Mompó defensa a Fitur la ‘diversitat turística’ de la província de València com a actiu davant de la despoblació

“Tenim una oferta molt variada i venim Fitur a posar de manifest que estem preparats per a rebre tots els turistes que vulguen visitar-nos“. Així ho ha assegurat el president de la Diputació de València, Vicent Mompó, en declaracions als mitjans després de la seua arribada a l’estand de la província de València a la Fira Internacional de Turisme (FITUR) on també ha defensat “la diversitat turística” i “l’espectacularitat” de la província de València com actiu davant de la despoblació.

En este sentit, ha destacat que un dels principals “reptes” per a la institució provincial és lluitar contra aquesta despoblació i potenciar els municipis xicotets, també des del turisme, ja que la província de València té “més de 200 dels 266 municipis de la província amb menys de 5.000 habitants”, encara que ha recordat que no és un problema exclusiu de la província valenciana.

Precisament, baix el lema “Espectacular”, la Diputació presentarà esta vesprada les principals novetats de la seua campanya amb què pretén mostrar “la riquesa i diversitat” de la província. “No se’ns ha acudit un qualificatiu que definisca millor la nostra terra perquè realment és espectacular”, ha esgrimit Mompó.

Equilibrar l’oferta turística

“Venim a promocionar, desenvolupar i divulgar el nostre producte perquè tenim patrimoni natural, artístic i històric, i sobretot als pobles xicotets i d’interior que fins ara no tenien la catalogació de turístics” ha indicat Mompó, que també ha apostat per equilibrar i millorar l’oferta turística de la província tant el turisme rural com el de platja.

“Es tracta d’aprofitar tot el flux turístic que ve a la ciutat de València i redistribuir-lo cap a l’interior, que té molts per oferir. La Diputació està per això, per posar en valor tot allò que tenim més enllà de la ciutat i les platges, i equilibrar les destinacions”, ha indicat.

De la mateixa manera, Mompó ha ressaltat que “a banda de mostrar els atractius de la nostra terra, estos dies de fira ens reunirem amb els principals agents del sector”. “De la mà de Turisme Comunitat Valenciana i de les diferents administracions la Diputació de València s’està treballant molt intensament en la promoció, desenvolupament de productes turístics i per descomptat en la divulgació del nostre patrimoni natural, historicoartístic i gastronòmic”, ha declarat Mompó, que ha assegurat que “tota esta feina coordinada pretén transformar potencial d’una província espectacular en progrés, vertebració, riquesa i ocupació“.

El Consorci Camí del Cid, premiat a FITUR

El Consorci Camí del Cid ha rebut a la Fira Internacional de Turisme (FITUR) el premi “Repte FiturNext 2024” a la categoria “Promoció del Territori” en entendre que la ruta, itinerari turístic cultural pràcticament 2.000 quilòmetres de recorregut, afavoreix el desenvolupament econòmic i social dels territoris, impulsa la creació de nous recursos econòmics, genera la creació d’ocupació i fomenta l’arrelament dels residents alhora que promou sinergies entre les diferents localitats i províncies per les quals discorre.

El president de la Diputació de València i del Consorci Camí del Cid, Vicent Mompó, que ha recollit el guardó ha recalcat que “el premi és un reconeixement al treball realitzat durant les dos últimes dècades en què els pobles, i en especial els més petits, han estat una prioritat des del principi”. Així mateix, ha fet extensiu el guardó a la resta de diputacions que formen part del Consorci Camí del Cid: “som un exemple de col·laboració interterritorial únic que ens ha permés crear i mantindre un projecte turístic en el temps”.

La ruta discorre per territoris poc poblats, considerats de frontera durant l’Edat Mitjana. Bona part d’esta identitat es manté actualment. Així, el viatger que inicie esta ruta podrà conéixer huit Patrimonis de la Humanitat d’origen medieval, 41 localitats declarades conjunt històric, setanta espais naturals, més de dos-cents castells i talaies i alguns exemples excel·lents d’art romànic, gòtic, islàmic i mudèjar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.