La Terra arriba als nivells de CO² mai vistos en milions d’anys

La contaminació provoca terribles problemes cardiorespiratoris i intensifica l’efecte hivernacle. | CEDIDA

 

Dada molt greu la que s’ha registrat estos últims dies en el nostre planeta a causa del canvi climàtic accelerat per l’escalfament global que està generant la contaminació. En concret, s’ha batut un rècord, el de concentració de diòxid de carboni en l’atmosfera de la Terra, ja que este dilluns s’han superat les 415 parts per milió (ppm). Una xifra mai vista en la nostra història, ja que ens hem de remuntar a milions d’anys arrere per a trobar dades similars.

 

Com a mínim, en tots els últims 800.000 anys mai el nostre planeta s’havia ni acostat a eixa xifra. Les dades es van registrar el dia 12 de maig des de l’Observatori Mauna Loa, en Hawaii (Estats Units). Esta xifra ha posat el crit al cel en el món dels científics però també entre els col·lectius ecologistes. L’educador mediambiental Bill McKibben, per exemple, s’ha fet ressò en el seu compte de Twitter:

 

 

Les conseqüències greus dels nivells alts de CO²

Tot i els constants advertiments i les alertes que molts col·lectius ecologistes i experts en la matèria porten fent des de fa molts anys, la contaminació no ha cessat en la Terra, especialment en els països emergents, en el conegut com a primer món i grans potències mundials. Això ens ha dut a la greu situació mediambiental que vivim a dia de hui i que pareix irreversible.

 

L’augment dels nivells de CO² en l’atmosfera és més greu del que pareix i els seus efectes ja els notem. L’augment d’un grau de la temperatura global ja és una realitat i es preveu que, a finals d’este segle, eixe increment serà de com a mínim 2º amb la desfeta del gel àrtic en estiu, una pujada de mig metre del nivell del mar i la desaparició de molts ecosistemes, amb l’extinció d’un milió d’espècies animals que suposarà.

Últimes notícies

Presó provisional per al jove acusat de matar a punyalades a un home després d’una disputa per una reforma

Un jove de 22 anys entra a la presó provisional acusat d'apunyalar per l'esquena a un home de 48 anys a Torrent després d'una disputa per una reforma en la seua vivenda. La Policia Nacional li va localitzar ocult a Alaquàs i no es descarten més detencions.

La Ciutat de les Arts i les Ciències inaugura l’exposició Genoma i estructura escultòrica de Park Eun Sun

La Ciutat de les Arts i les Ciències inaugura l'exposició Genoma i estructura escultòrica de l'escultor sud-coreà Park Eun Sun, amb huit peces de gran format en marbre, acer i granit distribuïdes en interior i exterior del complex.

La nova APP GVA+Salut incorpora SIP virtual i accés a imatges clíniques

La Conselleria de Sanitat ha renovat l'APP GVA+Salut amb targeta SIP virtual, accés a imatges clíniques i noves ferramentes digitals per a agilitzar l'atenció i donar més autonomia al pacient.

Set detinguts per usar associacions cannábicas de Torrevieja com a punts de venda de droga

La Guàrdia Civil arresta a set responsables de cinc associacions cannábicas de Torrevieja per utilitzar-les com a punts de venda de marihuana i haixix, amb un menor implicat en l'activitat.

Espanya es mesura a Sèrbia amb el retorn de Rodri, Lamine Yamal i Pedri i el dubte de Joan García

La selecció espanyola afronta un amistós exigent davant Sèrbia en La Ceràmica, amb el retrobament de Rodri, Lamine Yamal i Pedri i la possible posada de llarg de Joan García en la porteria.

El dispositiu policial de les Falles de València 2026 salta a la sèrie documental del Ministeri de l’Interior

El desplegament especial de la Policia Nacional en les Falles de València 2026, amb 1.400 agents i més de 10.000 servicis operatius, centra un capítol de la sèrie documental 'Des de l'Interior'. La producció mostra les novetats tecnològiques i la coordinació internacional per a garantir la seguretat en les festes.

La Generalitat fixa el nou calendari i les vies per a millorar nota a la PAU 2025-2026

La Generalitat regula la PAU 2025-2026 amb un calendari unificat, avançament de dates, més claredat en les revisions i noves opcions per a millorar la nota d'accés a la universitat.

El València Basket busca a Belgrad assegurar el play in i acostar-se als quarts de l’Eurolliga

El València Basket visita al Partizan Belgrad amb l'opció d'assegurar el play in de l'Eurolliga i fer un pas decisiu cap als quarts de final, en plena lluita per mantindre's entre els sis primers.