El vent deixa pas als cels clars i les temperatures en ascens a la Comunitat

 

Després dels temporals de vent dels últims dies, torna la calma a la Comunitat. Segons les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) per a la jornada de hui predominarà el cel clar o poc ennuvolat. Les temperatures aniran pujant, i només es registrarà vent fluix de ponent (oest), amb intervals de mestral(nord-oest), a la zona nord de Castelló.

 

Algunes zones poden arribar o superar hui els 20 ºC de màxima. És el cas de punts com València o Orihuela, que tindran fins a 22 ºC, o Elx, Gandia i la Vall d’Uixó, amb 20 ºC.

 

Per a demà dimecres el cel continuarà poc nuvolat o clar amb intervals de núvols alts, i les temperatures es mantindran sense grans canvis. El vent serà variable, i fluix.

 

Les màximes es mantindran entre els 18-19 ºC a punts com Castelló, Alacant, Requena o Dénia, i podran arribar als 20ºC a València i 21 ºC a Orihuela i Ontinyent.

 

Segons els pronòstic d’Aemet, dijous el cel continuarà amb intervals de núvols, les temperatures no patiran canvis i el vent serà fluix. La mateixa tònica es mantindrà divendres, amb la diferència d’algun lleuger descens en els termòmetres.

 

L’absència de fort vent fa que el nivell de preemergència del 112 sobre risc d’incendis forestals estiga en color verd, és a dir, en nivell baix o mitjà, tant per a la jornada de hui dimarts, com per a demà.

 

Un gener poc o gens plujós

 

Tal com s’observa en el mapa elaborat per Aemet sobre les pluges a la Comunitat en aquest mes de gener, la presència de precipitacions al nostre territori ha sigut prou escassa, arribant a ser pràcticament nul·la en alguns punts.

 

L’interior nord de Castelló, la costa nord d’Alacant i la zona més interior de València, en el límit amb Aragó i Castella-la Manxa, han sigut els llocs on més pluja s’ha recollit aquest mes, entre 5 i 50 litres per metre quadrat segons la zona.

Últimes notícies

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.

Un incendi arrasa una nau de tractament d’ametla de 10.000 m² a la Vall d’Alba

Un incendi declarat en una empresa de tractament d'ametles a la Vall d'Alba ha calcinat una nau de 10.000 metres quadrats i ha provocat el col·lapse de la seua estructura, sense causar ferits.

El jutge cita al excomisionado de la DANA com investigat per presumpta falsedat documental

El Jutjat d'Instrucció 4 de València cridarà a declarar com investigat el 22 de maig al excomisionado per a la DANA José María Ángel per la presumpta falsificació del títol amb el qual va promocionar com a funcionari.

Les XV Jornades de Còmic de València tornen a la Nau amb firmes, tallers i més de 70 expositors

Les XV Jornades de Còmic de València se celebren del 22 al 24 de maig en La Nau amb firmes d'autors, tallers infantils, jocs de taula i més de 70 estands.

L’Horta Sud impulsa una ruta en homenatge a les víctimes de la DANA i al voluntariat

La Mancomunitat de l'Horta Sud aprova un pla estratègic de turisme per als pròxims quatre anys que inclou una ruta en record de les víctimes de la DANA i del voluntariat i noves propostes de cicloturisme, cultura i gastronomia.

Intens incendi en una empresa de tractament d’ametles a Vall d’Alba

Un incendi industrial molt desenrotllat afecta a una empresa de tractament d'ametles en un polígon de La Vall d'Alba i genera una gran columna de fum, mobilitzant un ampli desplegament de bombers i mitjans d'emergències.

Desallotgen diverses empreses per un incendi en una nau industrial de Vall d’Alba sense ferits

Un incendi totalment desenrotllat en una nau de tractament d'ametles en un polígon de Vall d'Alba ha obligat a desallotjar de manera preventiva les empreses confrontants, sense causar ferits.