Les pluges torrencials a Canet i Sagunt deixen més de 100 l/m² durant la matinada

Les pluges torrencials que han caigut aquesta matinada a la comarca del Camp de Morvedre, han arribat a deixar més de 100 litres per metre quadrat a Canet d’en Berenguer i Sagunt, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Ara ja no plou en la zona, però durant la nit s’han produït episodis de pluges intenses que han obligat els serveis d’emergències a rescatar a persones atrapades en vehicles i a realitzar acovardisques d’aigua, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències 112 de la Generalitat Valenciana.

 

En concret, l’estimació del radar d’Aemet assenyala a la zona del port de Sagunt com la de més precipitació acumulada la passada matinada. Segons l’alcalde de la localitat, Dario Moreno, s’han superat els 180 l/m², per la qual cosa ha demanat “evitar qualsevol desplaçament” i “màxima precaució”, a través del seu compte de Twitter.

 

Les zones més afectades, ha detallat el primer edil en xarxes socials, són el Port de Sagunt i la platja de l’Almardà. A les 09.30 hores, els accessos i eixides de la localitat per la N-340 romanien tallats a conseqüència de les precipitacions.

 

Aquest matí, els veïns de Sagunt i Canet han començat el dia amb almenys dos carrers i el passeig marítim tallats per les pluges. L’accés a Sagunt des de Puçol també estava tancat pel mateix motiu.

 

Des de primera hora del matí, tant la Policia Local de Sagunt, com l’ajuntament, bombers, 112 i diferents entitats locals col·laboren en un dispositiu especial encaminat a intentar recuperar la normalitat en la capital del Camp de Morvedre, especialment en el Port de Sagunt i l’Almardà.

 

Una tempesta històrica a Sagunt i Canet

L’aigua ha descarregat amb molta força des de la quatre del matí i la tempesta s’ha prolongat durant almenys quatre hores. Les últimes estimacions realitzades per Avamet parlen fins i tot de més de 200 l/m².

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Afectada d’hepatitis C reviu el cas Maeso en un llibre per a aportar veritat i memòria

Una afectada d'hepatitis C reconstruïx el cas Maeso en un llibre que combina testimoniatge i anàlisi jurídica. L'obra perseguix tancar una etapa i fixar memòria col·lectiva.

Potries, el poble de 1.135 habitants que aspira a ser Capital Europea de la Cultura 2031

Potries ultima la seua candidatura per a 2031 amb l'objectiu de donar veu al món rural i demostrar que la cultura de qualitat no depén de grans pressupostos. Defendrà el seu projecte l'11 de març amb ampli suport institucional.

Diversos abastos causen 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna

Diversos abastos estan generant 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna, els dos sentit Barcelona. Alhora se sumen cues en A-7, V-30, V-21, CV-35, CV-36 i Pista de Silla.

Ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens este dilluns

Intervals nuvolosos i ruixats aïllats a primera hora en el litoral i al final del dia a l'interior. Les màximes pujaran i les mínimes a penes variaran.

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.