Nou Contracte Multimèdia per al Saló de Plens de l’Ajuntament de València Millora el Vot Electrònic

VALÈNCIA

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha adjudicat hui dijous a l’empresa Audiovisuals Avellàn SL el nou contracte de subministrament, instal·lació, assistència tècnica i manteniment dels equips multimèdia del saló de plens del consistori.

El nou contracte, que es divideix en tres lots i té un cost de 281.103,25 euros (IVA inclòs), permetrà el vot electrònic dels regidors i regidores tant de forma presencial com remota.

Així, els membres de la corporació local podran votar electrònicament, similar a altres institucions, eliminant la votació a mà alçada. El resultat de cada vot es visualitzarà en dos monitors que s’instal·laran als laterals de la presidència.

El portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, ha indicat que aquest contracte és «necessari» per adequar el saló de plens a les noves tecnologies. Caballero ha ressaltat que l’hemicicle és un espai «històric» i «protegit» però calia un «avanç tècnic». Aquesta millora tecnològica es realitzarà mantenint el caràcter patrimonial de l’hemicicle, considerat un Bé de Rellevància Local, i amb el menor impacte visual possible.

Amb la implementació del sistema de conferència i votació electrònica, s’evitaran errors humans en el recompte de vots i en la presa de decisions. El sistema controlarà els torns, les peticions de paraula i els temps assignats, facilitant així el funcionament de les sessions.

A més, el sistema permetrà generar informes sobre els resultats de les votacions en diferents sessions o reunions, identificant els participants, l’hora i data de cada votació, així com el format (presencial o remot) i el sentit de cada vot.

Els informes seran exportables per facilitar l’arxiu, incloent certificats que impedeixin modificacions i un registre històric que mantindrà com a mínim els resultats de les últimes 16 sessions.

PARLAR «DES DE BANCADA»

De la mateixa manera, el contracte millorarà la sonorització de la sala, permetent que els membres de la corporació puguen parlar des de la bancada. Caballero també ha apuntat que s’instal·larà un sistema de micròfons sense fils amb cobertura per a un mínim de dotze dispositius addicionals, incloent una taula de barreja digital que permetrà el control del sistema de micròfons des d’una tauleta tàctil o ordinador. Això facilitarà el seguiment de les reunions a persones amb discapacitat auditiva en qualsevol punt de l’hemicicle.

A més, es preveu la instal·lació de monitors per a facilitar videoconferències i presentacions de documents gràfics durant les sessions amb seguiment local o remot.

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.