10.5 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Primavera avançada este cap de setmana: seguix la ‘calor’ atípica i desfasada

Imatge d'un dia de sol al Delta de l'Ebre

El sol i les altes temperatures seran els protagonistes del cap de setmana | Agustí Descarrega

 

Este cap de setmana el sol serà el gran protagonista en tot el territori valencià. Este temps tan solejat vindrà acompanyat d’un lleuger flux de vents de ponent que faran que les temperatures es disparen, per enèsima volta este mes de febrer, especialment diumenge, quan els valors diürns seran més propis d’abril que de mitjan febrer. Es podran superar de nou els 25ºC en molts punts del centre de València i sud d’Alacant.

 

Matins frescs, però sol i molta bonança de dia

L’anticicló s’imposarà en tota la península este dissabte, 15 de febrer, i això farà que el dia comence amb un ambient un poc més fred, però només a primeres hores. Fruit de la inversió tèrmica, es podrien formar algunes boires en l’interior del territori valencià. Els valors nocturns quedaran prop dels 10ºC en la mateixa costa i en molts sectors de l’interior podrien situar-se al voltant dels 5ºC. A pesar de tot, este fred durarà ben poc.

 

A mesura que avance el dia i el sol guanye protagonisme, el termòmetre es recuperarà al migdia i molts valors quedaran altra volta al voltant dels 20ºC. Amb tot, tindrem un dia radiant i pràcticament sense núvols. Com a xicoteta novetat, a diferència de divendres, les màximes, igual que les mínimes, també quedaran un poc més curtes, però això només serà de forma transitòria.

 

Mapa de previsió a València el 15 de febrer del 2020

Mapa de previsió per a este dissabte | Aemet

 

Diumenge: es tornen a disparar els termòmetres

La jornada començarà amb valors més alts que dissabte i per tant, durant el dia, també pujaran més. Quant al cel, dominarà el sol un dia més, pràcticament sense cap núvol.

 

A diferència de dissabte, diumenge entrarà un lleuger vent de ponent que portarà els termòmetres fins a valors que arribaran als  25ºC, sobretot en l’interior de València i Alacant.

 

Si aneu a la platja, no vos fieu de la calor de l’interior. Es probable que, en alguns punts de la costa, no acabe d’arribar el ponent i, amb la marinada, el termòmetre quedaria més frenat. L’aigua del mar seguix molt freda, al voltant dels 15ºC.

 

S’entreveuen canvis de cara a la pròxima setmana

Estem en febrer i molts pensareu que si ara fa esta calor, què passarà esta primavera. De moment, ja vos avancem que la primavera avançada d’estos dies, no tindrà pràcticament continuïtat al llarg de la pròxima setmana.

 

Cert és que dilluns i dimarts encara farà molta bonança per les dates, fins i tot calor. A pesar de tot, entre dimecres i dijous tot apunta a que un front provinent de l’Atlàntic nord ens creuarà de nord a sud peninsular i l’ambient a partir de mitat de setmana tornarà a ser de ple hivern, un ambient que no recordem.

 

D’altra banda, no és que vinga una onada de fred ni res paregut, però sí unes temperatures normals per a l’època. La qüestió és que venim de valors molt elevats i notarem més este canvi. Si dilluns arribem a 24ºC en la ciutat de València, dimarts potser només se superaran lleugerament els 17ºC. El descens serà brusc.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Retencions de prop de 35 quilòmetres a primera hora en les carreteres de València

Les carreteres de la província registren a primera hora retencions que sumen prop de 35 km, amb incidències en V-31, V-30, A-7, A-3, CV-36 i CV-35, sobretot cap a la capital i el port.

El vent s’acomiada i arriba un cap de setmana estable i de cels buidats en la Comunitat Valenciana

El nord de Castelló encara registra ratxes molt fortes este divendres, però el vent amaina i el cap de setmana arriba amb estabilitat, cels buidats i màximes a l'alça.

El director general d’Innovació en Emergències de la Generalitat demana el seu cessament

Raúl Quílez ha sol·licitat el seu cessament com a director general d'Innovació en Emergències i la Generalitat estudia rellevar la Secretaria Autonòmica. L'àrea encadena nomenaments i avança en una renovació interna en plena causa penal per la gestió de la DANA.

El director d’Innovació en Emergències de la Generalitat demana el seu cessament

Raúl Quílez ha sol·licitat el seu cessament com a director d'Innovació en Emergències. La Conselleria estudia renovar la Secretaria Autonòmica, que ocupa Irene Rodríguez.

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.