La tardor arriba per fi i per partida doble esta setmana

Imatge d'una fulla amb colors de tardor

La tardor arriba oficialment este dimarts | Arxiu

 

La tardor arriba oficialment este dimarts, 22 de setembre, a les 15:31 hores i pareix que, amb ella, també tindrem un canvi important en les temperatures, tot i que encara tardarà uns dies. No serà fins a finals de setmana quan els termòmetres baixaran clarament i tindrem valors ja més normals per l’època en la que es trobem.

 

L’estació de l’estiu se’n va emportant-se amb ell la calor tan pesada d’estos últims mesos. No obstant això, pràcticament no s’esperen pluges, però els núvols estaran presents més d’un dia.

 

Ja baixen les temperatures

Durant els primers dies de la setmana, encara tindrem temperatures altes per l’època amb temperatures màximes que oscil·laran entre 29º i 34º. En els pròxims dies, farà molta basca a la costa, a on encara hi haurà lleugerament nits tropicals.

 

No serà fins a partir de la vesprada del dijous i, sobretot, divendres i el cap de setmana quan l’entrada d’una massa d’aire clarament més fred farà baixar bruscament les temperatures. Les precipitacions màximes es mouran entre els 23º i 27º i passarem nits fresques. Sens dubte, es tracta d’un ambient més propi d’esta època després d’un estiu que s’ha fet molt llarg.

 

Mapa de previsió a València el 21 de setembre del 2020

Mapa de previsió per a hui | Aemet

 

Molts núvols i poca pluja

Pel que fa a l’estat del cel, els intervals de núvols seran freqüents al llarg dels tres o quatre primers dies de la setmana, especialment al sud del territori valencià. No obstant això, també hi haurà moments de sol. D’altra banda, la pluja no estarà molt present. Només este dilluns i dimarts cauran alguns arruixons a l’interior de Castelló que, puntualment, arribaran a la costa.

 

De cara al dijous, no es descarta que ploga. Este dia entrarà amb molta força el vent de mestral i escamparà tots els núvols, deixant uns últims dies de la setmana assolellats, al mateix temps que més frescos.   

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.