Mompó defensa a Fitur la ‘diversitat turística’ de la província de València com a actiu davant de la despoblació

“Tenim una oferta molt variada i venim Fitur a posar de manifest que estem preparats per a rebre tots els turistes que vulguen visitar-nos“. Així ho ha assegurat el president de la Diputació de València, Vicent Mompó, en declaracions als mitjans després de la seua arribada a l’estand de la província de València a la Fira Internacional de Turisme (FITUR) on també ha defensat “la diversitat turística” i “l’espectacularitat” de la província de València com actiu davant de la despoblació.

En este sentit, ha destacat que un dels principals «reptes» per a la institució provincial és lluitar contra aquesta despoblació i potenciar els municipis xicotets, també des del turisme, ja que la província de València té «més de 200 dels 266 municipis de la província amb menys de 5.000 habitants», encara que ha recordat que no és un problema exclusiu de la província valenciana.

Precisament, baix el lema “Espectacular”, la Diputació presentarà esta vesprada les principals novetats de la seua campanya amb què pretén mostrar “la riquesa i diversitat” de la província. “No se’ns ha acudit un qualificatiu que definisca millor la nostra terra perquè realment és espectacular”, ha esgrimit Mompó.

Equilibrar l’oferta turística

«Venim a promocionar, desenvolupar i divulgar el nostre producte perquè tenim patrimoni natural, artístic i històric, i sobretot als pobles xicotets i d’interior que fins ara no tenien la catalogació de turístics» ha indicat Mompó, que també ha apostat per equilibrar i millorar l’oferta turística de la província tant el turisme rural com el de platja.

«Es tracta d’aprofitar tot el flux turístic que ve a la ciutat de València i redistribuir-lo cap a l’interior, que té molts per oferir. La Diputació està per això, per posar en valor tot allò que tenim més enllà de la ciutat i les platges, i equilibrar les destinacions”, ha indicat.

De la mateixa manera, Mompó ha ressaltat que “a banda de mostrar els atractius de la nostra terra, estos dies de fira ens reunirem amb els principals agents del sector”. “De la mà de Turisme Comunitat Valenciana i de les diferents administracions la Diputació de València s’està treballant molt intensament en la promoció, desenvolupament de productes turístics i per descomptat en la divulgació del nostre patrimoni natural, historicoartístic i gastronòmic”, ha declarat Mompó, que ha assegurat que “tota esta feina coordinada pretén transformar potencial d’una província espectacular en progrés, vertebració, riquesa i ocupació«.

El Consorci Camí del Cid, premiat a FITUR

El Consorci Camí del Cid ha rebut a la Fira Internacional de Turisme (FITUR) el premi “Repte FiturNext 2024” a la categoria “Promoció del Territori” en entendre que la ruta, itinerari turístic cultural pràcticament 2.000 quilòmetres de recorregut, afavoreix el desenvolupament econòmic i social dels territoris, impulsa la creació de nous recursos econòmics, genera la creació d’ocupació i fomenta l’arrelament dels residents alhora que promou sinergies entre les diferents localitats i províncies per les quals discorre.

El president de la Diputació de València i del Consorci Camí del Cid, Vicent Mompó, que ha recollit el guardó ha recalcat que “el premi és un reconeixement al treball realitzat durant les dos últimes dècades en què els pobles, i en especial els més petits, han estat una prioritat des del principi”. Així mateix, ha fet extensiu el guardó a la resta de diputacions que formen part del Consorci Camí del Cid: «som un exemple de col·laboració interterritorial únic que ens ha permés crear i mantindre un projecte turístic en el temps».

La ruta discorre per territoris poc poblats, considerats de frontera durant l’Edat Mitjana. Bona part d’esta identitat es manté actualment. Així, el viatger que inicie esta ruta podrà conéixer huit Patrimonis de la Humanitat d’origen medieval, 41 localitats declarades conjunt històric, setanta espais naturals, més de dos-cents castells i talaies i alguns exemples excel·lents d’art romànic, gòtic, islàmic i mudèjar.

Últimes notícies

Pérez Llorca urgix al PSOE a convocar eleccions generals si vol parlar de moralitat

Juanfran Pérez Llorca considera molt lletja i molt trista la investigació judicial sobre José Luis Rodríguez Zapatero i reclama al PSOE que convoque eleccions generals si vol parlar de moralitat.

Hugo Duro entra en el club històric de golejadors del València després de tres Lligues seguides al capdavant

Hugo Duro tanca la temporada com a màxim golejador del València per tercera Lliga consecutiva i s'unix a una llista reduïda de llegendes que van dominar la taula anotadora del club.

El València Basket posa a prova la ressaca europea a Saragossa per a afermar-se com a segon de l’ACB

El València Basket visita a un Casademont Zaragoza en dificultats en un partit ajornat clau per a consolidar la segona plaça de la Lliga Endesa i comprovar l'efecte del seu recent Final Four de l'Eurolliga.

El capità del vaixell afonat en Komodo amb una família valenciana va comprar la seua llicència, segons la cort

Un tribunal indonesi condemna a 3,5 anys de presó al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, després de concloure que va comprar la seua llicència sense formació i va actuar amb negligència conscient.

Pérez Llorca acusa el Govern de desemparar als regants alacantins per les retallades del Tajo-Segura

Juanfran Pérez Llorca retrau al Govern central una situació de desemparament prolongat cap als regants valencians per la reducció de cabals del transvasament Tajo-Segura i reclama un gran pacte nacional de l'aigua.

Enrique Riquelme repta a Florentino Pérez a un debat per a contrastar els seus projectes per al Reial Madrid

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, reclama un debat públic amb Florentino Pérez perquè els socis puguen comparar els seus projectes i anuncia la imminent presentació del seu pla transformador per al club.

Pérez Llorca urgix a tancar un acord per a acabar amb la vaga de professors en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca afirma que és hora de tancar un acord amb els sindicats per a posar fi a la vaga de professors en la Comunitat Valenciana i es mostra optimista si s'aparquen les discrepàncies polítiques.

Grimaldo i Ferran Torres, únics valencians en la llista d’Espanya per al Mundial

Luis de la Font confirma una llista de 26 jugadors per al Mundial dels Estats Units, Mèxic i el Canadà amb Grimaldo i Ferran Torres com a representants valencians i el suport de Javi Guerra en els entrenaments.