Metrovalencia recuperarà el dimarts la freqüència habitual de les seues línies, reduïda per la dana

Mus anuncia l’arribada de les L1, L2 i L7 a l’estació de València Sud i preveu que tota la xarxa puga estar activa abans de l’estiu

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Metrovalencia recuperarà dimarts que ve, 18 de febrer, la freqüència habitual dels seus trens, reduïda després dels danys provocats per la dana del passat 29 d’octubre en estacions, vies i altres infraestructures d’esta xarxa.

L’horari normal es reprendrà en poder arribar els combois de les línies 1 procedents de Bétera i Seminari, els de la 2 que circulen des de Llíria i Paterna, i els de la 7 de Marítim fins a l’estació de València Sud, una de les arrasades per les inundacions d’este temporal i una vegada conclosos els treballs que ho faran possibles.

Els trens d’estes línies que passen per València Sud des de Castelló, amb la línia 1, i des de Torrent Avinguda, amb les 2 i 7, encara no podran circular fins a aquest destinació perquè seguixen les labors per a recuperar les vies i la resta d’infraestructures. Estos trajectes se seguiran fent amb autobús fins a la capital valenciana.

Així ho ha indicat este dimarts el conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, durant la visita que ha realitzat a l’estació de València Sud. El responsable autonòmic ha assenyalat que es preveu que «abans de l’estiu» tota la xarxa de Metrovalencia puga estar activa i totalment recuperada una vegada resolts tots els danys provocats per la dana.

«Anunciem la primera fita de l’última fase i definitiva de la recuperació de tota la circulació de Metrovalencia, de tots els serveis de tramvia i metro», ha exposat Martínez Mus. «Amb això recuperem el cent per cent de la freqüència habitual, que encara manteníem no completa», ha agregat el conseller, que ha destacat que a partir del dimarts «les freqüències de 15 minuts es van a recuperar».

Últimes notícies

Es reconeix la tasca de la Generalitat en la reparació de carreteres després de la DANA

La Generalitat ha rebut la Medalla amb Menció Especial de l'Asociación Española de la Carretera per la ràpida recuperació de les vies autonòmiques afectades per la DANA d'octubre de 2024, amb inversions de més de 75 milions d'euros.

Les Arts tanca temporada amb ‘Carmina Burana’ i el Ballet Dortmund a València

El Palau de les Arts programa del 25 al 28 de juny la cantata escènica 'Carmina Burana', amb l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, el Cor de la Generalitat i el Ballet Dortmund, que porta la coreografia d'Edward Clug.

El sòl urbà es dispara un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

El preu del sòl urbà ha pujat un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en el primer trimestre de 2026, fins als 260,1 euros/m2, amb València i Alacant per damunt de la mitjana autonòmica.

Quasi 19.000 viatgers han passat pels centres de vacunació internacional de la Comunitat en 2025

Els centres de vacunació internacional de la Comunitat Valenciana han atés 18.950 persones en 2025, un 24 % més que l’any anterior, i encaren 2026 amb la demanda en augment.

Festa de Sant Joan sense incidents a El Campello amb 10.000 persones a la platja

La nit de Sant Joan ha congregat més de 10.000 persones a les platges d’El Campello, un dels pocs municipis d’Alacant que ha permés les fogueres, i ha acabat sense incidents greus.

Cauen dues plantacions de marihuana a Sax i Petrer amb dos detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat dues plantacions de marihuana en vivendes de Sax i Petrer i ha detingut dos hòmens de 34 i 37 anys, investigats també per defraudació de fluït elèctric.

Els bombers apaguen de matinada un incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes

Els bombers del Consorci Provincial de València han apagat de matinada un incendi declarat dimarts en un abocador de Caudete de las Fuentes, després de diverses hores de treball.

Més de cent atesos en la Nit de Sant Joan a les platges de València, amb sis hospitalitzats

Cruz Roja ha atés 114 persones en la Nit de Sant Joan a les platges de València, sobretot per intoxicacions i cremades, i sis han acabat a l’hospital.