10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Alerta per l’arribada d’un important temporal de pluges esta setmana

Imatge d'una persona caminant en ple aiguat

El temporal de pluges viurà el seu punt àlgid entre dimecres i dijous  | EFE

 

El temps es complica en esta primera setmana de novembre en tot el territori valencià després de l’estiuet i la calma de Tots Sants. L’arribada d’un episodi de pluges generals, especialment a mitjans de setmana, pot deixar alguns aiguats i acumulacions que, puntualment, poden superar els 100 l/m². Les més importants es concentraran entre València i Castelló.

 

La clau serà l’arribada d’un front fred atlàntic que obrirà la porta a la formació d’una gota freda a l’oest de la península. La borrasca impulsarà vents de llevant principalment, de mar cap a terra, aportant molta humitat carregada de precipitacions. Les temperatures es desplomaran.

 

Temporal de pluges, vent i mala mar

El front atlàntic arribarà entre este dilluns i dimarts, encara que el primer dia de la setmana serà molt tranquil i plàcid, en la línia del cap de setmana. No obstant això, este dimarts els núvols ja aniran a més i, ja a partir de la vesprada, començaran a aparèixer precipitacions més dèbils, especialment prop de la mar. Poca cosa de moment.

 

Cal tindre precaució perquè entre dimecres i dijous el temporal de pluges serà molt important. Localment hi haurà alguns aiguats forts i s’acumularan fins a 100 l/m² o més en tot l’episodi a punts entre València i Castelló. L’oratge deixarà ventades de mar cap a terra, amb alguna ràfega forta, i molt mala mar.

 

Mapa de previsió a València el 4 de novembre del 2020

Mapa de previsió en València de cara al dimecres | Aemet

 

Divendres milloraria clarament la situació, però sense desaparèixer del tot els arruixons. El cap de setmana pareix que també tindríem un temps molt mogut, però encara queden dies i hi poden haver canvis. Cal tenir en compte que qualsevol moviment de la petita borrasca, o gota freda, pot fer canviar totalment la previsió dels pròxims dies.

 

Baixada clara de les temperatures

El temporal de pluges vindrà acompanyat també d’una baixada molt clara de les temperatures màximes, amb valors que poden quedar més de cinc graus per davall dels que hem tingut fins este dilluns. La majoria de registres se situaran entre els 15º i 20º. En canvi, les mínimes pocs canvis patiran, inclús poden pujar un poc. En definitiva, ens espera una setmana molt interessant, meteorològicament parlant.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.