Mompó defensa a Fitur la ‘diversitat turística’ de la província de València com a actiu davant de la despoblació

“Tenim una oferta molt variada i venim Fitur a posar de manifest que estem preparats per a rebre tots els turistes que vulguen visitar-nos“. Així ho ha assegurat el president de la Diputació de València, Vicent Mompó, en declaracions als mitjans després de la seua arribada a l’estand de la província de València a la Fira Internacional de Turisme (FITUR) on també ha defensat “la diversitat turística” i “l’espectacularitat” de la província de València com actiu davant de la despoblació.

En este sentit, ha destacat que un dels principals «reptes» per a la institució provincial és lluitar contra aquesta despoblació i potenciar els municipis xicotets, també des del turisme, ja que la província de València té «més de 200 dels 266 municipis de la província amb menys de 5.000 habitants», encara que ha recordat que no és un problema exclusiu de la província valenciana.

Precisament, baix el lema “Espectacular”, la Diputació presentarà esta vesprada les principals novetats de la seua campanya amb què pretén mostrar “la riquesa i diversitat” de la província. “No se’ns ha acudit un qualificatiu que definisca millor la nostra terra perquè realment és espectacular”, ha esgrimit Mompó.

Equilibrar l’oferta turística

«Venim a promocionar, desenvolupar i divulgar el nostre producte perquè tenim patrimoni natural, artístic i històric, i sobretot als pobles xicotets i d’interior que fins ara no tenien la catalogació de turístics» ha indicat Mompó, que també ha apostat per equilibrar i millorar l’oferta turística de la província tant el turisme rural com el de platja.

«Es tracta d’aprofitar tot el flux turístic que ve a la ciutat de València i redistribuir-lo cap a l’interior, que té molts per oferir. La Diputació està per això, per posar en valor tot allò que tenim més enllà de la ciutat i les platges, i equilibrar les destinacions”, ha indicat.

De la mateixa manera, Mompó ha ressaltat que “a banda de mostrar els atractius de la nostra terra, estos dies de fira ens reunirem amb els principals agents del sector”. “De la mà de Turisme Comunitat Valenciana i de les diferents administracions la Diputació de València s’està treballant molt intensament en la promoció, desenvolupament de productes turístics i per descomptat en la divulgació del nostre patrimoni natural, historicoartístic i gastronòmic”, ha declarat Mompó, que ha assegurat que “tota esta feina coordinada pretén transformar potencial d’una província espectacular en progrés, vertebració, riquesa i ocupació«.

El Consorci Camí del Cid, premiat a FITUR

El Consorci Camí del Cid ha rebut a la Fira Internacional de Turisme (FITUR) el premi “Repte FiturNext 2024” a la categoria “Promoció del Territori” en entendre que la ruta, itinerari turístic cultural pràcticament 2.000 quilòmetres de recorregut, afavoreix el desenvolupament econòmic i social dels territoris, impulsa la creació de nous recursos econòmics, genera la creació d’ocupació i fomenta l’arrelament dels residents alhora que promou sinergies entre les diferents localitats i províncies per les quals discorre.

El president de la Diputació de València i del Consorci Camí del Cid, Vicent Mompó, que ha recollit el guardó ha recalcat que “el premi és un reconeixement al treball realitzat durant les dos últimes dècades en què els pobles, i en especial els més petits, han estat una prioritat des del principi”. Així mateix, ha fet extensiu el guardó a la resta de diputacions que formen part del Consorci Camí del Cid: «som un exemple de col·laboració interterritorial únic que ens ha permés crear i mantindre un projecte turístic en el temps».

La ruta discorre per territoris poc poblats, considerats de frontera durant l’Edat Mitjana. Bona part d’esta identitat es manté actualment. Així, el viatger que inicie esta ruta podrà conéixer huit Patrimonis de la Humanitat d’origen medieval, 41 localitats declarades conjunt històric, setanta espais naturals, més de dos-cents castells i talaies i alguns exemples excel·lents d’art romànic, gòtic, islàmic i mudèjar.

Últimes notícies

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.

Pilar Bernabé arranca la seua carrera a l’alcaldia de València amb un compromís d’escolta i diàleg

Pilar Bernabé presenta la seua candidatura a l'alcaldia de València amb un projecte centrat en l'escolta veïnal, la defensa de l'educació pública i una ciutat oberta, diversa i pròxima.

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.