S’activa l’alerta groga per vents de fins a 80 km/h a la Comunitat Valenciana

El mal tiempo vuelve a España

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Aquest dimecres ha entrat des de l’oest de la península Ibèrica una borrasca que està deixant pluges en la zona oest i nord d’Espanya. Al nostre territori, segons les previsions de l’Agència estatal de meteorologia, Aemet, aquesta borrasca ens podia deixar pluges dèbils a migdia, en zones de l’interior de les províncies de València i Castelló, amb possibilitat d’estendre’s a zones del litoral nord.

 

No obstant això, el principal element que farà acte de presència durant la jornada de hui a la Comunitat serà el vent, que ha posat en alerta groga quasi tot el territori valencià. Després del pas del front de pluges, el vent anirà accelerant-se.

 

L’alerta groga queda activada des de les 16 hores de la vesprada de hui dimecres, per ratxes de vent d’entre 70 i 80 quilòmetres per hora. El fenomen afectarà l’interior i litoral sud de Castelló, el litoral nord i sud d’Alacant, i tota la província de València, tant la costa com l’interior. La previsió és que les ratxes de vent continuen tota la segona meitat del dia, i per tant, l’alerta es mantinga activa fins a les 0.00 hores de la mitjanit.

 

Així mateix, el litoral nord i sud d’Alacant també té activada l’alerta groga per fenòmens costaners.

 

Risc alt d’incendis a la Comunitat Valenciana

Davant aquesta situació d’alerta per vent, Emergències 112 de la Generalitat Valenciana també ha activat per a hui l’avís taronja, per risc alt d’incendis, a l’interior sud de Castelló, tota la província de València, i l’interior i litoral nord d’Alacant. La resta de zones es mantindran en nivell verd, amb risc baix/mitjà.

 

Per a demà, dijous, l’avís taronja es mantindrà a tots els punts que hui ja estan en alerta, excepte el litoral nord de la província de València. En canvi, s’incorporarà a les zones en risc alt d’incendi l’interior nord de Castelló.

 

Pots consultar el risc d’incendi al nostre territori a 112cv.gva.es/va/incendios-forestales

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.