OCU aconsella als afectats pel tancament de Marina d’Or reclamar totes les despeses

El reconegut complex turístic Marina d’Or va sorprendre molts en anunciar, de manera inesperada, el tancament anticipat dels seus hotels i balneari, posant fi a la temporada molts abans del previst, que originalment s’estenia fins al desembre. Esta decisió ha portat a la cancel·lació de totes les reserves programades per a després del 17 de setembre.

Davant d’esta situació, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha expressat la seua preocupació i considera que esta política de tancament i cancel·lació genera perjudicis als consumidors de manera injustificada. Per això, l’OCU insta els afectats a prendre mesures i reclamar-ne els drets.

Si bé la companyia ha comunicat als consumidors amb reserves que procedirà a tornar-ne l’import, l’OCU subratlla que la compensació no s’ha de limitar només a les reserves. Hi ha altres despeses associades que els consumidors han incorregut en preparació per a la seua estada al complex, i que ara, a causa del tancament, perden el propòsit.

Per exemple, molts visitants, en planificar la seua estada a la denominada ‘Ciutat de Vacances’, solen contractar serveis addicionals, com el transport. Per tant, l’OCU sosté que Marina d’Or ha d’assumir la responsabilitat de reemborsar també estos desemborsaments addicionals, ja que els consumidors es troben en una situació on no poden gaudir dels serveis per als quals ja han pagat.

L’organització també ofereix consells pràctics per als afectats: és essencial guardar tots els comprovants, ja siguen de reserves, pagaments  o qualsevol altra despesa relacionada amb l’estada prevista a Marina d’Or. Estos documents seran crucials en el moment de formalitzar qualsevol reclamació.

Finalment, si els usuaris senten que no se’ls ha compensat adequadament per les despeses i els perjudicis patits a causa del tancament anticipat del complex, l’OCU recorda que hi ha recursos i eines disponibles per als consumidors. És fonamental que els afectats estiguen informats i exercisca els seus drets en situacions com esta.

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.