11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Primavera avançada este cap de setmana: seguix la ‘calor’ atípica i desfasada

Imatge d'un dia de sol al Delta de l'Ebre

El sol i les altes temperatures seran els protagonistes del cap de setmana | Agustí Descarrega

 

Este cap de setmana el sol serà el gran protagonista en tot el territori valencià. Este temps tan solejat vindrà acompanyat d’un lleuger flux de vents de ponent que faran que les temperatures es disparen, per enèsima volta este mes de febrer, especialment diumenge, quan els valors diürns seran més propis d’abril que de mitjan febrer. Es podran superar de nou els 25ºC en molts punts del centre de València i sud d’Alacant.

 

Matins frescs, però sol i molta bonança de dia

L’anticicló s’imposarà en tota la península este dissabte, 15 de febrer, i això farà que el dia comence amb un ambient un poc més fred, però només a primeres hores. Fruit de la inversió tèrmica, es podrien formar algunes boires en l’interior del territori valencià. Els valors nocturns quedaran prop dels 10ºC en la mateixa costa i en molts sectors de l’interior podrien situar-se al voltant dels 5ºC. A pesar de tot, este fred durarà ben poc.

 

A mesura que avance el dia i el sol guanye protagonisme, el termòmetre es recuperarà al migdia i molts valors quedaran altra volta al voltant dels 20ºC. Amb tot, tindrem un dia radiant i pràcticament sense núvols. Com a xicoteta novetat, a diferència de divendres, les màximes, igual que les mínimes, també quedaran un poc més curtes, però això només serà de forma transitòria.

 

Mapa de previsió a València el 15 de febrer del 2020

Mapa de previsió per a este dissabte | Aemet

 

Diumenge: es tornen a disparar els termòmetres

La jornada començarà amb valors més alts que dissabte i per tant, durant el dia, també pujaran més. Quant al cel, dominarà el sol un dia més, pràcticament sense cap núvol.

 

A diferència de dissabte, diumenge entrarà un lleuger vent de ponent que portarà els termòmetres fins a valors que arribaran als  25ºC, sobretot en l’interior de València i Alacant.

 

Si aneu a la platja, no vos fieu de la calor de l’interior. Es probable que, en alguns punts de la costa, no acabe d’arribar el ponent i, amb la marinada, el termòmetre quedaria més frenat. L’aigua del mar seguix molt freda, al voltant dels 15ºC.

 

S’entreveuen canvis de cara a la pròxima setmana

Estem en febrer i molts pensareu que si ara fa esta calor, què passarà esta primavera. De moment, ja vos avancem que la primavera avançada d’estos dies, no tindrà pràcticament continuïtat al llarg de la pròxima setmana.

 

Cert és que dilluns i dimarts encara farà molta bonança per les dates, fins i tot calor. A pesar de tot, entre dimecres i dijous tot apunta a que un front provinent de l’Atlàntic nord ens creuarà de nord a sud peninsular i l’ambient a partir de mitat de setmana tornarà a ser de ple hivern, un ambient que no recordem.

 

D’altra banda, no és que vinga una onada de fred ni res paregut, però sí unes temperatures normals per a l’època. La qüestió és que venim de valors molt elevats i notarem més este canvi. Si dilluns arribem a 24ºC en la ciutat de València, dimarts potser només se superaran lleugerament els 17ºC. El descens serà brusc.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.

L’Ajuntament d’Alberic trasllada a la Guàrdia Civil conductes d’assetjament a menors en xarxes

L'Ajuntament d'Alberic ha informat la Guàrdia Civil i als centres educatius de conductes en xarxes que afecten menors. Advertix de possibles conseqüències legals i demana implicació familiar.

Les mares dels menors del naufragi d’Indonèsia han tornat a Espanya

Les mares dels menors afectats han tornat a Espanya després del naufragi en Komodo, mentres el pare del xiquet desaparegut roman a Indonèsia i la busca oficial s'ha tancat.

El Vila-real s’imposa a l’Alabés amb un 3-1 després d’una gran segona part

Una gran arrancada de la segona mitat va donar la victòria al Vila-real. Moleiro va firmar un gol i una assistència i Gerard Moreno també va marcar.

El Llevant s’agarra a este efecte Castro davant un Espanyol en ratxa fora

El Llevant busca la seua primera victòria a casa amb Castro davant un Espanyol que enllaça tres triomfs seguits a domicili i vol oblidar el 0-2 del derbi. Competixen en el Ciutat de València el diumenge a les 16.15 amb objectius distints però urgències clares.