i a l’interior de Castelló, i continuaran demà divendres.

L’estrena d’Iñigo Pérez amb el Villarreal arriba després de dos inicis de Lliga guanyadors

Iñigo Pérez debuta en Lliga amb el Villarreal a El Sardinero després d’haver guanyat els seus dos anteriors inicis de campionat, tots dos fora de casa amb el Rayo Vallecano.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa hàbitats protegits a la Serra d’Espadà

L’incendi declarat en juliol a la Vall d’Uixó ha cremat més de 9.500 hectàrees i ha afectat greument espais Red Natura 2000 i el Parc Natural de la Serra d’Espadà, segons SEO/BirdLife. L’entitat alerta del risc d’erosió, de la pèrdua d’hàbitats per a aus rapinyaires i forestals i reclama una recuperació basada en criteris científics.

Un estudi de la UPV desvela quan va començar a cremar la ‘Porta de l’Infern’ de Darvaza

Un equip del grup LARS-IIAMA de la UPV ha reconstruit per primera vegada la història del cràter de gas de Darvaza, a Turkmenistan, i ha quantificat que ha emés més de 900.000 tones de metà en cinc dècades. El treball situa l’inici del foc entre setembre de 1987 i febrer de 1988 i destaca este punt com una de les fonts persistents de metà més importants detectades des de satèl·lit.