OCU continua les seues accions per a denunciar els efectes de la contaminació en la salut

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) va llançar a l’octubre de 2020 la campanya «menys fums més salut» amb l’objectiu de defensar a totes aquelles persones que a causa de la superació dels nivells màxims permesos de contaminació a les ciutats de Madrid i Barcelona, hagueren desenvolupat una malaltia o s’hagués vist agreujada la que ja patien.

A tal fi, OCU presenta la segona reclamació prèvia de responsabilitat patrimonial, en este cas, contra l’Ajuntament de Barcelona, pels danys i perjudicis causats en la salut d’un afectat per raó de la seua inactivitat enfront de la contaminació atmosfèrica en esta ciutat.

Així mateix, OCU ha presentat este mateix mes de juny el Recurs contenciós administratiu contra la Resolució de la Directora General de Gestió de Patrimoni de l’Ajuntament de Madrid, que reflecteix la negativa del citat consistori d’assumir la seua responsabilitat per este mateix motiu.

OCU recorda que les accions de responsabilitat patrimonial de l’Estat són el mitjà legalment establert perquè qui acredite haver sofert un mal derivat de l’actuació o falta d’actuació d’una Administració Pública, puga iniciar una reclamació a la mateixa Administració de la qual considere haver estat víctima, amb la finalitat que l’error siga reconegut i accedir a una indemnització.

Per a OCU este és només el principi de la defensa del dret dels consumidors a respirar aire net, sense fums perniciosos, de manera que la inscripció en la campanya continua oberta i per als afectats no té cost d’advocat, procurador ni perit.

Que fa l’OCU?

OCU és una organització independent i sense ànim de lucre, que només busca el benefici dels consumidors. Defensem els drets dels consumidors i junts creem una societat de consum transparent i justa. Oferim informació objectiva i veraç perquè els consumidors prenguen les millors decisions.

Quant cobra OCU per reclamar?

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), una associació independent sense ànim de lucre, cobrarà una quantitat equivalent al 20% dels diners que recupere per als seus afiliats en cas d’acudir als tribunals i guanyar la demanda perquè se li restituesca l’abonat indegudament.

Qui forma l’OCU?

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) és una organització sense ànim de lucre i una associació privada espanyola,​totalment independent, creada en 1975 amb l’objectiu de defensar els drets dels consumidors. Està inscrita en el Registre d’Associacions del Ministeri de l’Interior (núm. 15 657).

Com puc saber si sóc un afectat per la clàusula sol?

El més fàcil per a comprovar si una hipoteca inclou una clàusula sol és consultar el contracte hipotecari, diferent de l’escriptura de compravenda de l’habitatge. En este document, este límit al tipus d’interés que li cobra l’entitat sol aparéixer en l’apartat de condicions financeres.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.