Segona ona de calor

No ens afectarà de ple com ho està fent i ho farà al centre i a l’oest de la Península però la patirem també ací a la Comunitat Valenciana. Es tracta de la segona ona de calor de la temporada que tot indica no serà tan forta com la primera, com la que ens afectà la recta final de la primavera, però vos avance que esta és de llarga durada.

Tenim una situació meteorològica en superfície poc definida. Típica dels mesos d’estiu. Un temps determinat per les altes pressions i per l’estabilitat

El que no és tan normal és el que podem apreciar a les capes mitjanes de l’atmosfera amb una nova incursió d’aire càlid sud-saharià que ha la disparat de nou les temperatures durant el cap de setmana i que ens deixarà dies de molta calor ben bé fins dimarts de la setmana que ve.

Sí, més d’una setmana de calor intensa que tenim per davant!!!

Una setmana que comença amb temperatures encara més altes que les del cap de setmana. Les temperatures nocturnes han quedat un poc més altes i les màximes també pujaran un parell de graus. A més la calor tindrà més durada. Els valors de les màximes es registraran abans i es mantindran durant més hores.

Demà dimarts tampoc veurem massa núvols al cel i el mercuri dels termòmetres marcarà més o menys els valors de hui deixant de nou un dia molt calorós.

Per si no en teníem prou dimecres ens espera un dels dies de més calor de tota la setmana. Vol dir això que refrescarà a partir de dijous. NO!! La recta final de la setmana serà tan calorosa com dimecres i hui dia els models no donen un descens de les temperatures fins dimarts 19. D’ací a una setmana!!!

Últimes notícies

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.

Tallada la línia C2 de Rodalia entre Xàtiva i Algemesí per un problema en la catenària

La circulació ferroviària entre Xàtiva i Algemesí està interrompuda per una falta de tensió en la catenària, amb un pla alternatiu per carretera entre Xàtiva i Benifaió.

Nova nit tòrrida a la Comunitat amb mínimes pròximes als 30 graus i humitat del 99 %

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb mínimes que quasi arriben als 30 graus en diverses localitats i una humitat relativa de fins al 99 %, que ha incrementat de manera notable la sensació de basca.

Aemet activa avís taronja per 39 graus i tempestes en l’interior de València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per temperatures de fins a 39 graus i l’avís groc per tempestes i calor en diverses zones de València i Alacant.

Ferran Torres dedica el gol del Mundial a tot Espanya: “Ha sigut de 47 milions de persones”

El valencià Ferran Torres ha assegurat després de marcar en la final del Mundial 2026 que el gol és de tota Espanya i ha recordat les crítiques patides durant el torneig, destacant que el destí estava escrit.

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.