Les pluges torrencials a Canet i Sagunt deixen més de 100 l/m² durant la matinada

Les pluges torrencials que han caigut aquesta matinada a la comarca del Camp de Morvedre, han arribat a deixar més de 100 litres per metre quadrat a Canet d’en Berenguer i Sagunt, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Ara ja no plou en la zona, però durant la nit s’han produït episodis de pluges intenses que han obligat els serveis d’emergències a rescatar a persones atrapades en vehicles i a realitzar acovardisques d’aigua, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències 112 de la Generalitat Valenciana.

 

En concret, l’estimació del radar d’Aemet assenyala a la zona del port de Sagunt com la de més precipitació acumulada la passada matinada. Segons l’alcalde de la localitat, Dario Moreno, s’han superat els 180 l/m², per la qual cosa ha demanat “evitar qualsevol desplaçament” i “màxima precaució”, a través del seu compte de Twitter.

 

Les zones més afectades, ha detallat el primer edil en xarxes socials, són el Port de Sagunt i la platja de l’Almardà. A les 09.30 hores, els accessos i eixides de la localitat per la N-340 romanien tallats a conseqüència de les precipitacions.

 

Aquest matí, els veïns de Sagunt i Canet han començat el dia amb almenys dos carrers i el passeig marítim tallats per les pluges. L’accés a Sagunt des de Puçol també estava tancat pel mateix motiu.

 

Des de primera hora del matí, tant la Policia Local de Sagunt, com l’ajuntament, bombers, 112 i diferents entitats locals col·laboren en un dispositiu especial encaminat a intentar recuperar la normalitat en la capital del Camp de Morvedre, especialment en el Port de Sagunt i l’Almardà.

 

Una tempesta històrica a Sagunt i Canet

L’aigua ha descarregat amb molta força des de la quatre del matí i la tempesta s’ha prolongat durant almenys quatre hores. Les últimes estimacions realitzades per Avamet parlen fins i tot de més de 200 l/m².

Últimes notícies

El professorat vota si accepta l’oferta d’Educació i definix el futur de la vaga indefinida

Els sindicats docents consulten a la seua afiliació sobre l'última proposta de la Conselleria d'Educació per a frenar la vaga indefinida i decidir si es manté, es modifica o se substituïx per altres formes de protesta.

La exconcejal d’Urbanisme d’Alacant declara per l’adjudicació d’una vivenda pública a la Platja de Sant Joan

La exconcejal d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez declara com investigada per l'adjudicació d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan, en una jornada clau del cas Els Naus que implica diversos càrrecs municipals i autonòmics.

La Hispanic Society mostra tres grans Sorollas en la seu de Sotheby’s a Nova York

La Hispanic Society Museum & Library exhibix fins a l'1 de juny tres grans llenços de Joaquín Sorolla en la seu de Sotheby's a Nova York, dins del programa In residence. La mostra s'emmarca en l'estratègia internacional del museu i en la celebració del centenari del mural Vision d'Espanya.

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.