17.5 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Primavera avançada este cap de setmana: seguix la ‘calor’ atípica i desfasada

Imatge d'un dia de sol al Delta de l'Ebre

El sol i les altes temperatures seran els protagonistes del cap de setmana | Agustí Descarrega

 

Este cap de setmana el sol serà el gran protagonista en tot el territori valencià. Este temps tan solejat vindrà acompanyat d’un lleuger flux de vents de ponent que faran que les temperatures es disparen, per enèsima volta este mes de febrer, especialment diumenge, quan els valors diürns seran més propis d’abril que de mitjan febrer. Es podran superar de nou els 25ºC en molts punts del centre de València i sud d’Alacant.

 

Matins frescs, però sol i molta bonança de dia

L’anticicló s’imposarà en tota la península este dissabte, 15 de febrer, i això farà que el dia comence amb un ambient un poc més fred, però només a primeres hores. Fruit de la inversió tèrmica, es podrien formar algunes boires en l’interior del territori valencià. Els valors nocturns quedaran prop dels 10ºC en la mateixa costa i en molts sectors de l’interior podrien situar-se al voltant dels 5ºC. A pesar de tot, este fred durarà ben poc.

 

A mesura que avance el dia i el sol guanye protagonisme, el termòmetre es recuperarà al migdia i molts valors quedaran altra volta al voltant dels 20ºC. Amb tot, tindrem un dia radiant i pràcticament sense núvols. Com a xicoteta novetat, a diferència de divendres, les màximes, igual que les mínimes, també quedaran un poc més curtes, però això només serà de forma transitòria.

 

Mapa de previsió a València el 15 de febrer del 2020

Mapa de previsió per a este dissabte | Aemet

 

Diumenge: es tornen a disparar els termòmetres

La jornada començarà amb valors més alts que dissabte i per tant, durant el dia, també pujaran més. Quant al cel, dominarà el sol un dia més, pràcticament sense cap núvol.

 

A diferència de dissabte, diumenge entrarà un lleuger vent de ponent que portarà els termòmetres fins a valors que arribaran als  25ºC, sobretot en l’interior de València i Alacant.

 

Si aneu a la platja, no vos fieu de la calor de l’interior. Es probable que, en alguns punts de la costa, no acabe d’arribar el ponent i, amb la marinada, el termòmetre quedaria més frenat. L’aigua del mar seguix molt freda, al voltant dels 15ºC.

 

S’entreveuen canvis de cara a la pròxima setmana

Estem en febrer i molts pensareu que si ara fa esta calor, què passarà esta primavera. De moment, ja vos avancem que la primavera avançada d’estos dies, no tindrà pràcticament continuïtat al llarg de la pròxima setmana.

 

Cert és que dilluns i dimarts encara farà molta bonança per les dates, fins i tot calor. A pesar de tot, entre dimecres i dijous tot apunta a que un front provinent de l’Atlàntic nord ens creuarà de nord a sud peninsular i l’ambient a partir de mitat de setmana tornarà a ser de ple hivern, un ambient que no recordem.

 

D’altra banda, no és que vinga una onada de fred ni res paregut, però sí unes temperatures normals per a l’època. La qüestió és que venim de valors molt elevats i notarem més este canvi. Si dilluns arribem a 24ºC en la ciutat de València, dimarts potser només se superaran lleugerament els 17ºC. El descens serà brusc.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Crivillés afrontarà en 2026 la Triple Corona de la Fi del Món: Riu de la Plata, Beagle i Magallanes

Jorge Crivillés afrontarà en 2026 la Triple Corona de la Fi del Món amb tres exigents creus en l'hemisferi sud. El repte busca donar visibilitat a pacients oncològics.

El cap de gabinet de Mazón va frenar a Pradas el dia de la DANA: ‘De confinar res’

Els missatges certificats aportats al jutjat mostren que José Manuel Cuenca va demanar a Salomé Pradas no confinar durant la DANA. L'intercanvi detalla l'escalada de l'emergència, el debat legal i l'arribada de Mazón al 112 a les 20.28.

La busca d’un biomarcador per a la migranya s’accelera entre el repte del CGRP i la predicció de crisi

La investigació en migranya ha fet un salt en l'última dècada i posa el focus en un biomarcador fiable. El CGRP es perfila com a candidat mentres es proven sensors per a preveure crisis.

Detingut a Alacant un traficant de drogues fugit de Polònia amb una orde europea

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 47 anys reclamat per Polònia per tràfic de drogues i pertinença a organització criminal. Després de l'arrest, s'ha confirmat a més una reclamació en un jutjat d'Alacant per conduir sense permís.

Intervenen 1.000 paquets de tabac de contraban en l’aeroport de València

Agents de Duanes i Guàrdia Civil han trobat 100 cartons sense precinta espanyola en una maleta de gran grandària d'un passatger procedent d'Istanbul. S'ha obert acta de contraban per a la seua tramitació.

Tres detinguts per una sèrie de robatoris en botigues de motos i bicis a Castelló, València i Aragó

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han detingut a tres presumptes autors d'onze assalts a comerços d'alta gamma amb un botí superior a 420.000 euros. L'operació Cicles-Volta ha donat per desarticulada la xarxa, que traslladava el material per carretera a Romania.

Dos detinguts per tràfic de drogues en una operació per frau elèctric a Almassora

Dos hòmens de 44 i 45 anys han sigut detinguts per tràfic de drogues durant un operatiu contra el frau elèctric a Almassora. El dispositiu ha permés tallar escomeses irregulars i ha portat a la troballa de 38 plantes de marihuana i material de cultiu en una vivenda

El València encadena 16 eixides coperes sense perdre

El València va véncer 1-2 al Cartagena en la pròrroga i acumula 16 eixides coperes sense perdre. Des de 2021 suma 15 triomfs i 1 empat, amb un 37-6 de balanç.