Moren 12 militars vietnamites en una explosió durant un simulacre de combat al sud del país

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Dotze soldats de l’Exèrcit de Vietnam han mort en una explosió ocorreguda durant un simulacre de combat a la província de Dong Nai, en el sud del país, ha informat el Ministeri de Defensa.

L’incident va tindre lloc el dilluns cap a les 20:27 hores (hora local) en un camp de tir, mentre les tropes realitzaven un exercici de «combat defensiu en condicions climàtiques extremes i terrenys complexos», ha explicat el Ministeri en el seu compte de la xarxa social Facebook.

L’explosió es va produir mentre els efectius transportaven artefactes explosius enmig de fortes pluges i tempestes elèctriques que colpejaven el país en aquell moment.

La causa inicial, ha determinat el Ministeri, va ser l’impacte d’un raig en un detonador elèctric, la qual cosa va provocar l’activació dels explosius, «matant a molts soldats».

«Es va informar de la desaparició d’un total de 12 membres del personal; la majoria dels cadàvers han estat recuperats, però prossegueixen les labors de recerca», ha comunicat l’organisme que ha qualificat com «una pèrdua inconmesurable per a la unitat, les famílies i els camarades».

Últimes notícies

Compromís acusa Catalá de mentir sobre la gestió de l’incendi d’El Saler

Compromís assegura que María José Catalá ha construït un relat interessat sobre l’incendi d’El Saler i li retreu manca d’inversions i contradiccions en poda, canons d’aigua i retardant antiincendis.

Compromís acusa Catalá d’un relat interessat sobre l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de mentir sobre la gestió prèvia a l’incendi de la Devesa de El Saler i d’usar els bombers en la batalla política. La coalició sosté que els projectes i contractes que exhibix l’equip de govern ja estaven en marxa amb l’anterior executiu.

Gandia es concentra per Ceuta i l’alcalde reclama unitat per damunt de les sigles

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha encapçalat una concentració institucional de suport a Ceuta i ha demanat unitat política per damunt de les sigles i els partidismes, amb serenitat i en defensa de la convivència.

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.