Morant recalca que no accepten ‘xantatges’ i que els comptes de la Generalitat fins ara no són els que es necessiten

Afirma que “han passat moltes coses”, sobretot “dos manifestacions al carrer” després de la idea inicial de recolzar el pressupost

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV, Diana Morant, ha recalcat que els socialistes “no accepten xantatges” i que Vox “no els marca el camí com sí fa amb el PP” i, sobre este tema, ha assegurat que els pressupostos de la Generalitat presentats fins ara “no són els que necessiten les víctimes d’esta dana”.

Així ho ha manifestat la també ministra de Ciència en declaracions als mitjans a l’arribada a la Delegació del Govern a València per a assistir de forma telemàtica a la reunió del Comité de crisi per al seguiment dels efectes de la dana en ser preguntada sobre la postura del partit després de l’anunci de Vox de suspendre les negociacions pressupostàries amb el PP a totes les CCAA on depenguen del suport dels de Santiago Abascal, com és el cas de la Comunitat Valenciana

Ha insistit que “al PSPV no li marca el camí la postura a Vox, al PP si” i per tant, ha subratllat: “Farem el que hàgem de fer”. Morant ha assenyalat que encara no han vist els pressupostos ni “si ajuden realment a les zones afectades”.

En este sentit, ha apuntat que finalment sí que van votar a favor dels pressupostos de la Diputació de València perquè si en un primer plantejament presentava uns comptes que “no cobrien realment les necessitats de les zones afectades”, després de les setmanes i d’un treball “molt rigorós” per part també del PSPV, “sí que es va a acceptar tindre una quantia econòmica decent”.

Per contra, ha assenyalat que els 400 milions d’euros que ha presentat el Consell per a ajudes als afectats “no és el que necessiten les víctimes”. A més, ha recordat el missatge del president Carlos Mazón fa poques setmanes sobre els pressupostos d’Espanya quan va afirmar que no acceptaria xantatges i li he replicat: “Nosaltres tampoc”.

Morant, preguntada per la posició inicial del PSPV després de la dana de deixar oberta la porta a recolzar els comptes, ha assenyalat que “han passat moltes coses”, sobretot “dos manifestacions al carrer en les quals clarament la ciutadania li està dient a Mazón que no pot continuar”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.