El vent deixa pas als cels clars i les temperatures en ascens a la Comunitat

 

Després dels temporals de vent dels últims dies, torna la calma a la Comunitat. Segons les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) per a la jornada de hui predominarà el cel clar o poc ennuvolat. Les temperatures aniran pujant, i només es registrarà vent fluix de ponent (oest), amb intervals de mestral(nord-oest), a la zona nord de Castelló.

 

Algunes zones poden arribar o superar hui els 20 ºC de màxima. És el cas de punts com València o Orihuela, que tindran fins a 22 ºC, o Elx, Gandia i la Vall d’Uixó, amb 20 ºC.

 

Per a demà dimecres el cel continuarà poc nuvolat o clar amb intervals de núvols alts, i les temperatures es mantindran sense grans canvis. El vent serà variable, i fluix.

 

Les màximes es mantindran entre els 18-19 ºC a punts com Castelló, Alacant, Requena o Dénia, i podran arribar als 20ºC a València i 21 ºC a Orihuela i Ontinyent.

 

Segons els pronòstic d’Aemet, dijous el cel continuarà amb intervals de núvols, les temperatures no patiran canvis i el vent serà fluix. La mateixa tònica es mantindrà divendres, amb la diferència d’algun lleuger descens en els termòmetres.

 

L’absència de fort vent fa que el nivell de preemergència del 112 sobre risc d’incendis forestals estiga en color verd, és a dir, en nivell baix o mitjà, tant per a la jornada de hui dimarts, com per a demà.

 

Un gener poc o gens plujós

 

Tal com s’observa en el mapa elaborat per Aemet sobre les pluges a la Comunitat en aquest mes de gener, la presència de precipitacions al nostre territori ha sigut prou escassa, arribant a ser pràcticament nul·la en alguns punts.

 

L’interior nord de Castelló, la costa nord d’Alacant i la zona més interior de València, en el límit amb Aragó i Castella-la Manxa, han sigut els llocs on més pluja s’ha recollit aquest mes, entre 5 i 50 litres per metre quadrat segons la zona.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.