13.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Morant recalca que no accepten ‘xantatges’ i que els comptes de la Generalitat fins ara no són els que es necessiten

Afirma que “han passat moltes coses”, sobretot “dos manifestacions al carrer” després de la idea inicial de recolzar el pressupost

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV, Diana Morant, ha recalcat que els socialistes “no accepten xantatges” i que Vox “no els marca el camí com sí fa amb el PP” i, sobre este tema, ha assegurat que els pressupostos de la Generalitat presentats fins ara “no són els que necessiten les víctimes d’esta dana”.

Així ho ha manifestat la també ministra de Ciència en declaracions als mitjans a l’arribada a la Delegació del Govern a València per a assistir de forma telemàtica a la reunió del Comité de crisi per al seguiment dels efectes de la dana en ser preguntada sobre la postura del partit després de l’anunci de Vox de suspendre les negociacions pressupostàries amb el PP a totes les CCAA on depenguen del suport dels de Santiago Abascal, com és el cas de la Comunitat Valenciana

Ha insistit que “al PSPV no li marca el camí la postura a Vox, al PP si” i per tant, ha subratllat: “Farem el que hàgem de fer”. Morant ha assenyalat que encara no han vist els pressupostos ni “si ajuden realment a les zones afectades”.

En este sentit, ha apuntat que finalment sí que van votar a favor dels pressupostos de la Diputació de València perquè si en un primer plantejament presentava uns comptes que “no cobrien realment les necessitats de les zones afectades”, després de les setmanes i d’un treball “molt rigorós” per part també del PSPV, “sí que es va a acceptar tindre una quantia econòmica decent”.

Per contra, ha assenyalat que els 400 milions d’euros que ha presentat el Consell per a ajudes als afectats “no és el que necessiten les víctimes”. A més, ha recordat el missatge del president Carlos Mazón fa poques setmanes sobre els pressupostos d’Espanya quan va afirmar que no acceptaria xantatges i li he replicat: “Nosaltres tampoc”.

Morant, preguntada per la posició inicial del PSPV després de la dana de deixar oberta la porta a recolzar els comptes, ha assenyalat que “han passat moltes coses”, sobretot “dos manifestacions al carrer en les quals clarament la ciutadania li està dient a Mazón que no pot continuar”.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.