8.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Quan obrin els supermercats de la Comunitat per Setmana Santa?

Les grans superfícies de la Comunitat Valenciana, declarades de gran afluència turística de València i Alacant obriran en Divendres Sant (15 d’abril) i el diumenge 24 d’abril, vespra de Sant Vicent.

A més dels dies festius, cal tindre en compte els dies no laborables autoritzats per cada comunitat autònoma per a l’obertura de comerços, així com la normativa de cada supermercat a l’hora d’obrir els seus centres els diumenges i festius. Repassem la política d’horaris i els plans d’algunes de les principals cadenes d’alimentació de cara a la Setmana Santa.

L’associació de grans superfícies recomana en tot cas als consumidors consultar horaris d’obertura de les botigues en les seues respectives pàgines web. Segons Joaquín Cerveró, portaveu del col·lectiu, “l’arribada del bon temps, el volum de turisme intern, nacional i internacional que esperem rebre aquests dies, així com la necessitat d’adequar els segons habitatges i la presentació de noves col·leccions de moda, ens fan preveure una bona campanya de Setmana Santa i Pasqua”.

L’únic dia que romandran tancats tots els centres de la Comunitat Valenciana serà el dilluns de Pasqua, dia 18 d’abril. En ser festiu a València el dia de Sant Vicent, 25 d’abril, els centres de la ciutat no obriran les seues portes, però sí que ho faran en el seu horari habitual, de 10 a 22 hores, els centres d’Alacant i Castelló, mentre que Elx obrirà d’11 a 21 hores.

MERCADONA

Mercadona el Dijous Sant, no tancarà com sol fer la multinacional espanyola, però sí que reduirà el seu horari: estarà obert de 09.00 a 15.00 hores en les comunitats on no siga festiu. Per part seua, sí que tancarà el Divendres Sant, igual que el Diumenge de Resurrecció, ja que mai obri aquest dia.

Carrefour

La cadena Carrefour obrirà pràcticament tots els seus supermercats, sense importar que siga festiu. No obstant això, podria haver-hi reduccions d’hores i fins i tot tancar algunes botigues. Per això, es recomana consultar aquest cercador per a saber exactament l’horari de la teua botiga més pròxima. També cal tindre en compte que els seus ‘mini supermercats’, com Carrefour Express, sí que estaran oberts.

Lidl

Generalment, les botigues Lidl tancaran tant el Divendres Sant com el Diumenge de Resurrecció. Quant al Dijous Sant, obrirà de 09.00 a 21.00 hores a les ciutats on no és festiu, mentre que reduirà el seu horari de 10.00 a 15.00 en aquelles on si ho siga. És el mateix cas per a Aldi.

El Corte Inglés


No hi haurà grans canvis en els supermercats d’El Corte Inglés, obrint tots els festius de Setmana Santa. L’excepció serà el Divendres Sant, on sí que podria baixar la persiana en alguns centres. Per a saber les hores exactes, i saber en quines botigues ho farà, aquest és el seu horari per supermercat.

DIA

Supermercats DIA també mantindrà en línies generals els seus horaris. Tant el Dijous Sant com el Divendres Sant obrirà de 09.00 a 21.30 hores, encara que en última instància podria dependre de la gestió de cada botiga. En aquest localitzador es pot saber l’obertura i tancament de tots els seus establiments. Per part seua, el Diumenge de Resurrecció estarà obert de 10.00 a 14.30 hores.

Alcampo


Com en el cas anterior, Alcampo tampoc patirà grans modificacions horàries. No obstant això, sí que hi ha dos opcions possibles depenent de cada supermercat: obrir en el seu horari habitual (de 09.00 a 21.00 hores) o bé obrir el Dijous i Divendres Sant en horari reduït (de 10.00 a 14.30 hores). Es pot consultar en aquest cercador les hores exactes per a cada botiga.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.