Morant a Mazón: ‘No es pot demanar amb una mà al Govern més diners i amb l’altra fer rebaixes fiscals’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV, Diana Morant, ha recriminat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, la seua “hipocresia fiscal”. “El que no pot fer el senyor Mazón és estar demanant amb una mà al Govern d’Espanya més diners, i amb l’altra estar fent rebaixes fiscals als quals més tenen i retallades en els servicis públics”.

D’esta manera s’ha pronunciat la també ministra de Ciència i Universitats després de la trobada que han mantingut el president del Govern, Pedro Sánchez, i el cap del Consell.

Per a Morant, “la reunió de hui entre el president Sánchez i el president Mazón és la prova que sempre és més útil i constructiu treballar des de la lleialtat institucional que fent oposició al Govern d’Espanya, que és el que fa tots els dies el senyor Mazón”.

“El president Sánchez i el seu equip treballem amb mà estesa, des del diàleg, amb lleialtat institucional, però la lleialtat s’ha de practicar d’anada i volta, i a dia de hui només practica la lleialtat institucional el Govern d’Espanya. Així que nosaltres li exigim al senyor Mazón que pose de la seua part, que no pose pals en les rodes, sinó que participe de les solucions i que no les bloquege”, ha asseverat.

La líder dels socialistes valencians ha admès que, “efectivament”, hi ha discrepàncies: “Discrepem en el model de finançament, perquè el que el senyor Mazón denomina autogovern fiscal, nosaltres ho cridem hipocresia fiscal”.

I ha agregat: “El que no pot fer el senyor Mazón és estar demanant amb una mà al govern d’Espanya més diners, i amb l’altra estar fent rebaixes fiscals als que més tenen i retallades en els servicis públics”.

A més, ha recalcat que “la discrepància major no la té amb el senyor Sánchez, la té dins del Partit Popular, perquè no defensen el mateix model de finançament el senyor Mazón que la senyora Ayuso o el senyor Feijóo”. “Ací és on té la discrepància i el problema”, ha postil·lat.

Igualment, ha assegurat que el PSPV “es mantindrà vigilant perquè Mazón no és de fiar”. “Ve al president Sánchez proposant protegir l’Albufera quan torna a implantar un model depredador a la Comunitat Valenciana”, ha conclòs, “o perquè demana participar en un projecte, el PERTE Xip, mentre retalla pressupost en el sector industrial de la Comunitat Valenciana”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.