12 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Netanyahu anuncia la dissolució del gabinet de guerra creat després dels atacs executats per Hamàs

La decisió arriba després de la dimissió de Gantz i enmig del les crides de l’ultradretà Ben Gvir per a ser integrat en el mateix

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, ha anunciat la dissolució del gabinet de guerra, creat després dels atacs executats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) després de les recents dimissions d’un dels seus integrants i un dels seus observadors, Benny Gantz i Gadi Eisenkot, respectivament i enmig de les crides per part del ministre de Seguretat Nacional, l’ultradretà Itamar Ben Gvir, per a ser integrat en el mateix.

“El gabinet de guerra no existix”, ha dit Netanyahu, qui ha afirmat que “era un acord de coalició amb Gantz, a petició seua”, segons ha arreplegat el diari ‘Israel Hayom’. “Una vegada que Gantz es va anar, va deixar d’existir el fòrum”, ha afirmat, abans d’agregar que seguirà consultant temes sensibles amb alguns grups polítics.

Gantz va anunciar que abandonava el gabinet de guerra –integrat per tres membres i tres observadors– davant del que considera com una falta d’estratègia clara per a posar fi a l’ofensiva militar a Gaza, al mateix temps que va responsabilitzar a Netanyahu d'”impedir que s’aconseguisca una autèntica victòria” a la Franja.

Poc després, Eisenkot va anunciar que seguia els passos de Gantz i abandonava el seu càrrec com a observador en el gabinet de guerra argumentant que “es va evitar des de fa molt que el gabinet adoptara decisions determinants necessàries per a materialitzar els objectius de la guerra i millorar la posició estratègica d’Israel”.

En les últimes setmanes s’han aprofundit les diferències no només en el gabinet de guerra, sinó també en el propi si del govern de coalició encapçalat per Netanyahu, a compte de la forma en què s’estan gestionant l’ofensiva contra Gaza i els possibles acords amb Hamàs per a l’alliberament dels ostatges que seguixen retinguts a Gaza després dels atacs del 7 d’octubre, que van deixar uns 1.200 morts.

Últimes notícies

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.