13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Tornen el sol i la calor

Poc de temps han tardat a tornar el sol i la calor.

L’estiu ens regalava dimarts de vesprada les primeres tronades de la temporada i deixava l’ambient un poc més fresc. Lamentar la pedra que va caure en punts del Comtat però en conjunt la pluja va ser beneficiosa.

Ahir el ponent era fresquet a primera hora però ja sabem que amb l’ajuda del Foehn sempre acaba calfant-se en arribar al centre i a la costa.

Hui encara es deixarà sentir durant bona part del matí, i encara que a migdia pense que acabarà imposant-se la brisa tindrà temps suficient per a deixar les temperatures tan altes o més que les d’ahir.

Demà divendres farà un dia molt semblant al de hui. Potser es veuran més núvols de vesprada però només eren de mitja evolució i per tant no cal esperar que tinguen cap conseqüència. El vent es deixarà sentir fluix de ponent a l’interior i al centre però a la costa serà el xaloc qui predomine des de mig matí.

La notícia que més agrairem serà el descens de les temperatures previst a partir de diumenge. Fins eixe moment les temperatures superaran els 30 graus a la costa i els 35 en punts del centre i de l’interior, però tot indica que a partir de diumenge quedaran per davall dels 30 a la costa i dels 35 als observatoris de ponent.

Últimes notícies

Torres insta a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult 'ben preparat' d'una regidora al president Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Ha cridat a frenar la polarització i a respondre amb arguments i respecte.

La Comunitat Valenciana recorre la doble seu del consorci estatal de teràpies avançades

La Generalitat ha recorregut l'adjudicació de Precisa a Madrid i Barcelona. Defén el projecte de La Fe i busca que siga centre productor acadèmic i de limfòcits T.

El PSPV exigix a Pérez Llorca expulsar a la regidora del PP que va insultar a Sánchez

El PSPV-PSOE ha demanat a Juanfran Pérez Llorca l'expulsió d'una edil del PP de Vallanca que va insultar a Pedro Sánchez en un míting i ha criticat la falta de condemna.

El Suprem remitent la peça de Ábalos i Cerdán del cas Koldo a l’Audiència Nacional

El Suprem ha enviat a l'Audiència Nacional la peça separada del cas Koldo després de la renúncia de Ábalos i la consegüent pèrdua d'aforament. El juí per les màscares seguirà, previsiblement, en l'alt tribunal.

Un estudi de la UPV avala que els aiguamolls artificials protegixen la qualitat de l’aigua

La UPV ha demostrat que els aiguamolls artificials actuen com a sistemes tampó: retenen fins prop del 80% dels sòlids en suspensió i reduïxen el nitrogen amoniacal. Un bon disseny hidràulic, amb cel·les en paral·lel, millora el temps de residència i l'eficiència del tractament.

Sanitat reduïx a 7 dies el pas de la sospita de càncer a la primera consulta hospitalària

L'Estratègia en Càncer 2026-2030 fixa un màxim de set dies entre la sospita en Atenció Primària i la primera consulta hospitalària. El pla reforça la psico-oncologia, impulsa el diagnòstic genètic i preveu prototeràpia en 2026.

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.

Compte arrere per a Benidorm Fest 2026: Rosalinda Galán porta una cobla electrònica i feminista

Rosalinda Galán arriba a Benidorm Fest 2026 entre les deu candidatures amb més reproduccions i amb Mataora, una proposta que fusiona cobla, electrònica i discurs feminista. El seu objectiu és guanyar visibilitat en un gran aparador televisiu amb una posada en escena allunyada del tòpic.