Vent al nord i gelades dèbils per a la primera meitat de setmana a la Comunitat

 

La setmana arranca de manera tranquil·la pel que fa a l’oratge a la Comunitat Valenciana.

 

Segons els pronòstics de l’Agència Estatal de meteorologia, Aemet, per a hui dilluns s’esperen cels poc nuvolats, amb intervals de núvols alts i mitjans en la zona nord del territori. En el sud podrien acumular-se més nuvolades i produir-se alguna precipitació de caràcter dèbil durant la vesprada. Pel que fa a les temperatures, les mínimes es mantenen mentre que les màximes baixen respecte a dies passats.

 

El vent bufarà amb força a la zona de l’interior nord de Castelló, on Aemet ha activat l’avís groc per fortes ratxes del nord-oest, de fins a 90 km/h, que puntualment podrien superar els 100 km/h. Aquest fenomen es manté de les 11 a les 15 hores d’aquest dilluns. En la resta del territori el vent del nord-oest i l’oest també podrà bufar amb alguna ratxa moderada, però tendirà a ser fluix amb el pas de les hores.

 

A causa d’aquesta alerta per vent tot l’interior de la província de Castelló ha quedat marcat en nivell alt, color taronja, de risc d’incendis forestals. Per a demà tot el territori es manté en color verd, és a dir, risc mitjà/baix.

 

Per a demà dimarts s’espera novament una jornada tranquil·la. El més destacable, segons apunta Aemet, serà la presència d’intervals de núvols baixos al sud d’Alacant, mentre que les temperatures descendiran en general, amb gelades dèbils en les zones de l’interior nord de la Comunitat. L’interior nord de Castelló continuarà comptant amb vent del nord-oest moderat de matinada.

 

Per a dimecres els cels es mantindran clars o amb pocs núvols, passant a cobrir-se amb núvols baixos de vesprada. Les temperatures no patiran canvis, continuaran les gelades dèbils a les zones interiors, i el vent es mantindrà fluix, passant a bufat de component est.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.