Els mòbils, prohibits als centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana

Educació prohibeix l’ús dels mòbils en els centres docents no universitaris, sostinguts amb fons públics durant tota la jornada escolar. Les úniques excepcions seran si es tracta d’activitats didàctiques, i sempre sota supervisió del docent, o en cas que siga per raons de salut o altres motius autoritzats pel centre.

L’ordre que regula esta decisió de la Conselleria d’Educació es publicarà demà divendres al DOGV i s’aplicarà a tots els centres educatius d’ensenyament primari, secundari, batxillerat o cicles formatius que tinguen finançament públic. És a dir, que tant els públics com els concertats que reben suport econòmic de l’administració autonòmica han d’aplicar-ne la regulació.

Tal com ha anunciat este dijous a conseller Rovira, la prohibició inclou també l’oratge d’oci i les activitats extraescolars, argumentant que l’ús d’estos dispositius sense supervisió “pot provocar problemes de convivència als centres educatius”.

Una norma ja aplicada

Pel que fa a les reaccions a l’anunci d’una mesura que, com apunten des de la Confederació d’Ampes Gonzalo Anaya, “ja estava vigent a pràcticament tots els centres educatius”, les famílies de l’alumnat assenyalen que caldrà esperar per a veure com s’aplica esta prohibició abans de poder valorar.

“Esperarem a tindre per escrit esta nova norma per veure de quina manera planteja que es faça efectiva esta prohibició que, a més, hem de recordar la majoria dels centres educatius ja plasmaven en els seus règims de funcionament intern”, ha explicat el president dʻesta entitat, Rubén Pacheco. És a dir, que el que es fa ara per a molts no deixa de ser “la fixació d’una norma” que, com apunta Pacheco, “calia que estigués clarament reflectida”, encara que insisteix a saber “de quina manera s’aplicarà esta prohibició”, conclou.

D’altra banda, el conseller ha recordat que esta mesura “entrarà en vigor dilluns” i estarà vigent tot el curs escolar. La notícia no és casual que s’haja fet pública el dia contra l’assetjament escolar, ja que segons ha indicat Rovira, “es pretén començar a fer front al problema de l’assetjament i ciberassetjament mentre es publica el nou decret de convivència, que ja està en fase d’exposició pública”, així com que l’alumne “deixe d’estar pendent del mòbil” mentre estiga a l’escola i als instituts, ha afegit.

Tampoc als esbarjos i amb sancions segons el centre

Esta prohibició de l’ús de mòbils als centres estarà vigent durant tota la jornada, ja siga durant les classes lectives, l’esbarjo o les activitats complementàries i extraescolars.

En cas d’incompliment, serà cada centre qui establisca, dins de les normes d’organització i funcionament, el procediment de retirada, custòdia temporal i devolució dels dispositius.

La resolució subratlla que abans de la seua retirada, el personal docent «s’ha d’assegurar que l’alumne l’apague com a garantia de confidencialitat» i aclareix que mantindre operatius estos dispositius s’entendrà com a ús. «En arribar al centre el mòbil s’apaga i només en eixir es pot encendre», ha apuntat el conseller.

D’altra banda, també es preveu impulsar mesures de sensibilització, formació i avaluació dirigides a tota la comunitat educativa sobre l’ús responsable i assegurança de dispositius mòbils i els regs d’Internet i xarxes socials.

Últimes notícies

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.