13.8 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Sanitat activa l’alerta taronja per calor en 16 comarques de la Comunitat Valenciana

 

La conselleria de Sanitat Universal ha activat per a este l’alerta sanitària per nivell alt o taronja ja que es preveu que les temperatures puguen superar els 39 graus en 16 comarques de la Comunitat Valenciana. Així mateix, la previsió per a estedissabte és que es mantinga l’alerta en algunes d’estes comarques, segons ha informat la Generalitat.

  

Les zones climatològiques en alerta per calor són les 6, 7, 9, 13, 15, 16 i 17, que corresponen a les comarques de l’Alt Millars, l’Alt Palància, Alcalatén, Plana Baixa, Camp de Morvedre, El Camp de Túria, L’Horta Nord, València, L’Horta Sud, L’Horta Oest, La Ribera Baixa, La Foia de Bunyol, La Canal de Navarrés, La Ribera Alta, La Costera i La Vall d’Albaida.

   

Les poblacions que corresponen a la zona climatològica 6 són: Arañuel, Barracas, Bejís, Benafer, Castillo de Villamalefa, Caudiel, Cirat, Cortes de Arenoso, El Toro, Fuente La Reina, Fuentes de Ayódar, Higueras, Ludiente, Montán, Montanejos, Pavías, Pina de Montalgrao, Puebla de Arenoso, Sacañet, Teresa, Torás, Torralba del Pinar, Torrechiva, Villahermosa del Río, Villanueva de Viver, Viver i Zucaina.

   

Per la seua banda, les poblacions que corresponen a la zona climatològica 7 són Atzeneta del Maestrat, Aín, Alcudia de Veo, Alfondeguilla, Algimia de Almonacid, Almedíjar, Altura, Argelita, Artana, Ayódar, Azuébar, Benlloch, Betxí, Borriol, Cabanes, Castellnovo, Chóvar, Costur, Eslida, Espadilla, Fanzara, Figueroles, Gaibiel, Geldo, Jérica, L’Alcora, La Pobla Tornesa, Les Useres, Llucena, Matet, Navajas, Onda, Ribesalbes, Sant Joan de Moró, Segorbe, Soneja, Sot de Ferrer, Sueras, Tales, Toga, Vall d’Alba, Vall d’Almonacid, Vallat, Vilafamés, Villamalur, Alfara de Algimia, Algar de Palància, Algimia de Alfara, Estivella, Gátova i Torres Torres.

    

Pel que fa a la zona 9, les poblacions són Almenara, Alquerías del Niño Perdido, Borriana, La Llosa, La Vall d’Uixò, Moncofa, Nules, Vilavella, Xilxes, Albalat dels Tarongers, Benavites, Benifairó de les Valls, Canet d’en Berenguer, Faura, Gilet, Náquera, Petrés, Puçol, Puig, Quart de les Valls, Quartell, Sagunt, Segart i Serra.

   

Les poblacions que corresponen a la zona climatològica 13 són Albal, Albalat de La Ribera, Albalat dels Sorells, Alboraya, Albuixech, Alfafar, Alfara del Patriarca, Almàssera, Almussafes, Benifaió, Benetússer, Beniparrell, Bonrepòs i Mirambell, Burjassot, Carpesa, Catarroja, Corbera, Cullera, Emperador, Foios, Fortaleny, Godella, La Pobla de Farnals, Llaurí, Massalfassar, Massamagrell, Massanasa, Meliana, Mislata, Moncada, Museros, Paiporta, Picanya, Polinyà del Xúquer, Quart de Poblet, Rafelbuñol, Riola, Rocafort, Sant Isidre de Benaixeve, Sedaví, Silla, Sollana, Sueca, Tavernes Blanques, València, Vinalesa i Xirivella.

   

A la zona climatològica 15 corresponen les següents poblacions Alborache, Bicorp, Buñol, Dos Aguas, Macastre, Millares, Enguera (Navalón i Sierra), Quesa, Turís i Yátova.

  

Les poblacions que corresponen a la zona climatològica 16 són Alberic, Alcàsser, Alfarb, Algemesí, Alginet, Alzira, Anna, Benicull de Xúquer, Benimodo, Benimuslem, Bolbaite, Carcaixent, Carlet, Catadau, Chella, Enguera (poble i est), Guadassuar, L’Alcúdia, Llombai, Massalaves, Montroy, Montserrat, Navarrés, Picassent, Real de Montroy, Sumacàrcer i Tous.

  

A la zona climatològica 17 corresponen les poblacions d’Alcàntera de Xúquer, L’ Alcúdia de Crespins, Antella, Barxeta, Bellús, Beneixida, Canals, Càrcer, Cerdà, Cotes, Estubeny, Gavarda, Genovés, L’Ènova, La Granja de la Costera, La Pobla Llarga, Llanera de Ranes, Lloc Nou del Fenollet, La Llosa de Ranes, Manuel, Novetlé, Rafelguaraf, Rotgla i Corberà, Sant Joanet, Sellent, Senyera, Torrella, Vallés, Vilanova de Castelló i Xàtiva.

 

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.