9.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

S’activa l’alerta groga per vents de fins a 80 km/h a la Comunitat Valenciana

El mal tiempo vuelve a España

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Aquest dimecres ha entrat des de l’oest de la península Ibèrica una borrasca que està deixant pluges en la zona oest i nord d’Espanya. Al nostre territori, segons les previsions de l’Agència estatal de meteorologia, Aemet, aquesta borrasca ens podia deixar pluges dèbils a migdia, en zones de l’interior de les províncies de València i Castelló, amb possibilitat d’estendre’s a zones del litoral nord.

 

No obstant això, el principal element que farà acte de presència durant la jornada de hui a la Comunitat serà el vent, que ha posat en alerta groga quasi tot el territori valencià. Després del pas del front de pluges, el vent anirà accelerant-se.

 

L’alerta groga queda activada des de les 16 hores de la vesprada de hui dimecres, per ratxes de vent d’entre 70 i 80 quilòmetres per hora. El fenomen afectarà l’interior i litoral sud de Castelló, el litoral nord i sud d’Alacant, i tota la província de València, tant la costa com l’interior. La previsió és que les ratxes de vent continuen tota la segona meitat del dia, i per tant, l’alerta es mantinga activa fins a les 0.00 hores de la mitjanit.

 

Així mateix, el litoral nord i sud d’Alacant també té activada l’alerta groga per fenòmens costaners.

 

Risc alt d’incendis a la Comunitat Valenciana

Davant aquesta situació d’alerta per vent, Emergències 112 de la Generalitat Valenciana també ha activat per a hui l’avís taronja, per risc alt d’incendis, a l’interior sud de Castelló, tota la província de València, i l’interior i litoral nord d’Alacant. La resta de zones es mantindran en nivell verd, amb risc baix/mitjà.

 

Per a demà, dijous, l’avís taronja es mantindrà a tots els punts que hui ja estan en alerta, excepte el litoral nord de la província de València. En canvi, s’incorporarà a les zones en risc alt d’incendi l’interior nord de Castelló.

 

Pots consultar el risc d’incendi al nostre territori a 112cv.gva.es/va/incendios-forestales

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.