Primavera avançada este cap de setmana: seguix la ‘calor’ atípica i desfasada

Imatge d'un dia de sol al Delta de l'Ebre

El sol i les altes temperatures seran els protagonistes del cap de setmana | Agustí Descarrega

 

Este cap de setmana el sol serà el gran protagonista en tot el territori valencià. Este temps tan solejat vindrà acompanyat d’un lleuger flux de vents de ponent que faran que les temperatures es disparen, per enèsima volta este mes de febrer, especialment diumenge, quan els valors diürns seran més propis d’abril que de mitjan febrer. Es podran superar de nou els 25ºC en molts punts del centre de València i sud d’Alacant.

 

Matins frescs, però sol i molta bonança de dia

L’anticicló s’imposarà en tota la península este dissabte, 15 de febrer, i això farà que el dia comence amb un ambient un poc més fred, però només a primeres hores. Fruit de la inversió tèrmica, es podrien formar algunes boires en l’interior del territori valencià. Els valors nocturns quedaran prop dels 10ºC en la mateixa costa i en molts sectors de l’interior podrien situar-se al voltant dels 5ºC. A pesar de tot, este fred durarà ben poc.

 

A mesura que avance el dia i el sol guanye protagonisme, el termòmetre es recuperarà al migdia i molts valors quedaran altra volta al voltant dels 20ºC. Amb tot, tindrem un dia radiant i pràcticament sense núvols. Com a xicoteta novetat, a diferència de divendres, les màximes, igual que les mínimes, també quedaran un poc més curtes, però això només serà de forma transitòria.

 

Mapa de previsió a València el 15 de febrer del 2020

Mapa de previsió per a este dissabte | Aemet

 

Diumenge: es tornen a disparar els termòmetres

La jornada començarà amb valors més alts que dissabte i per tant, durant el dia, també pujaran més. Quant al cel, dominarà el sol un dia més, pràcticament sense cap núvol.

 

A diferència de dissabte, diumenge entrarà un lleuger vent de ponent que portarà els termòmetres fins a valors que arribaran als  25ºC, sobretot en l’interior de València i Alacant.

 

Si aneu a la platja, no vos fieu de la calor de l’interior. Es probable que, en alguns punts de la costa, no acabe d’arribar el ponent i, amb la marinada, el termòmetre quedaria més frenat. L’aigua del mar seguix molt freda, al voltant dels 15ºC.

 

S’entreveuen canvis de cara a la pròxima setmana

Estem en febrer i molts pensareu que si ara fa esta calor, què passarà esta primavera. De moment, ja vos avancem que la primavera avançada d’estos dies, no tindrà pràcticament continuïtat al llarg de la pròxima setmana.

 

Cert és que dilluns i dimarts encara farà molta bonança per les dates, fins i tot calor. A pesar de tot, entre dimecres i dijous tot apunta a que un front provinent de l’Atlàntic nord ens creuarà de nord a sud peninsular i l’ambient a partir de mitat de setmana tornarà a ser de ple hivern, un ambient que no recordem.

 

D’altra banda, no és que vinga una onada de fred ni res paregut, però sí unes temperatures normals per a l’època. La qüestió és que venim de valors molt elevats i notarem més este canvi. Si dilluns arribem a 24ºC en la ciutat de València, dimarts potser només se superaran lleugerament els 17ºC. El descens serà brusc.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.