9.3 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Moren 12 militars vietnamites en una explosió durant un simulacre de combat al sud del país

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Dotze soldats de l’Exèrcit de Vietnam han mort en una explosió ocorreguda durant un simulacre de combat a la província de Dong Nai, en el sud del país, ha informat el Ministeri de Defensa.

L’incident va tindre lloc el dilluns cap a les 20:27 hores (hora local) en un camp de tir, mentre les tropes realitzaven un exercici de “combat defensiu en condicions climàtiques extremes i terrenys complexos”, ha explicat el Ministeri en el seu compte de la xarxa social Facebook.

L’explosió es va produir mentre els efectius transportaven artefactes explosius enmig de fortes pluges i tempestes elèctriques que colpejaven el país en aquell moment.

La causa inicial, ha determinat el Ministeri, va ser l’impacte d’un raig en un detonador elèctric, la qual cosa va provocar l’activació dels explosius, “matant a molts soldats”.

“Es va informar de la desaparició d’un total de 12 membres del personal; la majoria dels cadàvers han estat recuperats, però prossegueixen les labors de recerca”, ha comunicat l’organisme que ha qualificat com “una pèrdua inconmesurable per a la unitat, les famílies i els camarades”.

Últimes notícies

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.