Mompó defensa a Fitur la ‘diversitat turística’ de la província de València com a actiu davant de la despoblació

“Tenim una oferta molt variada i venim Fitur a posar de manifest que estem preparats per a rebre tots els turistes que vulguen visitar-nos“. Així ho ha assegurat el president de la Diputació de València, Vicent Mompó, en declaracions als mitjans després de la seua arribada a l’estand de la província de València a la Fira Internacional de Turisme (FITUR) on també ha defensat “la diversitat turística” i “l’espectacularitat” de la província de València com actiu davant de la despoblació.

En este sentit, ha destacat que un dels principals «reptes» per a la institució provincial és lluitar contra aquesta despoblació i potenciar els municipis xicotets, també des del turisme, ja que la província de València té «més de 200 dels 266 municipis de la província amb menys de 5.000 habitants», encara que ha recordat que no és un problema exclusiu de la província valenciana.

Precisament, baix el lema “Espectacular”, la Diputació presentarà esta vesprada les principals novetats de la seua campanya amb què pretén mostrar “la riquesa i diversitat” de la província. “No se’ns ha acudit un qualificatiu que definisca millor la nostra terra perquè realment és espectacular”, ha esgrimit Mompó.

Equilibrar l’oferta turística

«Venim a promocionar, desenvolupar i divulgar el nostre producte perquè tenim patrimoni natural, artístic i històric, i sobretot als pobles xicotets i d’interior que fins ara no tenien la catalogació de turístics» ha indicat Mompó, que també ha apostat per equilibrar i millorar l’oferta turística de la província tant el turisme rural com el de platja.

«Es tracta d’aprofitar tot el flux turístic que ve a la ciutat de València i redistribuir-lo cap a l’interior, que té molts per oferir. La Diputació està per això, per posar en valor tot allò que tenim més enllà de la ciutat i les platges, i equilibrar les destinacions”, ha indicat.

De la mateixa manera, Mompó ha ressaltat que “a banda de mostrar els atractius de la nostra terra, estos dies de fira ens reunirem amb els principals agents del sector”. “De la mà de Turisme Comunitat Valenciana i de les diferents administracions la Diputació de València s’està treballant molt intensament en la promoció, desenvolupament de productes turístics i per descomptat en la divulgació del nostre patrimoni natural, historicoartístic i gastronòmic”, ha declarat Mompó, que ha assegurat que “tota esta feina coordinada pretén transformar potencial d’una província espectacular en progrés, vertebració, riquesa i ocupació«.

El Consorci Camí del Cid, premiat a FITUR

El Consorci Camí del Cid ha rebut a la Fira Internacional de Turisme (FITUR) el premi “Repte FiturNext 2024” a la categoria “Promoció del Territori” en entendre que la ruta, itinerari turístic cultural pràcticament 2.000 quilòmetres de recorregut, afavoreix el desenvolupament econòmic i social dels territoris, impulsa la creació de nous recursos econòmics, genera la creació d’ocupació i fomenta l’arrelament dels residents alhora que promou sinergies entre les diferents localitats i províncies per les quals discorre.

El president de la Diputació de València i del Consorci Camí del Cid, Vicent Mompó, que ha recollit el guardó ha recalcat que “el premi és un reconeixement al treball realitzat durant les dos últimes dècades en què els pobles, i en especial els més petits, han estat una prioritat des del principi”. Així mateix, ha fet extensiu el guardó a la resta de diputacions que formen part del Consorci Camí del Cid: «som un exemple de col·laboració interterritorial únic que ens ha permés crear i mantindre un projecte turístic en el temps».

La ruta discorre per territoris poc poblats, considerats de frontera durant l’Edat Mitjana. Bona part d’esta identitat es manté actualment. Així, el viatger que inicie esta ruta podrà conéixer huit Patrimonis de la Humanitat d’origen medieval, 41 localitats declarades conjunt històric, setanta espais naturals, més de dos-cents castells i talaies i alguns exemples excel·lents d’art romànic, gòtic, islàmic i mudèjar.

Últimes notícies

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.

Leyre Monente, heroïna de l’ascens del València CF Femení, es retira als 26 anys

La migcampista riojana Leyre Monente posa punt final a la seua carrera als 26 anys després de culminar l’ascens del València CF Femení a la Liga F amb un gol històric al minut 99.

La sensació tèrmica a Sumacàrcer es dispara fins als 63 graus en plena ona de calor

Sumacàrcer ha registrat este dijous una sensació tèrmica de 63,1 graus, amb 40,1 graus reals i un 60 % d’humitat, en plena ona de calor a la Comunitat Valenciana.

L’exregidora d’Urbanisme del PP demana vendre el seu pis en la polèmica promoció de Les Naus

Rocío Gómez, exregidora d’Urbanisme d’Alacant que va dimitir pel cas de Les Naus, ha comunicat a la cooperativa la seua intenció de vendre el pis adjudicat. La comissió d’investigació de Les Corts ha coneixcut també que l’administrador de la promotora vol desprendres d’un dels àtics.

Les platges dAlacant, Oriola i Guardamar tanquen el bany per lalerta de vent i tempesta

Diversos municipis alacantins, entre ells Alacant, Oriola i Guardamar del Segura, prohibixen el bany des de les 17.00 hores per lalerta de vent, tempestes i possible granís. Les altes temperatures, amb avís roig al litoral sud dAlacant i de València, obliguen també a tancar parcs i activar refugis climàtics per a persones vulnerables i sense llar.

Empresaris i institucions celebren que l’acord Ford-Geely blinda el futur d’Almussafes

La CEV, Cámara Valencia, AVIA i l’Ajuntament d’Almussafes han valorat molt positivament l’aliança entre Ford i Geely, que preveu augmentar la capacitat fins a 500.000 vehicles anuals i reforçar tota la indústria auxiliar valenciana.