Setmana de canvis: tempestes molt adverses i temperatures de 40 °C

En els últims dies s’han produït tempestes intenses en el nord i zones de l’interior aquest, amb forts ruixats, pedra i intenses ratxes de vent. A partir de la segona meitat de la setmana la calor intensa i generalitzada substituirà a les tempestes, tal com afirma Samuel Biener, expert de Meteored (tiempo.com).

L’arribada d’una xicoteta ona en altura, que es troba sobre la vertical de l’oest peninsular, propiciarà de nou el desenvolupament de tempestes durant el dia de hui. Segons el model de referència de Meteored, l’activitat elèctrica serà significativa a l’interior de la meitat aquest, i sobretot a la Regió de Múrcia, Albacete, Comunitat Valenciana, Teruel i a Andalusia oriental.

Alguna podria generar fortes pluges, però generalment els fenòmens tempestuosos tindran precipitacions febles i amb fang. Els riscos d’aquestes tempestes conegudes com a “seques” seran la pedra i les ratxes de vent superiors als 80-90 km/h. També podria ploure a l’interior del nord-oest.

Les temperatures més elevades se situaran entorn dels 35-37 °C en el centre, sud i a l’interior est, i descendiran en l’Alt Ebre, Cantàbric oriental i al Pirineu. La calitja es mantindrà en l’est, Balears i Melilla.

Tempestes intenses fins al dimecres

El dimarts, l’ona en altura s’esqueixarà formant una DANA i segons avanç el dia penetrarà en la Península. Serà la jornada amb major inestabilitat de la setmana, amb tempestes que començaran a partir del migdia en punts de l’interior de la meitat oriental, concentrant-se les més intenses a Aragó, Comunitat Valenciana, aquest de Castella-la Manxa i a la Regió de Múrcia.

De manera puntual podrien sobrepassar-se els 30 o 50 l/m² en períodes curts de temps, tornant les temudes “rebentades” i la pedra. Les temperatures descendiran en l’est, però augmentaran en la meitat nord.

La matinada del dimecres podria complicar-se en el nord-est peninsular. La bossa d’aire fred travessarà el nord de la Península i la major inestabilitat es desplaçarà a Aragó, Catalunya, Navarra, Alt Ebre i Cantàbric oriental. En aquests punts les tempestes podrien ser violentes i mostrar un major grau d’organització que en dies anteriors. S’esperen precipitacions localment intenses, amb fortes ratxes de vent, molta activitat elèctrica i calamarsa.

Tornen els 40 °C

El dijous es mantindrà algun ruixat a Catalunya i en punts de muntanya, però el que realment destacarà serà l’augment de les temperatures. En les hortes del Guadiana i a la vall del Guadalquivir s’aconseguiran els 40 °C. En el litoral mediterrani la calitja disminuirà, però es farà notar en l’arxipèlag canari.

El divendres les temperatures continuaran en ascens, amb valors anormalment alts per a aquestes dates en la meitat occidental i a Canàries. A Badajoz, Còrdova o Sevilla sobrepassaran els 40 °C. Durant la vesprada podrien augmentar les tempestes a l’interior est.

Existeix molta incertesa per al cap de setmana. El dissabte serà un dia molt calorós, sobretot en el sud-oest peninsular, i el diumenge podria aparéixer una DANA arribada del nord que generaria una baixada de temperatures i tempestes que afectarien diverses zones.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.