9.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Nou Contracte Multimèdia per al Saló de Plens de l’Ajuntament de València Millora el Vot Electrònic

VALÈNCIA

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha adjudicat hui dijous a l’empresa Audiovisuals Avellàn SL el nou contracte de subministrament, instal·lació, assistència tècnica i manteniment dels equips multimèdia del saló de plens del consistori.

El nou contracte, que es divideix en tres lots i té un cost de 281.103,25 euros (IVA inclòs), permetrà el vot electrònic dels regidors i regidores tant de forma presencial com remota.

Així, els membres de la corporació local podran votar electrònicament, similar a altres institucions, eliminant la votació a mà alçada. El resultat de cada vot es visualitzarà en dos monitors que s’instal·laran als laterals de la presidència.

El portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, ha indicat que aquest contracte és “necessari” per adequar el saló de plens a les noves tecnologies. Caballero ha ressaltat que l’hemicicle és un espai “històric” i “protegit” però calia un “avanç tècnic”. Aquesta millora tecnològica es realitzarà mantenint el caràcter patrimonial de l’hemicicle, considerat un Bé de Rellevància Local, i amb el menor impacte visual possible.

Amb la implementació del sistema de conferència i votació electrònica, s’evitaran errors humans en el recompte de vots i en la presa de decisions. El sistema controlarà els torns, les peticions de paraula i els temps assignats, facilitant així el funcionament de les sessions.

A més, el sistema permetrà generar informes sobre els resultats de les votacions en diferents sessions o reunions, identificant els participants, l’hora i data de cada votació, així com el format (presencial o remot) i el sentit de cada vot.

Els informes seran exportables per facilitar l’arxiu, incloent certificats que impedeixin modificacions i un registre històric que mantindrà com a mínim els resultats de les últimes 16 sessions.

PARLAR “DES DE BANCADA”

De la mateixa manera, el contracte millorarà la sonorització de la sala, permetent que els membres de la corporació puguen parlar des de la bancada. Caballero també ha apuntat que s’instal·larà un sistema de micròfons sense fils amb cobertura per a un mínim de dotze dispositius addicionals, incloent una taula de barreja digital que permetrà el control del sistema de micròfons des d’una tauleta tàctil o ordinador. Això facilitarà el seguiment de les reunions a persones amb discapacitat auditiva en qualsevol punt de l’hemicicle.

A més, es preveu la instal·lació de monitors per a facilitar videoconferències i presentacions de documents gràfics durant les sessions amb seguiment local o remot.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.