Sanitat activa l’alerta taronja per calor en 16 comarques de la Comunitat Valenciana

 

La conselleria de Sanitat Universal ha activat per a este l’alerta sanitària per nivell alt o taronja ja que es preveu que les temperatures puguen superar els 39 graus en 16 comarques de la Comunitat Valenciana. Així mateix, la previsió per a estedissabte és que es mantinga l’alerta en algunes d’estes comarques, segons ha informat la Generalitat.

  

Les zones climatològiques en alerta per calor són les 6, 7, 9, 13, 15, 16 i 17, que corresponen a les comarques de l’Alt Millars, l’Alt Palància, Alcalatén, Plana Baixa, Camp de Morvedre, El Camp de Túria, L’Horta Nord, València, L’Horta Sud, L’Horta Oest, La Ribera Baixa, La Foia de Bunyol, La Canal de Navarrés, La Ribera Alta, La Costera i La Vall d’Albaida.

   

Les poblacions que corresponen a la zona climatològica 6 són: Arañuel, Barracas, Bejís, Benafer, Castillo de Villamalefa, Caudiel, Cirat, Cortes de Arenoso, El Toro, Fuente La Reina, Fuentes de Ayódar, Higueras, Ludiente, Montán, Montanejos, Pavías, Pina de Montalgrao, Puebla de Arenoso, Sacañet, Teresa, Torás, Torralba del Pinar, Torrechiva, Villahermosa del Río, Villanueva de Viver, Viver i Zucaina.

   

Per la seua banda, les poblacions que corresponen a la zona climatològica 7 són Atzeneta del Maestrat, Aín, Alcudia de Veo, Alfondeguilla, Algimia de Almonacid, Almedíjar, Altura, Argelita, Artana, Ayódar, Azuébar, Benlloch, Betxí, Borriol, Cabanes, Castellnovo, Chóvar, Costur, Eslida, Espadilla, Fanzara, Figueroles, Gaibiel, Geldo, Jérica, L’Alcora, La Pobla Tornesa, Les Useres, Llucena, Matet, Navajas, Onda, Ribesalbes, Sant Joan de Moró, Segorbe, Soneja, Sot de Ferrer, Sueras, Tales, Toga, Vall d’Alba, Vall d’Almonacid, Vallat, Vilafamés, Villamalur, Alfara de Algimia, Algar de Palància, Algimia de Alfara, Estivella, Gátova i Torres Torres.

    

Pel que fa a la zona 9, les poblacions són Almenara, Alquerías del Niño Perdido, Borriana, La Llosa, La Vall d’Uixò, Moncofa, Nules, Vilavella, Xilxes, Albalat dels Tarongers, Benavites, Benifairó de les Valls, Canet d’en Berenguer, Faura, Gilet, Náquera, Petrés, Puçol, Puig, Quart de les Valls, Quartell, Sagunt, Segart i Serra.

   

Les poblacions que corresponen a la zona climatològica 13 són Albal, Albalat de La Ribera, Albalat dels Sorells, Alboraya, Albuixech, Alfafar, Alfara del Patriarca, Almàssera, Almussafes, Benifaió, Benetússer, Beniparrell, Bonrepòs i Mirambell, Burjassot, Carpesa, Catarroja, Corbera, Cullera, Emperador, Foios, Fortaleny, Godella, La Pobla de Farnals, Llaurí, Massalfassar, Massamagrell, Massanasa, Meliana, Mislata, Moncada, Museros, Paiporta, Picanya, Polinyà del Xúquer, Quart de Poblet, Rafelbuñol, Riola, Rocafort, Sant Isidre de Benaixeve, Sedaví, Silla, Sollana, Sueca, Tavernes Blanques, València, Vinalesa i Xirivella.

   

A la zona climatològica 15 corresponen les següents poblacions Alborache, Bicorp, Buñol, Dos Aguas, Macastre, Millares, Enguera (Navalón i Sierra), Quesa, Turís i Yátova.

  

Les poblacions que corresponen a la zona climatològica 16 són Alberic, Alcàsser, Alfarb, Algemesí, Alginet, Alzira, Anna, Benicull de Xúquer, Benimodo, Benimuslem, Bolbaite, Carcaixent, Carlet, Catadau, Chella, Enguera (poble i est), Guadassuar, L’Alcúdia, Llombai, Massalaves, Montroy, Montserrat, Navarrés, Picassent, Real de Montroy, Sumacàrcer i Tous.

  

A la zona climatològica 17 corresponen les poblacions d’Alcàntera de Xúquer, L’ Alcúdia de Crespins, Antella, Barxeta, Bellús, Beneixida, Canals, Càrcer, Cerdà, Cotes, Estubeny, Gavarda, Genovés, L’Ènova, La Granja de la Costera, La Pobla Llarga, Llanera de Ranes, Lloc Nou del Fenollet, La Llosa de Ranes, Manuel, Novetlé, Rafelguaraf, Rotgla i Corberà, Sant Joanet, Sellent, Senyera, Torrella, Vallés, Vilanova de Castelló i Xàtiva.

 

Últimes notícies

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.

La Guàrdia Civil investiga l’incident pirotècnic del Castell de l’Olla d’Altea

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per aclarir l’incident pirotècnic al Castell de l’Olla d’Altea, on 27 persones han resultat ferides de diversa consideració en acabar desviant-se una carcassa cap al públic.

Quatre menors denuncien una agressió homòfoba durant les festes de Benialí

Quatre xiques menors han denunciat una agressió homòfoba durant les festes de Benialí, a la Vall de la Gallinera. Els presumptes agressors són tres xics, també menors, que neguen els fets i han oferit una versió diferent als agents.

Detonats 68 projectils de la Guerra Civil trobats a Villores

La Guàrdia Civil ha fet esclatar de manera controlada 68 projectils de la Guerra Civil localitzats a Villores (Castelló), que mantenien intacta la seua capacitat destructiva malgrat l’avançat deteriorament.