La Terra arriba als nivells de CO² mai vistos en milions d’anys

La contaminació provoca terribles problemes cardiorespiratoris i intensifica l’efecte hivernacle. | CEDIDA

 

Dada molt greu la que s’ha registrat estos últims dies en el nostre planeta a causa del canvi climàtic accelerat per l’escalfament global que està generant la contaminació. En concret, s’ha batut un rècord, el de concentració de diòxid de carboni en l’atmosfera de la Terra, ja que este dilluns s’han superat les 415 parts per milió (ppm). Una xifra mai vista en la nostra història, ja que ens hem de remuntar a milions d’anys arrere per a trobar dades similars.

 

Com a mínim, en tots els últims 800.000 anys mai el nostre planeta s’havia ni acostat a eixa xifra. Les dades es van registrar el dia 12 de maig des de l’Observatori Mauna Loa, en Hawaii (Estats Units). Esta xifra ha posat el crit al cel en el món dels científics però també entre els col·lectius ecologistes. L’educador mediambiental Bill McKibben, per exemple, s’ha fet ressò en el seu compte de Twitter:

 

 

Les conseqüències greus dels nivells alts de CO²

Tot i els constants advertiments i les alertes que molts col·lectius ecologistes i experts en la matèria porten fent des de fa molts anys, la contaminació no ha cessat en la Terra, especialment en els països emergents, en el conegut com a primer món i grans potències mundials. Això ens ha dut a la greu situació mediambiental que vivim a dia de hui i que pareix irreversible.

 

L’augment dels nivells de CO² en l’atmosfera és més greu del que pareix i els seus efectes ja els notem. L’augment d’un grau de la temperatura global ja és una realitat i es preveu que, a finals d’este segle, eixe increment serà de com a mínim 2º amb la desfeta del gel àrtic en estiu, una pujada de mig metre del nivell del mar i la desaparició de molts ecosistemes, amb l’extinció d’un milió d’espècies animals que suposarà.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.