La tardor arriba per fi i per partida doble esta setmana

Imatge d'una fulla amb colors de tardor

La tardor arriba oficialment este dimarts | Arxiu

 

La tardor arriba oficialment este dimarts, 22 de setembre, a les 15:31 hores i pareix que, amb ella, també tindrem un canvi important en les temperatures, tot i que encara tardarà uns dies. No serà fins a finals de setmana quan els termòmetres baixaran clarament i tindrem valors ja més normals per l’època en la que es trobem.

 

L’estació de l’estiu se’n va emportant-se amb ell la calor tan pesada d’estos últims mesos. No obstant això, pràcticament no s’esperen pluges, però els núvols estaran presents més d’un dia.

 

Ja baixen les temperatures

Durant els primers dies de la setmana, encara tindrem temperatures altes per l’època amb temperatures màximes que oscil·laran entre 29º i 34º. En els pròxims dies, farà molta basca a la costa, a on encara hi haurà lleugerament nits tropicals.

 

No serà fins a partir de la vesprada del dijous i, sobretot, divendres i el cap de setmana quan l’entrada d’una massa d’aire clarament més fred farà baixar bruscament les temperatures. Les precipitacions màximes es mouran entre els 23º i 27º i passarem nits fresques. Sens dubte, es tracta d’un ambient més propi d’esta època després d’un estiu que s’ha fet molt llarg.

 

Mapa de previsió a València el 21 de setembre del 2020

Mapa de previsió per a hui | Aemet

 

Molts núvols i poca pluja

Pel que fa a l’estat del cel, els intervals de núvols seran freqüents al llarg dels tres o quatre primers dies de la setmana, especialment al sud del territori valencià. No obstant això, també hi haurà moments de sol. D’altra banda, la pluja no estarà molt present. Només este dilluns i dimarts cauran alguns arruixons a l’interior de Castelló que, puntualment, arribaran a la costa.

 

De cara al dijous, no es descarta que ploga. Este dia entrarà amb molta força el vent de mestral i escamparà tots els núvols, deixant uns últims dies de la setmana assolellats, al mateix temps que més frescos.   

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantá en diversos municipis

Les ratxes des d'anit han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan retardant la plantá a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió de Oltá espera a l'artista per a reparar mentres l'infantil es va plantar sense problemes.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantà en diversos municipis

Les ratxes han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan afectant la plantà a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió espera a l'artista per a valorar la reparació mentres l'infantil s'ha plantat sense problemes.

La falla més llarga del món ret homenatge a la Marató de València amb 42,195 metres

La comissió Manuel de Falla Tamarindes firma un monument horitzontal de 42,195 metres que recrea la meta de la Marató de València i aspira a fer història.

El GP de la Comunitat Valenciana es retarda al 29 de novembre per la situació a Orient Mitjà

El tancament de MotoGP 2026 es mou una setmana: València passa del 22 al 29 de novembre després de l'ajornament del GP de Catar al 8 de novembre. Portimão es fixa per al dia 22.

Ratxes de fins a 103 km/h a l’interior nord de Castelló i alerta taronja per vent

La passada nit va deixar ratxes de 103 km/h a La Pobla de Benifassà i l'interior nord de Castelló seguix en avís taronja fins a les 19.00. També hi ha avisos grocs per vent i fenòmens costaners en altres zones.

Un policia fora de servici frustra un furt afectuós a un home de 77 anys a Elx i deté a tres

Un agent de la Policia Nacional ha impedit que un grup sostraguera la cadena d'or d'un home de 77 anys a Elx. Tres persones han sigut detingudes per furt i pertinença a grup criminal.

La Setmana Gran fallera comença amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes a Castelló i nord de València

Els dies grans de les Falles arranquen amb cel poc nuvolós, temperatures en descens i vent del nord-oest, amb ratxes molt fortes a Castelló i el nord de València. El dilluns de 'plantá' s'espera cel poc nuvolós i màximes a l'alça a l'interior, amb brises en el litoral a la vesprada.

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.