La Terra arriba als nivells de CO² mai vistos en milions d’anys

La contaminació provoca terribles problemes cardiorespiratoris i intensifica l’efecte hivernacle. | CEDIDA

 

Dada molt greu la que s’ha registrat estos últims dies en el nostre planeta a causa del canvi climàtic accelerat per l’escalfament global que està generant la contaminació. En concret, s’ha batut un rècord, el de concentració de diòxid de carboni en l’atmosfera de la Terra, ja que este dilluns s’han superat les 415 parts per milió (ppm). Una xifra mai vista en la nostra història, ja que ens hem de remuntar a milions d’anys arrere per a trobar dades similars.

 

Com a mínim, en tots els últims 800.000 anys mai el nostre planeta s’havia ni acostat a eixa xifra. Les dades es van registrar el dia 12 de maig des de l’Observatori Mauna Loa, en Hawaii (Estats Units). Esta xifra ha posat el crit al cel en el món dels científics però també entre els col·lectius ecologistes. L’educador mediambiental Bill McKibben, per exemple, s’ha fet ressò en el seu compte de Twitter:

 

 

Les conseqüències greus dels nivells alts de CO²

Tot i els constants advertiments i les alertes que molts col·lectius ecologistes i experts en la matèria porten fent des de fa molts anys, la contaminació no ha cessat en la Terra, especialment en els països emergents, en el conegut com a primer món i grans potències mundials. Això ens ha dut a la greu situació mediambiental que vivim a dia de hui i que pareix irreversible.

 

L’augment dels nivells de CO² en l’atmosfera és més greu del que pareix i els seus efectes ja els notem. L’augment d’un grau de la temperatura global ja és una realitat i es preveu que, a finals d’este segle, eixe increment serà de com a mínim 2º amb la desfeta del gel àrtic en estiu, una pujada de mig metre del nivell del mar i la desaparició de molts ecosistemes, amb l’extinció d’un milió d’espècies animals que suposarà.

Últimes notícies

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.

Xavi Albert fixa el repte de connectar amb La Fonteta sense rebaixar les expectatives

El nou entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, vol que lafició es veja reflectida en el joc i els valors de lequip, sense caure en comparacions amb la temporada anterior però tampoc rebaixar les expectatives.

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.