Morin dos banyistes ofegats a una platja de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella

Dos hòmens han mort ofegats este diumenge a la platja Mil Palmeras de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella, al sud de la província d’Alacant. En els dos casos els equips sanitaris han aplicat maniobres de reanimació, però no han pogut revertir la parada i han confirmat les defuncions.

Segons ha informat este dilluns el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (Cicu), el primer avís ha arribat ahir diumenge a les 19.40 hores. L’alerta indicava que havien tret de l’aigua un home inconscient a la platja Mil Palmeras, al terme municipal de Pilar de la Horadada.

Resposta sanitària a la platja Mil Palmeras

Davant d’esta situació, el Cicu ha mobilitzat una unitat del Samu i una altra de Suport Vital Bàsic (SVB) fins a la zona de bany. Els recursos sanitaris han arribat a la platja i han atés el banyiste, un jove de 24 anys, que es trobava ja inconscient a l’arena.

L’equip mèdic del Samu li ha practicat maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada. A més, ha aplicat altres tècniques de suport vital avançat durant diversos minuts, amb l’objectiu de recuperar el pols i la respiració espontània del jove.

Malgrat tots els intents i l’esforç dels sanitaris, el cos del banyiste no ha respost a les maniobres de reanimació. Finalment, el personal mèdic només ha pogut confirmar la seua mort a la mateixa platja Mil Palmeras.

Segon ofegament en una cala de Torrevella

El Cicu també ha informat d’un segon ofegament registrat ahir vesprada en una cala de Torrevella. En este cas, el primer avís d’emergència ha entrat a les 16.45 hores, unes hores abans de l’incident de Pilar de la Horadada.

L’avís alertava que diverses persones havien rescatat de l’aigua un home inconscient en una cala del municipi. Fins al lloc s’ha desplaçat una unitat del Samu, que s’ha fet càrrec de l’atenció sanitària a peu de platja.

L’equip mèdic ha assistit el banyiste, del qual no ha transcendit encara l’edat, i li ha practicat també maniobres de reanimació avançada. Tot i això, tampoc en este cas hi ha hagut resposta a les tècniques aplicades.

Després de diversos intents, els professionals sanitaris han certificat la mort de l’home a la mateixa cala, sense que fora possible estabilitzar-lo per a un trasllat a un centre hospitalari.

Autòpsia per a aclarir les causes

Fonts del Cicu han assenyalat que la investigació de les dos morts continua oberta. L’autòpsia que es practicarà als dos banyistes determinarà les causes exactes dels ofegaments tant a la platja Mil Palmeras com a la cala de Torrevella.

Segons les mateixes fonts, els informes forenses permetran aclarir si hi havia possibles patologies prèvies o altres factors que hagen pogut influir en estes morts a l’aigua.

Últimes notícies

La Justícia reobre la causa contra Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de València ha ordenat reobrir la investigació per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco pels 600.000 euros que presumptament hauria cobrat en 2008 en el marc del cas Azud, en considerar que el delicte encara no ha prescrit.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus en zones de València i Alacant

Aemet ha activat l avís groc este dilluns i dimarts per temperatures màximes de fins a 36 graus en el nord de la província de València i en el litoral sud de València i Alacant.

La Comunitat Valenciana lidera els desnonaments per habitants malgrat la caiguda dels llançaments per lloguer

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing estatal de llançaments per cada 100.000 habitants amb una taxa de 13,7 fins a març de 2026, amb més augment a la província de València i un repunt de les execucions hipotecàries.

Desmantellada una xarxa que robava cotxes d’alta gamma a Alacant i traficava amb droga a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut 19 persones en una operació a la província d’Alacant contra una organització que robava vehicles mitjançant el clonado de claus intel·ligents i traficava amb diverses drogues cap a països europeus.

Avis per calor intensa en tres comarques de Castelló este dilluns

Sanitat ha activat el nivell de risc taronja per calor en una vintena de municipis del nord de Castelló, mentres Aemet preveu màximes pròximes als 40 graus en punts de l’interior valencià.

Trump i Pedro Sánchez encapçalen els ninots satírics de les Fogueres d’Alacant

Donald Trump, Pedro Sánchez i l’alcalde Luis Barcala s’han convertit en els grans protagonistes dels ninots satírics de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant, que combinen crítica política, humor i grans monuments com la foguera especial guanyadora Génesi.

Antiviolència planteja tancar dos mesos el camp del Racing i un el del Deportivo i l’Eldense

La Comissió Antiviolència ha proposat clausurar dos mesos el camp del Racing Club i un mes els estadis del Deportivo de la Coruña i de l’Eldense pels greus incidents en els partits d’ascens.

Ferran Torres iguala Puchades com a valencià amb més partits en un Mundial

Ferran Torres ha jugat el seu sisé partit en una fase final d’un Mundial i iguala així Antonio Puchades com a futbolista valencià amb més presències en esta competició. El davanter de Foios pot quedar a soles al capdavant si juga davant Uruguai en l’últim duel de la fase de grups.