Netanyahu anuncia la dissolució del gabinet de guerra creat després dels atacs executats per Hamàs

La decisió arriba després de la dimissió de Gantz i enmig del les crides de l’ultradretà Ben Gvir per a ser integrat en el mateix

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, ha anunciat la dissolució del gabinet de guerra, creat després dels atacs executats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) després de les recents dimissions d’un dels seus integrants i un dels seus observadors, Benny Gantz i Gadi Eisenkot, respectivament i enmig de les crides per part del ministre de Seguretat Nacional, l’ultradretà Itamar Ben Gvir, per a ser integrat en el mateix.

“El gabinet de guerra no existix”, ha dit Netanyahu, qui ha afirmat que “era un acord de coalició amb Gantz, a petició seua”, segons ha arreplegat el diari ‘Israel Hayom’. “Una vegada que Gantz es va anar, va deixar d’existir el fòrum”, ha afirmat, abans d’agregar que seguirà consultant temes sensibles amb alguns grups polítics.

Gantz va anunciar que abandonava el gabinet de guerra –integrat per tres membres i tres observadors– davant del que considera com una falta d’estratègia clara per a posar fi a l’ofensiva militar a Gaza, al mateix temps que va responsabilitzar a Netanyahu d'”impedir que s’aconseguisca una autèntica victòria” a la Franja.

Poc després, Eisenkot va anunciar que seguia els passos de Gantz i abandonava el seu càrrec com a observador en el gabinet de guerra argumentant que “es va evitar des de fa molt que el gabinet adoptara decisions determinants necessàries per a materialitzar els objectius de la guerra i millorar la posició estratègica d’Israel”.

En les últimes setmanes s’han aprofundit les diferències no només en el gabinet de guerra, sinó també en el propi si del govern de coalició encapçalat per Netanyahu, a compte de la forma en què s’estan gestionant l’ofensiva contra Gaza i els possibles acords amb Hamàs per a l’alliberament dels ostatges que seguixen retinguts a Gaza després dels atacs del 7 d’octubre, que van deixar uns 1.200 morts.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.