7.6 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Mor el president del Parlament Europeu, David Sassoli, als 65 anys

El president del Parlament Europeu, David Sassoli, ha mort als 65 anys. Ingressat a l’hospital italià d’Aviano des del passat 26 de desembre per la complicació greu en el seu sistema immunitari, ha mort a la una i quart de la matinada, segons ha comunicat el seu portaveu, Roberto Cuillo.

El periodista i polític italià és el primer alt mandatari europeu que mor mentre està exercint el càrrec. Aquesta circumstància s’ha produït per uns dies, perquè dimarts que ve 18 de gener es renova al càrrec i ell ja no optava.

L’italià, que havia superat una leucèmia en el passat, ja va estar ingressat en la tardor boreal per una pneumònia que el va tindre allunyat de l’activitat parlamentària durant diverses setmanes.

«David Sassoli va morir l’11 de gener a la 1H15 de la matinada en el CRO (Centre de Referència d’Oncologia) d’Aviano, Itàlia, on estava hospitalitzat» des de finals de desembre, va escriure el seu portaveu Roberto Cuillo. «La data i el lloc del funeral seran comunicats en les pròximes hores», va afegir.

El dilluns a la vesprada, Cuillo havia anunciat l’hospitalització del president del Parlament Europeu «a causa d’una complicació greu per una disfunció del sistema immunològic» i la suspensió de les seues activitats oficials.

 

 

Sassoli va ser elegit president del Parlament Europeu el juliol de 2019, quan va substituir al també italià Antonio Tajani després de les eleccions europees d’aqueix any.

Els seus últims mesos en el càrrec han estat marcats pels seus problemes de salut. Al setembre va contraure una pneumònia provocada per legionel·la, no per covid-19. Va estar ingressat a l’hospital i va passar dos mesos recuperant-se a Itàlia. Va tornar a l’activitat al novembre, en el plenari que es va celebrar a Estrasburg.

Últimes notícies

76-73: València Basket resistix el desplegament físic de l’Estrella Roja

València Basket va véncer 76-73 a Estrella Roja en un partit molt físic. La major rotació local i els robatoris en primera línia van decidir un final atapeït.

La xilena d’Hugo Duro decidix el derbi per al València

El València va véncer 1-0 al Llevant amb una xilena d'Hugo Duro en el 79 després d'un centre de Gayà. Ryan va sostindre als visitants i el VAR va anul·lar un gol previ.

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.