Netanyahu anuncia la dissolució del gabinet de guerra creat després dels atacs executats per Hamàs

La decisió arriba després de la dimissió de Gantz i enmig del les crides de l’ultradretà Ben Gvir per a ser integrat en el mateix

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, ha anunciat la dissolució del gabinet de guerra, creat després dels atacs executats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) després de les recents dimissions d’un dels seus integrants i un dels seus observadors, Benny Gantz i Gadi Eisenkot, respectivament i enmig de les crides per part del ministre de Seguretat Nacional, l’ultradretà Itamar Ben Gvir, per a ser integrat en el mateix.

“El gabinet de guerra no existix”, ha dit Netanyahu, qui ha afirmat que “era un acord de coalició amb Gantz, a petició seua”, segons ha arreplegat el diari ‘Israel Hayom’. “Una vegada que Gantz es va anar, va deixar d’existir el fòrum”, ha afirmat, abans d’agregar que seguirà consultant temes sensibles amb alguns grups polítics.

Gantz va anunciar que abandonava el gabinet de guerra –integrat per tres membres i tres observadors– davant del que considera com una falta d’estratègia clara per a posar fi a l’ofensiva militar a Gaza, al mateix temps que va responsabilitzar a Netanyahu d'”impedir que s’aconseguisca una autèntica victòria” a la Franja.

Poc després, Eisenkot va anunciar que seguia els passos de Gantz i abandonava el seu càrrec com a observador en el gabinet de guerra argumentant que “es va evitar des de fa molt que el gabinet adoptara decisions determinants necessàries per a materialitzar els objectius de la guerra i millorar la posició estratègica d’Israel”.

En les últimes setmanes s’han aprofundit les diferències no només en el gabinet de guerra, sinó també en el propi si del govern de coalició encapçalat per Netanyahu, a compte de la forma en què s’estan gestionant l’ofensiva contra Gaza i els possibles acords amb Hamàs per a l’alliberament dels ostatges que seguixen retinguts a Gaza després dels atacs del 7 d’octubre, que van deixar uns 1.200 morts.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig