Setmana de canvis: tempestes molt adverses i temperatures de 40 °C

En els últims dies s’han produït tempestes intenses en el nord i zones de l’interior aquest, amb forts ruixats, pedra i intenses ratxes de vent. A partir de la segona meitat de la setmana la calor intensa i generalitzada substituirà a les tempestes, tal com afirma Samuel Biener, expert de Meteored (tiempo.com).

L’arribada d’una xicoteta ona en altura, que es troba sobre la vertical de l’oest peninsular, propiciarà de nou el desenvolupament de tempestes durant el dia de hui. Segons el model de referència de Meteored, l’activitat elèctrica serà significativa a l’interior de la meitat aquest, i sobretot a la Regió de Múrcia, Albacete, Comunitat Valenciana, Teruel i a Andalusia oriental.

Alguna podria generar fortes pluges, però generalment els fenòmens tempestuosos tindran precipitacions febles i amb fang. Els riscos d’aquestes tempestes conegudes com a “seques” seran la pedra i les ratxes de vent superiors als 80-90 km/h. També podria ploure a l’interior del nord-oest.

Les temperatures més elevades se situaran entorn dels 35-37 °C en el centre, sud i a l’interior est, i descendiran en l’Alt Ebre, Cantàbric oriental i al Pirineu. La calitja es mantindrà en l’est, Balears i Melilla.

Tempestes intenses fins al dimecres

El dimarts, l’ona en altura s’esqueixarà formant una DANA i segons avanç el dia penetrarà en la Península. Serà la jornada amb major inestabilitat de la setmana, amb tempestes que començaran a partir del migdia en punts de l’interior de la meitat oriental, concentrant-se les més intenses a Aragó, Comunitat Valenciana, aquest de Castella-la Manxa i a la Regió de Múrcia.

De manera puntual podrien sobrepassar-se els 30 o 50 l/m² en períodes curts de temps, tornant les temudes “rebentades” i la pedra. Les temperatures descendiran en l’est, però augmentaran en la meitat nord.

La matinada del dimecres podria complicar-se en el nord-est peninsular. La bossa d’aire fred travessarà el nord de la Península i la major inestabilitat es desplaçarà a Aragó, Catalunya, Navarra, Alt Ebre i Cantàbric oriental. En aquests punts les tempestes podrien ser violentes i mostrar un major grau d’organització que en dies anteriors. S’esperen precipitacions localment intenses, amb fortes ratxes de vent, molta activitat elèctrica i calamarsa.

Tornen els 40 °C

El dijous es mantindrà algun ruixat a Catalunya i en punts de muntanya, però el que realment destacarà serà l’augment de les temperatures. En les hortes del Guadiana i a la vall del Guadalquivir s’aconseguiran els 40 °C. En el litoral mediterrani la calitja disminuirà, però es farà notar en l’arxipèlag canari.

El divendres les temperatures continuaran en ascens, amb valors anormalment alts per a aquestes dates en la meitat occidental i a Canàries. A Badajoz, Còrdova o Sevilla sobrepassaran els 40 °C. Durant la vesprada podrien augmentar les tempestes a l’interior est.

Existeix molta incertesa per al cap de setmana. El dissabte serà un dia molt calorós, sobretot en el sud-oest peninsular, i el diumenge podria aparéixer una DANA arribada del nord que generaria una baixada de temperatures i tempestes que afectarien diverses zones.

Últimes notícies

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.