Mor el president del Parlament Europeu, David Sassoli, als 65 anys

El president del Parlament Europeu, David Sassoli, ha mort als 65 anys. Ingressat a l’hospital italià d’Aviano des del passat 26 de desembre per la complicació greu en el seu sistema immunitari, ha mort a la una i quart de la matinada, segons ha comunicat el seu portaveu, Roberto Cuillo.

El periodista i polític italià és el primer alt mandatari europeu que mor mentre està exercint el càrrec. Aquesta circumstància s’ha produït per uns dies, perquè dimarts que ve 18 de gener es renova al càrrec i ell ja no optava.

L’italià, que havia superat una leucèmia en el passat, ja va estar ingressat en la tardor boreal per una pneumònia que el va tindre allunyat de l’activitat parlamentària durant diverses setmanes.

«David Sassoli va morir l’11 de gener a la 1H15 de la matinada en el CRO (Centre de Referència d’Oncologia) d’Aviano, Itàlia, on estava hospitalitzat» des de finals de desembre, va escriure el seu portaveu Roberto Cuillo. «La data i el lloc del funeral seran comunicats en les pròximes hores», va afegir.

El dilluns a la vesprada, Cuillo havia anunciat l’hospitalització del president del Parlament Europeu «a causa d’una complicació greu per una disfunció del sistema immunològic» i la suspensió de les seues activitats oficials.

 

 

Sassoli va ser elegit president del Parlament Europeu el juliol de 2019, quan va substituir al també italià Antonio Tajani després de les eleccions europees d’aqueix any.

Els seus últims mesos en el càrrec han estat marcats pels seus problemes de salut. Al setembre va contraure una pneumònia provocada per legionel·la, no per covid-19. Va estar ingressat a l’hospital i va passar dos mesos recuperant-se a Itàlia. Va tornar a l’activitat al novembre, en el plenari que es va celebrar a Estrasburg.

Últimes notícies

El Govern responsabilitza a l’Ajuntament de València de gestionar l’acampada de docents

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana sosté que és l'Ajuntament de València qui ha d'autoritzar i, si és el cas, retirar l'acampada de docents en la plaça de la Verge, en el marc de la vaga indefinida iniciada l'11 de maig.

Callosa de Segura declara tres dies de dol per l’últim crim masclista

L'Ajuntament de Callosa de Segura ha decretat tres dies de dol oficial per l'últim crim masclista i ha cridat la ciutadania a guardar un minut de silenci davant el consistori.

La Generalitat rebutja una negociació bilateral del finançament i reclama el CPFF

La Generalitat insistix que la reforma del finançament autonòmic ha de debatre's de manera multilateral en el Consell de Política Fiscal i Financera i descarta reunions bilaterals amb Hisenda.

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.