Primavera avançada este cap de setmana: seguix la ‘calor’ atípica i desfasada

Imatge d'un dia de sol al Delta de l'Ebre

El sol i les altes temperatures seran els protagonistes del cap de setmana | Agustí Descarrega

 

Este cap de setmana el sol serà el gran protagonista en tot el territori valencià. Este temps tan solejat vindrà acompanyat d’un lleuger flux de vents de ponent que faran que les temperatures es disparen, per enèsima volta este mes de febrer, especialment diumenge, quan els valors diürns seran més propis d’abril que de mitjan febrer. Es podran superar de nou els 25ºC en molts punts del centre de València i sud d’Alacant.

 

Matins frescs, però sol i molta bonança de dia

L’anticicló s’imposarà en tota la península este dissabte, 15 de febrer, i això farà que el dia comence amb un ambient un poc més fred, però només a primeres hores. Fruit de la inversió tèrmica, es podrien formar algunes boires en l’interior del territori valencià. Els valors nocturns quedaran prop dels 10ºC en la mateixa costa i en molts sectors de l’interior podrien situar-se al voltant dels 5ºC. A pesar de tot, este fred durarà ben poc.

 

A mesura que avance el dia i el sol guanye protagonisme, el termòmetre es recuperarà al migdia i molts valors quedaran altra volta al voltant dels 20ºC. Amb tot, tindrem un dia radiant i pràcticament sense núvols. Com a xicoteta novetat, a diferència de divendres, les màximes, igual que les mínimes, també quedaran un poc més curtes, però això només serà de forma transitòria.

 

Mapa de previsió a València el 15 de febrer del 2020

Mapa de previsió per a este dissabte | Aemet

 

Diumenge: es tornen a disparar els termòmetres

La jornada començarà amb valors més alts que dissabte i per tant, durant el dia, també pujaran més. Quant al cel, dominarà el sol un dia més, pràcticament sense cap núvol.

 

A diferència de dissabte, diumenge entrarà un lleuger vent de ponent que portarà els termòmetres fins a valors que arribaran als  25ºC, sobretot en l’interior de València i Alacant.

 

Si aneu a la platja, no vos fieu de la calor de l’interior. Es probable que, en alguns punts de la costa, no acabe d’arribar el ponent i, amb la marinada, el termòmetre quedaria més frenat. L’aigua del mar seguix molt freda, al voltant dels 15ºC.

 

S’entreveuen canvis de cara a la pròxima setmana

Estem en febrer i molts pensareu que si ara fa esta calor, què passarà esta primavera. De moment, ja vos avancem que la primavera avançada d’estos dies, no tindrà pràcticament continuïtat al llarg de la pròxima setmana.

 

Cert és que dilluns i dimarts encara farà molta bonança per les dates, fins i tot calor. A pesar de tot, entre dimecres i dijous tot apunta a que un front provinent de l’Atlàntic nord ens creuarà de nord a sud peninsular i l’ambient a partir de mitat de setmana tornarà a ser de ple hivern, un ambient que no recordem.

 

D’altra banda, no és que vinga una onada de fred ni res paregut, però sí unes temperatures normals per a l’època. La qüestió és que venim de valors molt elevats i notarem més este canvi. Si dilluns arribem a 24ºC en la ciutat de València, dimarts potser només se superaran lleugerament els 17ºC. El descens serà brusc.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.

Awa Fam afronta la Copa de la Reina centrada en el València Basket malgrat la seua condició de possible número u del draft WNBA

Awa Fam, interior del València Basket i una de les grans favorites al número u del draft de la WNBA, afronta la Copa de la Reina centrada en ajudar al seu equip i no a millorar la seua posició en el sorteig estatunidenc.

La Comunitat Valenciana es consolida com a gran node logístic europeu amb el nou centre de JYSK a Almenara

La Generalitat destaca a la Comunitat Valenciana com a gran node logístic i industrial europeu gràcies a la inversió de 300 milions d'euros de JYSK en un macrocentre a Almenara, que generarà més de 250 ocupacions i reforçarà la xarxa de distribució a Espanya, Portugal i el Marroc.

L’alta velocitat Madrid-València reduïx la velocitat en un tram de Tarancón per problemes en la via

La línia d'alta velocitat Madrid-València manté limitada la velocitat en un tram de 163 metres a l'altura de Tarancón per problemes en el carril, amb impacte mínim en els temps de viatge, segons Adif.

Barcala anuncia una reunió al més alt nivell per a impulsar el tren a l’aeroport d’Alacant-Elx

Luis Barcala anuncia una reunió al més alt nivell en els pròxims dies per a abordar la connexió ferroviària de l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández amb les ciutats d'Alacant i Elx i reduir el dèficit d'infraestructures.

Pérez Llorca garantix que els diputats del PP col·laboraran amb la Justícia per la gestió de la dana

Juanfran Pérez Llorca assegura que tots els diputats del PP continuaran acudint a les citacions judicials com a testimonis en la causa penal per la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024, en la qual està cridat a declarar Carlos Mazón.