El vent deixa pas als cels clars i les temperatures en ascens a la Comunitat

 

Després dels temporals de vent dels últims dies, torna la calma a la Comunitat. Segons les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) per a la jornada de hui predominarà el cel clar o poc ennuvolat. Les temperatures aniran pujant, i només es registrarà vent fluix de ponent (oest), amb intervals de mestral(nord-oest), a la zona nord de Castelló.

 

Algunes zones poden arribar o superar hui els 20 ºC de màxima. És el cas de punts com València o Orihuela, que tindran fins a 22 ºC, o Elx, Gandia i la Vall d’Uixó, amb 20 ºC.

 

Per a demà dimecres el cel continuarà poc nuvolat o clar amb intervals de núvols alts, i les temperatures es mantindran sense grans canvis. El vent serà variable, i fluix.

 

Les màximes es mantindran entre els 18-19 ºC a punts com Castelló, Alacant, Requena o Dénia, i podran arribar als 20ºC a València i 21 ºC a Orihuela i Ontinyent.

 

Segons els pronòstic d’Aemet, dijous el cel continuarà amb intervals de núvols, les temperatures no patiran canvis i el vent serà fluix. La mateixa tònica es mantindrà divendres, amb la diferència d’algun lleuger descens en els termòmetres.

 

L’absència de fort vent fa que el nivell de preemergència del 112 sobre risc d’incendis forestals estiga en color verd, és a dir, en nivell baix o mitjà, tant per a la jornada de hui dimarts, com per a demà.

 

Un gener poc o gens plujós

 

Tal com s’observa en el mapa elaborat per Aemet sobre les pluges a la Comunitat en aquest mes de gener, la presència de precipitacions al nostre territori ha sigut prou escassa, arribant a ser pràcticament nul·la en alguns punts.

 

L’interior nord de Castelló, la costa nord d’Alacant i la zona més interior de València, en el límit amb Aragó i Castella-la Manxa, han sigut els llocs on més pluja s’ha recollit aquest mes, entre 5 i 50 litres per metre quadrat segons la zona.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.