Les pluges torrencials a Canet i Sagunt deixen més de 100 l/m² durant la matinada

Les pluges torrencials que han caigut aquesta matinada a la comarca del Camp de Morvedre, han arribat a deixar més de 100 litres per metre quadrat a Canet d’en Berenguer i Sagunt, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Ara ja no plou en la zona, però durant la nit s’han produït episodis de pluges intenses que han obligat els serveis d’emergències a rescatar a persones atrapades en vehicles i a realitzar acovardisques d’aigua, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències 112 de la Generalitat Valenciana.

 

En concret, l’estimació del radar d’Aemet assenyala a la zona del port de Sagunt com la de més precipitació acumulada la passada matinada. Segons l’alcalde de la localitat, Dario Moreno, s’han superat els 180 l/m², per la qual cosa ha demanat «evitar qualsevol desplaçament» i «màxima precaució», a través del seu compte de Twitter.

 

Les zones més afectades, ha detallat el primer edil en xarxes socials, són el Port de Sagunt i la platja de l’Almardà. A les 09.30 hores, els accessos i eixides de la localitat per la N-340 romanien tallats a conseqüència de les precipitacions.

 

Aquest matí, els veïns de Sagunt i Canet han començat el dia amb almenys dos carrers i el passeig marítim tallats per les pluges. L’accés a Sagunt des de Puçol també estava tancat pel mateix motiu.

 

Des de primera hora del matí, tant la Policia Local de Sagunt, com l’ajuntament, bombers, 112 i diferents entitats locals col·laboren en un dispositiu especial encaminat a intentar recuperar la normalitat en la capital del Camp de Morvedre, especialment en el Port de Sagunt i l’Almardà.

 

Una tempesta històrica a Sagunt i Canet

L’aigua ha descarregat amb molta força des de la quatre del matí i la tempesta s’ha prolongat durant almenys quatre hores. Les últimes estimacions realitzades per Avamet parlen fins i tot de més de 200 l/m².

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.