Una metge equatoriana denuncia que va patir «maltractaments i discriminació» a l’Hospital de Vinaròs

Silvia Roxana Silvestre, metgessa equatoriana, ha presentat una demanda contra la Conselleria de Sanitat pel seu comiat mentre realitzava el MIR en la Unitat Docent de Castelló, el passat 30 de juny tal com publica 'Levante'. D'una banda, Sanitat manté com a causa del comiat «una avaluació negativa no recuperable». En canvi, la metgessa sosté que «eixa prova no té cap validesa legal i que els motius reals de la no renovació del seu contracte foren l'hostil ambient en el lloc de treball on va patir maltractaments, assetjament laboral, discriminació i racisme», assenyala.

El judici per esta demanda està previst per al pròxim dia 11 de desembre en el Jutjat Social número 4 de Castelló. L'advocat de la metgessa sol·licita que es declare nul el comiat per «vulneració del dret fonamental a la tutela judicial efectiva, de l'article 24 de Constitució i una indemnització per danys i perjudicis de 20.000 euros». La denunciant sosté que va començar el MIR en maig de 2014 amb un contracte per a especialitats en la Unitat Docent de Castelló, en l'Hospital de la Plana.

 

En el moment del comiat estava finalitzant el programa en l'Hospital de Vinaròs. Segons explica la metgessa, es va posar malalta per les nombroses agressions verbals i assetjament laboral. És per això, que va decidir presentar un escrit a Sanitat sol·licitant el canvi de centre però no li'l van acceptar. Finalment, en febrer de 2016 la traslladaren a l'Hospital Comarcal de Vinaròs. Tot i que l'ambient, segons conta, va millorar el coordinador de residents va oposar major resistència a la metgessa i enviava informes negatius al cap de la Unitat Docent.

El 3 de juliol Silvia va rebre una carta on se la informava del seu comiat. Però per a ella va ser una manera d’acabar amb la seua relació contractual i fer silenci a tots els maltractaments que havia patit.  

Últimes notícies

Remuntada del Vila-real a Màlaga per estrenar el caseller de victòries

El Vila-real ha remuntat a La Rosaleda un gol inicial de Dotor i ha sumat el primer triomf de la temporada gràcies a un doblet de Pape Gueye i a l’encert d’Alberto Moleiro. El conjunt groguet ha sigut molt superior a un Màlaga superat des del minut 20.

Els vestits de festa d’Isabel Sanchís s’aliaren amb el pantaló en Madrid

La dissenyadora valenciana Isabel Sanchís ha presentat a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid una col·lecció de festa que combina vestits espectaculars amb pantalons, corsés escultòrics i bustiers en 3D sense renunciar a la comoditat ni a la llibertat de moviments.

Xàbia recupera el pasturatge amb cabres al Montgó per a previndre incendis

Xàbia ha reactivat el pasturatge ecològic amb 250 cabres al parc natural del Montgó per reduir vegetació i minimitzar el risc d’incendis prop de les vivendes.

Rescatats 17 migrants subsaharians d’una pastera prop de la costa d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat disset hòmens subsaharians d’una pastera en aigües pròximes a Alacant i els ha desembarcat al port de Xàbia. L’operatiu s’ha coordinat des del Centre de Salvament de València i ha mobilitzat una embarcació i un helicòpter.

Més de mil incidents per les fortes tronades en un dia a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 1.084 incidents per les pluges i tronades en 28 hores, 684 a la ciutat de València. Les precipitacions més intenses s’han registrat en municipis de València i Alacant, amb fins a 48 litres per metre quadrat.

Nou anys de presó per agredir sexualment una menor a qui va deixar embarassada

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a nou anys i un dia de presó un home de 23 anys per un delicte continuat d’agressió sexual a una menor de 14 anys, amb qui va mantindre una relació i a qui va deixar embarassada. La sentència inclou orde d’allunyament durant 15 anys i huit anys de llibertat vigilada, i és recurrible davant del TSJCV.

La jutgessa del cas Les Naus crida a declarar l’exregidor Toni Gallego com a testimoni el 30 de setembre

La jutgessa que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha citat l’exregidor del PP Toni Gallego perquè declare com a testimoni el 30 de setembre, arran de les seues afirmacions en Les Corts sobre la regidora dimitida Rocío Gómez.

El PSPV acusa Catalá de culpabilitzar migrants i lliurar València a l’especulació

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, acusa l’alcaldessa María José Catalá de no tindre model de ciutat, d’assenyalar les persones migrants pels problemes d’habitatge i turisme i de facilitar l’especulació urbanística.