11.6 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Mompó defensa a Fitur la ‘diversitat turística’ de la província de València com a actiu davant de la despoblació

“Tenim una oferta molt variada i venim Fitur a posar de manifest que estem preparats per a rebre tots els turistes que vulguen visitar-nos“. Així ho ha assegurat el president de la Diputació de València, Vicent Mompó, en declaracions als mitjans després de la seua arribada a l’estand de la província de València a la Fira Internacional de Turisme (FITUR) on també ha defensat “la diversitat turística” i “l’espectacularitat” de la província de València com actiu davant de la despoblació.

En este sentit, ha destacat que un dels principals “reptes” per a la institució provincial és lluitar contra aquesta despoblació i potenciar els municipis xicotets, també des del turisme, ja que la província de València té “més de 200 dels 266 municipis de la província amb menys de 5.000 habitants”, encara que ha recordat que no és un problema exclusiu de la província valenciana.

Precisament, baix el lema “Espectacular”, la Diputació presentarà esta vesprada les principals novetats de la seua campanya amb què pretén mostrar “la riquesa i diversitat” de la província. “No se’ns ha acudit un qualificatiu que definisca millor la nostra terra perquè realment és espectacular”, ha esgrimit Mompó.

Equilibrar l’oferta turística

“Venim a promocionar, desenvolupar i divulgar el nostre producte perquè tenim patrimoni natural, artístic i històric, i sobretot als pobles xicotets i d’interior que fins ara no tenien la catalogació de turístics” ha indicat Mompó, que també ha apostat per equilibrar i millorar l’oferta turística de la província tant el turisme rural com el de platja.

“Es tracta d’aprofitar tot el flux turístic que ve a la ciutat de València i redistribuir-lo cap a l’interior, que té molts per oferir. La Diputació està per això, per posar en valor tot allò que tenim més enllà de la ciutat i les platges, i equilibrar les destinacions”, ha indicat.

De la mateixa manera, Mompó ha ressaltat que “a banda de mostrar els atractius de la nostra terra, estos dies de fira ens reunirem amb els principals agents del sector”. “De la mà de Turisme Comunitat Valenciana i de les diferents administracions la Diputació de València s’està treballant molt intensament en la promoció, desenvolupament de productes turístics i per descomptat en la divulgació del nostre patrimoni natural, historicoartístic i gastronòmic”, ha declarat Mompó, que ha assegurat que “tota esta feina coordinada pretén transformar potencial d’una província espectacular en progrés, vertebració, riquesa i ocupació“.

El Consorci Camí del Cid, premiat a FITUR

El Consorci Camí del Cid ha rebut a la Fira Internacional de Turisme (FITUR) el premi “Repte FiturNext 2024” a la categoria “Promoció del Territori” en entendre que la ruta, itinerari turístic cultural pràcticament 2.000 quilòmetres de recorregut, afavoreix el desenvolupament econòmic i social dels territoris, impulsa la creació de nous recursos econòmics, genera la creació d’ocupació i fomenta l’arrelament dels residents alhora que promou sinergies entre les diferents localitats i províncies per les quals discorre.

El president de la Diputació de València i del Consorci Camí del Cid, Vicent Mompó, que ha recollit el guardó ha recalcat que “el premi és un reconeixement al treball realitzat durant les dos últimes dècades en què els pobles, i en especial els més petits, han estat una prioritat des del principi”. Així mateix, ha fet extensiu el guardó a la resta de diputacions que formen part del Consorci Camí del Cid: “som un exemple de col·laboració interterritorial únic que ens ha permés crear i mantindre un projecte turístic en el temps”.

La ruta discorre per territoris poc poblats, considerats de frontera durant l’Edat Mitjana. Bona part d’esta identitat es manté actualment. Així, el viatger que inicie esta ruta podrà conéixer huit Patrimonis de la Humanitat d’origen medieval, 41 localitats declarades conjunt històric, setanta espais naturals, més de dos-cents castells i talaies i alguns exemples excel·lents d’art romànic, gòtic, islàmic i mudèjar.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.