Moren 12 militars vietnamites en una explosió durant un simulacre de combat al sud del país

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Dotze soldats de l’Exèrcit de Vietnam han mort en una explosió ocorreguda durant un simulacre de combat a la província de Dong Nai, en el sud del país, ha informat el Ministeri de Defensa.

L’incident va tindre lloc el dilluns cap a les 20:27 hores (hora local) en un camp de tir, mentre les tropes realitzaven un exercici de “combat defensiu en condicions climàtiques extremes i terrenys complexos”, ha explicat el Ministeri en el seu compte de la xarxa social Facebook.

L’explosió es va produir mentre els efectius transportaven artefactes explosius enmig de fortes pluges i tempestes elèctriques que colpejaven el país en aquell moment.

La causa inicial, ha determinat el Ministeri, va ser l’impacte d’un raig en un detonador elèctric, la qual cosa va provocar l’activació dels explosius, “matant a molts soldats”.

“Es va informar de la desaparició d’un total de 12 membres del personal; la majoria dels cadàvers han estat recuperats, però prossegueixen les labors de recerca”, ha comunicat l’organisme que ha qualificat com “una pèrdua inconmesurable per a la unitat, les famílies i els camarades”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

A juí el exalcalde de Quartell i un exconcejal per presumpta corrupció urbanística lligada al cas Avialsa

El exalcalde de Quartell i un exconcejal se senten en la banqueta per una presumpta trama de corrupció urbanística vinculada a l'anomenat cas Avialsa, amb peticions de fins a 18 anys i mig de presó.

La jutgessa de la DANA cita a una vintena de testimonis en els pròxims dos mesos

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja prendrà declaració a almenys una vintena de testimonis per la gestió de la DANA, entre càrrecs del Consell, alcaldes i tècnics.

Els bombers de València multipliquen les eixides per a retirar eixams d’abelles

Els bombers de València van realitzar 448 intervencions en 2025 per a retirar eixams i en els quatre primers mesos de 2026 ja sumen 161, amb un fort repunt en l'ultime cap de setmana.

Jaime Ruix, el jove de 26 anys que assumix l’alcaldia d’una ciutat de 30.000 habitants

Jaime Ruix, amb 26 anys i una trajectòria política iniciada als 17, assumirà al maig l'alcaldia de La Pobla de Vallbona després d'un pacte de govern. Defén que la joventut està preparada per a gestionar ajuntaments i posa el focus en la proximitat amb els veïns.

Dissabte amb núvols, pluges febles i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels nuvolosos, pluges febles i vents fluixos de component este, sense canvis tèrmics rellevants.

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.