Les pluges torrencials a Canet i Sagunt deixen més de 100 l/m² durant la matinada

Les pluges torrencials que han caigut aquesta matinada a la comarca del Camp de Morvedre, han arribat a deixar més de 100 litres per metre quadrat a Canet d’en Berenguer i Sagunt, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Ara ja no plou en la zona, però durant la nit s’han produït episodis de pluges intenses que han obligat els serveis d’emergències a rescatar a persones atrapades en vehicles i a realitzar acovardisques d’aigua, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències 112 de la Generalitat Valenciana.

 

En concret, l’estimació del radar d’Aemet assenyala a la zona del port de Sagunt com la de més precipitació acumulada la passada matinada. Segons l’alcalde de la localitat, Dario Moreno, s’han superat els 180 l/m², per la qual cosa ha demanat “evitar qualsevol desplaçament” i “màxima precaució”, a través del seu compte de Twitter.

 

Les zones més afectades, ha detallat el primer edil en xarxes socials, són el Port de Sagunt i la platja de l’Almardà. A les 09.30 hores, els accessos i eixides de la localitat per la N-340 romanien tallats a conseqüència de les precipitacions.

 

Aquest matí, els veïns de Sagunt i Canet han començat el dia amb almenys dos carrers i el passeig marítim tallats per les pluges. L’accés a Sagunt des de Puçol també estava tancat pel mateix motiu.

 

Des de primera hora del matí, tant la Policia Local de Sagunt, com l’ajuntament, bombers, 112 i diferents entitats locals col·laboren en un dispositiu especial encaminat a intentar recuperar la normalitat en la capital del Camp de Morvedre, especialment en el Port de Sagunt i l’Almardà.

 

Una tempesta històrica a Sagunt i Canet

L’aigua ha descarregat amb molta força des de la quatre del matí i la tempesta s’ha prolongat durant almenys quatre hores. Les últimes estimacions realitzades per Avamet parlen fins i tot de més de 200 l/m².

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.