Les pluges torrencials a Canet i Sagunt deixen més de 100 l/m² durant la matinada

Les pluges torrencials que han caigut aquesta matinada a la comarca del Camp de Morvedre, han arribat a deixar més de 100 litres per metre quadrat a Canet d’en Berenguer i Sagunt, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Ara ja no plou en la zona, però durant la nit s’han produït episodis de pluges intenses que han obligat els serveis d’emergències a rescatar a persones atrapades en vehicles i a realitzar acovardisques d’aigua, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències 112 de la Generalitat Valenciana.

 

En concret, l’estimació del radar d’Aemet assenyala a la zona del port de Sagunt com la de més precipitació acumulada la passada matinada. Segons l’alcalde de la localitat, Dario Moreno, s’han superat els 180 l/m², per la qual cosa ha demanat “evitar qualsevol desplaçament” i “màxima precaució”, a través del seu compte de Twitter.

 

Les zones més afectades, ha detallat el primer edil en xarxes socials, són el Port de Sagunt i la platja de l’Almardà. A les 09.30 hores, els accessos i eixides de la localitat per la N-340 romanien tallats a conseqüència de les precipitacions.

 

Aquest matí, els veïns de Sagunt i Canet han començat el dia amb almenys dos carrers i el passeig marítim tallats per les pluges. L’accés a Sagunt des de Puçol també estava tancat pel mateix motiu.

 

Des de primera hora del matí, tant la Policia Local de Sagunt, com l’ajuntament, bombers, 112 i diferents entitats locals col·laboren en un dispositiu especial encaminat a intentar recuperar la normalitat en la capital del Camp de Morvedre, especialment en el Port de Sagunt i l’Almardà.

 

Una tempesta històrica a Sagunt i Canet

L’aigua ha descarregat amb molta força des de la quatre del matí i la tempesta s’ha prolongat durant almenys quatre hores. Les últimes estimacions realitzades per Avamet parlen fins i tot de més de 200 l/m².

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.

La Generalitat impulsa un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

La Generalitat va plantejar un Pla 2030 d'investigació per a donar estabilitat a l'I+D+i valencià, atraure talent i consolidar inversions estratègiques, amb coordinació entre Sanitat i Educació.

L’IVAM ha adquirit en ARC 30 obres de 23 artistes per a reforçar la seua col·lecció

El museu ha comprat 30 obres en ARC 2026, amb majoria d'autoria femenina, per a cobrir llacunes i consolidar línies d'investigació. L'operació va ser aprovada pel seu Consell Rector.