13.3 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Obert el termini de cita prèvia per sol·licitar les ajudes directes per al pagament d’hipoteques variables

La Generalitat ha obert este dijous el termini de cita prèvia per sol·licitar de forma telemàtica les ajudes directes destinades al pagament d’hipoteques variables.

Estes ajudes directes tenen per objecte donar suport als col·lectius més vulnerables amb hipoteca en règim de tipus d’interés variable, amb residència habitual i domicili fiscal a la Comunitat Valenciana, i es podran presentar fins al pròxim 15 de setembre.

Per accedir a estes subvencions, les persones interessades han d’emplenar un formulari i sol·licitar cita prèvia. Un cop emplenats tots els camps, s’assignarà una data i un termini per fer el tràmit telemàtic.

Este formulari es troba disponible al lloc web de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic.

Requisits

Les ajudes per al pagament d’hipoteques variables compten amb un pressupost de 6 milions d’euros, ampliables en funció del nombre de sol·licituds, i la finalitat és reduir la probabilitat de la pèrdua de l’habitatge habitual per part dels col·lectius més vulnerables en risc d’exclusió per no poder afrontar el pagament de les quotes hipotecàries.

S’estableixen dos tipus d’ajudes de quantia fixa en pagament únic. D’una banda, se n’ofereix una ajut de 600 euros per a unitats familiars amb ingressos anuals de fins a 25.200 euros i que dediquen, almenys, el 40% dels seus ingressos al pagament del préstec hipotecari.

I, per altra banda, es disposa un ajut de 300 euros per a unitats familiars amb ingressos anuals superiors a 25.200 euros i fins a 33.600 euros, que destinen, almenys, el 50% dels seus ingressos al pagament del préstec hipotecari.

A més, esta hipoteca ha d’haver estat revisada des de l’1 d’abril del 2022 fins a l’1 de juliol del 2023 i els interessos de la hipoteca han d’haver experimentat un increment d’almenys el 30%. En qualsevol cas, es concedirà una única ajuda per préstec hipotecari.

Tota la informació referent a estes ajudes es pot consultar a esta web

Últimes notícies

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.

La impermeabilització de la Ciutat de la Justícia de València aconseguix el 60% d’execució

Les obres d'impermeabilització avancen al 60% després d'una inversió de més de 2,3 milions, actuant sobre més de 17.000 m² per a evitar filtracions i humitats. El pla reforça segellats i amplia la xarxa d'evacuació sense interrompre l'activitat judicial.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

Pérez Llorca ha defés que la Comunitat continua recuperant-se de la pitjor catàstrofe de la seua història i ha promés fets i recursos fins a culminar la reconstrucció. Ha demanat cooperació entre administracions, estabilitat institucional i mesures per a vivenda, ocupació, fiscalitat i servicis públics.

Indonèsia espera estendre la busca de tres espanyols desapareguts després d’un naufragi

Les autoritats preveuen mantindre l'operatiu més enllà del sèptim dia legal en reforçar-lo amb més mitjans, sonar i un radi de 34,96 milles nàutiques.

Indonèsia espera estendre la busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi en Komodo

Les autoritats van indicar que confien a prolongar l'operatiu de rescat més enllà del mínim legal. L'àrea es va ampliar i en la sèptima jornada s'usarà sonar.

Pablo Martínez, Morals, Ryan, Dela i Pampín finalitzen contracte amb el Llevant al juny de 2026

Cinc jugadors del Llevant acaben el seu contracte al juny de 2026 i, des de l'1 de gener, queden lliures per a negociar el seu futur. El club afronta mesos clau per a definir renovacions i opcions.

Sis jugadors de l’Elx acaben contracte al juny i des de gener podran negociar el seu futur

Sis futbolistes de l'Elx acaben contracte el 30 de juny i, des de l'1 de gener, podran negociar el seu destí. El club afronta setmanes clau per a definir renovacions i opcions de compra.

La Generalitat repartirà en Nit de cap d’any polseres detectores de submissió química i reforçarà la seguretat

La Generalitat ha activat el dispositiu especial per a Nit de cap d'any i Any Nou i repartirà polseres que detecten drogues de submissió química. Hi haurà controls en locals, reforç del 112 i coordinació amb altres cossos policials.