Una metge equatoriana denuncia que va patir «maltractaments i discriminació» a l’Hospital de Vinaròs

Silvia Roxana Silvestre, metgessa equatoriana, ha presentat una demanda contra la Conselleria de Sanitat pel seu comiat mentre realitzava el MIR en la Unitat Docent de Castelló, el passat 30 de juny tal com publica 'Levante'. D'una banda, Sanitat manté com a causa del comiat «una avaluació negativa no recuperable». En canvi, la metgessa sosté que «eixa prova no té cap validesa legal i que els motius reals de la no renovació del seu contracte foren l'hostil ambient en el lloc de treball on va patir maltractaments, assetjament laboral, discriminació i racisme», assenyala.

El judici per esta demanda està previst per al pròxim dia 11 de desembre en el Jutjat Social número 4 de Castelló. L'advocat de la metgessa sol·licita que es declare nul el comiat per «vulneració del dret fonamental a la tutela judicial efectiva, de l'article 24 de Constitució i una indemnització per danys i perjudicis de 20.000 euros». La denunciant sosté que va començar el MIR en maig de 2014 amb un contracte per a especialitats en la Unitat Docent de Castelló, en l'Hospital de la Plana.

 

En el moment del comiat estava finalitzant el programa en l'Hospital de Vinaròs. Segons explica la metgessa, es va posar malalta per les nombroses agressions verbals i assetjament laboral. És per això, que va decidir presentar un escrit a Sanitat sol·licitant el canvi de centre però no li'l van acceptar. Finalment, en febrer de 2016 la traslladaren a l'Hospital Comarcal de Vinaròs. Tot i que l'ambient, segons conta, va millorar el coordinador de residents va oposar major resistència a la metgessa i enviava informes negatius al cap de la Unitat Docent.

El 3 de juliol Silvia va rebre una carta on se la informava del seu comiat. Però per a ella va ser una manera d’acabar amb la seua relació contractual i fer silenci a tots els maltractaments que havia patit.  

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU