Primavera avançada este cap de setmana: seguix la ‘calor’ atípica i desfasada

Imatge d'un dia de sol al Delta de l'Ebre

El sol i les altes temperatures seran els protagonistes del cap de setmana | Agustí Descarrega

 

Este cap de setmana el sol serà el gran protagonista en tot el territori valencià. Este temps tan solejat vindrà acompanyat d’un lleuger flux de vents de ponent que faran que les temperatures es disparen, per enèsima volta este mes de febrer, especialment diumenge, quan els valors diürns seran més propis d’abril que de mitjan febrer. Es podran superar de nou els 25ºC en molts punts del centre de València i sud d’Alacant.

 

Matins frescs, però sol i molta bonança de dia

L’anticicló s’imposarà en tota la península este dissabte, 15 de febrer, i això farà que el dia comence amb un ambient un poc més fred, però només a primeres hores. Fruit de la inversió tèrmica, es podrien formar algunes boires en l’interior del territori valencià. Els valors nocturns quedaran prop dels 10ºC en la mateixa costa i en molts sectors de l’interior podrien situar-se al voltant dels 5ºC. A pesar de tot, este fred durarà ben poc.

 

A mesura que avance el dia i el sol guanye protagonisme, el termòmetre es recuperarà al migdia i molts valors quedaran altra volta al voltant dels 20ºC. Amb tot, tindrem un dia radiant i pràcticament sense núvols. Com a xicoteta novetat, a diferència de divendres, les màximes, igual que les mínimes, també quedaran un poc més curtes, però això només serà de forma transitòria.

 

Mapa de previsió a València el 15 de febrer del 2020

Mapa de previsió per a este dissabte | Aemet

 

Diumenge: es tornen a disparar els termòmetres

La jornada començarà amb valors més alts que dissabte i per tant, durant el dia, també pujaran més. Quant al cel, dominarà el sol un dia més, pràcticament sense cap núvol.

 

A diferència de dissabte, diumenge entrarà un lleuger vent de ponent que portarà els termòmetres fins a valors que arribaran als  25ºC, sobretot en l’interior de València i Alacant.

 

Si aneu a la platja, no vos fieu de la calor de l’interior. Es probable que, en alguns punts de la costa, no acabe d’arribar el ponent i, amb la marinada, el termòmetre quedaria més frenat. L’aigua del mar seguix molt freda, al voltant dels 15ºC.

 

S’entreveuen canvis de cara a la pròxima setmana

Estem en febrer i molts pensareu que si ara fa esta calor, què passarà esta primavera. De moment, ja vos avancem que la primavera avançada d’estos dies, no tindrà pràcticament continuïtat al llarg de la pròxima setmana.

 

Cert és que dilluns i dimarts encara farà molta bonança per les dates, fins i tot calor. A pesar de tot, entre dimecres i dijous tot apunta a que un front provinent de l’Atlàntic nord ens creuarà de nord a sud peninsular i l’ambient a partir de mitat de setmana tornarà a ser de ple hivern, un ambient que no recordem.

 

D’altra banda, no és que vinga una onada de fred ni res paregut, però sí unes temperatures normals per a l’època. La qüestió és que venim de valors molt elevats i notarem més este canvi. Si dilluns arribem a 24ºC en la ciutat de València, dimarts potser només se superaran lleugerament els 17ºC. El descens serà brusc.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.