Morant a Mazón: ‘No es pot demanar amb una mà al Govern més diners i amb l’altra fer rebaixes fiscals’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV, Diana Morant, ha recriminat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, la seua “hipocresia fiscal”. “El que no pot fer el senyor Mazón és estar demanant amb una mà al Govern d’Espanya més diners, i amb l’altra estar fent rebaixes fiscals als quals més tenen i retallades en els servicis públics”.

Anuncios

D’esta manera s’ha pronunciat la també ministra de Ciència i Universitats després de la trobada que han mantingut el president del Govern, Pedro Sánchez, i el cap del Consell.

Per a Morant, “la reunió de hui entre el president Sánchez i el president Mazón és la prova que sempre és més útil i constructiu treballar des de la lleialtat institucional que fent oposició al Govern d’Espanya, que és el que fa tots els dies el senyor Mazón”.

“El president Sánchez i el seu equip treballem amb mà estesa, des del diàleg, amb lleialtat institucional, però la lleialtat s’ha de practicar d’anada i volta, i a dia de hui només practica la lleialtat institucional el Govern d’Espanya. Així que nosaltres li exigim al senyor Mazón que pose de la seua part, que no pose pals en les rodes, sinó que participe de les solucions i que no les bloquege”, ha asseverat.

La líder dels socialistes valencians ha admès que, “efectivament”, hi ha discrepàncies: “Discrepem en el model de finançament, perquè el que el senyor Mazón denomina autogovern fiscal, nosaltres ho cridem hipocresia fiscal”.

I ha agregat: “El que no pot fer el senyor Mazón és estar demanant amb una mà al govern d’Espanya més diners, i amb l’altra estar fent rebaixes fiscals als que més tenen i retallades en els servicis públics”.

A més, ha recalcat que “la discrepància major no la té amb el senyor Sánchez, la té dins del Partit Popular, perquè no defensen el mateix model de finançament el senyor Mazón que la senyora Ayuso o el senyor Feijóo”. “Ací és on té la discrepància i el problema”, ha postil·lat.

Igualment, ha assegurat que el PSPV “es mantindrà vigilant perquè Mazón no és de fiar”. “Ve al president Sánchez proposant protegir l’Albufera quan torna a implantar un model depredador a la Comunitat Valenciana”, ha conclòs, “o perquè demana participar en un projecte, el PERTE Xip, mentre retalla pressupost en el sector industrial de la Comunitat Valenciana”.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.