Morant a Mazón: ‘No es pot demanar amb una mà al Govern més diners i amb l’altra fer rebaixes fiscals’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV, Diana Morant, ha recriminat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, la seua “hipocresia fiscal”. “El que no pot fer el senyor Mazón és estar demanant amb una mà al Govern d’Espanya més diners, i amb l’altra estar fent rebaixes fiscals als quals més tenen i retallades en els servicis públics”.

D’esta manera s’ha pronunciat la també ministra de Ciència i Universitats després de la trobada que han mantingut el president del Govern, Pedro Sánchez, i el cap del Consell.

Per a Morant, “la reunió de hui entre el president Sánchez i el president Mazón és la prova que sempre és més útil i constructiu treballar des de la lleialtat institucional que fent oposició al Govern d’Espanya, que és el que fa tots els dies el senyor Mazón”.

“El president Sánchez i el seu equip treballem amb mà estesa, des del diàleg, amb lleialtat institucional, però la lleialtat s’ha de practicar d’anada i volta, i a dia de hui només practica la lleialtat institucional el Govern d’Espanya. Així que nosaltres li exigim al senyor Mazón que pose de la seua part, que no pose pals en les rodes, sinó que participe de les solucions i que no les bloquege”, ha asseverat.

La líder dels socialistes valencians ha admès que, “efectivament”, hi ha discrepàncies: “Discrepem en el model de finançament, perquè el que el senyor Mazón denomina autogovern fiscal, nosaltres ho cridem hipocresia fiscal”.

I ha agregat: “El que no pot fer el senyor Mazón és estar demanant amb una mà al govern d’Espanya més diners, i amb l’altra estar fent rebaixes fiscals als que més tenen i retallades en els servicis públics”.

A més, ha recalcat que “la discrepància major no la té amb el senyor Sánchez, la té dins del Partit Popular, perquè no defensen el mateix model de finançament el senyor Mazón que la senyora Ayuso o el senyor Feijóo”. “Ací és on té la discrepància i el problema”, ha postil·lat.

Igualment, ha assegurat que el PSPV “es mantindrà vigilant perquè Mazón no és de fiar”. “Ve al president Sánchez proposant protegir l’Albufera quan torna a implantar un model depredador a la Comunitat Valenciana”, ha conclòs, “o perquè demana participar en un projecte, el PERTE Xip, mentre retalla pressupost en el sector industrial de la Comunitat Valenciana”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.

La mare de Marta Calvo promet no parar fins a estendre la presó permanent revisable a l’ocultació d’un cadàver

Marisol Burón ha lamentat que el Congrés vaja a rebutjar la proposta per a castigar amb presó permanent revisable als assassins que oculten el cos i ha promés seguir fins a canviar el Codi Penal.

El Congrés rebutjarà ampliar la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El PP va proposar estendre esta pena als qui facen desaparéixer el cos o no informen del parador i endurir-la per a reincidents; la majoria ja ha anunciat el seu rebuig. Vox i UPN van donar suport a la mesura; familiars de víctimes, com la mare de Marta Calvo, van reclamar canvis.

Milers de flors comencen a dibuixar el mantell de la Verge en una Ofrena fallera solejada

El primer dia de l'Ofrena de les Falles arranca amb milers de clavells que ja perfilen el mantell de la Verge dels Desemparats. Més de 72.200 rams i prop de 130.000 participants protagonitzen l'acte més emotiu de les festes.

Les mascletaes i els castells de Paiporta tornen al barranc de Poio després de la dana

Paiporta recupera les mascletaes i els castells en el barranc de Poio després de la dana de 2024. La CHJ avala la volta i el programa inclou la Nit del Foc i l'última mascletà.