Morant recalca que no accepten ‘xantatges’ i que els comptes de la Generalitat fins ara no són els que es necessiten

Afirma que «han passat moltes coses», sobretot «dos manifestacions al carrer» després de la idea inicial de recolzar el pressupost

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV, Diana Morant, ha recalcat que els socialistes «no accepten xantatges» i que Vox «no els marca el camí com sí fa amb el PP» i, sobre este tema, ha assegurat que els pressupostos de la Generalitat presentats fins ara «no són els que necessiten les víctimes d’esta dana».

Així ho ha manifestat la també ministra de Ciència en declaracions als mitjans a l’arribada a la Delegació del Govern a València per a assistir de forma telemàtica a la reunió del Comité de crisi per al seguiment dels efectes de la dana en ser preguntada sobre la postura del partit després de l’anunci de Vox de suspendre les negociacions pressupostàries amb el PP a totes les CCAA on depenguen del suport dels de Santiago Abascal, com és el cas de la Comunitat Valenciana

Ha insistit que «al PSPV no li marca el camí la postura a Vox, al PP si» i per tant, ha subratllat: «Farem el que hàgem de fer». Morant ha assenyalat que encara no han vist els pressupostos ni «si ajuden realment a les zones afectades».

En este sentit, ha apuntat que finalment sí que van votar a favor dels pressupostos de la Diputació de València perquè si en un primer plantejament presentava uns comptes que «no cobrien realment les necessitats de les zones afectades», després de les setmanes i d’un treball «molt rigorós» per part també del PSPV, «sí que es va a acceptar tindre una quantia econòmica decent».

Per contra, ha assenyalat que els 400 milions d’euros que ha presentat el Consell per a ajudes als afectats «no és el que necessiten les víctimes». A més, ha recordat el missatge del president Carlos Mazón fa poques setmanes sobre els pressupostos d’Espanya quan va afirmar que no acceptaria xantatges i li he replicat: «Nosaltres tampoc».

Morant, preguntada per la posició inicial del PSPV després de la dana de deixar oberta la porta a recolzar els comptes, ha assenyalat que «han passat moltes coses», sobretot «dos manifestacions al carrer en les quals clarament la ciutadania li està dient a Mazón que no pot continuar».

Últimes notícies

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.