Una metge equatoriana denuncia que va patir «maltractaments i discriminació» a l’Hospital de Vinaròs

Silvia Roxana Silvestre, metgessa equatoriana, ha presentat una demanda contra la Conselleria de Sanitat pel seu comiat mentre realitzava el MIR en la Unitat Docent de Castelló, el passat 30 de juny tal com publica 'Levante'. D'una banda, Sanitat manté com a causa del comiat «una avaluació negativa no recuperable». En canvi, la metgessa sosté que «eixa prova no té cap validesa legal i que els motius reals de la no renovació del seu contracte foren l'hostil ambient en el lloc de treball on va patir maltractaments, assetjament laboral, discriminació i racisme», assenyala.

El judici per esta demanda està previst per al pròxim dia 11 de desembre en el Jutjat Social número 4 de Castelló. L'advocat de la metgessa sol·licita que es declare nul el comiat per «vulneració del dret fonamental a la tutela judicial efectiva, de l'article 24 de Constitució i una indemnització per danys i perjudicis de 20.000 euros». La denunciant sosté que va començar el MIR en maig de 2014 amb un contracte per a especialitats en la Unitat Docent de Castelló, en l'Hospital de la Plana.

 

En el moment del comiat estava finalitzant el programa en l'Hospital de Vinaròs. Segons explica la metgessa, es va posar malalta per les nombroses agressions verbals i assetjament laboral. És per això, que va decidir presentar un escrit a Sanitat sol·licitant el canvi de centre però no li'l van acceptar. Finalment, en febrer de 2016 la traslladaren a l'Hospital Comarcal de Vinaròs. Tot i que l'ambient, segons conta, va millorar el coordinador de residents va oposar major resistència a la metgessa i enviava informes negatius al cap de la Unitat Docent.

El 3 de juliol Silvia va rebre una carta on se la informava del seu comiat. Però per a ella va ser una manera d’acabar amb la seua relació contractual i fer silenci a tots els maltractaments que havia patit.  

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.