S’activa l’alerta groga per vents de fins a 80 km/h a la Comunitat Valenciana

El mal tiempo vuelve a España

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Aquest dimecres ha entrat des de l’oest de la península Ibèrica una borrasca que està deixant pluges en la zona oest i nord d’Espanya. Al nostre territori, segons les previsions de l’Agència estatal de meteorologia, Aemet, aquesta borrasca ens podia deixar pluges dèbils a migdia, en zones de l’interior de les províncies de València i Castelló, amb possibilitat d’estendre’s a zones del litoral nord.

 

No obstant això, el principal element que farà acte de presència durant la jornada de hui a la Comunitat serà el vent, que ha posat en alerta groga quasi tot el territori valencià. Després del pas del front de pluges, el vent anirà accelerant-se.

 

L’alerta groga queda activada des de les 16 hores de la vesprada de hui dimecres, per ratxes de vent d’entre 70 i 80 quilòmetres per hora. El fenomen afectarà l’interior i litoral sud de Castelló, el litoral nord i sud d’Alacant, i tota la província de València, tant la costa com l’interior. La previsió és que les ratxes de vent continuen tota la segona meitat del dia, i per tant, l’alerta es mantinga activa fins a les 0.00 hores de la mitjanit.

 

Així mateix, el litoral nord i sud d’Alacant també té activada l’alerta groga per fenòmens costaners.

 

Risc alt d’incendis a la Comunitat Valenciana

Davant aquesta situació d’alerta per vent, Emergències 112 de la Generalitat Valenciana també ha activat per a hui l’avís taronja, per risc alt d’incendis, a l’interior sud de Castelló, tota la província de València, i l’interior i litoral nord d’Alacant. La resta de zones es mantindran en nivell verd, amb risc baix/mitjà.

 

Per a demà, dijous, l’avís taronja es mantindrà a tots els punts que hui ja estan en alerta, excepte el litoral nord de la província de València. En canvi, s’incorporarà a les zones en risc alt d’incendi l’interior nord de Castelló.

 

Pots consultar el risc d’incendi al nostre territori a 112cv.gva.es/va/incendios-forestales

Últimes notícies

Baldoví apel·la a omplir les urnes i situa Compromís com a casa comuna del canvi

Joan Baldoví defensa que per a aconseguir un canvi polític a la Comunitat Valenciana cal omplir les urnes i assegura que, sense Compromís, eixe objectiu no serà possible.

Una escultura de Paco Roca retratarà l’esperit dels voluntaris de la DANA a València

L’Ajuntament de València ha encarregat a Paco Roca un monument en bronze que homenatjarà els voluntaris de la DANA, inspirat en el mural de La Rambleta i finançat amb els pressupostos participatius VLC Participa 2025/26.

Javier Aguado assumix la banqueta del Levante Femení per a tornar a la Lliga F

El tècnic alacantí Javier Aguado torna al Levante Femení com a primer entrenador amb la meta de recuperar la plaça en Lliga F després del descens recent a Primera RFEF.

El Valencia CF afronta la tornada amb Guido pendent i dos fitxatges quasi tancats

El Valencia CF obrirà este dijous la pretemporada pendent de la renovació de Guido Rodríguez, d’oficialitzar Justin de Haas i Aliou Dieng i de començar a definir les eixides de la plantilla.

Així serà la pretemporada del Levante: primers amistosos contra Leganés i Sheffield United

El Levante ha confirmat dos amistosos de pretemporada 26-27 contra Leganés i Sheffield United, amb inici de treballs el 4 de juliol a Buñol.

El primer any del València Basket al Roig Arena dobla l’assistència i penja el cartell de complet

El València Basket ha tancat la seua primera temporada al Roig Arena amb una mitjana de 12.445 espectadors i el primer ple absolut amb 15.600 aficionats en un partit d’Eurolliga davant el Panathinaikos.

Compromís planteja mil esmenes als pressuposts per a 2026: reclama canvis en sanitat, educació i vivenda

Compromís ha registrat més de mil esmenes als pressuposts de la Generalitat per a 2026 i assegura que les comptes no responen a les necessitats dels valencians, sinó als interessos polítics del president Juanfran Pérez Llorca.

Oltra defensa a Madrid una candidatura d’esquerres ampla per a la Generalitat i els ajuntaments

Mónica Oltra aposta a Madrid per teixir una gran aliança d’esquerres per a les pròximes eleccions autonòmiques i municipals, que desborde les sigles i el curtterminisme, i confia que així serà en la Comunitat Valenciana.