Quan obrin els supermercats de la Comunitat per Setmana Santa?

Les grans superfícies de la Comunitat Valenciana, declarades de gran afluència turística de València i Alacant obriran en Divendres Sant (15 d’abril) i el diumenge 24 d’abril, vespra de Sant Vicent.

A més dels dies festius, cal tindre en compte els dies no laborables autoritzats per cada comunitat autònoma per a l’obertura de comerços, així com la normativa de cada supermercat a l’hora d’obrir els seus centres els diumenges i festius. Repassem la política d’horaris i els plans d’algunes de les principals cadenes d’alimentació de cara a la Setmana Santa.

L’associació de grans superfícies recomana en tot cas als consumidors consultar horaris d’obertura de les botigues en les seues respectives pàgines web. Segons Joaquín Cerveró, portaveu del col·lectiu, “l’arribada del bon temps, el volum de turisme intern, nacional i internacional que esperem rebre aquests dies, així com la necessitat d’adequar els segons habitatges i la presentació de noves col·leccions de moda, ens fan preveure una bona campanya de Setmana Santa i Pasqua”.

L’únic dia que romandran tancats tots els centres de la Comunitat Valenciana serà el dilluns de Pasqua, dia 18 d’abril. En ser festiu a València el dia de Sant Vicent, 25 d’abril, els centres de la ciutat no obriran les seues portes, però sí que ho faran en el seu horari habitual, de 10 a 22 hores, els centres d’Alacant i Castelló, mentre que Elx obrirà d’11 a 21 hores.

MERCADONA

Mercadona el Dijous Sant, no tancarà com sol fer la multinacional espanyola, però sí que reduirà el seu horari: estarà obert de 09.00 a 15.00 hores en les comunitats on no siga festiu. Per part seua, sí que tancarà el Divendres Sant, igual que el Diumenge de Resurrecció, ja que mai obri aquest dia.

Carrefour

La cadena Carrefour obrirà pràcticament tots els seus supermercats, sense importar que siga festiu. No obstant això, podria haver-hi reduccions d’hores i fins i tot tancar algunes botigues. Per això, es recomana consultar aquest cercador per a saber exactament l’horari de la teua botiga més pròxima. També cal tindre en compte que els seus ‘mini supermercats’, com Carrefour Express, sí que estaran oberts.

Lidl

Generalment, les botigues Lidl tancaran tant el Divendres Sant com el Diumenge de Resurrecció. Quant al Dijous Sant, obrirà de 09.00 a 21.00 hores a les ciutats on no és festiu, mentre que reduirà el seu horari de 10.00 a 15.00 en aquelles on si ho siga. És el mateix cas per a Aldi.

El Corte Inglés


No hi haurà grans canvis en els supermercats d’El Corte Inglés, obrint tots els festius de Setmana Santa. L’excepció serà el Divendres Sant, on sí que podria baixar la persiana en alguns centres. Per a saber les hores exactes, i saber en quines botigues ho farà, aquest és el seu horari per supermercat.

DIA

Supermercats DIA també mantindrà en línies generals els seus horaris. Tant el Dijous Sant com el Divendres Sant obrirà de 09.00 a 21.30 hores, encara que en última instància podria dependre de la gestió de cada botiga. En aquest localitzador es pot saber l’obertura i tancament de tots els seus establiments. Per part seua, el Diumenge de Resurrecció estarà obert de 10.00 a 14.30 hores.

Alcampo


Com en el cas anterior, Alcampo tampoc patirà grans modificacions horàries. No obstant això, sí que hi ha dos opcions possibles depenent de cada supermercat: obrir en el seu horari habitual (de 09.00 a 21.00 hores) o bé obrir el Dijous i Divendres Sant en horari reduït (de 10.00 a 14.30 hores). Es pot consultar en aquest cercador les hores exactes per a cada botiga.

Últimes notícies

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.

El Tribunal Suprem manté els quasi 8 anys de presó per a Marcos Benavent, el conegut ‘yonqui del dinero’

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna de set anys i 10 mesos de presó per a l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent en el primer juí del cas Imelsa, i només li ha reduït una part de les costes. També ha ajustat la pena a l’empresari José Antonio Toledo.

Acord per a la jubilació parcial del professorat en la concertada valenciana

Educació i els sindicats de l’ensenyament concertat han tancat un preacord per implantar la jubilació parcial del professorat a la Comunitat Valenciana, amb relleu generacional i finançament públic de les cotitzacions.

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina duplica participants en la cinquena edició

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina, que se celebra a l'Arniches d'Alacant de l'1 al 4 de juliol, ha rebut 768 projectes, el doble que l'any passat, amb 35 produccions de creadors de la província.

La jutgessa de la dana crida a declarar el responsable autonòmic d’atenció a les víctimes

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha citat com a testimoni l’aleshores director general d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, Francisco Javier Soler Flores, i ha fixat noves declaracions per a setembre.

Docents denuncien a STEPV retallades errònies en la nòmina després de la vaga

El sindicat STEPV ha rebut queixes de professorat de la pública per descomptes excessius en la nòmina de juny després de la vaga indefinida entre l’11 de maig i l’11 de juny.