La tardor arriba per fi i per partida doble esta setmana

Imatge d'una fulla amb colors de tardor

La tardor arriba oficialment este dimarts | Arxiu

 

La tardor arriba oficialment este dimarts, 22 de setembre, a les 15:31 hores i pareix que, amb ella, també tindrem un canvi important en les temperatures, tot i que encara tardarà uns dies. No serà fins a finals de setmana quan els termòmetres baixaran clarament i tindrem valors ja més normals per l’època en la que es trobem.

 

L’estació de l’estiu se’n va emportant-se amb ell la calor tan pesada d’estos últims mesos. No obstant això, pràcticament no s’esperen pluges, però els núvols estaran presents més d’un dia.

 

Ja baixen les temperatures

Durant els primers dies de la setmana, encara tindrem temperatures altes per l’època amb temperatures màximes que oscil·laran entre 29º i 34º. En els pròxims dies, farà molta basca a la costa, a on encara hi haurà lleugerament nits tropicals.

 

No serà fins a partir de la vesprada del dijous i, sobretot, divendres i el cap de setmana quan l’entrada d’una massa d’aire clarament més fred farà baixar bruscament les temperatures. Les precipitacions màximes es mouran entre els 23º i 27º i passarem nits fresques. Sens dubte, es tracta d’un ambient més propi d’esta època després d’un estiu que s’ha fet molt llarg.

 

Mapa de previsió a València el 21 de setembre del 2020

Mapa de previsió per a hui | Aemet

 

Molts núvols i poca pluja

Pel que fa a l’estat del cel, els intervals de núvols seran freqüents al llarg dels tres o quatre primers dies de la setmana, especialment al sud del territori valencià. No obstant això, també hi haurà moments de sol. D’altra banda, la pluja no estarà molt present. Només este dilluns i dimarts cauran alguns arruixons a l’interior de Castelló que, puntualment, arribaran a la costa.

 

De cara al dijous, no es descarta que ploga. Este dia entrarà amb molta força el vent de mestral i escamparà tots els núvols, deixant uns últims dies de la setmana assolellats, al mateix temps que més frescos.   

Últimes notícies

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.

Així lidera Alacant el lloguer per a estrangers junt amb Balears

Alacant i Balears concentren el 26 % de les cerques d’estrangers que volen llogar vivenda a Espanya, segons Idealista. València destaca tant a nivell provincial com com a capital entre els principals mercats internacionals.

Pérez Llorca defensa que ja havia pujat les hores de matemàtiques abans del Pisa

Juanfran Pérez Llorca assegura a Crevillent que el seu Consell ja havia incrementat les hores de matemàtiques i limitat l’ús de mòbils abans de conéixer els resultats de l’informe Pisa, i anuncia 3 milions per a acabar el teatre Chapí. El president defensa també un pla per a millorar les condicions del professorat i reforçar l’educació especial, la FP i la climatització dels centres.

Noves ajudes de fins a 20.000 euros per a negocis en municipis afectats per la dana

La Generalitat ha obert la segona convocatòria EMDANA, amb 3,26 milions en ajudes de fins a 20.000 euros per a autònoms i pimes que inicien negocis en municipis afectats per la dana.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i assumix el repte de fitxar pel València

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de set anys al càrrec de director esportiu per a incorporar-se al València, club que definix com ‘alguna cosa diferent’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà ara la direcció esportiva del club navarrés.

685.000 euros per a recuperar la zona cremada de la Serra Calderona

La Generalitat ha iniciat la primera fase de recuperació de les àrees afectades per lincendi de la Serra Calderona, amb una inversió de 684.594 euros i un termini dexecució de sis mesos, centrada en la vegetació cremada i els camins forestals.