Morant a Mazón: ‘No es pot demanar amb una mà al Govern més diners i amb l’altra fer rebaixes fiscals’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV, Diana Morant, ha recriminat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, la seua «hipocresia fiscal». «El que no pot fer el senyor Mazón és estar demanant amb una mà al Govern d’Espanya més diners, i amb l’altra estar fent rebaixes fiscals als quals més tenen i retallades en els servicis públics».

D’esta manera s’ha pronunciat la també ministra de Ciència i Universitats després de la trobada que han mantingut el president del Govern, Pedro Sánchez, i el cap del Consell.

Per a Morant, «la reunió de hui entre el president Sánchez i el president Mazón és la prova que sempre és més útil i constructiu treballar des de la lleialtat institucional que fent oposició al Govern d’Espanya, que és el que fa tots els dies el senyor Mazón».

«El president Sánchez i el seu equip treballem amb mà estesa, des del diàleg, amb lleialtat institucional, però la lleialtat s’ha de practicar d’anada i volta, i a dia de hui només practica la lleialtat institucional el Govern d’Espanya. Així que nosaltres li exigim al senyor Mazón que pose de la seua part, que no pose pals en les rodes, sinó que participe de les solucions i que no les bloquege», ha asseverat.

La líder dels socialistes valencians ha admès que, «efectivament», hi ha discrepàncies: «Discrepem en el model de finançament, perquè el que el senyor Mazón denomina autogovern fiscal, nosaltres ho cridem hipocresia fiscal».

I ha agregat: «El que no pot fer el senyor Mazón és estar demanant amb una mà al govern d’Espanya més diners, i amb l’altra estar fent rebaixes fiscals als que més tenen i retallades en els servicis públics».

A més, ha recalcat que «la discrepància major no la té amb el senyor Sánchez, la té dins del Partit Popular, perquè no defensen el mateix model de finançament el senyor Mazón que la senyora Ayuso o el senyor Feijóo». «Ací és on té la discrepància i el problema», ha postil·lat.

Igualment, ha assegurat que el PSPV «es mantindrà vigilant perquè Mazón no és de fiar». «Ve al president Sánchez proposant protegir l’Albufera quan torna a implantar un model depredador a la Comunitat Valenciana», ha conclòs, «o perquè demana participar en un projecte, el PERTE Xip, mentre retalla pressupost en el sector industrial de la Comunitat Valenciana».

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.

Deting a València un dels fugitius txecs més buscats per un frau de dos milions d’euros

La Policia Nacional ha detingut a València un dels fugitius més buscats de República Txeca, reclamat per un frau greu vinculat a una operació comercial de combustible amb un perjudici de més de dos milions d’euros.