15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Una nova tractorada recorrerà este diumenge el centre de València contra les lleis europees de l’Agenda 2030

La Plataforma 6F ha convocat una nova tractorada al centre de València per a aquest diumenge, 7 d’abril, en protesta per “les lleis europees de l’Agenda 2030 que estan acabant amb el sector primari de tota Europa i en sol·licitud d’amnistia per les multes desproporcionades rebudes“.

Els tractors eixiran a les 8.30 hores des de diferents punts de València per a després trobar-se a l’Albereda, escortats per les autoritats. Hi haurà vehicles que isquen des de Poble Nou, La Torre i el polígon la Reva. Després de la manifestació,

La manifestació, encapçalada pels vehicles seguits darrere per participants a peu, tindrà com a punt de trobada el Passeig de l’Albereda, a l’altura de Torre de Sant Felip a les 10.00 hores i discorrerà pel Pont del Real, la plaça Tetuán, Porta de la Mar, Colón, Guillem de Castro, Blanqueries i Pintor López fins a acabar enfront de la Delegació del Govern sobre les 11 hores.

Entre les 15 i 16 hores, els tractors emprendran el camí per a tornar a les zones d’eixida del matí.

Entre les reivindicacions de la protesta està la preferència comunitària per a evitar la competència deslleial, la derogació del Pacte Verd Europeu, “eleccions en el camp” i la fi de les subvencions a organitzacions agrària.

En opinió dels convocants, l’Agenda 2030 té com a objectiu “destruir el sector primari europeu” i que Europa depenga de països extracomunitaris, “generant pèrdua econòmica incalculable, perduda de costums de les zones rurals, i en general, perdre el que ha fet que Espanya siga el que ha sigut fins a dia d’avui”.

La convocatòria convida a la participació a “qualsevol plataforma, associació o persona que estiga en contra de les mesures europees de l’Agenda 2030“.

Últimes notícies

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.

Bernabé demana al PP donar suport al nou finançament autonòmic per a no defraudar al poble valencià

Bernabé ha demanat al PP i a Pérez Llorca que recolzen el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.670 milions més en 2027 per a la Comunitat. Ha defés que permetria duplicar personal essencial i accelerar vivenda i sanitat.

Bernabé sosté que l’acarament confirma que Pradas va atendre a Conca per a no confinar el 29-O

Bernabé ha assegurat que l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca ha deixat clar que es va obeir el 'Sale, de confinar res' i que el primer És-Alert no incloïa confinament. També ha acusat el PP de voler canviar el relat i ha defés el treball de la Guàrdia Civil després de l'incident a Catarroja.

El València Basket es juga davant el Venècia el salt al segon lloc en l’Eurolliga

L'equip rep al Umana Reyer Venècia en el Roig Arena amb l'opció de pujar al segon lloc del grup si gana i Basket Landes no suma davant Fenerbahce.

Experts valencians condicionen la reforma del finançament a la condonació de deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu que la proposta del Govern podria aportar un increment substancial de recursos si s'acompanya de condonació de deute i un fons transitori. El Consell i els grups fixen posició davant el CPFF mentres reclamen transparència i detalls.