Sanitat activa l’alerta taronja per calor en 16 comarques de la Comunitat Valenciana

 

La conselleria de Sanitat Universal ha activat per a este l’alerta sanitària per nivell alt o taronja ja que es preveu que les temperatures puguen superar els 39 graus en 16 comarques de la Comunitat Valenciana. Així mateix, la previsió per a estedissabte és que es mantinga l’alerta en algunes d’estes comarques, segons ha informat la Generalitat.

  

Les zones climatològiques en alerta per calor són les 6, 7, 9, 13, 15, 16 i 17, que corresponen a les comarques de l’Alt Millars, l’Alt Palància, Alcalatén, Plana Baixa, Camp de Morvedre, El Camp de Túria, L’Horta Nord, València, L’Horta Sud, L’Horta Oest, La Ribera Baixa, La Foia de Bunyol, La Canal de Navarrés, La Ribera Alta, La Costera i La Vall d’Albaida.

   

Les poblacions que corresponen a la zona climatològica 6 són: Arañuel, Barracas, Bejís, Benafer, Castillo de Villamalefa, Caudiel, Cirat, Cortes de Arenoso, El Toro, Fuente La Reina, Fuentes de Ayódar, Higueras, Ludiente, Montán, Montanejos, Pavías, Pina de Montalgrao, Puebla de Arenoso, Sacañet, Teresa, Torás, Torralba del Pinar, Torrechiva, Villahermosa del Río, Villanueva de Viver, Viver i Zucaina.

   

Per la seua banda, les poblacions que corresponen a la zona climatològica 7 són Atzeneta del Maestrat, Aín, Alcudia de Veo, Alfondeguilla, Algimia de Almonacid, Almedíjar, Altura, Argelita, Artana, Ayódar, Azuébar, Benlloch, Betxí, Borriol, Cabanes, Castellnovo, Chóvar, Costur, Eslida, Espadilla, Fanzara, Figueroles, Gaibiel, Geldo, Jérica, L’Alcora, La Pobla Tornesa, Les Useres, Llucena, Matet, Navajas, Onda, Ribesalbes, Sant Joan de Moró, Segorbe, Soneja, Sot de Ferrer, Sueras, Tales, Toga, Vall d’Alba, Vall d’Almonacid, Vallat, Vilafamés, Villamalur, Alfara de Algimia, Algar de Palància, Algimia de Alfara, Estivella, Gátova i Torres Torres.

    

Pel que fa a la zona 9, les poblacions són Almenara, Alquerías del Niño Perdido, Borriana, La Llosa, La Vall d’Uixò, Moncofa, Nules, Vilavella, Xilxes, Albalat dels Tarongers, Benavites, Benifairó de les Valls, Canet d’en Berenguer, Faura, Gilet, Náquera, Petrés, Puçol, Puig, Quart de les Valls, Quartell, Sagunt, Segart i Serra.

   

Les poblacions que corresponen a la zona climatològica 13 són Albal, Albalat de La Ribera, Albalat dels Sorells, Alboraya, Albuixech, Alfafar, Alfara del Patriarca, Almàssera, Almussafes, Benifaió, Benetússer, Beniparrell, Bonrepòs i Mirambell, Burjassot, Carpesa, Catarroja, Corbera, Cullera, Emperador, Foios, Fortaleny, Godella, La Pobla de Farnals, Llaurí, Massalfassar, Massamagrell, Massanasa, Meliana, Mislata, Moncada, Museros, Paiporta, Picanya, Polinyà del Xúquer, Quart de Poblet, Rafelbuñol, Riola, Rocafort, Sant Isidre de Benaixeve, Sedaví, Silla, Sollana, Sueca, Tavernes Blanques, València, Vinalesa i Xirivella.

   

A la zona climatològica 15 corresponen les següents poblacions Alborache, Bicorp, Buñol, Dos Aguas, Macastre, Millares, Enguera (Navalón i Sierra), Quesa, Turís i Yátova.

  

Les poblacions que corresponen a la zona climatològica 16 són Alberic, Alcàsser, Alfarb, Algemesí, Alginet, Alzira, Anna, Benicull de Xúquer, Benimodo, Benimuslem, Bolbaite, Carcaixent, Carlet, Catadau, Chella, Enguera (poble i est), Guadassuar, L’Alcúdia, Llombai, Massalaves, Montroy, Montserrat, Navarrés, Picassent, Real de Montroy, Sumacàrcer i Tous.

  

A la zona climatològica 17 corresponen les poblacions d’Alcàntera de Xúquer, L’ Alcúdia de Crespins, Antella, Barxeta, Bellús, Beneixida, Canals, Càrcer, Cerdà, Cotes, Estubeny, Gavarda, Genovés, L’Ènova, La Granja de la Costera, La Pobla Llarga, Llanera de Ranes, Lloc Nou del Fenollet, La Llosa de Ranes, Manuel, Novetlé, Rafelguaraf, Rotgla i Corberà, Sant Joanet, Sellent, Senyera, Torrella, Vallés, Vilanova de Castelló i Xàtiva.

 

Últimes notícies

Sagunt a Escena reunirà 19 espectacles de teatre, música, dansa i circ a l’agost

El festival obrerà amb la producció de l'IVC 'El Narcís en la seua opinió', de Guillem de Castro, i combinarà clàssics, teatre contemporani i obres en valencià

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.

Tallada la línia C2 de Rodalia entre Xàtiva i Algemesí per un problema en la catenària

La circulació ferroviària entre Xàtiva i Algemesí està interrompuda per una falta de tensió en la catenària, amb un pla alternatiu per carretera entre Xàtiva i Benifaió.

Nova nit tòrrida a la Comunitat amb mínimes pròximes als 30 graus i humitat del 99 %

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb mínimes que quasi arriben als 30 graus en diverses localitats i una humitat relativa de fins al 99 %, que ha incrementat de manera notable la sensació de basca.

Aemet activa avís taronja per 39 graus i tempestes en l’interior de València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per temperatures de fins a 39 graus i l’avís groc per tempestes i calor en diverses zones de València i Alacant.

Ferran Torres dedica el gol del Mundial a tot Espanya: “Ha sigut de 47 milions de persones”

El valencià Ferran Torres ha assegurat després de marcar en la final del Mundial 2026 que el gol és de tota Espanya i ha recordat les crítiques patides durant el torneig, destacant que el destí estava escrit.

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.