13.8 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Els mòbils, prohibits als centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana

Educació prohibeix l’ús dels mòbils en els centres docents no universitaris, sostinguts amb fons públics durant tota la jornada escolar. Les úniques excepcions seran si es tracta d’activitats didàctiques, i sempre sota supervisió del docent, o en cas que siga per raons de salut o altres motius autoritzats pel centre.

L’ordre que regula esta decisió de la Conselleria d’Educació es publicarà demà divendres al DOGV i s’aplicarà a tots els centres educatius d’ensenyament primari, secundari, batxillerat o cicles formatius que tinguen finançament públic. És a dir, que tant els públics com els concertats que reben suport econòmic de l’administració autonòmica han d’aplicar-ne la regulació.

Tal com ha anunciat este dijous a conseller Rovira, la prohibició inclou també l’oratge d’oci i les activitats extraescolars, argumentant que l’ús d’estos dispositius sense supervisió “pot provocar problemes de convivència als centres educatius”.

Una norma ja aplicada

Pel que fa a les reaccions a l’anunci d’una mesura que, com apunten des de la Confederació d’Ampes Gonzalo Anaya, “ja estava vigent a pràcticament tots els centres educatius”, les famílies de l’alumnat assenyalen que caldrà esperar per a veure com s’aplica esta prohibició abans de poder valorar.

“Esperarem a tindre per escrit esta nova norma per veure de quina manera planteja que es faça efectiva esta prohibició que, a més, hem de recordar la majoria dels centres educatius ja plasmaven en els seus règims de funcionament intern”, ha explicat el president dʻesta entitat, Rubén Pacheco. És a dir, que el que es fa ara per a molts no deixa de ser “la fixació d’una norma” que, com apunta Pacheco, “calia que estigués clarament reflectida”, encara que insisteix a saber “de quina manera s’aplicarà esta prohibició”, conclou.

D’altra banda, el conseller ha recordat que esta mesura “entrarà en vigor dilluns” i estarà vigent tot el curs escolar. La notícia no és casual que s’haja fet pública el dia contra l’assetjament escolar, ja que segons ha indicat Rovira, “es pretén començar a fer front al problema de l’assetjament i ciberassetjament mentre es publica el nou decret de convivència, que ja està en fase d’exposició pública”, així com que l’alumne “deixe d’estar pendent del mòbil” mentre estiga a l’escola i als instituts, ha afegit.

Tampoc als esbarjos i amb sancions segons el centre

Esta prohibició de l’ús de mòbils als centres estarà vigent durant tota la jornada, ja siga durant les classes lectives, l’esbarjo o les activitats complementàries i extraescolars.

En cas d’incompliment, serà cada centre qui establisca, dins de les normes d’organització i funcionament, el procediment de retirada, custòdia temporal i devolució dels dispositius.

La resolució subratlla que abans de la seua retirada, el personal docent “s’ha d’assegurar que l’alumne l’apague com a garantia de confidencialitat” i aclareix que mantindre operatius estos dispositius s’entendrà com a ús. “En arribar al centre el mòbil s’apaga i només en eixir es pot encendre”, ha apuntat el conseller.

D’altra banda, també es preveu impulsar mesures de sensibilització, formació i avaluació dirigides a tota la comunitat educativa sobre l’ús responsable i assegurança de dispositius mòbils i els regs d’Internet i xarxes socials.

Últimes notícies

CCOO alerta de 300 dies d’espera en dependència i 16.000 persones sense prestació en la Comunitat Valenciana

El sindicat advertix de demores mitjanes de 300 dies, 120 per damunt del màxim legal, i de 16.000 persones pendents d'ajuda. La Generalitat replica amb més pressupost i una reducció del 28,6% de la llista.

Cuenca accepta que la jutgessa consulte si és possible recuperar els seus missatges de WhatsApp amb Mazón del 29-O

José Manuel Cuenca ha acceptat que es consulte a la Generalitat si poden recuperar-se els seus missatges de WhatsApp amb Carlos Mazón del 29-O i, si és viable, que se li demane consentiment per a incorporar-los a la causa per la DANA. La jutgessa i el fiscal han rebutjat imputar-li al no tindre comandament en la gestió de l'emergència.

El preu del torró puja un 16% per l’alça de l’ametla i l’ou, segons l’OCU

El torró tradicional ha encarit un 15,95% i costa de mitjana 23 euros/kg. La pujada s'ha concentrat en les marques de fabricant i s'explica per l'alça d'ametla i ou.

La UE continua negociant les quotes de 2026 després d’una primera proposta sense avanços per a Espanya

Els ministres de Pesca de la UE encaren una altra jornada per a tancar les possibilitats de 2026 a Atlàntic i els dies de pesca al Mediterrani. La primera proposta de compromís aporta pocs avanços per a Espanya, que busca marge al Mediterrani i solucions per al verat davant la falta d'acord amb els Estats costaners.

Avís taronja per pluges de 40 litres en una hora en el sud de València el diumenge

Aemet ha establit l'avís taronja per 40 l/m² en una hora este diumenge a la vesprada en el sud de València. S'espera un cap de setmana plujós, fred i amb tempestes.

El PSOE es reafirma a esgotar la legislatura i defén que el Govern funciona bé

Rebeca Torró ha reiterat que l'Executiu 'governa i funciona bé' i que respon 'amb absoluta contundència' als casos que l'oposició esgrimix per a demanar eleccions.

La vaga de metges culmina quatre jornades amb una manifestació a València

Quatre jornades d'atur mèdic es tanquen hui amb una marxa a les 19 hores a València. La negociació amb Sanitat seguix oberta després d'una reunió sense acord.

Alacant suma més passatgers que en 2024 amb 18,6 milions fins a novembre; València depassa els 11 milions

Alacant ha acumulat 18,6 milions de viatgers fins a novembre i ja supera tot 2024. València també ha batut el seu registre anual amb quasi 11 milions.