Sanitat activa l’alerta taronja per calor en 16 comarques de la Comunitat Valenciana

 

La conselleria de Sanitat Universal ha activat per a este l’alerta sanitària per nivell alt o taronja ja que es preveu que les temperatures puguen superar els 39 graus en 16 comarques de la Comunitat Valenciana. Així mateix, la previsió per a estedissabte és que es mantinga l’alerta en algunes d’estes comarques, segons ha informat la Generalitat.

  

Les zones climatològiques en alerta per calor són les 6, 7, 9, 13, 15, 16 i 17, que corresponen a les comarques de l’Alt Millars, l’Alt Palància, Alcalatén, Plana Baixa, Camp de Morvedre, El Camp de Túria, L’Horta Nord, València, L’Horta Sud, L’Horta Oest, La Ribera Baixa, La Foia de Bunyol, La Canal de Navarrés, La Ribera Alta, La Costera i La Vall d’Albaida.

   

Les poblacions que corresponen a la zona climatològica 6 són: Arañuel, Barracas, Bejís, Benafer, Castillo de Villamalefa, Caudiel, Cirat, Cortes de Arenoso, El Toro, Fuente La Reina, Fuentes de Ayódar, Higueras, Ludiente, Montán, Montanejos, Pavías, Pina de Montalgrao, Puebla de Arenoso, Sacañet, Teresa, Torás, Torralba del Pinar, Torrechiva, Villahermosa del Río, Villanueva de Viver, Viver i Zucaina.

   

Per la seua banda, les poblacions que corresponen a la zona climatològica 7 són Atzeneta del Maestrat, Aín, Alcudia de Veo, Alfondeguilla, Algimia de Almonacid, Almedíjar, Altura, Argelita, Artana, Ayódar, Azuébar, Benlloch, Betxí, Borriol, Cabanes, Castellnovo, Chóvar, Costur, Eslida, Espadilla, Fanzara, Figueroles, Gaibiel, Geldo, Jérica, L’Alcora, La Pobla Tornesa, Les Useres, Llucena, Matet, Navajas, Onda, Ribesalbes, Sant Joan de Moró, Segorbe, Soneja, Sot de Ferrer, Sueras, Tales, Toga, Vall d’Alba, Vall d’Almonacid, Vallat, Vilafamés, Villamalur, Alfara de Algimia, Algar de Palància, Algimia de Alfara, Estivella, Gátova i Torres Torres.

    

Pel que fa a la zona 9, les poblacions són Almenara, Alquerías del Niño Perdido, Borriana, La Llosa, La Vall d’Uixò, Moncofa, Nules, Vilavella, Xilxes, Albalat dels Tarongers, Benavites, Benifairó de les Valls, Canet d’en Berenguer, Faura, Gilet, Náquera, Petrés, Puçol, Puig, Quart de les Valls, Quartell, Sagunt, Segart i Serra.

   

Les poblacions que corresponen a la zona climatològica 13 són Albal, Albalat de La Ribera, Albalat dels Sorells, Alboraya, Albuixech, Alfafar, Alfara del Patriarca, Almàssera, Almussafes, Benifaió, Benetússer, Beniparrell, Bonrepòs i Mirambell, Burjassot, Carpesa, Catarroja, Corbera, Cullera, Emperador, Foios, Fortaleny, Godella, La Pobla de Farnals, Llaurí, Massalfassar, Massamagrell, Massanasa, Meliana, Mislata, Moncada, Museros, Paiporta, Picanya, Polinyà del Xúquer, Quart de Poblet, Rafelbuñol, Riola, Rocafort, Sant Isidre de Benaixeve, Sedaví, Silla, Sollana, Sueca, Tavernes Blanques, València, Vinalesa i Xirivella.

   

A la zona climatològica 15 corresponen les següents poblacions Alborache, Bicorp, Buñol, Dos Aguas, Macastre, Millares, Enguera (Navalón i Sierra), Quesa, Turís i Yátova.

  

Les poblacions que corresponen a la zona climatològica 16 són Alberic, Alcàsser, Alfarb, Algemesí, Alginet, Alzira, Anna, Benicull de Xúquer, Benimodo, Benimuslem, Bolbaite, Carcaixent, Carlet, Catadau, Chella, Enguera (poble i est), Guadassuar, L’Alcúdia, Llombai, Massalaves, Montroy, Montserrat, Navarrés, Picassent, Real de Montroy, Sumacàrcer i Tous.

  

A la zona climatològica 17 corresponen les poblacions d’Alcàntera de Xúquer, L’ Alcúdia de Crespins, Antella, Barxeta, Bellús, Beneixida, Canals, Càrcer, Cerdà, Cotes, Estubeny, Gavarda, Genovés, L’Ènova, La Granja de la Costera, La Pobla Llarga, Llanera de Ranes, Lloc Nou del Fenollet, La Llosa de Ranes, Manuel, Novetlé, Rafelguaraf, Rotgla i Corberà, Sant Joanet, Sellent, Senyera, Torrella, Vallés, Vilanova de Castelló i Xàtiva.

 

Últimes notícies

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.