Obert el termini de cita prèvia per sol·licitar les ajudes directes per al pagament d’hipoteques variables

La Generalitat ha obert este dijous el termini de cita prèvia per sol·licitar de forma telemàtica les ajudes directes destinades al pagament d’hipoteques variables.

Estes ajudes directes tenen per objecte donar suport als col·lectius més vulnerables amb hipoteca en règim de tipus d’interés variable, amb residència habitual i domicili fiscal a la Comunitat Valenciana, i es podran presentar fins al pròxim 15 de setembre.

Per accedir a estes subvencions, les persones interessades han d’emplenar un formulari i sol·licitar cita prèvia. Un cop emplenats tots els camps, s’assignarà una data i un termini per fer el tràmit telemàtic.

Este formulari es troba disponible al lloc web de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic.

Requisits

Les ajudes per al pagament d’hipoteques variables compten amb un pressupost de 6 milions d’euros, ampliables en funció del nombre de sol·licituds, i la finalitat és reduir la probabilitat de la pèrdua de l’habitatge habitual per part dels col·lectius més vulnerables en risc d’exclusió per no poder afrontar el pagament de les quotes hipotecàries.

S’estableixen dos tipus d’ajudes de quantia fixa en pagament únic. D’una banda, se n’ofereix una ajut de 600 euros per a unitats familiars amb ingressos anuals de fins a 25.200 euros i que dediquen, almenys, el 40% dels seus ingressos al pagament del préstec hipotecari.

I, per altra banda, es disposa un ajut de 300 euros per a unitats familiars amb ingressos anuals superiors a 25.200 euros i fins a 33.600 euros, que destinen, almenys, el 50% dels seus ingressos al pagament del préstec hipotecari.

A més, esta hipoteca ha d’haver estat revisada des de l’1 d’abril del 2022 fins a l’1 de juliol del 2023 i els interessos de la hipoteca han d’haver experimentat un increment d’almenys el 30%. En qualsevol cas, es concedirà una única ajuda per préstec hipotecari.

Tota la informació referent a estes ajudes es pot consultar a esta web

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per tempestes i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc per pluges, tempestes i possible granís a l’interior nord de Castelló, i per temperatures de fins a 38 graus en punts d’Alacant i València.

La regularització d’immigrants deixa un de cada huit nous afiliats a la Comunitat

La regularització extraordinària d’immigrants ha incorporat 262.475 persones a la Seguretat Social fins al 30 de juliol, de les quals el 12,1 % treballen a la Comunitat Valenciana, que és la quarta autonomia amb més nous afiliats.

El paro puja en 7.021 persones en juliol a la Comunitat Valenciana i arriba als 288.672 aturats

El paro ha augmentat en juliol en 7.021 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,49 % més que en juny, fins als 288.672 desocupats, encara que en termes anuals hi ha 5.296 aturats menys.

Ruixats forts a l’interior nord de la Comunitat Valenciana esta vesprada

Aemet ha anunciat probabilitat de ruixats localment forts amb tronada esta vesprada a l’interior del terç nord de la Comunitat Valenciana, amb temperatures màximes lleugerament més altes a València i oratge estable a la mar.

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.
FILMOTECA D'ESTIU