Mor Salo, un dels fundadors d’Extremoduro, als 67 anys

Gonzalo Muñoz Hinojal, més conegut com a Salo, ha mort este dimarts als 67 anys. Salo es va convertir en una llegenda de la música per ser un dels fundadors d’Extremoduro, on va ser baixista i guitarrista del grup entre 1988 i 1993. El músic ha mort a Plasència a conseqüència d’un càncer, segons avança ‘Hoy’.

Sale portava un temps sentint-se malament, però no va ser fins al dijous quan va acudir a l’Hospital Verge del Port gràcies a la insistència d’un amic. Una vegada ingressat, no hi havia molt més a fer. La malaltia estava molt estesa. Quatre dies després de ser hospitalitzat, ha mort.

Per propi desig de Salo no hi haurà cerimònia religiosa i les seues restes seran incinerades, encara que sí que hi haurà servei funerari en el tanatori per a amics i éssers estimats. Les mostres de condolences s’han fet públiques des que es va conéixer la notícia a primera hora d’este dimarts, sobretot a través de xarxes socials.

 

 

Biografia musical

 

Abans d’arribar al mític grup de rock, Salo va passar per uns altres com ‘Los Comancheros’, ‘Los Dogos’ o ‘Indecisión Momentánea’, fins que als 34 anys es va deixar engalipar pel projecte d’Extremoduro.

Els començaments d’este últim no van ser senzills. De fet, van recórrer al crowfunding per a poder gravar la seua primera maqueta i van intentar cridar l’atenció en el programa ‘Plàstic’ (TVE). Tot això fins a aconseguir publicar l’àlbum ‘Tú en tu casa, nosotros en la hoguera’, convertit hui en un disc de culte.

El guitarrista va abandonar la banda en 1993. Al principi va decidir anar-se amb Robe, un altre dels integrants, a Barcelona per a continuar creixent musicalment, però finalment va rebutjar l’oferta del seu company perquè se sentia massa veterà per a començar de zero. Des d’eixe moment, va deixar de dedicar-se professionalment a la música.

Des de llavors, Sale mai va abandonar el seu gust per la guitarra, però sempre restringida a les parets de la seua casa o a sessions de jazz entre amics.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.