Netanyahu anuncia la dissolució del gabinet de guerra creat després dels atacs executats per Hamàs

La decisió arriba després de la dimissió de Gantz i enmig del les crides de l’ultradretà Ben Gvir per a ser integrat en el mateix

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, ha anunciat la dissolució del gabinet de guerra, creat després dels atacs executats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) després de les recents dimissions d’un dels seus integrants i un dels seus observadors, Benny Gantz i Gadi Eisenkot, respectivament i enmig de les crides per part del ministre de Seguretat Nacional, l’ultradretà Itamar Ben Gvir, per a ser integrat en el mateix.

«El gabinet de guerra no existix», ha dit Netanyahu, qui ha afirmat que «era un acord de coalició amb Gantz, a petició seua», segons ha arreplegat el diari ‘Israel Hayom’. «Una vegada que Gantz es va anar, va deixar d’existir el fòrum», ha afirmat, abans d’agregar que seguirà consultant temes sensibles amb alguns grups polítics.

Gantz va anunciar que abandonava el gabinet de guerra –integrat per tres membres i tres observadors– davant del que considera com una falta d’estratègia clara per a posar fi a l’ofensiva militar a Gaza, al mateix temps que va responsabilitzar a Netanyahu d'»impedir que s’aconseguisca una autèntica victòria» a la Franja.

Poc després, Eisenkot va anunciar que seguia els passos de Gantz i abandonava el seu càrrec com a observador en el gabinet de guerra argumentant que «es va evitar des de fa molt que el gabinet adoptara decisions determinants necessàries per a materialitzar els objectius de la guerra i millorar la posició estratègica d’Israel».

En les últimes setmanes s’han aprofundit les diferències no només en el gabinet de guerra, sinó també en el propi si del govern de coalició encapçalat per Netanyahu, a compte de la forma en què s’estan gestionant l’ofensiva contra Gaza i els possibles acords amb Hamàs per a l’alliberament dels ostatges que seguixen retinguts a Gaza després dels atacs del 7 d’octubre, que van deixar uns 1.200 morts.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.