Mor un mític exjugador argentí del València CF

L’exjugador argentí del València CF Óscar Rubén Valdez, que va ser internacional per Espanya, ha mort als 78 anys d’edat este diumenge a València després d’una llarga malaltia, segons han informat fonts pròximes a la família.

Nascut a Buenos Aires (1946) i nacionalitzat espanyol, Valdez va ser jugador del València de 1970 a 1978 i va ser protagonista en el títol de Lliga de 1971, a més de participar amb l’equip valencianista en les finals de Copa de 1971 i 1972 que el València va perdre davant el Barcelona (4-3) i l’Atlètic de Madrid (2-1), si bé en ambdós partits va marcar un gol.

En les seues huit temporades en el València va jugar un total de 210 partits en què va sumar 61 gols. Després de deixar el València en concloure la temporada 77-78, va jugar en la següent campanya en el CD Castelló i va tancar la seua carrera a l’any següent a l’Argentina en el Kimberley de Mar del Plata. Abans d’arribar a Espanya, va jugar en els equips argentins d’Almirante Brown i Platense.

A més, Óscar Rubén Valdez va ser internacional en nou ocasions amb la selecció espanyola, amb la qual va marcar cinc gols.

També va ser entrenador del primer equip del València. Va ser en la campanya 85-86, després de la qual l’equip de Mestalla va descendir a Segona Divisió, i en què va ser destituït a mitjan temporada després d’una abultada derrota davant la Reial Societat i rellevat en el càrrec per Alfredo Di Stéfano. Com a entrenador també va dirigir el Mestalla, el Gandia i el Polideportiu Almeria.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.