Obert el termini de cita prèvia per sol·licitar les ajudes directes per al pagament d’hipoteques variables

La Generalitat ha obert este dijous el termini de cita prèvia per sol·licitar de forma telemàtica les ajudes directes destinades al pagament d’hipoteques variables.

Estes ajudes directes tenen per objecte donar suport als col·lectius més vulnerables amb hipoteca en règim de tipus d’interés variable, amb residència habitual i domicili fiscal a la Comunitat Valenciana, i es podran presentar fins al pròxim 15 de setembre.

Per accedir a estes subvencions, les persones interessades han d’emplenar un formulari i sol·licitar cita prèvia. Un cop emplenats tots els camps, s’assignarà una data i un termini per fer el tràmit telemàtic.

Este formulari es troba disponible al lloc web de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic.

Requisits

Les ajudes per al pagament d’hipoteques variables compten amb un pressupost de 6 milions d’euros, ampliables en funció del nombre de sol·licituds, i la finalitat és reduir la probabilitat de la pèrdua de l’habitatge habitual per part dels col·lectius més vulnerables en risc d’exclusió per no poder afrontar el pagament de les quotes hipotecàries.

S’estableixen dos tipus d’ajudes de quantia fixa en pagament únic. D’una banda, se n’ofereix una ajut de 600 euros per a unitats familiars amb ingressos anuals de fins a 25.200 euros i que dediquen, almenys, el 40% dels seus ingressos al pagament del préstec hipotecari.

I, per altra banda, es disposa un ajut de 300 euros per a unitats familiars amb ingressos anuals superiors a 25.200 euros i fins a 33.600 euros, que destinen, almenys, el 50% dels seus ingressos al pagament del préstec hipotecari.

A més, esta hipoteca ha d’haver estat revisada des de l’1 d’abril del 2022 fins a l’1 de juliol del 2023 i els interessos de la hipoteca han d’haver experimentat un increment d’almenys el 30%. En qualsevol cas, es concedirà una única ajuda per préstec hipotecari.

Tota la informació referent a estes ajudes es pot consultar a esta web

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.