OCU aconsella als afectats pel tancament de Marina d’Or reclamar totes les despeses

El reconegut complex turístic Marina d’Or va sorprendre molts en anunciar, de manera inesperada, el tancament anticipat dels seus hotels i balneari, posant fi a la temporada molts abans del previst, que originalment s’estenia fins al desembre. Esta decisió ha portat a la cancel·lació de totes les reserves programades per a després del 17 de setembre.

Davant d’esta situació, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha expressat la seua preocupació i considera que esta política de tancament i cancel·lació genera perjudicis als consumidors de manera injustificada. Per això, l’OCU insta els afectats a prendre mesures i reclamar-ne els drets.

Si bé la companyia ha comunicat als consumidors amb reserves que procedirà a tornar-ne l’import, l’OCU subratlla que la compensació no s’ha de limitar només a les reserves. Hi ha altres despeses associades que els consumidors han incorregut en preparació per a la seua estada al complex, i que ara, a causa del tancament, perden el propòsit.

Per exemple, molts visitants, en planificar la seua estada a la denominada ‘Ciutat de Vacances’, solen contractar serveis addicionals, com el transport. Per tant, l’OCU sosté que Marina d’Or ha d’assumir la responsabilitat de reemborsar també estos desemborsaments addicionals, ja que els consumidors es troben en una situació on no poden gaudir dels serveis per als quals ja han pagat.

L’organització també ofereix consells pràctics per als afectats: és essencial guardar tots els comprovants, ja siguen de reserves, pagaments  o qualsevol altra despesa relacionada amb l’estada prevista a Marina d’Or. Estos documents seran crucials en el moment de formalitzar qualsevol reclamació.

Finalment, si els usuaris senten que no se’ls ha compensat adequadament per les despeses i els perjudicis patits a causa del tancament anticipat del complex, l’OCU recorda que hi ha recursos i eines disponibles per als consumidors. És fonamental que els afectats estiguen informats i exercisca els seus drets en situacions com esta.

Últimes notícies

El Consell aprovarà el divendres els Pressupostos de 2026 després de tancar un nou acord amb Vox

El Govern valencià aprovarà este divendres el projecte de Pressupostos de la Generalitat per a 2026, els primers de Juanfran Pérez Llorca, gràcies al suport de Vox i a un calendari parlamentari ampliat fins a juliol.

Entra a la presó per estafar 30.000 euros amb una falsa empresa de tendals a Santa Pola

Un home de 45 anys ha ingressat a la presó acusat d'estafar 30.000 euros a sis clients a Santa Pola mitjançant una empresa de muntatge de tendals els treballs dels quals mai arribava a realitzar.

Rafa Mir i Pablo Jara se senten en la banqueta a València per presumpta agressió sexual a dos dones

Rafa Mir i Pablo Jara compareixen en l'Audiència Provincial de València acusats d'agredir sexualment i lesionar a dos dones a Bétera en 2024, amb la Fiscalia demanant fins a 10,5 anys de presó.

Detingut a Vinaròs per robar patinets elèctrics i revendre’ls de segona mà

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a un home de 44 anys pel presumpte robatori de diversos patinets elèctrics i ha investigat a una dona per receptació després de localitzar un dels vehicles i retornar-lo al seu amo.

La vaga docent encadena 14 dies a l’espera d’una octava negociació decisiva

La vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana complix 14 dies mentres la Conselleria d'Educació intenta tancar un acord en l'octava taula de negociació.

Cel buidat i temps estable en la Comunitat Valenciana abans de la calor del divendres

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels poc nuvolosos o buidats i temperatures sense grans canvis abans de l'augment tèrmic previst per al divendres, quan s'esperen màximes significativament altes en el prelitoral.

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.