Els mòbils, prohibits als centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana

Educació prohibeix l’ús dels mòbils en els centres docents no universitaris, sostinguts amb fons públics durant tota la jornada escolar. Les úniques excepcions seran si es tracta d’activitats didàctiques, i sempre sota supervisió del docent, o en cas que siga per raons de salut o altres motius autoritzats pel centre.

L’ordre que regula esta decisió de la Conselleria d’Educació es publicarà demà divendres al DOGV i s’aplicarà a tots els centres educatius d’ensenyament primari, secundari, batxillerat o cicles formatius que tinguen finançament públic. És a dir, que tant els públics com els concertats que reben suport econòmic de l’administració autonòmica han d’aplicar-ne la regulació.

Tal com ha anunciat este dijous a conseller Rovira, la prohibició inclou també l’oratge d’oci i les activitats extraescolars, argumentant que l’ús d’estos dispositius sense supervisió “pot provocar problemes de convivència als centres educatius”.

Una norma ja aplicada

Pel que fa a les reaccions a l’anunci d’una mesura que, com apunten des de la Confederació d’Ampes Gonzalo Anaya, “ja estava vigent a pràcticament tots els centres educatius”, les famílies de l’alumnat assenyalen que caldrà esperar per a veure com s’aplica esta prohibició abans de poder valorar.

“Esperarem a tindre per escrit esta nova norma per veure de quina manera planteja que es faça efectiva esta prohibició que, a més, hem de recordar la majoria dels centres educatius ja plasmaven en els seus règims de funcionament intern”, ha explicat el president dʻesta entitat, Rubén Pacheco. És a dir, que el que es fa ara per a molts no deixa de ser “la fixació d’una norma” que, com apunta Pacheco, “calia que estigués clarament reflectida”, encara que insisteix a saber “de quina manera s’aplicarà esta prohibició”, conclou.

D’altra banda, el conseller ha recordat que esta mesura “entrarà en vigor dilluns” i estarà vigent tot el curs escolar. La notícia no és casual que s’haja fet pública el dia contra l’assetjament escolar, ja que segons ha indicat Rovira, “es pretén començar a fer front al problema de l’assetjament i ciberassetjament mentre es publica el nou decret de convivència, que ja està en fase d’exposició pública”, així com que l’alumne “deixe d’estar pendent del mòbil” mentre estiga a l’escola i als instituts, ha afegit.

Tampoc als esbarjos i amb sancions segons el centre

Esta prohibició de l’ús de mòbils als centres estarà vigent durant tota la jornada, ja siga durant les classes lectives, l’esbarjo o les activitats complementàries i extraescolars.

En cas d’incompliment, serà cada centre qui establisca, dins de les normes d’organització i funcionament, el procediment de retirada, custòdia temporal i devolució dels dispositius.

La resolució subratlla que abans de la seua retirada, el personal docent “s’ha d’assegurar que l’alumne l’apague com a garantia de confidencialitat” i aclareix que mantindre operatius estos dispositius s’entendrà com a ús. “En arribar al centre el mòbil s’apaga i només en eixir es pot encendre”, ha apuntat el conseller.

D’altra banda, també es preveu impulsar mesures de sensibilització, formació i avaluació dirigides a tota la comunitat educativa sobre l’ús responsable i assegurança de dispositius mòbils i els regs d’Internet i xarxes socials.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.