Morant a Mazón: ‘No es pot demanar amb una mà al Govern més diners i amb l’altra fer rebaixes fiscals’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV, Diana Morant, ha recriminat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, la seua «hipocresia fiscal». «El que no pot fer el senyor Mazón és estar demanant amb una mà al Govern d’Espanya més diners, i amb l’altra estar fent rebaixes fiscals als quals més tenen i retallades en els servicis públics».

D’esta manera s’ha pronunciat la també ministra de Ciència i Universitats després de la trobada que han mantingut el president del Govern, Pedro Sánchez, i el cap del Consell.

Per a Morant, «la reunió de hui entre el president Sánchez i el president Mazón és la prova que sempre és més útil i constructiu treballar des de la lleialtat institucional que fent oposició al Govern d’Espanya, que és el que fa tots els dies el senyor Mazón».

«El president Sánchez i el seu equip treballem amb mà estesa, des del diàleg, amb lleialtat institucional, però la lleialtat s’ha de practicar d’anada i volta, i a dia de hui només practica la lleialtat institucional el Govern d’Espanya. Així que nosaltres li exigim al senyor Mazón que pose de la seua part, que no pose pals en les rodes, sinó que participe de les solucions i que no les bloquege», ha asseverat.

La líder dels socialistes valencians ha admès que, «efectivament», hi ha discrepàncies: «Discrepem en el model de finançament, perquè el que el senyor Mazón denomina autogovern fiscal, nosaltres ho cridem hipocresia fiscal».

I ha agregat: «El que no pot fer el senyor Mazón és estar demanant amb una mà al govern d’Espanya més diners, i amb l’altra estar fent rebaixes fiscals als que més tenen i retallades en els servicis públics».

A més, ha recalcat que «la discrepància major no la té amb el senyor Sánchez, la té dins del Partit Popular, perquè no defensen el mateix model de finançament el senyor Mazón que la senyora Ayuso o el senyor Feijóo». «Ací és on té la discrepància i el problema», ha postil·lat.

Igualment, ha assegurat que el PSPV «es mantindrà vigilant perquè Mazón no és de fiar». «Ve al president Sánchez proposant protegir l’Albufera quan torna a implantar un model depredador a la Comunitat Valenciana», ha conclòs, «o perquè demana participar en un projecte, el PERTE Xip, mentre retalla pressupost en el sector industrial de la Comunitat Valenciana».

Últimes notícies

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.