Morant recalca que no accepten ‘xantatges’ i que els comptes de la Generalitat fins ara no són els que es necessiten

Afirma que «han passat moltes coses», sobretot «dos manifestacions al carrer» després de la idea inicial de recolzar el pressupost

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV, Diana Morant, ha recalcat que els socialistes «no accepten xantatges» i que Vox «no els marca el camí com sí fa amb el PP» i, sobre este tema, ha assegurat que els pressupostos de la Generalitat presentats fins ara «no són els que necessiten les víctimes d’esta dana».

Així ho ha manifestat la també ministra de Ciència en declaracions als mitjans a l’arribada a la Delegació del Govern a València per a assistir de forma telemàtica a la reunió del Comité de crisi per al seguiment dels efectes de la dana en ser preguntada sobre la postura del partit després de l’anunci de Vox de suspendre les negociacions pressupostàries amb el PP a totes les CCAA on depenguen del suport dels de Santiago Abascal, com és el cas de la Comunitat Valenciana

Ha insistit que «al PSPV no li marca el camí la postura a Vox, al PP si» i per tant, ha subratllat: «Farem el que hàgem de fer». Morant ha assenyalat que encara no han vist els pressupostos ni «si ajuden realment a les zones afectades».

En este sentit, ha apuntat que finalment sí que van votar a favor dels pressupostos de la Diputació de València perquè si en un primer plantejament presentava uns comptes que «no cobrien realment les necessitats de les zones afectades», després de les setmanes i d’un treball «molt rigorós» per part també del PSPV, «sí que es va a acceptar tindre una quantia econòmica decent».

Per contra, ha assenyalat que els 400 milions d’euros que ha presentat el Consell per a ajudes als afectats «no és el que necessiten les víctimes». A més, ha recordat el missatge del president Carlos Mazón fa poques setmanes sobre els pressupostos d’Espanya quan va afirmar que no acceptaria xantatges i li he replicat: «Nosaltres tampoc».

Morant, preguntada per la posició inicial del PSPV després de la dana de deixar oberta la porta a recolzar els comptes, ha assenyalat que «han passat moltes coses», sobretot «dos manifestacions al carrer en les quals clarament la ciutadania li està dient a Mazón que no pot continuar».

Últimes notícies

Intervingudes quatre pintures falses venudes en línia com a obres de Pinazo i Hernández Mompó

La Policia de la Generalitat ha intervingut quatre quadres falsos, atribuïts a Pinazo i Hernández Mompó, que es venien en una plataforma en línia per fins a 6.500 euros.

Elx mostra a Londres el seu ‘Mediterranean Oasis’ per conquistar el turisme britànic

Elx ha presentat al Instituto Cervantes de Londres la seua oferta turística ‘Mediterranean Oasis’ davant d’un centenar de professionals britànics per reforçar el seu atractiu com a destinació singular del Mediterrani.

Falsos lloguers en línia deixen més de 20.000 euros estafats en diverses ciutats, entre elles València

La Guàrdia Civil ha detingut en Almería i Alcantarilla un home i una dona acusats d’estafar més de 20.000 euros amb falsos lloguers en internet en ciutats com València, dins d’una investigació iniciada a San Vicente del Raspeig.

La jutgessa del cas de la dana exigix totes les telefonades d’Emergències amb ajuntaments de matinada

La jutgessa que investiga la DANA ha demanat a l’AVSRE totes les comunicacions del Centre d’Emergències amb ajuntaments de la província de València el 29 d’octubre de 2024, així com aclarir qui va fer i atendre diverses cridades clau i citar una periodista com a testimoni.

València destina 100.000 euros a ajuda humanitària per a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

LAjuntament de València ha aprovat una línia especial de 100.000 euros per a projectes durgència en Veneçuela després del terratrémol de juny, i reforça alhora ajudes socials en la ciutat.

La nova Llei del sòl agilita els tràmits urbanístics i dona més seguretat jurídica

El Consell ha aprovat l’avantprojecte de la nova Llei del sòl, que reforça la planificació territorial, simplifica tràmits, impulsa l’oferta d’habitatge i dona més seguretat jurídica a ajuntaments, empreses i ciutadania.

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana en mitat juliol superen ja totes les de juliol de 2025

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana entre l’1 i el 16 de juliol de 2026 arriben a 160, per damunt de tot juliol de 2025, quan se’n van comptar 155. La província d’Alacant concentra més de la mitat de les defuncions estimades pel sistema MoMo.

El Levante UD cau amb bona imatge davant el Sheffield United en el segon amistós (1-2)

El Levante UD ha perdut 1-2 contra el Sheffield United en el seu segon amistós de pretemporada, en un partit on ha deixat bones sensacions malgrat la derrota.