9.5 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Morant recalca que no accepten ‘xantatges’ i que els comptes de la Generalitat fins ara no són els que es necessiten

Afirma que “han passat moltes coses”, sobretot “dos manifestacions al carrer” després de la idea inicial de recolzar el pressupost

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV, Diana Morant, ha recalcat que els socialistes “no accepten xantatges” i que Vox “no els marca el camí com sí fa amb el PP” i, sobre este tema, ha assegurat que els pressupostos de la Generalitat presentats fins ara “no són els que necessiten les víctimes d’esta dana”.

Així ho ha manifestat la també ministra de Ciència en declaracions als mitjans a l’arribada a la Delegació del Govern a València per a assistir de forma telemàtica a la reunió del Comité de crisi per al seguiment dels efectes de la dana en ser preguntada sobre la postura del partit després de l’anunci de Vox de suspendre les negociacions pressupostàries amb el PP a totes les CCAA on depenguen del suport dels de Santiago Abascal, com és el cas de la Comunitat Valenciana

Ha insistit que “al PSPV no li marca el camí la postura a Vox, al PP si” i per tant, ha subratllat: “Farem el que hàgem de fer”. Morant ha assenyalat que encara no han vist els pressupostos ni “si ajuden realment a les zones afectades”.

En este sentit, ha apuntat que finalment sí que van votar a favor dels pressupostos de la Diputació de València perquè si en un primer plantejament presentava uns comptes que “no cobrien realment les necessitats de les zones afectades”, després de les setmanes i d’un treball “molt rigorós” per part també del PSPV, “sí que es va a acceptar tindre una quantia econòmica decent”.

Per contra, ha assenyalat que els 400 milions d’euros que ha presentat el Consell per a ajudes als afectats “no és el que necessiten les víctimes”. A més, ha recordat el missatge del president Carlos Mazón fa poques setmanes sobre els pressupostos d’Espanya quan va afirmar que no acceptaria xantatges i li he replicat: “Nosaltres tampoc”.

Morant, preguntada per la posició inicial del PSPV després de la dana de deixar oberta la porta a recolzar els comptes, ha assenyalat que “han passat moltes coses”, sobretot “dos manifestacions al carrer en les quals clarament la ciutadania li està dient a Mazón que no pot continuar”.

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.