9.4 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Nou Contracte Multimèdia per al Saló de Plens de l’Ajuntament de València Millora el Vot Electrònic

VALÈNCIA

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha adjudicat hui dijous a l’empresa Audiovisuals Avellàn SL el nou contracte de subministrament, instal·lació, assistència tècnica i manteniment dels equips multimèdia del saló de plens del consistori.

El nou contracte, que es divideix en tres lots i té un cost de 281.103,25 euros (IVA inclòs), permetrà el vot electrònic dels regidors i regidores tant de forma presencial com remota.

Així, els membres de la corporació local podran votar electrònicament, similar a altres institucions, eliminant la votació a mà alçada. El resultat de cada vot es visualitzarà en dos monitors que s’instal·laran als laterals de la presidència.

El portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, ha indicat que aquest contracte és “necessari” per adequar el saló de plens a les noves tecnologies. Caballero ha ressaltat que l’hemicicle és un espai “històric” i “protegit” però calia un “avanç tècnic”. Aquesta millora tecnològica es realitzarà mantenint el caràcter patrimonial de l’hemicicle, considerat un Bé de Rellevància Local, i amb el menor impacte visual possible.

Amb la implementació del sistema de conferència i votació electrònica, s’evitaran errors humans en el recompte de vots i en la presa de decisions. El sistema controlarà els torns, les peticions de paraula i els temps assignats, facilitant així el funcionament de les sessions.

A més, el sistema permetrà generar informes sobre els resultats de les votacions en diferents sessions o reunions, identificant els participants, l’hora i data de cada votació, així com el format (presencial o remot) i el sentit de cada vot.

Els informes seran exportables per facilitar l’arxiu, incloent certificats que impedeixin modificacions i un registre històric que mantindrà com a mínim els resultats de les últimes 16 sessions.

PARLAR “DES DE BANCADA”

De la mateixa manera, el contracte millorarà la sonorització de la sala, permetent que els membres de la corporació puguen parlar des de la bancada. Caballero també ha apuntat que s’instal·larà un sistema de micròfons sense fils amb cobertura per a un mínim de dotze dispositius addicionals, incloent una taula de barreja digital que permetrà el control del sistema de micròfons des d’una tauleta tàctil o ordinador. Això facilitarà el seguiment de les reunions a persones amb discapacitat auditiva en qualsevol punt de l’hemicicle.

A més, es preveu la instal·lació de monitors per a facilitar videoconferències i presentacions de documents gràfics durant les sessions amb seguiment local o remot.

Últimes notícies

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.