S’activa l’alerta groga per vents de fins a 80 km/h a la Comunitat Valenciana

El mal tiempo vuelve a España

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Aquest dimecres ha entrat des de l’oest de la península Ibèrica una borrasca que està deixant pluges en la zona oest i nord d’Espanya. Al nostre territori, segons les previsions de l’Agència estatal de meteorologia, Aemet, aquesta borrasca ens podia deixar pluges dèbils a migdia, en zones de l’interior de les províncies de València i Castelló, amb possibilitat d’estendre’s a zones del litoral nord.

 

No obstant això, el principal element que farà acte de presència durant la jornada de hui a la Comunitat serà el vent, que ha posat en alerta groga quasi tot el territori valencià. Després del pas del front de pluges, el vent anirà accelerant-se.

 

L’alerta groga queda activada des de les 16 hores de la vesprada de hui dimecres, per ratxes de vent d’entre 70 i 80 quilòmetres per hora. El fenomen afectarà l’interior i litoral sud de Castelló, el litoral nord i sud d’Alacant, i tota la província de València, tant la costa com l’interior. La previsió és que les ratxes de vent continuen tota la segona meitat del dia, i per tant, l’alerta es mantinga activa fins a les 0.00 hores de la mitjanit.

 

Així mateix, el litoral nord i sud d’Alacant també té activada l’alerta groga per fenòmens costaners.

 

Risc alt d’incendis a la Comunitat Valenciana

Davant aquesta situació d’alerta per vent, Emergències 112 de la Generalitat Valenciana també ha activat per a hui l’avís taronja, per risc alt d’incendis, a l’interior sud de Castelló, tota la província de València, i l’interior i litoral nord d’Alacant. La resta de zones es mantindran en nivell verd, amb risc baix/mitjà.

 

Per a demà, dijous, l’avís taronja es mantindrà a tots els punts que hui ja estan en alerta, excepte el litoral nord de la província de València. En canvi, s’incorporarà a les zones en risc alt d’incendi l’interior nord de Castelló.

 

Pots consultar el risc d’incendi al nostre territori a 112cv.gva.es/va/incendios-forestales

Últimes notícies

La Diputació d’Alacant tanca les compareixences sobre el bo consum i passa a les conclusions

La comissió d'investigació sobre el suposat frau en els bons comerç de la Diputació d'Alacant dona per acabades les compareixences després del plançó del PSPV-PSOE i afronta ara la fase de conclusions.

El Museu de l’Or de Colòmbia prepara una gran exposició en el MARQ d’Alacant

El Museu de l'Or del Banc de la República de Colòmbia prepara una ambiciosa exposició en el MARQ d'Alacant que es presentarà oficialment a la Casa d'Amèrica de Madrid.

Morales s’acomiada del Ciutat entre lagrimas i deixa en l’aire el seu futur en el Llevant

Jose Luis Morales vivio un emotiu comiat en el Ciutat de València després de la victòria davant el Mallorca, encara que ni el jugador ni el club han aclarit fins i tot el seu futur.

Els barons del PP abrigallen a Juanma Moreno i eviten pressionar-li sobre un pacte amb Vox

Els principals dirigents autonòmics del PP destaquen el resultat de Juanma Moreno a Andalusia i li mostren el seu suport sense fixar una postura comuna sobre fins a on ha de cedir davant Vox.

La vaga educativa a Castelló arranca la seua segona setmana amb ampli suport de famílies i professorat

Centenars de docents, alumnat i famílies es concentren davant la Direcció Territorial d'Educació de Castelló a l'inici de la segona setmana de vaga indefinida, que els sindicats qualifiquen d'històrica pel seu seguiment i suport social.

El PSPV defén que Diana Morant puga ser alhora candidata i ministra pel seu treball pels valencians

El PSPV sosté que és positiu que Diana Morant siga alhora candidata a la Generalitat i ministra, perquè considera que així reforça la defensa dels interessos de la Comunitat Valenciana enfront de les polítiques de Vox i del PP.

Extremadura i Comunitat Valenciana amplien la bretxa salarial dels seus docents enfront d’altres autonomies

Un informe d'UGT assenyala que Extremadura i Comunitat Valenciana són les regions on més s'eixampla la bretxa salarial dels docents, mentres que Astúries i Catalunya retallen distàncies i milloren les seues condicions retributives.

Xoc de xifres en la quarta vaga mèdica setmanal en la Comunitat Valenciana

La quarta vaga mèdica setmanal de l'any arranca en la Comunitat Valenciana amb un fort xoc de xifres: els convocants parlen de prop del 90% de seguiment, mentres Sanitat ho situa en el 7,96%. Les protestes s'estendran tota la setmana amb manifestacions i concentracions en les tres províncies.