Els mòbils, prohibits als centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana

Educació prohibeix l’ús dels mòbils en els centres docents no universitaris, sostinguts amb fons públics durant tota la jornada escolar. Les úniques excepcions seran si es tracta d’activitats didàctiques, i sempre sota supervisió del docent, o en cas que siga per raons de salut o altres motius autoritzats pel centre.

L’ordre que regula esta decisió de la Conselleria d’Educació es publicarà demà divendres al DOGV i s’aplicarà a tots els centres educatius d’ensenyament primari, secundari, batxillerat o cicles formatius que tinguen finançament públic. És a dir, que tant els públics com els concertats que reben suport econòmic de l’administració autonòmica han d’aplicar-ne la regulació.

Tal com ha anunciat este dijous a conseller Rovira, la prohibició inclou també l’oratge d’oci i les activitats extraescolars, argumentant que l’ús d’estos dispositius sense supervisió “pot provocar problemes de convivència als centres educatius”.

Una norma ja aplicada

Pel que fa a les reaccions a l’anunci d’una mesura que, com apunten des de la Confederació d’Ampes Gonzalo Anaya, “ja estava vigent a pràcticament tots els centres educatius”, les famílies de l’alumnat assenyalen que caldrà esperar per a veure com s’aplica esta prohibició abans de poder valorar.

“Esperarem a tindre per escrit esta nova norma per veure de quina manera planteja que es faça efectiva esta prohibició que, a més, hem de recordar la majoria dels centres educatius ja plasmaven en els seus règims de funcionament intern”, ha explicat el president dʻesta entitat, Rubén Pacheco. És a dir, que el que es fa ara per a molts no deixa de ser “la fixació d’una norma” que, com apunta Pacheco, “calia que estigués clarament reflectida”, encara que insisteix a saber “de quina manera s’aplicarà esta prohibició”, conclou.

D’altra banda, el conseller ha recordat que esta mesura “entrarà en vigor dilluns” i estarà vigent tot el curs escolar. La notícia no és casual que s’haja fet pública el dia contra l’assetjament escolar, ja que segons ha indicat Rovira, “es pretén començar a fer front al problema de l’assetjament i ciberassetjament mentre es publica el nou decret de convivència, que ja està en fase d’exposició pública”, així com que l’alumne “deixe d’estar pendent del mòbil” mentre estiga a l’escola i als instituts, ha afegit.

Tampoc als esbarjos i amb sancions segons el centre

Esta prohibició de l’ús de mòbils als centres estarà vigent durant tota la jornada, ja siga durant les classes lectives, l’esbarjo o les activitats complementàries i extraescolars.

En cas d’incompliment, serà cada centre qui establisca, dins de les normes d’organització i funcionament, el procediment de retirada, custòdia temporal i devolució dels dispositius.

La resolució subratlla que abans de la seua retirada, el personal docent “s’ha d’assegurar que l’alumne l’apague com a garantia de confidencialitat” i aclareix que mantindre operatius estos dispositius s’entendrà com a ús. “En arribar al centre el mòbil s’apaga i només en eixir es pot encendre”, ha apuntat el conseller.

D’altra banda, també es preveu impulsar mesures de sensibilització, formació i avaluació dirigides a tota la comunitat educativa sobre l’ús responsable i assegurança de dispositius mòbils i els regs d’Internet i xarxes socials.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingudes dos dones per robar 3.000 quilos de taronges en una finca de Castelló

La Guàrdia Civil deté a dos dones acusades de sostraure uns 3.000 quilos de taronges Lane Batega, valorats en 1.200 euros, d'una parcel·la en Alqueries del Xiquet Perdut.

Pluges intenses a Alacant i vent molt fort a Castelló este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta un dilluns amb ruixats forts a l'interior i sud d'Alacant i ratxes de vent molt forts a Castelló, seguit d'una millora notable el dimarts.

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.