16.3 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Moren 12 militars vietnamites en una explosió durant un simulacre de combat al sud del país

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Dotze soldats de l’Exèrcit de Vietnam han mort en una explosió ocorreguda durant un simulacre de combat a la província de Dong Nai, en el sud del país, ha informat el Ministeri de Defensa.

L’incident va tindre lloc el dilluns cap a les 20:27 hores (hora local) en un camp de tir, mentre les tropes realitzaven un exercici de “combat defensiu en condicions climàtiques extremes i terrenys complexos”, ha explicat el Ministeri en el seu compte de la xarxa social Facebook.

L’explosió es va produir mentre els efectius transportaven artefactes explosius enmig de fortes pluges i tempestes elèctriques que colpejaven el país en aquell moment.

La causa inicial, ha determinat el Ministeri, va ser l’impacte d’un raig en un detonador elèctric, la qual cosa va provocar l’activació dels explosius, “matant a molts soldats”.

“Es va informar de la desaparició d’un total de 12 membres del personal; la majoria dels cadàvers han estat recuperats, però prossegueixen les labors de recerca”, ha comunicat l’organisme que ha qualificat com “una pèrdua inconmesurable per a la unitat, les famílies i els camarades”.

Últimes notícies

Desmantellada des de Sevilla una xarxa de sextorsión amb dos detinguts a València

La Policia Nacional ha desmantellat des de Sevilla un grup dedicat a la sextorsión. Hi ha dos detinguts a València, 21 investigats, 73 denúncies i quasi 200.000 euros acreditats.

Danjuma encadena quasi 600 minuts sense marcar en Lliga

L'atacant del València aconseguix 578 minuts sense veure porta en Lliga després de sis jornades consecutives sense marcar. El seu últim tant va ser el 27 de setembre.

Pocs núvols, descens de temperatures i ratxes molt fortes de nord-oest a Castelló

La Comunitat Valenciana viurà una jornada estable amb cel poc nuvolós i vent del nord-oest. A Castelló s'esperen ratxes molt fortes i baixada de temperatures.

Alerta taronja per vent en el nord de Castelló amb ratxes de fins a 100 km/h

Emergències manté l'alerta taronja per vent en el litoral i interior nord de Castelló, amb ratxes de fins a 100 km/h, i la groga a l'interior sud i la costa.

La xiqueta ingressada després d’un tractament dental a Alzira evoluciona favorablement

La menor de 4 anys roman en planta a l'Hospital Clínic de València i la seua evolució és favorable. Sanitat i la Policia mantenen obertes les investigacions.

Mossega a un guàrdia civil durant la seua detenció per portar cocaïna en el cotxe

Un home de 27 anys ha sigut detingut a Albatera després de mossegar a un agent durant un control en el qual van trobar 53,3 g de cocaïna. També van arrestar als seus acompanyants i el jutge va dictar llibertat amb càrrecs.

Onze comunitats en alerta per nevades, onatge i vent: ratxes de fins a 100 km/h a Catalunya i Comunitat Valenciana

Onze comunitats activen avisos per neu, temporal marítim i vent. Catalunya i Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per ratxes de fins a 100 km/h.

El rei presidix hui a València l’obertura del curs universitari i els Premis Rei Jaume I

Felip VI encapçala a València l'obertura nacional del curs universitari, ajornada al setembre per alerta roja, i lliurament els Premis Rei Jaume I en la Llotja.