11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

La tardor arriba per fi i per partida doble esta setmana

Imatge d'una fulla amb colors de tardor

La tardor arriba oficialment este dimarts | Arxiu

 

La tardor arriba oficialment este dimarts, 22 de setembre, a les 15:31 hores i pareix que, amb ella, també tindrem un canvi important en les temperatures, tot i que encara tardarà uns dies. No serà fins a finals de setmana quan els termòmetres baixaran clarament i tindrem valors ja més normals per l’època en la que es trobem.

 

L’estació de l’estiu se’n va emportant-se amb ell la calor tan pesada d’estos últims mesos. No obstant això, pràcticament no s’esperen pluges, però els núvols estaran presents més d’un dia.

 

Ja baixen les temperatures

Durant els primers dies de la setmana, encara tindrem temperatures altes per l’època amb temperatures màximes que oscil·laran entre 29º i 34º. En els pròxims dies, farà molta basca a la costa, a on encara hi haurà lleugerament nits tropicals.

 

No serà fins a partir de la vesprada del dijous i, sobretot, divendres i el cap de setmana quan l’entrada d’una massa d’aire clarament més fred farà baixar bruscament les temperatures. Les precipitacions màximes es mouran entre els 23º i 27º i passarem nits fresques. Sens dubte, es tracta d’un ambient més propi d’esta època després d’un estiu que s’ha fet molt llarg.

 

Mapa de previsió a València el 21 de setembre del 2020

Mapa de previsió per a hui | Aemet

 

Molts núvols i poca pluja

Pel que fa a l’estat del cel, els intervals de núvols seran freqüents al llarg dels tres o quatre primers dies de la setmana, especialment al sud del territori valencià. No obstant això, també hi haurà moments de sol. D’altra banda, la pluja no estarà molt present. Només este dilluns i dimarts cauran alguns arruixons a l’interior de Castelló que, puntualment, arribaran a la costa.

 

De cara al dijous, no es descarta que ploga. Este dia entrarà amb molta força el vent de mestral i escamparà tots els núvols, deixant uns últims dies de la setmana assolellats, al mateix temps que més frescos.   

Últimes notícies

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.