8.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Alerta per l’arribada d’un important temporal de pluges esta setmana

Imatge d'una persona caminant en ple aiguat

El temporal de pluges viurà el seu punt àlgid entre dimecres i dijous  | EFE

 

El temps es complica en esta primera setmana de novembre en tot el territori valencià després de l’estiuet i la calma de Tots Sants. L’arribada d’un episodi de pluges generals, especialment a mitjans de setmana, pot deixar alguns aiguats i acumulacions que, puntualment, poden superar els 100 l/m². Les més importants es concentraran entre València i Castelló.

 

La clau serà l’arribada d’un front fred atlàntic que obrirà la porta a la formació d’una gota freda a l’oest de la península. La borrasca impulsarà vents de llevant principalment, de mar cap a terra, aportant molta humitat carregada de precipitacions. Les temperatures es desplomaran.

 

Temporal de pluges, vent i mala mar

El front atlàntic arribarà entre este dilluns i dimarts, encara que el primer dia de la setmana serà molt tranquil i plàcid, en la línia del cap de setmana. No obstant això, este dimarts els núvols ja aniran a més i, ja a partir de la vesprada, començaran a aparèixer precipitacions més dèbils, especialment prop de la mar. Poca cosa de moment.

 

Cal tindre precaució perquè entre dimecres i dijous el temporal de pluges serà molt important. Localment hi haurà alguns aiguats forts i s’acumularan fins a 100 l/m² o més en tot l’episodi a punts entre València i Castelló. L’oratge deixarà ventades de mar cap a terra, amb alguna ràfega forta, i molt mala mar.

 

Mapa de previsió a València el 4 de novembre del 2020

Mapa de previsió en València de cara al dimecres | Aemet

 

Divendres milloraria clarament la situació, però sense desaparèixer del tot els arruixons. El cap de setmana pareix que també tindríem un temps molt mogut, però encara queden dies i hi poden haver canvis. Cal tenir en compte que qualsevol moviment de la petita borrasca, o gota freda, pot fer canviar totalment la previsió dels pròxims dies.

 

Baixada clara de les temperatures

El temporal de pluges vindrà acompanyat també d’una baixada molt clara de les temperatures màximes, amb valors que poden quedar més de cinc graus per davall dels que hem tingut fins este dilluns. La majoria de registres se situaran entre els 15º i 20º. En canvi, les mínimes pocs canvis patiran, inclús poden pujar un poc. En definitiva, ens espera una setmana molt interessant, meteorològicament parlant.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.