Netanyahu anuncia la dissolució del gabinet de guerra creat després dels atacs executats per Hamàs

La decisió arriba després de la dimissió de Gantz i enmig del les crides de l’ultradretà Ben Gvir per a ser integrat en el mateix

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, ha anunciat la dissolució del gabinet de guerra, creat després dels atacs executats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) després de les recents dimissions d’un dels seus integrants i un dels seus observadors, Benny Gantz i Gadi Eisenkot, respectivament i enmig de les crides per part del ministre de Seguretat Nacional, l’ultradretà Itamar Ben Gvir, per a ser integrat en el mateix.

“El gabinet de guerra no existix”, ha dit Netanyahu, qui ha afirmat que “era un acord de coalició amb Gantz, a petició seua”, segons ha arreplegat el diari ‘Israel Hayom’. “Una vegada que Gantz es va anar, va deixar d’existir el fòrum”, ha afirmat, abans d’agregar que seguirà consultant temes sensibles amb alguns grups polítics.

Gantz va anunciar que abandonava el gabinet de guerra –integrat per tres membres i tres observadors– davant del que considera com una falta d’estratègia clara per a posar fi a l’ofensiva militar a Gaza, al mateix temps que va responsabilitzar a Netanyahu d'”impedir que s’aconseguisca una autèntica victòria” a la Franja.

Poc després, Eisenkot va anunciar que seguia els passos de Gantz i abandonava el seu càrrec com a observador en el gabinet de guerra argumentant que “es va evitar des de fa molt que el gabinet adoptara decisions determinants necessàries per a materialitzar els objectius de la guerra i millorar la posició estratègica d’Israel”.

En les últimes setmanes s’han aprofundit les diferències no només en el gabinet de guerra, sinó també en el propi si del govern de coalició encapçalat per Netanyahu, a compte de la forma en què s’estan gestionant l’ofensiva contra Gaza i els possibles acords amb Hamàs per a l’alliberament dels ostatges que seguixen retinguts a Gaza després dels atacs del 7 d’octubre, que van deixar uns 1.200 morts.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Labora t’acompanya en cada pas del teu camí professional

Trobar treball i moure's en un mercat laboral en...

Un accident en l’AP-7 a la Vila Joiosa provoca retencions de fins a 9 quilòmetres

Un xoc entre dos furgonetes i un turisme en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa genera prop de nou quilòmetres de retencions en sentit València, sense danys personals.

Cel buidat i temperatures a l’alça en la Comunitat Valenciana a mitat d’abril

La Comunitat Valenciana afronta la mitat d'abril amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en ascens, tant en les mínimes com en les màximes, segons la previsió de Aemet.

Un accident en la V-30 a Paterna provoca cues de tres quilòmetres cap al port

Un accident a l'altura de Paterna ha generat retencions d'uns tres quilòmetres en la V-30 en sentit port, sense que s'hagen registrat sinistres mortals en la Comunitat Valenciana durant la nit.

La Generalitat Valenciana recorrerà el decret estatal de regularització d’immigrants

La Generalitat Valenciana presentarà un recurs contra el decret del Govern per a regularitzar a immigrants, en considerar que arriba sense finançament ni planificació i que saturarà els servicis públics autonòmics.

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.