Moren 12 militars vietnamites en una explosió durant un simulacre de combat al sud del país

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Dotze soldats de l’Exèrcit de Vietnam han mort en una explosió ocorreguda durant un simulacre de combat a la província de Dong Nai, en el sud del país, ha informat el Ministeri de Defensa.

L’incident va tindre lloc el dilluns cap a les 20:27 hores (hora local) en un camp de tir, mentre les tropes realitzaven un exercici de «combat defensiu en condicions climàtiques extremes i terrenys complexos», ha explicat el Ministeri en el seu compte de la xarxa social Facebook.

L’explosió es va produir mentre els efectius transportaven artefactes explosius enmig de fortes pluges i tempestes elèctriques que colpejaven el país en aquell moment.

La causa inicial, ha determinat el Ministeri, va ser l’impacte d’un raig en un detonador elèctric, la qual cosa va provocar l’activació dels explosius, «matant a molts soldats».

«Es va informar de la desaparició d’un total de 12 membres del personal; la majoria dels cadàvers han estat recuperats, però prossegueixen les labors de recerca», ha comunicat l’organisme que ha qualificat com «una pèrdua inconmesurable per a la unitat, les famílies i els camarades».

Últimes notícies

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.

Marta Suárez reforça el Valencia Basket Femení fins a la temporada 2028-29

L’alero asturiana Marta Suárez s’incorpora al Valencia Basket Femení per a les pròximes tres temporades, després de destacar en el bàsquet universitari dels Estats Units i en les categories inferiors de la selecció espanyola.

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.

Sorprès robant material en una obra de Paiporta i detingut per la Policia Local

La Policia Local de Paiporta ha detingut un home en ser sorprés carregant material robat d'una obra en un vehicle dins del terme municipal.

Descomptes i més talent valencià en la sisena edició del festival FRESCA! a Alacant

La sisena edició del festival FRESCA!, del 17 al 25 de juliol a Alacant, reforça el talent valencià i amplia els descomptes per a públic jove i familiar.