10 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

La Terra arriba als nivells de CO² mai vistos en milions d’anys

La contaminació provoca terribles problemes cardiorespiratoris i intensifica l’efecte hivernacle. | CEDIDA

 

Dada molt greu la que s’ha registrat estos últims dies en el nostre planeta a causa del canvi climàtic accelerat per l’escalfament global que està generant la contaminació. En concret, s’ha batut un rècord, el de concentració de diòxid de carboni en l’atmosfera de la Terra, ja que este dilluns s’han superat les 415 parts per milió (ppm). Una xifra mai vista en la nostra història, ja que ens hem de remuntar a milions d’anys arrere per a trobar dades similars.

 

Com a mínim, en tots els últims 800.000 anys mai el nostre planeta s’havia ni acostat a eixa xifra. Les dades es van registrar el dia 12 de maig des de l’Observatori Mauna Loa, en Hawaii (Estats Units). Esta xifra ha posat el crit al cel en el món dels científics però també entre els col·lectius ecologistes. L’educador mediambiental Bill McKibben, per exemple, s’ha fet ressò en el seu compte de Twitter:

 

 

Les conseqüències greus dels nivells alts de CO²

Tot i els constants advertiments i les alertes que molts col·lectius ecologistes i experts en la matèria porten fent des de fa molts anys, la contaminació no ha cessat en la Terra, especialment en els països emergents, en el conegut com a primer món i grans potències mundials. Això ens ha dut a la greu situació mediambiental que vivim a dia de hui i que pareix irreversible.

 

L’augment dels nivells de CO² en l’atmosfera és més greu del que pareix i els seus efectes ja els notem. L’augment d’un grau de la temperatura global ja és una realitat i es preveu que, a finals d’este segle, eixe increment serà de com a mínim 2º amb la desfeta del gel àrtic en estiu, una pujada de mig metre del nivell del mar i la desaparició de molts ecosistemes, amb l’extinció d’un milió d’espècies animals que suposarà.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Setmana amb cels poc nuvolosos i temperatures estables en la Comunitat Valenciana

Este dilluns es preveuen cels poc nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb boires al final del dia en el litoral nord. Mínimes a l'alça, màximes sense canvis i vent fluix.

Les víctimes de la DANA compareixeran en Les Corts 482 dies després

Les principals associacions de víctimes de la DANA compareixeran esta setmana en la comissió de Les Corts, 482 dies després del 29 d'octubre de 2024. Serà la quinta sessió, amb Álex Carabal el dilluns i amb Rosa Álvarez i Mariló Gradolí el dimarts, i una protesta prèvia.

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.